Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:38

vuurneon schreef:
Dat onze allerbeste vrienden de verjaardag zijn vergeten van onze zoon....

Ik ben de verjaardag vergeten van m’n allerbeste vriendin die ik al m’n hele leven ken. Hebben we ruzie om gehad.

Maar ik hou nog steeds van haar alleen ik ben daar gewoon super slecht in. Dus het is niet altijd uit desinteresse of gebrek aan liefde. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 14:54

MarlindeRooz schreef:
vuurneon schreef:
Dat onze allerbeste vrienden de verjaardag zijn vergeten van onze zoon....

Ik ben de verjaardag vergeten van m’n allerbeste vriendin die ik al m’n hele leven ken. Hebben we ruzie om gehad.

Maar ik hou nog steeds van haar alleen ik ben daar gewoon super slecht in. Dus het is niet altijd uit desinteresse of gebrek aan liefde. :j

Als je weet dat je daar slecht in bent, is het juist extra zaak om erop te letten. Mijn zus vergeet ook vaak de verjaardag van mijn man omdat hij op een ongunstige dag jarig is. Ik vind dat echt zo'n stom excuus. Ik ben ook slecht in data, maar omdat ik dat weet let ik er extra op en zet reminders.

Ik zal er nooit ruzie om maken hoor. Daar ben ik te oud voor. Maar ik ben wel echt ontzettend teleurgesteld. Heb een app gestuurd met 'voor de agenda van volgend jaar'

Suzanne F.

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:07

Hm ja het is niet leuk om een verjaardag te vergeten. Een (toen) hele goede vriendin is mijn verjaardag ook een keer vergeten en pas 3 maanden erna stuurde ze weer een keer een appje (het contact moest altijd van mijn kant komen dus ik wachtte nu eens een keer tot zij contact opnam). Ik was daar echt not amused over. Toch ben ik zelf ook geen heilig boontje en vergeet ik nog weleens verjaardagen van kinderen van vriendinnen of van bekenden. Ik zeg dan wel altijd sorry want ik weet hoe vervelend ik dat zelf vind.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:12

Zet belangrijke verjaardagen in de agenda van je telefoon of hang een verjaardagskalender in je toilet of hal.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:29

Als verjaardagen voor jou van waarde zijn, snap ik dat het je teleurstelt.

Maar ik ben het type dat zelfs haar eigen verjaardag nog kan vergeten := uit m'n hoofd weet ik alleen de data van m'n moeder, broertje en van mezelf, en die staan ook in m'n agenda zodat ik ze iig feliciteer, maar ik ga ook nooit naar verjaardagen (ook niet die van hun) om persoonlijken redenen dus ja.. denk dat ik er daarom niet aan denk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 15:48

Cayenne schreef:
En voor iedereen die het nodig heeft vandaag :(:)
[ Afbeelding ]

Wow, cayenne, deze had ik eerder moeten lezen. Ik ga hem onthouden voor komend jaar. Deze is zó waar!
Oud & Nieuw vind ik het rotste moment van het jaar.

Ik heb ook al eens ruzie gehad om een verjaardag, ik vind het echt niet belangrijk. Maar sommige anderen wel. Ik begrijp daar niets van, maar probeer er wel rekening mee te houden voor degenen die er wel veel waarde aan hechten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:03

Ik vind zelf verjaardagen moeilijk te onthouden en hecht eigenlijk alleen maar waarde aan de verjaardagen van mensen die heel dicht bij mij staan. Dan vind ik het belangrijk dat ze genieten op hun dag.

Ik probeer dan echt duidelijk in mijn agenda op te schrijven wanneer mijn ouders en hele goede vriendinnen jarig zijn.

Maar de kinderen van …., partner van…..
Daar heb ik gewoon niet zo veel mee merk ik.
Dat ik mijn vriendin niet gefeliciteerd heb met haar kind, betekend niet dat ik niet van mijn vriendinnen hou.
En als ze een fotootje stuurt van haar kinderfeestje zal ik altijd geïnteresseerd vragen of ze het leuk hebben gehad. Juist ook omdat ik weet dat haar kind belangrijk voor haar is en zo’n mijlpaal haar blij maakt.
Maar ik ben zelf kinderloos, en denk er niet altijd aan om zoiets uit mijzelf op te pakken.

Kan mij jouw verdriet voorstellen. En hoop tegelijk dat het gewoon iemand is die het totaal zonder opzet even uit het oog verloren is. En het goed maakt met je zoon.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:40

Aanvulling: ze hebben zelf ook kinderen en vorige week was 1 vh kinderen zelfs mee met ons op vakantie. Ze is net zo belangrijk voor mij als mijn zus. En visa versa. Maar goed, ik ben niet boos. Jammer vind ik het wel. Helemaal omdat ik zelf erover moest beginnen ipv dat ze een dag later zelf ermee kwamen...
Gewoon jammer.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 22:37

Hoe gaat het met jullie?

@ Daphne: ik las elders dat je hondje de narcose/operatie goed doorstaan heeft, super!
@ Fearn: ik hoop dat je inmiddels opgeknapt bent. Om hulp vragen is geen schande :(:)
@ Spikkelfire: ik hoop dat het oke gaat met je schoonmoeder..

Hier is het echt zwaar prut en ik voel me vreselijk slecht. Vóór juli had ik standaard zo'n 2/3x per week gesprek bij de GGZ (4 verschillende hulpverleners). Sinds augustus heb ik in totaal 3 gesprekken gehad omdat er een bom gebarsten is tussen mijn hulpverleners en mij, op een heel oneerlijke manier en ik voel me zó in de steek gelaten.. 22 november was het laatste gesprek, vandaag zouden we eindelijk weer gesprek hebben over hoe verder, bellen ze op het laatste moment af... datum vervolggesprek onbekend.. ik mag btw ook buiten deze geplande afspraken (dus die 3 sinds november) om, ook geen contact zoeken, ook niet met de crisisdienst.

2 van de 4 behandelaren van mijn team zijn ook elders gaan werken zonder mij dat te laten weten.. m'n moeder (mijn steunpilaar) heeft een burn-out en wil uit zelfbescherming minder met me te maken hebben, een vader heb ik niet (overleden toen ik 17 was), vriendinnen heb ik niet en ook praktisch geen contact met familie...

Ik ben bekend met psychoses (gediagnosticeerd met oa een schizaffectieve stoornis (dat is vergelijkbaar met een combi van schizofrenie en bipolaire stoornis), mijn huidige psychiater heeft me 2 jaar geleden alle medicatie af laten bouwen met alleen maar crises en gedwongen opnames als gevolg en ik heb nu dus helemaal geen medicatie. Huisarts wil hier in niks doen, switchen van psychiater is geen optie, daarnaast slaap ik bijna niet en ik balanceer op het randje van waanzin....

;( ;( sorry voor het geklaag..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 00:31

Jeetje Karlijn, ik vind het toch wel heel heftig om te lezen dat ze je zo ontzettend in de steek laten.
Alsof je een kind zonder zwembandjes in een zwembad gooit :\
Is er geen mogelijkheid om van huisarts te wisselen? En waarom moest je van je psychiater de medicatie afbouwen? Hij heeft nu toch hopelijk ook wel gezien dat het op die manier alleen maar slechter is gegaan?
Wat is zijn/haar standpunt momenteel?

Je hoeft je echt niet te verontschuldigen :(:) Ik snap heel goed dat je je zo ontredderd voelt.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 05:49

Cayenne schreef:
Alsof je een kind zonder zwembandjes in een zwembad gooit :

Ja die vergelijking heb ik ook al meermaals gemaakt, want dat is inderdaad hoe het voelt..

Citaat:
Is er geen mogelijkheid om van huisarts te wisselen?

Ik ben over het algemeen heel tevreden over mijn huisarts. Daarnaast is het (hier in de regio iig, maar ik dacht dat dat een landelijk probleem was) onmogelijk om van huisarts te wisselen omdat geen enkele huisarts nieuwe patienten aanneemt.

Citaat:
En waarom moest je van je psychiater de medicatie afbouwen?

Hij vond het allemaal niet onzin. Ik slikte op het moment dat hij het overnam van mijn vorige psychiater ook wel veel medicatie (5 verschillende), maarja wat nodig is nodig.. zeker met psychoses is het gewoon belangrijk dat je gewoon goed ingesteld bent op medicatie..

Citaat:
Hij heeft nu toch hopelijk ook wel gezien dat het op die manier alleen maar slechter is gegaan?

Hij weet dondersgoed dat het niet goed met me gaat maar is niet bereid om me te woord te staan, antwoorden te geven op mijn vragen of op andere manieren te helpen buiten de gesprekken waar iedereen (spver, psychiater, etc) bij zit. En dat zijn er dus 3 geweest sinds juli/augustus, waarvan de laatste in november was..

Citaat:
Wat is zijn/haar standpunt momenteel?

Ik begrijp zijn standpunt ook niet maar volgens mij komt het er op neer dat hij eerst duidelijk dingen wil afspreken.

Maar ja, als ik daar in een half jaar 3x een half uurtje mag komen praten en uitleggen dat ik dit op deze manier niet trek en hoe wanhopig dit me maakt, lijkt dat hem weinig te doen en is hij het waarschijnlijk alweer vergeten wanneer wanneer hij doorgaat met met zijn volgende patient, en begrijpt hij niet dat ik ondertussen van november tot bijna februari 24/7 in de ellende zit en mijn hoofd nauwelijks boven water kan houden..

Ze zeggen ook: er zijn geen behandeldoelen (uhh die zijn er genoeg naar mijn mening), wat erg tegenstrijdig is, want wanneer ik mensen probeer aan te meldenbbij andere ggz instellingen ofwel zelfstandig werkende psychiaters of psychologen, schuiven ze mijn casusaf op 'te complex'..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 08:03

Ik ben ook zo ontzettend verdrietig en het voelt als ik gigantisch faal….

Mijn dochter heeft ontzettende angst voor de tandarts en zou dinsdag onder narcose geholpen worden.
Ze deden het allemaal vrij makkelijk af en zo dacht ik er zelf eigenlijk ook over.
Maar ze hebben 5 kiezen getrokken en het kind is er zo slecht aan toe.
Waarom heb ik dit toe gestaan en waarom heb ik dit laten gebeuren :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:48

Karlijn, mijn hart huilt voor jou dat je zó in de steek gelaten wordt de de gehele GGZ. Ik blijf voor je hopen dat je op tijd toch op de juiste manier geholpen mag worden. :knuffel:

- Klaagmodus aan -
Sinds ik Jip, mijn hond, soulmate, heb in moeten laten slapen vind ik het leven nog steeds niet zo leuk. Mijn leven bestaat op het moment uit werken, sporten, eten, slapen. Ik mis de routine, structuur en de aanwezigheid van een hond. Jip ga ik er nooit meer mee terug halen, maar dit breekt mij wel op. En er zijn honden in mijn omgeving aanwezig, maar dat is niet van mijzelf. Ik mis het trainen, het creëren van een band en alles daarom heen. Het plezier en mijn doel in het leven is nu gewoon weg. Mijn hele leven was ingericht op hem.

Mijn hart ligt nog steeds in honderdduizend stukjes en het lijkt er niet beter op te worden. ;(

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:52

Wat rot Cupcakes, een hond die al lang deel uitmaakt van je leven bepaalde natuurlijk een heel groot deel van je ritme en dagindeling en als dat wegvalt kan ik me de leegte voorstellen.. sterkte :(:)

-----------

Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet... :n

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 01:25

Ik heb met je te doen karlijn. Ik weer dat je niet ver bij mij vandaan woont. Kan ik iets voor je betekenen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 08:59

Wat sneu voor je Karlijn. Ik wou dat ik je kon helpen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:15

Alja schreef:
Ik ben ook zo ontzettend verdrietig en het voelt als ik gigantisch faal….

Mijn dochter heeft ontzettende angst voor de tandarts en zou dinsdag onder narcose geholpen worden.
Ze deden het allemaal vrij makkelijk af en zo dacht ik er zelf eigenlijk ook over.
Maar ze hebben 5 kiezen getrokken en het kind is er zo slecht aan toe.
Waarom heb ik dit toe gestaan en waarom heb ik dit laten gebeuren :(

5 kiezen? Mijn god wat veel.

Je hebt niet gefaald. Elke tandarts moet weten dat het trekken van 5 kiezen extreem is.

Jij hebt hier niet dagelijks mee te maken. Zij wel.

Enige wat jij nu wel kan doen is je kind liefdevol bijstaan. En dat zul je ongetwijfeld goed doen.

Hoe gaat het nu met je kind?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:35

Ik weet niet hoe oud het kind van Alja is maar het kan meevallen hoor. Mijn melkkiezen wilden niet doorkomen dus zijn er ook een hoop getrokken, en wat dubbele tanden, daarna direct een beugel geplaatst. Daarna kwamen mijn kiezen door. Dat trekken en de pijn daarna enzo valt echt niet te vergelijken met een (verstandskies) kies op latere leeftijd.

Even doorbijten maar dan is ze er wel vanaf Alja. Een tandarts zal dat nooit doen zonder noodzaak. Het alternatief kan niet goed geweest zijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:54

Mijn dochter is 6
Het gaat ook heel slecht met haar. Ze eet sinds maandagavond niet en drinken doet ze heel weinig en dan nog het best als ik haar snachts wakker maak en het aanbied in haar halve slaap.
Gisteren bij de dokter geweest en er moet echt wat gebeuren anders droogt ze uit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 21:59

Alja schreef:
Mijn dochter is 6
Het gaat ook heel slecht met haar. Ze eet sinds maandagavond niet en drinken doet ze heel weinig en dan nog het best als ik haar snachts wakker maak en het aanbied in haar halve slaap.
Gisteren bij de dokter geweest en er moet echt wat gebeuren anders droogt ze uit.

Och jeetje wat heftig! Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt dit is ook niet niks...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:02

Alja schreef:
Mijn dochter is 6

Wat rot voor je dochter ! Kan je haar geen yoghurt geven of banaan ? Dat is zacht.
Heeft de huisarts nog advies gegeven?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:13

Wat voor pijnstiller mag ze hebben? En wat vindt de huisarts er van?

Ik vind dit wel een ding hoor!! Ik zou maandag echt even de huisarts op bellen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:18

Alja schreef:
Mijn dochter is 6

Joghurt zou ik niet doen

Kun je haar waterijs geven?
Werkt zowel tegen uitdrogen als de pijn in haar mond!
Van buiten met een coldpack word waarschijnlijk wat moeilijker.
Maar op waterijs sabbelen kan echt al heel wat verlichting geven(en ze krijgt iets aan vocht binnen!)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:24

Alja schreef:
Mijn dochter is 6

Als het morgen niet beter is.. gewoon de huisartsen post bellen.

Veel sterkte. Ik hoop dat er snel verlichting mag komen. Ik zal aan jullie denken!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 22:48

hagelslag schreef:
Alja schreef:
Mijn dochter is 6

Joghurt zou ik niet doen

Kun je haar waterijs geven?
Werkt zowel tegen uitdrogen als de pijn in haar mond!
Van buiten met een coldpack word waarschijnlijk wat moeilijker.
Maar op waterijs sabbelen kan echt al heel wat verlichting geven(en ze krijgt iets aan vocht binnen!)

Ik kan haar van alles geven en dat wil ik ook met alle liefde maar ze eet gewoon niet..
Ze heeft zoveel pijn of het zit in haar hoofd dat ze pijn heeft en daarom niks durft te eten.
Ze zit nu op 2 x 500 paracetamol
Heb ook verkoelende crème voor in haar mond maar zelf durft ze niet en ik mag het niet.

Gisteren heb ik het geprobeerd maar ze heeft gewoon 1.5 uur hartbrekend gehuild dat ze het wel wil maar niet durft :(