Cayenne schreef:Alsof je een kind zonder zwembandjes in een zwembad gooit

Ja die vergelijking heb ik ook al meermaals gemaakt, want dat is inderdaad hoe het voelt..
Citaat:
Is er geen mogelijkheid om van huisarts te wisselen?
Ik ben over het algemeen heel tevreden over mijn huisarts. Daarnaast is het (hier in de regio iig, maar ik dacht dat dat een landelijk probleem was) onmogelijk om van huisarts te wisselen omdat geen enkele huisarts nieuwe patienten aanneemt.
Citaat:
En waarom moest je van je psychiater de medicatie afbouwen?
Hij vond het allemaal niet onzin. Ik slikte op het moment dat hij het overnam van mijn vorige psychiater ook wel veel medicatie (5 verschillende), maarja wat nodig is nodig.. zeker met psychoses is het gewoon belangrijk dat je gewoon goed ingesteld bent op medicatie..
Citaat:
Hij heeft nu toch hopelijk ook wel gezien dat het op die manier alleen maar slechter is gegaan?
Hij weet dondersgoed dat het niet goed met me gaat maar is niet bereid om me te woord te staan, antwoorden te geven op mijn vragen of op andere manieren te helpen buiten de gesprekken waar iedereen (spver, psychiater, etc) bij zit. En dat zijn er dus 3 geweest sinds juli/augustus, waarvan de laatste in november was..
Citaat:
Wat is zijn/haar standpunt momenteel?
Ik begrijp zijn standpunt ook niet maar volgens mij komt het er op neer dat hij eerst duidelijk dingen wil afspreken.
Maar ja, als ik daar in een half jaar 3x een half uurtje mag komen praten en uitleggen dat ik dit op deze manier niet trek en hoe wanhopig dit me maakt, lijkt dat hem weinig te doen en is hij het waarschijnlijk alweer vergeten wanneer wanneer hij doorgaat met met zijn volgende patient, en begrijpt hij niet dat ik ondertussen van november tot bijna februari 24/7 in de ellende zit en mijn hoofd nauwelijks boven water kan houden..
Ze zeggen ook: er zijn geen behandeldoelen (uhh die zijn er genoeg naar mijn mening), wat erg tegenstrijdig is, want wanneer ik mensen probeer aan te meldenbbij andere ggz instellingen ofwel zelfstandig werkende psychiaters of psychologen, schuiven ze mijn casusaf op 'te complex'..