Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik heb 2 jaar geleden mijn hele reis vergoed gekregen door Univé vanwege een oude enkelblessure die opspeelde 6 weken voor vertrek.
Omdat ik een bergsport cursus ging doen en de instructeur vond het geen strak plan dat ik met een mogelijke zwakke enkel mee zou gaan.
Even een belletje naar Univé en het was geregeld en echt elke cent terug gekregen.
Dit jaar heb ik dan ook weer bij Univé mijn doorlopende annuleringsverzekering afgesloten.
Als jij positief test op corona en je laat je huisarts een brief opstellen dat het onmogelijk is om op vakantie te gaan, heeft zn annuleringsverzekering niets om daar tegen in te gaan. Want ziek is ziek.
En persoon A is pas "ziek" bij een saturatie van 90% en 40c° koorts, terwijl persoon B zich al heel "ziek" voelt bij keelpijn en 38,5c° koorts.
Een brief van de huisarts waarin hij/zij vermeld dat je niet fit genoeg bent om te reizen, is vaak echt wel voldoende.
Als ze er al om vragen...
Oscar schreef:Oh, dat is een mooi park, Mvdende!
Jammer dat de Roestelberg nog niet open is want daar kun je heel lekker eten. Misschien doen ze wel iets met afhalen/bezorgen. Het ligt zo ongeveer tegen de camping aan.
Oscar schreef:'t Is er inderdaad prachtig, wij gaan er ook regelmatig heen. Of ja, niet naar de camping dan, want we wonen op fietsafstand
De Griek in Kaatsheuvel is goed en daar kun je ook afhalen.
Nadir schreef:Zijn er meer mensen die een verblijf in Center Parcs hadden geboekt? Wij zouden 2 juni gaan. Nu gaan de parken 29/05 weer open, dus in principe kan het. Maar, je mag maar een uur per dag in het zwembad en de wildwaterbaan is dicht. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar wij komen niet bij Center Parcs voor de mooie huisjes.![]()
Je mag je boeking verschuiven, max een jaar vooruit. Als het dan duurder is moet je bijbetalen. Nu vind ik het prima om wat bij te betalen. Maar ik zag nu huisjes in oktober voor €900, dat is meer het dubbele van wat we nu betalen. Voor dat geld zouden we nooit geboekt hebben. Ik twijfel nu dus wat we moeten doen, ik vind het eigenlijk allebei niks. Iemand al een keuze gemaakt?
Autumnn schreef:Maar je vergelijkt nu juni 2020 met oktober 2021. Kan je niet beter kijken naar juni 2021? Dan kan je pas zien of de prijzen verschillen. Nu vergelijk je 2 verschillende maanden met elkaar
Tarico schreef:Ik begin 'm nu ook wel een beetje te knijpen. Wij gaan in september naar Zuid-Frankrijk. Wel een annuleringsverzekering afgesloten maar sinds deze week staat er het volgende op de website: 'Het spijt ons u te moeten meedelen dat annulering van verblijven in verband met de administratieve sluiting van de accommodatie of de sluiting van de grenzen om reden van Covid-19 niet langer wordt gedekt door de annuleringsverzekeringen. Wij betreuren deze eenzijdige beslissing van de verzekeringsmaatschappijen'.
Verder staat er niets over omboeken/doorschuiven. Ik vind het helemaal niet erg als de vakantie niet doorgaat (graag zelfs) maar we hebben de vakantie al volledig betaald. Aan de telefoon konden ze me niet verder helpen omdat we 'pas' in september gaan. Werd behoorlijk afgesnauwd door de telefoniste maar ik kan ook niets aan deze situatie doen..