Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:05

Corona is een uitzonderlijke situatie mvdende, dus ik zou er niet zo stellig over durven te zijn. :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:01

mvdende schreef:
Ik heb 2 jaar geleden mijn hele reis vergoed gekregen door Univé vanwege een oude enkelblessure die opspeelde 6 weken voor vertrek.

Omdat ik een bergsport cursus ging doen en de instructeur vond het geen strak plan dat ik met een mogelijke zwakke enkel mee zou gaan.

Even een belletje naar Univé en het was geregeld en echt elke cent terug gekregen.

Dit jaar heb ik dan ook weer bij Univé mijn doorlopende annuleringsverzekering afgesloten.

Als jij positief test op corona en je laat je huisarts een brief opstellen dat het onmogelijk is om op vakantie te gaan, heeft zn annuleringsverzekering niets om daar tegen in te gaan. Want ziek is ziek.

En persoon A is pas "ziek" bij een saturatie van 90% en 40c° koorts, terwijl persoon B zich al heel "ziek" voelt bij keelpijn en 38,5c° koorts.

Een brief van de huisarts waarin hij/zij vermeld dat je niet fit genoeg bent om te reizen, is vaak echt wel voldoende.

Als ze er al om vragen...

Dit is recent gewijzigd, tegenwoordig (sinds dit of vorig jaar) moet een onafhankelijk arts de brief opstellen dat jij niet kunt reizen. Hier informeerde mijn huisarts me over, kan bij interesse kijken of ik de bijbehorende artikelen nog kan vinden die ze me toen toestuurde

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:07

Whoopwhoop, mijn camping centerparcs vakantie is netjes omgeboekt naar september, ik happy, man happy, dus komt hopelijk helemaal goed :D

Voor de rest ook iedereen succes met omboeken etc. Hopen dat het voor iedereen goed komt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:31

Ik heb een camping geboekt voor volgende week.

Ik ga 5 nachten ivm hemelvaart en verplicht arrangement.

https://www.hetgenieten.nl/

Niet de goedkoopste camping, maar wel direct grenzend aan een groot losloopgebied voor mijn hond.

Er wordt goed weer voorspeld.

Ik dacht: nu is het mooi weer, straks in juli of augustus misschien niet.

Dit wordt nu wel echt vakantie, in juli of augustus dan misschien nog één weekje ipv 2.

Echt zin in dinsdag.

Vandaag de dakkoffer al op de Panda geknutseld, morgen huis opruimen en alvast wat dingetjes verzamelen.

Zaterdag en zondag komen mijn ouders klussen en dan maandag nog wat laatste spulletjes inpakken en dinsdag al optijd rijden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:34

Oh, dat is een mooi park, Mvdende!

Jammer dat de Roestelberg nog niet open is want daar kun je heel lekker eten. Misschien doen ze wel iets met afhalen/bezorgen. Het ligt zo ongeveer tegen de camping aan.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:59

Oscar schreef:
Oh, dat is een mooi park, Mvdende!

Jammer dat de Roestelberg nog niet open is want daar kun je heel lekker eten. Misschien doen ze wel iets met afhalen/bezorgen. Het ligt zo ongeveer tegen de camping aan.

Wij hebben in januari bij de Roestelberg zitten eten. Daarom wist ik ook dat daar een groot losloopgebied is. We hebben daar toen ook met Skip gewandeld.

Ergens in Kaatsheuvel zal wel iets te eten af te halen zijn. Voor de eerste avond heb ik in ieder geval net soep gemaakt, boterham erbij en prima.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:03

't Is er inderdaad prachtig, wij gaan er ook regelmatig heen. Of ja, niet naar de camping dan, want we wonen op fietsafstand :))
De Griek in Kaatsheuvel is goed en daar kun je ook afhalen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:12

Oscar schreef:
't Is er inderdaad prachtig, wij gaan er ook regelmatig heen. Of ja, niet naar de camping dan, want we wonen op fietsafstand :))
De Griek in Kaatsheuvel is goed en daar kun je ook afhalen.

Bedankt voor de tip.

Het gaat echt een feestje worden voor Skip. Ik denk dat we wel 2x per dag te vinden gaan zijn daar in het losloopgebied.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 00:12

Ik heb in afwachting van reactie van de camping ook de week ervoor een B&B geboekt voor 2 nachten. Dan maar 2 keer op en neer naar zeeland rijden. Heb het er wel voor over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 06:08

Lekker mvdende, veel plezier alvast.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:34

Frankrijk laat zo goed als zeker geen buitenlandse toeristen toe dit jaar.
Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:38

Veel plezier mvdende!

Ik word gewoon zenuwachtig van het niet weten of ik nog op vakantie kan/moet deze zomer :') Want aan de ene kant is mijn werk een redelijk unieke kans en aan de andere kant vind ik het ook echt wel spannend om daar te zitten en zou ik ook mijn ouders in NL graag weer even zien deze zomer. Ik hoop dat ze voor mij beslissen :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:06

Wij hebben een weekje vakantie geboekt in Nederland :) ben benieuwd

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:33

Zijn er meer mensen die een verblijf in Center Parcs hadden geboekt? Wij zouden 2 juni gaan. Nu gaan de parken 29/05 weer open, dus in principe kan het. Maar, je mag maar een uur per dag in het zwembad en de wildwaterbaan is dicht. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar wij komen niet bij Center Parcs voor de mooie huisjes. :+

Je mag je boeking verschuiven, max een jaar vooruit. Als het dan duurder is moet je bijbetalen. Nu vind ik het prima om wat bij te betalen. Maar ik zag nu huisjes in oktober voor €900, dat is meer het dubbele van wat we nu betalen. Voor dat geld zouden we nooit geboekt hebben. Ik twijfel nu dus wat we moeten doen, ik vind het eigenlijk allebei niks. Iemand al een keuze gemaakt?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:49

Nadir schreef:
Zijn er meer mensen die een verblijf in Center Parcs hadden geboekt? Wij zouden 2 juni gaan. Nu gaan de parken 29/05 weer open, dus in principe kan het. Maar, je mag maar een uur per dag in het zwembad en de wildwaterbaan is dicht. Nou weet ik niet hoe het met jullie zit, maar wij komen niet bij Center Parcs voor de mooie huisjes. :+

Je mag je boeking verschuiven, max een jaar vooruit. Als het dan duurder is moet je bijbetalen. Nu vind ik het prima om wat bij te betalen. Maar ik zag nu huisjes in oktober voor €900, dat is meer het dubbele van wat we nu betalen. Voor dat geld zouden we nooit geboekt hebben. Ik twijfel nu dus wat we moeten doen, ik vind het eigenlijk allebei niks. Iemand al een keuze gemaakt?

Maar je vergelijkt nu juni 2020 met oktober 2021. Kan je niet beter kijken naar juni 2021? Dan kan je pas zien of de prijzen verschillen. Nu vergelijk je 2 verschillende maanden met elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:55

Ik begin 'm nu ook wel een beetje te knijpen. Wij gaan in september naar Zuid-Frankrijk. Wel een annuleringsverzekering afgesloten maar sinds deze week staat er het volgende op de website: 'Het spijt ons u te moeten meedelen dat annulering van verblijven in verband met de administratieve sluiting van de accommodatie of de sluiting van de grenzen om reden van Covid-19 niet langer wordt gedekt door de annuleringsverzekeringen. Wij betreuren deze eenzijdige beslissing van de verzekeringsmaatschappijen'.

Verder staat er niets over omboeken/doorschuiven. Ik vind het helemaal niet erg als de vakantie niet doorgaat (graag zelfs := ) maar we hebben de vakantie al volledig betaald. Aan de telefoon konden ze me niet verder helpen omdat we 'pas' in september gaan. Werd behoorlijk afgesnauwd door de telefoniste maar ik kan ook niets aan deze situatie doen..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:59

oei, om welke verzekeringsmaatschappij gaat dat?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:59

Autumnn schreef:
Maar je vergelijkt nu juni 2020 met oktober 2021. Kan je niet beter kijken naar juni 2021? Dan kan je pas zien of de prijzen verschillen. Nu vergelijk je 2 verschillende maanden met elkaar

Nou, we gaan nu 3 nachten in de Pinksterweek. Dat weekend in oktober is een ‘gewoon’ weekend, zonder feestdag of vakantie. Er stonden nog geen prijzen op voor 2021, het ging maar tot december. Dus wat het dan in juni doet weet ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:18

Allianz. We hebben geboekt (en de ann.verz. afgesloten) via Yelloh! Village en daar staat het op de website. Zojuist weer gebeld maar ik kom geen steek verder. Einde van de maand wordt besloten of de accommodatie open mag dus ik wacht nog even af. Tot die tijd word ik niet verder geholpen |o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:21

Ik zat te kijken voor een alternatief, maar sunweb heeft alleen nog vliegvakanties. Nou Ja, dan maar een voucher voor volgend jaar en, als het kan, op eigen houtje naar Hongarije

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:23

Tarico schreef:
Ik begin 'm nu ook wel een beetje te knijpen. Wij gaan in september naar Zuid-Frankrijk. Wel een annuleringsverzekering afgesloten maar sinds deze week staat er het volgende op de website: 'Het spijt ons u te moeten meedelen dat annulering van verblijven in verband met de administratieve sluiting van de accommodatie of de sluiting van de grenzen om reden van Covid-19 niet langer wordt gedekt door de annuleringsverzekeringen. Wij betreuren deze eenzijdige beslissing van de verzekeringsmaatschappijen'.

Verder staat er niets over omboeken/doorschuiven. Ik vind het helemaal niet erg als de vakantie niet doorgaat (graag zelfs := ) maar we hebben de vakantie al volledig betaald. Aan de telefoon konden ze me niet verder helpen omdat we 'pas' in september gaan. Werd behoorlijk afgesnauwd door de telefoniste maar ik kan ook niets aan deze situatie doen..

Is dat niet voor nieuwe verzekeringen? Volgens mij mag dit niet zo maar aangepast worden. Er gaan geruchten dat Frankrijk de grenzen dicht gaat houden dus kun je geen gebruik maken van de accommodatie. Zou er jurist naar laten kijken of de ANVR vragen. Net ook even gekeken op Allianz, die hebben alles wat betreft corona niet gedekt, ook wanneer de grenzen dicht gaan, valt niet onder de dekking. Stelletje aso"s , wanneer je meer weet zou ik toch een hoop stampij gaan maken op alle openbare social media. Het kan wel zo zijn dat het park, waar jullie huren een voucher of geld terug geeft, houd dat in de gaten. Zodra er zeker is dat Frankrijk de grenzen dicht laat voor buitenlanders meteen contact met de organisatie opnemen waar je geboekt hebt. Hoe heet het park waar je heen zou gaan??
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-05-20 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:31

wij hebben wat geboekt staan in kroatie in augustus, hoop dat dat gewoon door kan gaan!
wel een apartement, dus alles op je zelf
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 15-05-20 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:32

en een lang weekend eind juni in een huis in de Ardennen dus hoop dat Belgie dan ook open is

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:42

Wij gaan maandag de vakantie naar Kroatie annuleren.
We gaan het risico niet nemen eind Juni dat er tóch wat gebeurt en wij hals over kop terug naar huis moeten met een boot achter de auto aan.

Jammer maar helaas.
We gaan het in September wel opnieuw proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:43

'Gelukkig' hebben we een jurist in de kennissenkring dus we laten er zeker naar kijken als we meer weten. Het is gewoon vervelend dat je alles al hebt betaald en niet eens fatsoenlijk te woord wordt gestaan.
De hele situatie is al verdrietig genoeg, niemand kan hier iets aan doen.