Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik hoorde dat winkelketens P&C en WE gesloten worden. Ik denk dat meer winkels zullen volgen
Emmaa_ schreef:Nou ja voor jezelf maakt het geen hol uit of je met 1 gezinslid naar buiten gaat of met 3. Het is niet alsof je dan ineens sneller besmet raakt ofzo.
MarliesR schreef:Vanaf de NOS live-blog;
171 coronapatiënten op de intensive care, nog voldoende plek
Op dit moment liggen er 171 mensen met het coronavirus op intensivecareafdelingen in Nederland. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Twee dagen geleden ging het nog om 96 mensen. Gisteren waren het er 135.
In totaal zijn er 575 bedden die beschikbaar zijn voor coronapatiënten. Dat aantal kan, als het nodig is, worden uitgebreid tot 1500 en in een 'crisisfase' zelfs tot 2000.
mysa schreef:Zo heel veel anders doen we nu ook niet. Scholen dicht, meeste mensen thuiswerken, sowieso thuis blijven met symptomen, horeca dicht. En steeds meer winkelketens die uit zichzelf al dicht zijn.
MarliesR schreef:Vanaf de NOS live-blog;
Op dit moment liggen er 171 mensen met het coronavirus op intensivecareafdelingen in Nederland. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). Twee dagen geleden ging het nog om 96 mensen. Gisteren waren het er 135.
In totaal zijn er 575 bedden die beschikbaar zijn voor coronapatiënten. Dat aantal kan, als het nodig is, worden uitgebreid tot 1500 en in een 'crisisfase' zelfs tot 2000.
PSvanLot schreef:MarliesR schreef:Vanaf de NOS live-blog;
En laten we hier nu maar naar luisteren, zij hebben er verstand van.
IMANDRA schreef:PSvanLot schreef:
En laten we hier nu maar naar luisteren, zij hebben er verstand van.
Een volledige lockdown is dus nog lang niet nodig, of het aantal moet flink gaan groeien. Laten we dus even bekijken hoe de huidige maatregelen zich houden en als het dan alsnog stijgt kunnen we nog besluiten voor een volledige lockdown of strengere maatregelen
Libera schreef:Zijn dat ICU bedden of gewone isolatie bedden? Maw, hebben ze ook 2000 beademings apparaten?
Wij weten nu al dat we er niet genoeg hebben, ze maken nu al plannen om meerder patiënten aan eén apparaat te leggen... zie niet goed hoe dat gaat werken want iedereen heeft verschillende instellingen kwa beademing
Libera schreef:Zijn dat ICU bedden of gewone isolatie bedden? Maw, hebben ze ook 2000 beademings apparaten?
Wij weten nu al dat we er niet genoeg hebben, ze maken nu al plannen om meerder patiënten aan eén apparaat te leggen... zie niet goed hoe dat gaat werken want iedereen heeft verschillende instellingen kwa beademing
BusyMissy schreef:Even iets anders. Weet niet of deze al gedeeld was hier, kan het niet steeds helemaal bijhouden hier. Gaat zo snel.
Complottheorie? Wel in het Engels.
https://www.globalresearch.ca/coronavir ... ca/5706272
BusyMissy schreef:Even iets anders. Weet niet of deze al gedeeld was hier, kan het niet steeds helemaal bijhouden hier. Gaat zo snel.
Complottheorie? Wel in het Engels.
https://www.globalresearch.ca/coronavir ... ca/5706272
Electra63 schreef:Babootje schreef:BAUDET heeft naar mijn mening gelijk. Met opschalen loop je achter de feiten aan. Met afschalen kun je beter de effecten inschatten.
Ik vind van niet. Rutte laat zich adviseren door deskundigen.
Dat lijkt me de juiste weg !
Babootje schreef:En daarom wil hij geen inzage geven in wat die deskundigen hem dan voorleggen.
Er wordt gesproken over IC plaatsen terwijl je ervan kunt uitgaan dat mensen die op IC terecht komen of doodgaan of zwaar gehandicapt blijven (COPD).
Dus wat moet er gebeuren imo. Ervoor zorgen dat mensen niet ziek worden.
Rutte heeft het steeds over "dan moet NL een jaar op slot" maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Je koop tijd. In die tijd kan er goed onderzoek worden gedaan. Niet om een vaccin te maken, maar om te kijken hoe het virus zich nu werkelijk gedraagt. Zodat je maatregelen kunt nemen die echt effectief zijn.
Dat is wat Baudet probeert uit te leggen. En ik vind dat hij gelijk heeft.
Tieneke schreef:In mijn ogen, maar wie ben ik, kan je geleidelijk aan de maatregelen opschroeven en ze daarna ook weer geleidelijk aan afbouwen. Ik vind het prima zoals het hier in België gaat. Er is ook een steeds groter draagvlak om telkens wat verder te gaan.