Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jolliegirl schreef:Ja die gasten ken ik ook wel.. Maar daar kan je dan weer op anticiperen.
Wat ik begrijp is dat zij direct remt ( en ze gaat nu zeggen dat het niet zo is + uitleg)
Maar direct in angst schieten omdat er iemand tussen je komt die heus wel weer uitloop is niet normaal.
Maar ik herken wat jij benoemd wel.. Vaak schuif ik dan gewoon weer op.. Prima.. Ga ik jou toch weer voorbij?
Jolliegirl schreef:Maar ik herken wat jij benoemd wel.. Vaak schuif ik dan gewoon weer op.. Prima.. Ga ik jou toch weer voorbij?
luuntje schreef:Onze automaat schakelt ook terug als je het gas dieper indrukt.
Autorijden leer je pas echt als je kilometers maakt.
MvdEnde rij je weleens mee als passagier bij iemand in de auto?
Hoe rijdt hij/zij dan?
SimoneeM schreef:Heel eerlijk, je hoort eigenlijk 2sec afstand tussen jou en je voorganger te laten. En dat is heel veel kan ik zeggen![]()
Ik doe het daarom ik ook niet, want het nodigt uit om er nog even snel tussen te duiken idd, waardoor je moet remmen. Maar éigenlijk hoort het gewoon.
Exitium schreef:SimoneeM schreef:Heel eerlijk, je hoort eigenlijk 2sec afstand tussen jou en je voorganger te laten. En dat is heel veel kan ik zeggen![]()
Ik doe het daarom ik ook niet, want het nodigt uit om er nog even snel tussen te duiken idd, waardoor je moet remmen. Maar éigenlijk hoort het gewoon.
Dat doet het merendeel in Nederland niet. Bij 100 km/u komt twee seconden neer op ruim 50 meter, dat is bijna drie vrachtwagens verschil. De Nederlandse wegen zijn zeker in de randstad te druk om die afstand te houden, dan zijn er al minimaal vier auto's tussen geschoten die ook in willen halen. Niet goed, wel de realiteit.
Jolliegirl schreef:Ja die gasten ken ik ook wel.. Maar daar kan je dan weer op anticiperen.
Wat ik begrijp is dat zij direct remt ( en ze gaat nu zeggen dat het niet zo is + uitleg)
Maar direct in angst schieten omdat er iemand tussen je komt die heus wel weer uitloop is niet normaal.
Maar ik herken wat jij benoemd wel.. Vaak schuif ik dan gewoon weer op.. Prima.. Ga ik jou toch weer voorbij?
mvdende schreef:Exitium schreef:Dat doet het merendeel in Nederland niet. Bij 100 km/u komt twee seconden neer op ruim 50 meter, dat is bijna drie vrachtwagens verschil. De Nederlandse wegen zijn zeker in de randstad te druk om die afstand te houden, dan zijn er al minimaal vier auto's tussen geschoten die ook in willen halen. Niet goed, wel de realiteit.
Inderdaad de realiteit
Maar is het dan verboden en fout als ik wél mn best doe die afstand te bewaren?
Door als er een auto voor mn neus schiet gas los te laten en zelfs te remmen om te voorkomen dat ik erin knal? Om vervolgens zo snel mogelijk weer de afstand terug te krijgen.
En het is echt bloed irritant als dat keer op keer achter elkaar gebeurd. Dat is een ergernis ja!
Roodvos schreef:Jolliegirl schreef:Ja die gasten ken ik ook wel.. Maar daar kan je dan weer op anticiperen.
Ja, zo heb ik ooit eens iemand heel boos gekregen op de A50. Was nog met mijn vorige auto, dus meer dan 6 jaar geleden.
Ik reed max. toegestane snelheid (+ een beetje) op de cruise control.
Gast haalt mij in, gaat ervoor rijden en neemt gas terug (waarschijnlijk omdat hij ook met andere dingen bezig was dan alleen autorijden). Prima, dus ik ga er voorbij. Hij had ondertussen zoveel snelheid verloren dat ik niet eens gas bij hoefde geven om er vlot voorbij te gaan.
Even later haalt diezelfde gast mij weer in, gaat er voor rijden en neemt gas terug. Prima, dus ik ga er voorbij.
Even later..
Dit heeft zich zeker 5 keer herhaald. Toen ineens komt die gast mij kwaad toeterend, lichtknipperend en met een middelvinger zwaaiend nogmaals voorbij stuiven.
Ik heb toen nog maar even vriendelijk gezwaaid.
Toen reed hij wel door trouwens. Maar echt, dan ben je toch de looser van de dag.
Exitium schreef:SimoneeM schreef:Heel eerlijk, je hoort eigenlijk 2sec afstand tussen jou en je voorganger te laten. En dat is heel veel kan ik zeggen![]()
Dat doet het merendeel in Nederland niet. Bij 100 km/u komt twee seconden neer op ruim 50 meter, dat is bijna drie vrachtwagens verschil. De Nederlandse wegen zijn zeker in de randstad te druk om die afstand te houden, dan zijn er al minimaal vier auto's tussen geschoten die ook in willen halen. Niet goed, wel de realiteit.
Ghostattack schreef:Ritsen kunnen de meeste mensen ook niet fatsoenlijk. Vooral bij opritten met zo'n inhaalstrook bij file. Dan gaan ze meteen al er tussen willen proppen, in plaats van doorrijden naar het einde en daar gewoon soepel vloeiend er tussen![]()
Al heb ik ook wel eens gehad dat iemand me er echt niet tussen wilde hebben terwijl het al einde strook was en geen mogelijkheid om achter die persoon in te voegen, want daar voegt de persoon achter mij al in. Ja sorry, maar dan ben ik heel asociaal en dwing ik je wel aan de kant
iirrssjjee schreef:Ghostattack schreef:Ritsen kunnen de meeste mensen ook niet fatsoenlijk. Vooral bij opritten met zo'n inhaalstrook bij file. Dan gaan ze meteen al er tussen willen proppen, in plaats van doorrijden naar het einde en daar gewoon soepel vloeiend er tussen![]()
Al heb ik ook wel eens gehad dat iemand me er echt niet tussen wilde hebben terwijl het al einde strook was en geen mogelijkheid om achter die persoon in te voegen, want daar voegt de persoon achter mij al in. Ja sorry, maar dan ben ik heel asociaal en dwing ik je wel aan de kant
En daardoor voegt iedereen altijd te vroeg/snel in.... Als je wel netjes zoals het hoort doorrijdt tot het einde van de rijstrook, laten ze je er niet meer tussen...
luuntje schreef:Onze automaat schakelt ook terug als je het gas dieper indrukt.
Autorijden leer je pas echt als je kilometers maakt.
MvdEnde rij je weleens mee als passagier bij iemand in de auto?
Hoe rijdt hij/zij dan?