Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 10:13

Bijzonder, want JIJ laat toch altijd méér dan genoeg ruimte tussen jou en je voorganger?

Weet je dat je dáárom juist dit soort situaties creërt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:19

Echt mvdende, stop hiermee... Hou ermee op.
Ik zie alléén maar discussie en klaagzang.

Serieus.. Elk topic weer.

Als ik jou inhaal, rij ik per definitie harder! Dus als ik hem er krap voorgooi ben ik binnen 1 seconde alweer 50 meter verder voor je en hoef jij NIET te remmen.

Want die mensen die inhalen gaan NIET remmen voor jou, dus die afstand is heeeeel rap groot genoeg!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:25

Heel eerlijk, je hoort eigenlijk 2sec afstand tussen jou en je voorganger te laten. En dat is heel veel kan ik zeggen :+
Ik doe het daarom ik ook niet, want het nodigt uit om er nog even snel tussen te duiken idd, waardoor je moet remmen. Maar éigenlijk hoort het gewoon.

Maar ik snap dus ergens wel dat ze die afstand wil houden.

@hierboven: mwah, vaak zat dat een auto je keihard voorbijkomt, hem er gauw voorknalt en dan ineens veel langzamer gaat. Dat je ook denkt, waar was deze actie goed voor?
Dat is echt mijn ergenis namelijk. Snelle gastjes die mijn kleine autootje zien, per se willen inhalen en dus de max snelheid zwaaaar voorbijgaan, en dan weer terugkomen naar rechts en hop, ze gaan afremmen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:33

Ja die gasten ken ik ook wel.. Maar daar kan je dan weer op anticiperen.
Wat ik begrijp is dat zij direct remt ( en ze gaat nu zeggen dat het niet zo is + uitleg)

Maar direct in angst schieten omdat er iemand tussen je komt die heus wel weer uitloop is niet normaal.

Maar ik herken wat jij benoemd wel.. Vaak schuif ik dan gewoon weer op.. Prima.. Ga ik jou toch weer voorbij?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:36

Overigens kun je in vrijwel elke automaat ook gewoon schakelen en als jij plankgas geeft zal je automaat zelfs uit zichzelf eerst terug schakelen on vermogen te creëeren :=

Ik vond autorijden in het begin doodeng, altijd zweethandjes als ik de snelweg op moest. Kwestie van kilometers maken, ik denk er niet eens meer bij na nu.

Ik zou bijna vragen of ik een keer met mvdende mee mag liften om te kijken of ze echt zo onzeker rijdt, maar ja corona he :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:36

Jolliegirl schreef:
Wat ik begrijp is dat zij direct remt ( en ze gaat nu zeggen dat het niet zo is + uitleg)

Maar direct in angst schieten omdat er iemand tussen je komt die heus wel weer uitloop is niet normaal.

Maar ik herken wat jij benoemd wel.. Vaak schuif ik dan gewoon weer op.. Prima.. Ga ik jou toch weer voorbij?

Nee oke, direct remmen zonder dat het nodig is hoeft inderdaad niet. Je hoeft die afstand niet in een seconde weer bereikt te hebben idd.

Ik doe dat ook ja, boos dat ze dan kijken als je ze voorbij gaat. Heerlijk :’)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:41

Jolliegirl schreef:

Dat dus.
Ik merk het ook steeds vaker dat mensen die niet op cruise control rijden moeilijk 1 tempo kunnen vasthouden. Het gebeurt me regelmatig dat een andere auto en ik elkaar een aantal keer inhalen omdat de ander steeds wisselt in tempo en ik in 1 tempo rijd.
So be it. Irritant, maar niet te moeilijk over doen. Anticiperen en reageren. Ik ga vooral echt niet iedere keer remmen en van de cc af, dat vind ik nog irritanter.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:11

Onze automaat schakelt ook terug als je het gas dieper indrukt.

Autorijden leer je pas echt als je kilometers maakt.
MvdEnde rij je weleens mee als passagier bij iemand in de auto?
Hoe rijdt hij/zij dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:21

luuntje schreef:

Hoe rijdt hij/zij dan?

Onze ook, ideaal.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:31

luuntje schreef:

Hoe rijdt hij/zij dan?

Niet meer zo vaak als vroeger.

Mn ouders rijden met behoorlijk meer lef, wat natuurlijk ook niet zo gek is met 30+ jaar aan rijervaring.

Mn moeder rijdt wel eens met mij mee en geeft dan ook tips, zij vind dat het rijden prima gaat. Ik ga op zeker, gooi de auto niet ergens zomaar voor, waardoor ik wel eens kansen laat liggen. Dat is dan jammer voor de auto achter mij, die wacht maar even 10 seconden langer.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:41

Jeetje jongens, ik schrik van de explosie in dit topic :n

Blijkbaar zijn er in het verleden wat meer discussies tussen bepaalde personen in dit of een ander topic geweest. Daar weet ik niks van en daar wil ik ook niks van weten, maar als ik alleen kijk naar wat mvdende in dit topic heeft gezegd vind ik het BIZAR dat jullie haar compleet de grond in trappen en ogenschijnlijk bewust alles verdraaien wat ze zegt.

Kijk eens even goed naar jullie zelf wat een misselijkmakende, digitale lynchpartij jullie aan het uitvoeren zijn. Bah :r

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:00

Ik denk persoonlijk dat juist het grootste gedeelte haar hier wilt helpen, niet de grond in boren. Dat het niet altijd even tactisch word gebracht is misschien niet netjes maar we zijn haar hier zeker niet aan het lynchen. Alleen tot nu toe komen er telkens excuses waardoor iets niet goed ging etc en dat kan inderdaad frustrerend overkomen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:02

SimoneeM schreef:
Heel eerlijk, je hoort eigenlijk 2sec afstand tussen jou en je voorganger te laten. En dat is heel veel kan ik zeggen :+
Ik doe het daarom ik ook niet, want het nodigt uit om er nog even snel tussen te duiken idd, waardoor je moet remmen. Maar éigenlijk hoort het gewoon.

Dat doet het merendeel in Nederland niet. Bij 100 km/u komt twee seconden neer op ruim 50 meter, dat is bijna drie vrachtwagens verschil. De Nederlandse wegen zijn zeker in de randstad te druk om die afstand te houden, dan zijn er al minimaal vier auto's tussen geschoten die ook in willen halen. Niet goed, wel de realiteit.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:08

Exitium schreef:
SimoneeM schreef:

Dat doet het merendeel in Nederland niet. Bij 100 km/u komt twee seconden neer op ruim 50 meter, dat is bijna drie vrachtwagens verschil. De Nederlandse wegen zijn zeker in de randstad te druk om die afstand te houden, dan zijn er al minimaal vier auto's tussen geschoten die ook in willen halen. Niet goed, wel de realiteit.

Inderdaad de realiteit

Maar is het dan verboden en fout als ik wél mn best doe die afstand te bewaren?

Door als er een auto voor mn neus schiet gas los te laten en zelfs te remmen om te voorkomen dat ik erin knal? Om vervolgens zo snel mogelijk weer de afstand terug te krijgen.

En het is echt bloed irritant als dat keer op keer achter elkaar gebeurd. Dat is een ergernis ja!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:10

Jolliegirl schreef:

Ja, zo heb ik ooit eens iemand heel boos gekregen op de A50. Was nog met mijn vorige auto, dus meer dan 6 jaar geleden.
Ik reed max. toegestane snelheid (+ een beetje) op de cruise control.
Gast haalt mij in, gaat ervoor rijden en neemt gas terug (waarschijnlijk omdat hij ook met andere dingen bezig was dan alleen autorijden). Prima, dus ik ga er voorbij. Hij had ondertussen zoveel snelheid verloren dat ik niet eens gas bij hoefde geven om er vlot voorbij te gaan.
Even later haalt diezelfde gast mij weer in, gaat er voor rijden en neemt gas terug. Prima, dus ik ga er voorbij.
Even later..

Dit heeft zich zeker 5 keer herhaald. Toen ineens komt die gast mij kwaad toeterend, lichtknipperend en met een middelvinger zwaaiend nogmaals voorbij stuiven.
Ik heb toen nog maar even vriendelijk gezwaaid :evaw: .
Toen reed hij wel door trouwens. Maar echt, dan ben je toch de looser van de dag.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:18

mvdende schreef:
Exitium schreef:

Inderdaad de realiteit

Maar is het dan verboden en fout als ik wél mn best doe die afstand te bewaren?

Door als er een auto voor mn neus schiet gas los te laten en zelfs te remmen om te voorkomen dat ik erin knal? Om vervolgens zo snel mogelijk weer de afstand terug te krijgen.

En het is echt bloed irritant als dat keer op keer achter elkaar gebeurd. Dat is een ergernis ja!

Niet als je remt omdat je er in zou knallen nee, maar dan moet degene voor je dus zelf al behoorlijk aan het remmen gegaan zijn. Als je enkel remt om de afstand weer terug te krijgen, dan is dat niet handig. Dan is het genoeg om even te wachten (als de auto voor je z'n snelheid aanhoudt rijdt die van je weg) of je gas los te laten. Die afstand bouwt zich dan vanzelf op. Als het gat dan na een paar seconden niet groter wordt, kun je even kort je rem aantikken om je eigen snelheid er iets uit te halen zodat dat gat weer groter wordt.

Wel is het zo dat als je dat soort gaten laat, dat je niet vreemd op moet kijken dat auto's in dat gat gaan rijden. Zoals gezegd rijdt het gros in NL te kort op elkaar, en een gat van 50+ meter is dan erg uitnodigend. Mensen zien dat niet als een te klein gat om in te gaan rijden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:26

het wordt tijd dat alle auto's uitgerust worden met adaptieve cruisecontrol, daarmee kan je zelf de afstand tot je voorganger instellen (althans in mijn Volvo) en die afstand houdt ie aan, de auto remt zelf af als de afstand te klein wordt en geeft gas als de afstand te groot wordt.
Ik heb pas 44 jaar mijn rijbewijs, heb door heel Europa gereden, veel met trailers rond gereden, maar ben beslist geen held meer op de weg. Ik heb sinds maart nog geen 20 km gereden in mijn auto en ik weet niet of ik er ooit nog weer in ga rijden (zou niet weten waarheen, ik ben met pensioen). Ik vind het verkeer bepaald geen pretje meer tegenwoordig!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:27

Roodvos schreef:
Jolliegirl schreef:

Ja, zo heb ik ooit eens iemand heel boos gekregen op de A50. Was nog met mijn vorige auto, dus meer dan 6 jaar geleden.
Ik reed max. toegestane snelheid (+ een beetje) op de cruise control.
Gast haalt mij in, gaat ervoor rijden en neemt gas terug (waarschijnlijk omdat hij ook met andere dingen bezig was dan alleen autorijden). Prima, dus ik ga er voorbij. Hij had ondertussen zoveel snelheid verloren dat ik niet eens gas bij hoefde geven om er vlot voorbij te gaan.
Even later haalt diezelfde gast mij weer in, gaat er voor rijden en neemt gas terug. Prima, dus ik ga er voorbij.
Even later..

Dit heeft zich zeker 5 keer herhaald. Toen ineens komt die gast mij kwaad toeterend, lichtknipperend en met een middelvinger zwaaiend nogmaals voorbij stuiven.
Ik heb toen nog maar even vriendelijk gezwaaid :evaw: .
Toen reed hij wel door trouwens. Maar echt, dan ben je toch de looser van de dag.

sommige mensen denken echt dat inhalen alleen maar is om stoer te doen ofzo :').

Wat een pannenkoek.

Ik had laatst met rijles dat er geritst moest worden (bij oprit van de snelweg) dus ik laat netjes iemand voor en rij redelijk kort op mijn voorganger. Komt er een auto naast me staan en wil me er van af duwen. Ja vriend ik had al netjes iemand voor me laten ritsen je mag weer achter ritsen.
En dan op de snelweg werd ik meteen door ze ingehaald en gingen ze heel overdreven naar binnenkijken wie daar nou in zat.
Ik heb dus nog rijles en ben echt niet extreem zeker achter het stuur maar nu had ik zoiets van ik weet zeker dat ik gelijk heb en ik ga me er gewoon niet van laten duwen omdat jij als een debiel die baan over gaat en je er dan tussen wil duwen. Achter mij was er plek zat en ik kon door voorgangers ook niet harder.
Rij-instructeur vond dat ik het wel goed deed en had niet verwacht dat ik zo mijn mannetje zou staan.
Hij zei wel at ik moet hopen dat tijdens examen niet zoiets voor doet :')

Vond het alleen jammer dat zij waarschijnlijk in de auto iets hebben gezegd als "nog zo'n debiele vrouw op de weg die niet kan rijden". Denk niet dat zij door hadden hoe verdomde asosicaal ze zelf reden. En ik zou echt de eerste zijn die toegeeft fout te zitten in het verkeer, deze keer had ik gewon gelijk ondanks dat ik in een les auto zat.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:32

Exitium schreef:
SimoneeM schreef:

Klopt, dat gebeurt inderdaad vrijwel nooit en ik doe het dus ook niet. Zorgt idd voor frustratie buj andere mensen en mensen die er snel tussen schieten.

Conclusie: onze wegen zijn gewoon te druk eigenlijk

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:33

Ritsen kunnen de meeste mensen ook niet fatsoenlijk. Vooral bij opritten met zo'n inhaalstrook bij file. Dan gaan ze meteen al er tussen willen proppen, in plaats van doorrijden naar het einde en daar gewoon soepel vloeiend er tussen :')

Al heb ik ook wel eens gehad dat iemand me er echt niet tussen wilde hebben terwijl het al einde strook was en geen mogelijkheid om achter die persoon in te voegen, want daar voegt de persoon achter mij al in. Ja sorry, maar dan ben ik heel asociaal en dwing ik je wel aan de kant :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:37

Ritsen is lastig, hier altijd op een bepaalde tijdstippen staat de N50 hier altijd vast, omdat ritsen nog best lastig kan zijn :')

Waar ik trouwens meer aan erger zijn mensen die zich vooral ervoor drukken. Dat er zegmaar nog maar 10 meter tussen je voorganger zit en mensen hem er nog tussen gooien. Als ik toeter doen ze alsof wat ze deden goed was :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:40

Ik vind het ook stront irritant dat mensen bij drukte niet netjes bij het stoplicht wachten tot ze vlot het kruispunt over kunnen. Maar het stoplicht zou maar op rood springen, dan liever het hele kruispunt blokkeren..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:41

Ghostattack schreef:
Ritsen kunnen de meeste mensen ook niet fatsoenlijk. Vooral bij opritten met zo'n inhaalstrook bij file. Dan gaan ze meteen al er tussen willen proppen, in plaats van doorrijden naar het einde en daar gewoon soepel vloeiend er tussen :')

Al heb ik ook wel eens gehad dat iemand me er echt niet tussen wilde hebben terwijl het al einde strook was en geen mogelijkheid om achter die persoon in te voegen, want daar voegt de persoon achter mij al in. Ja sorry, maar dan ben ik heel asociaal en dwing ik je wel aan de kant :o

En daardoor voegt iedereen altijd te vroeg/snel in.... Als je wel netjes zoals het hoort doorrijdt tot het einde van de rijstrook, laten ze je er niet meer tussen... :Y)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:44

iirrssjjee schreef:
Ghostattack schreef:

En daardoor voegt iedereen altijd te vroeg/snel in.... Als je wel netjes zoals het hoort doorrijdt tot het einde van de rijstrook, laten ze je er niet meer tussen... :Y)

Met als gevolg dat alles vast loopt, ook kruispunten :') Hoe moeilijk kan het zijn haha

Wat Capopjekop zegt dus _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:09

luuntje schreef:

Hoe rijdt hij/zij dan?

Ja dat vind ik wel irritant aan automaat alsnj vol gas hadden Of iig wat dieper indrukt. Mijne schakelt erg ver tetug waardoor die eerst in gaat houden en dan pas vooruit. Prima, niet vol gas optrekkwn dus haha. Maar ik kan niet zelf schakelen hoor. Kan wel laten schakelen door gas iets te liften als ik opgetrokkrn heb pf terug schakelen door even dieper in te drukken.

Bij de oudere of nieuwe automaten wel, bij de mijne ben ik al blij dat die het braaf zelf doet :')

Over het ritsen met die rijles, goed gedaan!
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 11-12-20 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt