Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik heb toch regelmatig de indruk gekregen (toen ik samenwoonde en druk aan het solliciteren was) dat ik werd afgewezen omdat ze misschien dachten dat ik binnen no time aan kinderen zou beginnen. Ik heb zulke rare redenen gehoord, dat ik dat serieus dacht. Ik heb ook wel eens tijdens een gesprek laten vallen geen kinderen te willen, maar dat paste op dat moment wel echt in het gesprek. Ik zou het niet plompverloren laten vallen..
_San87_ schreef:Niobe schreef:Was er niet iemand hier die ergens werd afgewezen omdat ze geen kinderen wilde en dus niet in het moedercollegagroepje zou passen?
Oh, dan juist erbij zetten. Ik zou niet met een moedercollegagroepje willen werken.
_San87_ schreef:Relaxed schreef:Ik heb toch regelmatig de indruk gekregen (toen ik samenwoonde en druk aan het solliciteren was) dat ik werd afgewezen omdat ze misschien dachten dat ik binnen no time aan kinderen zou beginnen. Ik heb zulke rare redenen gehoord, dat ik dat serieus dacht. Ik heb ook wel eens tijdens een gesprek laten vallen geen kinderen te willen, maar dat paste op dat moment wel echt in het gesprek. Ik zou het niet plompverloren laten vallen..
Het zou hier gaan om in de sollicitatiebrief te laten vallen dat ik geen kinderen heb of wil en dus flexibel inzetbaar ben, bijvoorbeeld. Niet om het zo even te droppen, gewoon verwerkt in een verhaaltje, zeg maar.
meintje schreef:Als jij het als pluspunt ziet qua flexibiliteit én je kunt het in een verhaaltje onopvallend wegmoffelen, kun je het doen, maar je moet t wel durven. Het blijft iets waar mensen iets van gaan vinden, linksom of rechtsom. Aan de andere kant vinden ze sowieso wel iets van je brief, t is tenslotte een sollicitatiebrief.
Mij is het wel eens gevraagd tijdens een sollicitatiegesprek.
Ik snapte dat vanuit haar perspectief volledig. In die situatie was ik haar enige werknemer en kon ze het zich ook echt,bedrijfstechnisch, nog niet veroorloven om mij te vervangen in de eerste periode. (Start up)
Ze gaf ook meteen aan dat ze het niet mocht vragen, maar ....
Ik snap waarom het niet gevraagd mag worden, maar ik kan me ook heel goed voorstellen waarom mensen het toch echt wel willen weten.
Inhakende op Cayenne, moedergevoel is doorgaans geen criterium voor het wel of niet aannemen van een kleuterleidster. Pedagogisch onderlegd wel, maar dat is niet hetzelfde
Captain schreef:Gisteren bij vier handen op een buik.. Een baby-coach.Wat een zweverig gedoe. Muziek bij de buik houden en dan kijken of de baby er op reageert.
https://www.debabycoach.com/
Prairy schreef:Ik zeg het bij een sollicitatiegesprek eigenlijk altijd in mijn voorstelrondjeDus zo van, ik ben die en die, zoveel jaar, getrouwd, heb 3 katten, 2 geiten en 10 kippen, geen kinderen en die komen er ook niet.
Het kan maar duidelijk zijn
_San87_ schreef:Over een week ga ik verhuizen, ik heb er enorm veel zin in. Nu ga ik nadat ik verhuisd ben in mijn nieuwe woonplaats solliciteren.
Ik had het er dit weekend over met de schoonfamilie en mijn schoonmams kwam ermee dat het best een goed idee is om in mijn brief terloops te vermelden dat ik geen kinderen heb en deze ook niet wil. Eigenlijk vind ik dat best een goed idee, ik ben 33 en de meeste mensen verwachten rond die leeftijd dat je een kind hebt of wilt, wat ik dus niet heb en niet wil en ik denk dat het mijn kansen vergroot, want eerlijk is eerlijk, een zwangere vrouw of een vrouw met kinderen is gewoon duur voor een werkgever.
Hebben jullie daar ervaringen mee?