Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:52

Oehlala schreef:
dan zou ik het gewoon afkappen.

Had ik al gedaan, maar nu ineens krijg ik dus weer een bericht :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:58

Ik zou ook klaar er mee zijn en sowieso niks meer doen zonder dat je geld hebt gezien.

Lori

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:38

Wat je ermee doet gaat jou keuze zijn verder maar moest je alsnog er naar toe rijden, eerst geld dan pas rijden! Je zou niet de eerste zijn dat de mensen niet thuis geven bij aankomen helaas.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:52

dalena schreef:
Ohja sorry, Leusden.
Ben er met mijn hoofd niet meer goed bij! :o

Wil ik wel doen als het nog nodig is

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:20

Ik was in gesprek met iemand over het kopen van een tuin set. Reageerden beide snel en ik gaf aan even te vragen of ik een aanhanger kon lenen. Kwartier later vraag ik wanneer ik hem zou kunnen halen en krijg een bericht dat die verkocht is....

En bedankt _-:(

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:31

Isabel schreef:
dalena schreef:
Ohja sorry, Leusden.
Ben er met mijn hoofd niet meer goed bij! :o

Wil ik wel doen als het nog nodig is

Bedankt voor je aanbod. Is inmiddels niet meer nodig. We zijn naar het adres gereden en we hebben diegene geconfronteerd. Ik mocht het spel meenemen. Het rare is dat ze helemaal niet als oplichter over kwam, misschien eerder als zwakbegaafd. Ik denk dus dat het niet opzettelijk was. Maar alsnog wil ik mensen op marktplaats voor haar waarschuwen. Als ik niet via mijn andere account had gereageerd was ik nu gewoon mijn geld kwijt geweest.
Wel jammer van de benzine en verzendkosten. Dat geld ben ik kwijt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:29

Krijg over een zadel met alle maten duidelijk in de advertentie vermeld de vraag of het nog beschikbaar is.

Geantwoord dat dat zo is.

Krijg ik terug: het zadel is te klein.

Wait what?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:32

Dat is ongeveer hetzelfde als ik had van de week.
Dressuurdekje te koop, of die er nog is?
Ja die is er nog.
Heb je het dekje ook in veelzijdigheid te koop?

Wat??
Netjes gebleven maar dacht wel ‘ hallo ik ben geen winkel??’

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 23:39

Ik had onze tv op marktplaats gezet omdat we een nieuwe tv gingen halen, maar bij de mediamarkt aangekomen bleek de tv ineens een stuk duurder geworden (en op alle andere sites ook, geen idee wat daar ineens aan de hand was). Dus niks gekocht en heel die advertentie vergeten ivm dat virus gedoe. Kreeg ik vanmorgen een goed bod op de tv, die ik eigenlijk niet kon laten lopen (had hem voor €700 erop gezet en minimale prijs €550 en dat werd ook geboden. Eerdere boden waren €300.) Dus ik gereageerd of hij hem misschien later kon halen ivm moeilijk nu met virus etc... (zal ook wel gek over zijn gekomen lol), wij snel bedenken wat we nu moeten... Google ik even de tv, is hij ineens €300 gezakt bij een andere winkel. Dus die gaan we waarschijnlijk halen en dan mag meneer de “oude” tv komen halen. (65” 2 jr oud :') ). Ik voelde me wel een gekke verkoper -O-

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 08:51

Het zou mooi zijn als het lukt, xSCWx. Als ik jou was zou ik toch overwegen om hem meteen te laten ophalen. Kans is namelijk zeker aanwezig dat de deal niet doorgaat als de bieder nog even moet wachten en zo meteen een interessanter aanbod ziet. Maar goed, als je dat in deze tijd niet durft, snap ik dat ook heel goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:11

Nouwja zeg, ik ben een heel kamerplanten pakket aan het maken als housewarming cadeau. Via marktplaats een paar mooie kleintjes gezien. Geboden via de biedfunctie (stond nadrukkelijk in de advertentie dat dat moest) en meteen wat hoger dan de vraagprijs omdat ik dat plantje wel wilde.
Krijg ik een berichtje dat hij al is verkocht omdat ze via de pm een goed bod had ontvangen. -O-
En dit is niet de enige ik maak het nu zo vaak mee deze weken dat het best wel opvalt nu. Zet dan de biedfunctie uit of reageer niet via pm of communiceer even via je advertentie of wat. >;)

Dan maar weer op zoek naar wat kleintjes in de buurt. :O

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:22

Goede verkoop gehad van een deken, blij mee want het was per ongeluk de verkeerde maat en ik kon niet meer ruilen.
Was eerst twijfelachtig, omdat ze een paar dagen later pas betaalde ( wel gecommuniceerd overigens) maar het stond vandaag op mijn rekening dus gelijk op de post gedaan :D

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:43

katja_silke schreef:
Tijdje terug zoektocht naar en paard. Liefst een wat ouder paard met veel ervaring zodat we lekker kunnen gaan rijden en we er van kunnen leren!

Na een paar dagen kwam een ontzettend knap paard op ons pad, helemaal ons type, wat we zochten, en binnen ons budget. Enige nadeel was: wij wonen in Friesland en hij stond in Zeeland. Omdat we zo gecharmeerd waren toch maar dat pokke end gereden onder de afspraak dat ze met niemand anders bezig waren over hem. Proefrijden was top, helemaal verliefd. Afgesproken dat wij op de terugrit zouden nadenken en als we thuis waren het zouden laten weten, maar stiekem wisten we eigenlijk al dat we hem heel graag wouden kopen. 15 min nadat we wegreden: 'sorry hij is verkocht'. 5 uur in de auto gezeten voor niks :+

Dat is wel het risico van een paard kopen.. Ik heb dat ook wel eens gehad..

katja_silke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:48

Gizeppie schreef:
katja_silke schreef:
Tijdje terug zoektocht naar en paard. Liefst een wat ouder paard met veel ervaring zodat we lekker kunnen gaan rijden en we er van kunnen leren!

Na een paar dagen kwam een ontzettend knap paard op ons pad, helemaal ons type, wat we zochten, en binnen ons budget. Enige nadeel was: wij wonen in Friesland en hij stond in Zeeland. Omdat we zo gecharmeerd waren toch maar dat pokke end gereden onder de afspraak dat ze met niemand anders bezig waren over hem. Proefrijden was top, helemaal verliefd. Afgesproken dat wij op de terugrit zouden nadenken en als we thuis waren het zouden laten weten, maar stiekem wisten we eigenlijk al dat we hem heel graag wouden kopen. 15 min nadat we wegreden: 'sorry hij is verkocht'. 5 uur in de auto gezeten voor niks :+

Dat is wel het risico van een paard kopen.. Ik heb dat ook wel eens gehad..

Maar zeker niet netjes als er afgesproken is dat hij helemaal vrij zou zijn en ze hem vast zou houden voor ons!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:59

Afgelopen week 2 dekens (bij verschillende mensen) gekocht.
Beide dezelfde dag nog verzenden en volgende dag binnen.
Super blij :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:00

Artikel te koop met duidelijk vermeld in de advertentie dat het een vaste prijs is.

Vragen over artikel qua afmetingen en wat het minimale bedrag is wat ik ervoor wil hebben.

Teruggegeven dat het een vaste prijs is en dat ik dingen voor haar wil opmeten als ze bij koop akkoord gaat met de vaste prijs.

3 berichten later komt dan toch de aap uit de mouw, dikke 30% lager bieden dan mijn vaste prijs...

Aangegeven dat ik er vaste prijs inclusief verzendkosten van wil maken maar dat het niet beter wordt dan dat en dat ik het niet sjiek vindt dat ze toch veel lager biedt.

'Okee mag je vinden, zullen we er dan *15% minder dan vaste prijs inclusief verzendkosten* van maken?'

Nog een keer benoemd dat mijn laagste aanbod vaste prijs inclusief verzendkosten is.

Krijg ik terug, komtie, 'is geen onderhandeling zo..'

NEE WAT SNAP JE NIET AAN VASTE PRIJS??? Dat werd een enkeltje blokkeerlijst.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:27

upendo schreef:
Artikel te koop met duidelijk vermeld in de advertentie dat het een vaste prijs is.

Vragen over artikel qua afmetingen en wat het minimale bedrag is wat ik ervoor wil hebben.

Teruggegeven dat het een vaste prijs is en dat ik dingen voor haar wil opmeten als ze bij koop akkoord gaat met de vaste prijs.

3 berichten later komt dan toch de aap uit de mouw, dikke 30% lager bieden dan mijn vaste prijs...

Aangegeven dat ik er vaste prijs inclusief verzendkosten van wil maken maar dat het niet beter wordt dan dat en dat ik het niet sjiek vindt dat ze toch veel lager biedt.

'Okee mag je vinden, zullen we er dan *15% minder dan vaste prijs inclusief verzendkosten* van maken?'

Nog een keer benoemd dat mijn laagste aanbod vaste prijs inclusief verzendkosten is.

Krijg ik terug, komtie, 'is geen onderhandeling zo..'

NEE WAT SNAP JE NIET AAN VASTE PRIJS??? Dat werd een enkeltje blokkeerlijst.

Ik zet vaak een hartje bij artikelen waarvan ik het minimum bod te hoog vind. Dan wacht ik tot ik een melding krijg dat de advertentie bijna verloopt en dan bied ik via een bericht de prijs die ik ervoor wil geven. Niet geschoten is altijd mis. Het is me op die manier toch al wel vaker gelukt iets te krijgen voor “mijn” bedrag, ondanks vaste prijs of hoog minimum bod. Werkt overigens vooral erg goed in de categorieën waarvoor er betaald moet worden voor een advertentie.

Maar als verkoper niet reageert of aangeeft niet akkoord te gaan, dan is het ook prima en laat ik het verder rusten. Mijn tip zou zijn om de volgende keer niet meer te reageren.
Als men het echt wil, dan bieden ze wel meer, anders is het hun het simpelweg niet waard.

Ik verbaas mij trouwens nog steeds regelmatig wat mensen nog durven te vragen voor 2e hands artikelen. Of wat zij instellen als minimum bod. Ik heb het idee dat velen het concept “vraag en aanbod” niet begrijpen. Wat iets nieuw heeft gekost is totaal niet relevant in heel veel gevallen, omdat er bijna geen markt voor is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:43

Daar kan ik in komen, maar ik hanteer een vaste prijs. En die prijs is voor een zo goed als nieuw product al 30% van de aanschafprijs, dus ik heb gewoon geen zin in alle ongein. Ben gewoon niet gediend van dit soort biedingen omdat ik écht wel eerlijk prijs.

Morgen gaat het (zadel) ook lekker op commissiebasis mee met de zadelmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 13:14

Ik heb mijn 2 jarige ruin te koop. Nauwelijks interesse wat ik snap ivm de operatie die hij als veulen heeft gehad. Maar nu heb ik ook weer 1tje 8)7 Ze wil hem wel gratis. Dan blijven wij eigenaar en mogen we altijd wel even langs komen.

Ja natuurlijk... En binnen een week staat hij bij een handelaar zeker. Ze is zelfs nog niet komen kijken maar weet wel zeker dat ze hem wil. Als het maar gratis is!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 23:54

Vandaag een deal af moeten zeggen, omdat de verkoper geen gebruik wil maken van MP betaalverzoek, alleen via gewone bankoverboeking. Zo jammer. Het was een mooie prijs, misschien wel te mooi dan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:07

Wat is daar mis mee?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:23

Daphara schreef:
Vandaag een deal af moeten zeggen, omdat de verkoper geen gebruik wil maken van MP betaalverzoek, alleen via gewone bankoverboeking. Zo jammer. Het was een mooie prijs, misschien wel te mooi dan.

Dit heb ik ook gehad. Alleen dan andersom. Koper wilde perse via het Marktplaats gelijk oversteken betalen en ik wilde dat absoluut niet. Nouja, dan gaat de koop niet door. Gewoon overmaken via de bank is tegenwoordig net zo snel.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 07:04

Wat is er mis met een normale overboeking via de bank?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:20

Idd 10 jaar is het normaal om wat over te boeken en doet iedereen het!
Marktplaats bedenkt wat nieuws waar ze zelf aan Kunnen verdienen en ineens is overboeken niet goed meer?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:49

Ik werk juist alleen met overboeken.