Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:38

cursebreaker schreef:
Aan mensen die met hun franse bulldogs midden op de dag in de hitte de honden meenemen naar school om de kids op te halen - waarvan ik weet dat ze niet kortbij wonen - en ze elke 20m moeten stoppen omdat de beestjes geen adem krijgen...WHYYYY. Op goede dagen krijgen ze al slechter adem dan een gemiddelde hond, en dan kun je met deze warmte en 60% luchtvochtigheid de honden niet op minder warme momenten uitlaten en dan op het heetst van de dag even thuislaten? grmbl.

Walgelijk! Kan me eerlijk gezegd sowieso ergeren aan mensen die willens en wetens kiezen voor zo'n hond... ;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:39

Adelaide71 schreef:
cursebreaker schreef:
Aan mensen die met hun franse bulldogs midden op de dag in de hitte de honden meenemen naar school om de kids op te halen - waarvan ik weet dat ze niet kortbij wonen - en ze elke 20m moeten stoppen omdat de beestjes geen adem krijgen...WHYYYY. Op goede dagen krijgen ze al slechter adem dan een gemiddelde hond, en dan kun je met deze warmte en 60% luchtvochtigheid de honden niet op minder warme momenten uitlaten en dan op het heetst van de dag even thuislaten? grmbl.

Walgelijk! Kan me eerlijk gezegd sowieso ergeren aan mensen die willens en wetens kiezen voor zo'n hond... ;(

Dat ook inderdaad. Ben ook erg blij dat er eindelijk stappen ondernomen gaan worden mbt het fokken van de kortsnuiten *\o/* *Ik wil hiermee niemand voor het hoofd stoten die een kortsnuitige hond heeft, want elk ras heeft wel 'iets' maar ik ben er toch blij mee. Als er lig al eens geprobeerd zou worden om het meer eruit te fokken bv. dan is dat al een mooie vooruitgang.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:40

Mensen die het niet los kunnen laten dat het scheren van een hond soms de enige optie is.
Ja, we zijn dol op zijn lange vacht. Nee, voor zijn welzijn is het niet te doen die ook lang te houden in de zomer. Jeetje mensen, respecteer dat toch alsjeblieft :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:41

Ben het helemaal met je eens Cursebreaker!

Overigens erger ik me ontzettend aan mijn lijf... waarom kan het niet gewoon functioneren zoals het moet? >;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:49

Tigress schreef:
Mensen die het niet los kunnen laten dat het scheren van een hond soms de enige optie is.
Ja, we zijn dol op zijn lange vacht. Nee, voor zijn welzijn is het niet te doen die ook lang te houden in de zomer. Jeetje mensen, respecteer dat toch alsjeblieft :

Hetzelfde met een veulen en veulenvacht

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:58

Tigress schreef:
Ja, we zijn dol op zijn lange vacht. Nee, voor zijn welzijn is het niet te doen die ook lang te houden in de zomer. Jeetje mensen, respecteer dat toch alsjeblieft :

Dat heb ik al eerder gehoord ja. Je had toch een paar honden waarvan hun vacht een soort onderlaag heeft dat ze net beschermt van de warmte ook, toch? Maar sommigen dan weer niet?

Hier geïrriteerd door het feit dat ondanks graanvrij agrobs, extra proteinen, probioticasupplement en mineralen en vitaminensupplement + olie en liksteen mijn merrie alsnog lekker leem staat te knabbelen. Waarom??

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:00

Aan een andere stagiaire die mij taken oplegt op mijn vrije dag i.p.v. het zelf even op te pakken. :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:13

Kirania schreef:
Tigress schreef:

Dat heb ik al eerder gehoord ja. Je had toch een paar honden waarvan hun vacht een soort onderlaag heeft dat ze net beschermt van de warmte ook, toch? Maar sommigen dan weer niet?

Hier geïrriteerd door het feit dat ondanks graanvrij agrobs, extra proteinen, probioticasupplement en mineralen en vitaminensupplement + olie en liksteen mijn merrie alsnog lekker leem staat te knabbelen. Waarom??

Klopt :j Een hond met een dubbele vacht heeft een beschermende functie.
De onderwol houdt in de zomer de hond koel, en 's winters juist warm.
Afbeelding

Echter, dan moet de hond wel een goed functionerende vacht hebben. Mijn corgi heeft een vacht die goed werkt, waardoor hij er geen last van heeft. Die werkt keurig zoals op bovenstaand plaatje :)
Onze andere hond heeft echter een probleem met zijn vacht, waardoor het niet werkt zoals het normaal gesproken zou moeten. Het houdt hem warm in de winter, en snikheet in de zomer. Hij kan amper een paar meter lopen zonder het al veel te warm te hebben, en bijt en krabt zich tot bloedens toe kapot. Als de vacht er af gaat, kan hij ineens weer lopen, spelen, en hoeven we niet tweemaal daags weer wonden te behandelen. Om die reden halen we zijn vacht er af wanneer de warmere temperaturen (15-20+) er aan komen :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:16

Kabayo schreef:
Tigress schreef:

Hetzelfde met een veulen en veulenvacht

Oh maar dat met de veulenvacht is heel simpel,
Je veulen verhaart binnenkort.
Tot dusver zijn alle veulens die wij hebben gefokt na ongeveer 3-4 weken begonnen met verharen van de veulenvacht.

ScarOfWars

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:18

Ik ben het hier thuis zó zat!

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:19

Aan mezelf, hoef maar een sneue trailer te zien en ik loop te janken als een klein kind. Jezus :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:23

Hagelslag mijne is 4 weken. Laat niks los. ;)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:27

Dat het gezin dat eventueel mijn hond gaat adopteren zich nu al niet aan de afspraken houdt.. Ik zit er helemaal doorheen en mis mijn hond terwijl ze nog niet eens officieel weg is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:32

Wat een poedersuiker is dit aan het worden zeg. Gatverdamme.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:34

laraxXxemma schreef:
Wat een poedersuiker is dit aan het worden zeg. Gatverdamme.

Girl i feel you

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:35

Aan de bus die ons zou moeten ophalen ... staan we dan met 110 vmbo leerlingen midden in Den haag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:42

Het weer. zou vanavond voor het eerst een paard rijden maar zie het niet zo zitten om met de auto weg te gaan over landweggetjes. Het zal wel uiteindelijk wel mee vallen maar zit me niet helemaal lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:26

Nathalie18x schreef:
Dat het gezin dat eventueel mijn hond gaat adopteren zich nu al niet aan de afspraken houdt.. Ik zit er helemaal doorheen en mis mijn hond terwijl ze nog niet eens officieel weg is.

Als ze zich nu al niet aan de afspraken houden kan je dan niet afzeggen en op zoek gaan naar een gezin wat beter matcht? Denk dat je dat rust kan geven.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:51

Vandaag is mijn zomerdepressie officieel gestart denk ik :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:05

Aan mijn been.
Al een week last van een dikke pijnlijke voet. Nu mijn hele onderbeen dik :\

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:25

Myrthe3 schreef:
Aan mijn been.
Al een week last van een dikke pijnlijke voet. Nu mijn hele onderbeen dik :

En al bij de huisarts geweest.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:13

Independence schreef:
Vandaag is mijn zomerdepressie officieel gestart denk ik :(

:(:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:45

Marocje schreef:
Wacht op een pakket. Speciaal ochtend ervoor vrij, is het er nog niet.

[ [url=m/e3BPAn.png]Afbeelding[/url] ]

Dat ze gewoon helemaal niet geweest zijn. Via track en trace staat nog steeds hetzelfde. -:(-

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:52

Marocje schreef:
Marocje schreef:
Wacht op een pakket. Speciaal ochtend ervoor vrij, is het er nog niet.

[ [url=m/e3BPAn.png]Afbeelding[/url] ]

Dat ze gewoon helemaal niet geweest zijn. Via track en trace staat nog steeds hetzelfde. -:(-

Brievenbus gecheckt? Kan het zijn dat ze gewoon een "we hebben je gemist" ding in je brievenbus gedaan hebben? Gebeurt ook meer :=

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:28

Tigress schreef:
Kirania schreef:

Klopt :j Een hond met een dubbele vacht heeft een beschermende functie.
De onderwol houdt in de zomer de hond koel, en 's winters juist warm.
[ Afbeelding ]

Echter, dan moet de hond wel een goed functionerende vacht hebben. Mijn corgi heeft een vacht die goed werkt, waardoor hij er geen last van heeft. Die werkt keurig zoals op bovenstaand plaatje :)
Onze andere hond heeft echter een probleem met zijn vacht, waardoor het niet werkt zoals het normaal gesproken zou moeten. Het houdt hem warm in de winter, en snikheet in de zomer. Hij kan amper een paar meter lopen zonder het al veel te warm te hebben, en bijt en krabt zich tot bloedens toe kapot. Als de vacht er af gaat, kan hij ineens weer lopen, spelen, en hoeven we niet tweemaal daags weer wonden te behandelen. Om die reden halen we zijn vacht er af wanneer de warmere temperaturen (15-20+) er aan komen :j

Superinteressant, dankje voor de info! *\o/*