[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:20

Haha toevallig gister het laatste filmpje gekeken.

Wel triest dat ze gedood is.

Ze ving teveel vis weg voor de menselijke vissers. Ze is toen gedood en opgezet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:23

lara1510 schreef:
Misschien valt het niet helemaal onder ‘luguber’ maar hebben jullie wel eens gehoord van Rosie? Dat is, zover ik weet, een opgezette Great White die achtergelaten is in een park (?) in sterk water. Dat goedje is nu hardstikke giftig en mensen hebben geprobeert het glas van het ‘aquarium’ te slopen en tv’s in het aquarium te gooien dus de haai is nu half kapot/verrot en ziet er nogal spooky uit door alle omstandigheden. Als het goed is is Rosie nu ‘gered’!

Die had ik een paar weken terug gezien ja, ze is nu op een of ander park terecht gekomen. Wel een beetje luguber dat je zoiets tegen komt op een verlaten park he.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 08:38

Dan kijk je wel even raar gok ik. :P "He kijk, een tank. Oh fiets, een haai! Oh, hij's dood."

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 08:48

https://youtu.be/xL2-iz5W57o

In dit filmpje ontdekken ze de haai, toen ik dat zat te kijken vond ik het wel een beetje spannend. Zo rond 18 min

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:45

Tijdje terug werd hier wat gezegd over processen tegen dieren.
Olifant Mary werd publiekelijk opgehangen nadat ze iemand gedood had. De eerste poging mislukte: de kabel knapte en Mary brak haar heup bij de val. De tweede lukte wel :(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mary_(olifant)
Laatst bijgewerkt door poes op 24-02-19 14:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:46

Link Doet het niet, maar ken het verhaal wel.

Ney als die ontsnapte olifant t van t circus.. Die met weet ik hoeveel tientallen kogels gedood is in de straten van weet even de plaats niet meer..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:47

Ja in Londen dacht ik. En topsy, die door Edison geëlektrocuteerd werd om te bewijzen hoe krachtig elektriciteit was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:49

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 14:54

Jolliegirl schreef:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tyke

Honolulu ofzo.
86 schoten.. Om de olifant dood te schieten.. Bizar verhaal.

Je zou zeggen dat men in 1994 wel wist dat een verdovingspijltje en dan doden een stuk effectiever zou zijn.

We kijken nu wel raar op over deze processen, maar we vinden het relatief normaal dat een hond die meerdere keren schapen heeft gedood, of kinderen/mensen heeft verwond, worden ingeslapen omdat het sterk te betwijfelen valt of deze honden nog heropgevoed kunnen worden.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:57

Op zich is het niet heel gek toch dat dieren ter dood veroordeeld worden? Gebeurt tegenwoordig nog steeds. Honden na een bijtincident die afgemaakt worden, of dieren die afgeschoten worden als ze een mens hebben aangevallen/opgegeten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:08

Toch blijf ik er bij dat dit soort dieren niet thuis horen in een of ander attractiepark. Net als Tilikum. Dat is gewoon vragen om problemen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 17:21

Dieuwke_ schreef:
Toch blijf ik er bij dat dit soort dieren niet thuis horen in een of ander attractiepark. Net als Tilikum. Dat is gewoon vragen om problemen

Tsjah... In die tijd was de wereld een stuk groter... Voor die maatstaven vind ik het vrij normaal dat dit soort dieren werden tentoongesteld. Net als mensen met bepaalde afwijkingen. Niet van deze tijd, toen de enige manier om in leven te blijven.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:57

poes schreef:
Tijdje terug werd hier wat gezegd over processen tegen dieren.
Olifant Mary werd publiekelijk opgehangen nadat ze iemand gedood had. De eerste poging mislukte: de kabel knapte en Mary brak haar heup bij de val. De tweede lukte wel :(

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mary_(olifant)

Ongelooflijk, telkens als ik denk al het gruwelijke toch al wel gezien te hebben zijn er toch weer gebeurtenissen die de verbeelding overtreffen.. Gatverdamme wat een gruwelijke soort zijn wij toch. :n Dat je het überhaupt kunt bedenken, net als die olifant die geëlektrocuteerd werd.. Bizar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:33

Liever electroduceren dan de rest. Daar was de olifant direct dood...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:42

Ergens begrijp ik het wel, wij mensen denken boven iedere andere diersoort te staan, land/lucht/water is allemaal niet veilig voor andere soorten. En dan vervolgens die dieren doden, omdat ze 'ons' iets aan doen.

Orka's zijn een soort van passie, ik lees er graag en veel over. In het wild is er, voor zover ik weet, nooit een mens overleden die in aanraking kwam met een orka. In gevangenschap werd de lijst tot zeer recent steeds langer en nu met diverse nieuwe parken in Rusland/Azië ben ik benieuwd wanneer er nog meer doden gaan vallen.

Op Youtube staan er diverse filmpjes, best wreed om te zien en ik zou denk ik doodsangsten uitstaan.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Video verwijderd

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:14

Jeetje, dat is inderdaad echt behoorlijk heftig :oo
Doet me denken aan onderstaande filmpje van een jongen die van een clif afsprong en met zijn gezicht de stenen raakte. Je ziet eerst de sprong en de redding, daarna pas wat het met zijn hoofd heeft gedaan (leeft daar ook nog).
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Iink verwijderd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:38

Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zin over verwijderd bericht verwijderd

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:43

https://www.iol.co.za/capetimes/news/bm ... r-19305888

Ik was even aan het zoeken op die vent het overleefd had. De eerste beelden waren van januari. Maar is dit nou de bestuurder? (Geen lugubere foto, integendeel) dan is hij er echt genadig van af gekomen.

Edit. Het is me nu niet meer helemaal duidelijk of die filmpjes wel bij elkaar horen. Bovenstaande link zijn geamputeerde benen, maar zijn gezicht is heel. Het filmpje hierboven vraag ik me nu af of dat wel dezelfde is? Bij de Engelstalige berichten is dat derde filmpje met de man in het ziekenhuis ook niet te vinden. Wel dat de bestuurder zijn benen kwijt was. Krijg het idee dat het lugubere filmpje niet bij dit ongeluk hoort.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:41

Ooit heb ik een filmpje gezien van een hond die zo vreselijk verwond was en die gingen ze opknappen. Riep steeds tegen mijn man. Waarom geven ze niet gewoon een spuitje. Maar uiteindelijk had het dier een goed leven.

Maar zijn halve neus was weg, ogen waren weg, neusbot geloof ik ook. Je keek zo in zijn hoofd. Heel zielig.uit eindelijk ziet de hond er prima uit.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte over verwijderde post verwijderd

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:43

Afgelopen herfst hebben jongens hier in het dorp onderling een race gehouden in een 30km zone. Degene die voorop reed scheurde met +/- 100 km door het dorp raakte de stoep en vloog over het grasveld tegen een boom. Die is overleden. Zijn vriend reed er achter die heeft moord en brand gegilt. Ik ben 'blij' dat deze jongen alleen zichzelf heeft vermoord en geen andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:48

Zo'n 10 jaar terug ook ingehaald door een straatracer in een onoverzichtelijke bocht. Die heeft nipt een tegenligger gemist, wel de stoep geschampt en rakelings een gevel langsgevlogen. Die stond een paar km verder wel netjes aan de kant, hij was iets te vlot voorbij een anoniem flitsvoertuig gegaan.

Sindsdien ben ik altijd wel wat benauwd als er in het donker langs achter een auto nadert tegen hoge snelheid.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:07

Die orka ook. Die beesten zijn niet gemaakt voor zo'n relatief klein oppervlak ..
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 24-02-19 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Grafische omschrijving onderzoek verwijderd, reactie verwijderde post verwijderd

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:29

Moderatoropmerking:
We begrijpen dat jullie het lugubere interessant vinden, maar ik wil jullie wijzen op de eerse moderator opmerking (te lezen op pagina 1). Als je link, omschrijving of plaatje niet 'jeugdjournaal-proof' is, plaats het dan alsjeblieft niet.

Verhalen, omschrijvingen, plaatjes in spoiler tags; als het beter in spoiler tags staat, is het over het algemeen ook beter het niet op Bokt te plaatsen.

Het lugubere aankaarten mag, maar het moet geschikt zijn voor (heel) jonge lezers.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:30

Even voor mijn beeldvorming, wellicht mis ik iets: Mogen er hier nu ook geen links meer worden geplaatst? Ik bedoel, de meeste omschrijvingen staan al in een spoiler en de filmpjes staan niet in dit topic, enkel links. Althans, die van het auto ongeluk.

Waarom het filmpje met de orka weg is ontgaat me ook een beetje, je ziet niet meer dan een orka die een trainer meermaals onder water trekt, geen bloed, geen dood, enkel 'natuur'.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:31

Jammer, alles gemist Y;(