Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:27

Oeh wat een leuke spulletjes hier, wordt er helemaal hebberig van *\o/*

Vraagje; hebben jullie nog tips voor stoere vesten/jassen maat 56 / 68?
We weten nog niet wat het wordt, dus het moet een beetje neutraal zijn.

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 08:14

Noppies en z8 hebben altijd wel borgvestjes in de collectie :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:50

ik had een wollen houtje touwtje jasje in het blauw. hebben ze beiden aangehad was een fijn jasje van name it.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:51

Vind alleen die capuchons zo vervelend bij de kleine maatjes

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:52

Ik deed haar buiten over haar kleertjes een borgvestje aan en legde haar in de maxi-cosizak in de wagen, dekentje erover en hoes van de wagen erover. Zo sliep ze heerlijk warm tijdens onze wandelingen (verlof midden in een strenge winter..)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:56

We hebben nog zo n lekker skipak liggen voor deze winter. En natuurlijk de lodger voetenzak voor in de wagen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:59

Skipak is heel fijn! Maar voor de hele kleintjes blijft aankleden vaak veel gedoe (althans, onze dochter werd er heel boos van :+ )
Dan is zo'n zak, waar armpjes en beentjes niet in geworsteld hoeven te worden echt erg fijn!
En als je thuis komt en ukkie slaapt, hoef je alleen maar de boel open te ritsen ipv alles weer uit te pakken en de kleine slaapt zo verder! <3

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:03

Voorlopig is voor ons meisje het plan dat er een lekker vachtje in de wagen komt en een dik dekentje.
Verder in de doek of drager met een fleece cover en ben bezig met een wintermantel die over de doek heen kan straks

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:19

Skipak heeft mijn kind het dus echt te warm in in Nederland. := In de voetenzak van de wagen ook. Ik weet nooit wat ik hem aan moet trekken. Als het rond het vriespunt is en ik kleed hem hetzelfde zoals ik mezelf zou doen, heeft hij het heel warm.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:23

Waarom is het precies een borgvestje?

Ik heb voor de winter een pak met voetenzak van noppies, wel met armpjes erin en capuchon. Daaroverheen kan in de maxicosi/wagen een zelf gemaakte en gevoerde voetenzak, dan nog een dekentje. Ook heb ik een koeka dekentje nog extra. Dus als het echt koud mocht zijn, dan is er genoeg om lekker aan te kleden.

Zit mijn kleertjes (die ik gesorteerd heb, opgeschreven heb, in de computer genoteerd heb in de laatjes van de kast/commode te doen en netjes op te vouwen _O- Is het weer netjes.

Weet ook wel wat ik nog moet hebben. Sokjes, mutsjes en wat rompertjes. De rest is eigenlijk onzin :D :D

Maar eerste pakje ben ik nog niet over uit. Heb een setje dat ik vorige keer had gekocht, maar is Noppies en eigenlijk een beetje 'te standaard' (roze shirtje met hartje, wit broekje met sterretjes erbij.
Vind mijn gymp setje (jurkje en broekje wel echt heel leuk, maar ik denk dat ik iets met roze toch wel leuker vind. Misschien een roze shirtje onder het jurkje, is met korte mouw nl.

Anders komt er gewoon een eerste pakje nog bij als ik er tegenaan mocht lopen. Kan altijd bij Zalando bestellen in meer maten, dat mag je lekker lang op zicht houden, dus kan ik de juiste maat na geboorte kiezen _O- _O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 10:33

Haha Michelle :') lastig he, kiezen

Mijn jongens zijn ook al snel warm dus ik kleed ze al vanaf het begin zoals ik mezelf kleed. De jongste heeft vandaag ook alleen een romper korte mouw en een broekje aan

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:02

Meestal is de regel, zoals je jezelf kleed met een laagje extra..
De hele kleintjes liggen natuurlijk stil.
Ik had, just in case, onder het matrasje in de wagen een laag gemaakt van molton dekentjes, want het matrasje vond ik zo dun en de kou leek gewoon omhoog te trekken, maar goed, dan spreek ik echt over de winterkindjes hè (het vroor dus echt flink tijdens mijn verlof, en sneeuwbuien ook).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:12

Poeh jou kindje gaat het warm krijgen Michelle. Met kleertjes een pak een voetenzak en een deken.

Heb nog ergens zo'n maxi cosi zak onding. Die kan bij hele erge kou wel in de wagen. Niet in de auto omdat de gordeltjes eronder zitten en bij nood niet snel open kunnen.
Voor in de auto een lekker wollen dekentje

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:14

Probleem is dat je officieel niet met jas in de gordeltjes van de maxicosi in de auto mag (is echt waar, zou dan niet veilig zijn..!!).
Dan is zo'n zak wel fijn, tenzij ze je dekentje niet afduwt, dat deed de mijne wel. Trappelen met handjes en voetjes en weg deken. :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:18

Dat weet ik. Gebruikte bij gup altijd een fleecevestje en dekentje. En de verwarming aan uiteraard.

Vind die zakken gevaarlijk omdat je niet snel bij de gordels kan

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:26

Op kleine stukjes doe ik wel altijd de jasjes aan in de stoeltjes. Ik weet dat het minder veilig is, maar in die korte tijd krijg ik de auto niet warm.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:27

Keet schreef:
Poeh jou kindje gaat het warm krijgen Michelle. Met kleertjes een pak een voetenzak en een deken.

Heb nog ergens zo'n maxi cosi zak onding. Die kan bij hele erge kou wel in de wagen. Niet in de auto omdat de gordeltjes eronder zitten en bij nood niet snel open kunnen.
Voor in de auto een lekker wollen dekentje

Ik bedoel niet dat ik het standaard zo zal doen ;) Maar indien het echt koud is, dan heb ik iig genoeg om te gebruiken. Ik beval nou eenmaal richting winter en je weet niet wat het weer doet. Als het niet enorm koud is dan zal ik afwisselen tussen het noppies pak en de gemaakte voetenzak.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:29

Ik beval midden in de winter dit keer. Vorige keer was het 39 graden.....
Oververhitting is ook iets waar je erg voor op moet passen. Meestal is het in Nederland niet zo verschrikkelijk koud hoor :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 11:32

IK had ook zo'n skipak met muts voor de winter. Was echt perfect. En alleen die was in principe warm genoeg voor buiten. Ging hooguit een wollendekentje over. Lag ze heerlijk warm te pitten op stal. Was zo erg dat zodra we op stal kwam ze ging geeuwen en haar beste slaap van de dag deed :')

Ik moet echt even de zolder op om weer dingen uit te zoeken voor marktplaats. Maar heb geen zin :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:34

Ik had zo n maxicosi voetenzak van mayoral, die was echt fijn. Kon ze zonder jasje aan mee in de auto.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:06

Maartje_M schreef:
Op kleine stukjes doe ik wel altijd de jasjes aan in de stoeltjes. Ik weet dat het minder veilig is, maar in die korte tijd krijg ik de auto niet warm.

Klopt!
Even naar het consultatiebureau: 4 min in de auto..

Liefst wandelde ik dan ook..maar was voor mij in het begin net te ver (iets met heul veul bloed verloren tijdens bevalling)..ik haalde het gewoon niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:08

Fleece komt er niet in hier, vies eng stofje dat alleen maar benauwend werkt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:13

Ik hou ook niet van fleece, is ook nog eens behoorlijk slecht voor onze oceanen.

Moet nog maar even kijken hoe het gaat van de winter, mooi vest is sowieso handig. En vind dat merino ook een goed idee Keet!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:16

Gelukkig heb je tegenwoordig ook 100% katoen fleece ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:18

Blijft eng rotspul. En lelijk.