Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:30

Wat fijn dat je een beetje vertroeteld wordt door de mensen via je werk, een beetje rustig opbouwen ookal vindt je het langzaam is alleen maar goed je hebt wel een ingreep gehad en in de auto misschien een extra kussentje om op te zitten.
Er even tussenuit geeft weer een beetje afleiding ook leuk voor de kids.

wortel115
Blogger

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 21:41

Mer je hebt gelijk hoor het gaat iedere dag een beetje beter. Ik wil gewoon te veel. Het heeft ook lang genoeg geduurt.

Hannanas nee baarmoeder zit er nog in. Dit zou een kijk operatie zzijn omdat het dus niet duidelijk was waar de infectie vandaan kwam en mijn klachten niet minder werden. Een grote hoeveelheid litteken weefsel is verwijdert in mijn buikholte. Nu nog wachten op de resultaten van wat ze in de baarmoeder vonden. Mocht het nodig zijn zal ik het ding niet missen hoor maar anders ook liever niet een tweede operatie kort op deze.

Kally ja dat is ook zo. Gelukkig een grote auto. Ik neem een kussen mee en mijn heat pack komt vast goed. En we kunnen natuurlijk ook onderweg stoppen om even te lopen. En een paar dagen beschikking hebben tot alle winkels en restaurants is wel iets leuks.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 03:32

Door het lezen van je topic, realiseer ik me dat ik echt al een paar maanden niet/nauwelijks op bokt ben geweest.
Wat fijn dat je operatie er nu op zit. Hopelijk helpt het je om je beter te voelen. Ik ga duimen dat de uitslagen goed zijn!

En wat ziet Atari er goed uit zeg! Fijn dat hij zo lief is en dat het goed doet. Je hebt hem natuurlijk wel van kleins af aan veel in de hand gehad, maar dat is ook nooit een garantie. Stoer dat Liselotte er op is gaan zitten!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 23:04

Dank je Ievie. Ik hoop het ook. Ik zag gisteren dat de uitslag al in ‘my health record’ online staat maar ik heb er nog geen toegang toe. Vaak zit daar een slot op todat je de resultaten hebt kunnen bespreken met de dokter.
Atari is inderdaad erg lief en makkelijk. Ik denk dat het heeft geholpen om hem vanaf dag 1 in de hand te hebben.

We zijn onderweg naar Melbourne. De hondjes zijn erg blij dat ze mee mogen. Ze weten alleen niet dat ze onderweg gedropt worden bij vrienden.

Ml heeft ook de makelaar achter zn broek gezeten de bank had gevraagd om papieren en die had hij nog niet gestuurd.

Hopelijk later wat fotos van de stad.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 09:15

We gingen van salt bush en droge paddocks naar groen gras met dairy farms door naar de freeway. Geen 130 hier op de freeway maar 110 is weer eens wat anders dan overal 100. Ik heb geen fotos van het rijden in de stad zelf navigeren was belangrijker.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kinderen hebben al gezwommen in het zwembad en we hebben eten laten bezorgen. We hadden ergens naar toe kunnen lopen maar thuis is er geen doordash dus de kinderen vonden dat geweldig.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 17:54

Dan is het extra leuk om iets te laten bezorgen!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 00:12

Absoluut Ievie. Ontbijt was inclusief en meer dan genoeg keus. Full English breakfast met bacon, egg, beans en alles. Toast met verschillend beleg, pannekoeken, cornflakes, fruit en zelfs fried rice. We zijn al vroeg uitgecheckt en nu aan het wachten bij de afspraak voor ml zijn paspoort. Straks winkelen en hopelijk vinden we nog donuts of iets anders lekker voor de we de stad uit gaan.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 08:13

Vanmorgen zijn we naar ml zn afspraak geweest daarna vanaf Southbank naar de cdb gelopen en wat gewinkeld. Langs de national galary, over de princess bridge en langs Flinders station. Farm kids als het zijn ze takjes en blaadjes aan het verzamelen en moeten we de roltrap doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En inmiddels zijn we weer thuis. We hebben lekker gewinkeld, te veel junk food gegeten en gezellig op de koffie geweest. Het hotel was goed en de kinderen waren blij met het zwembad. Het auto rijden viel mee maar ik heb te veel gelopen. Geen spijt van maar nu wat extra pijnstillers en op de bank.

Afbeelding
Nala en Davy hebben het denk ik ook goed gehad en lagen uitgeput in de auto te slapen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:46

Klinkt als een geslaagd uitje zo te lezen, en inderdaad moet je dat nu bekopen met de pijnstillers, maar stap voor stap gewoon doorgaan...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:57

Wat fijn dat het toch zo goed en leuk verlopen is, die pijnstilling een klein nadeel maar ook de goede kant bekijken …was het het waard om er even uit te zijn…..kids blij jullie blij.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 21:44

Inderdaad het was het zeker waard.

En ik was nog vergeten te vermelden dat ik me er over blijf bebazen hoe schoon de straten zijn. Niks geen afval op de grond of berm.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-25 10:56

Ml en Liselotte hebben vandaag nadat ik anti klit spray had gekocht de paarden geborsteld, staart gewassen en spray in manen en staart. Kunnen jullie zien hoe leuk Nikki het water het vind?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noah heeft een ‘sea turtle’ gemaakt in het zand.
Afbeelding

Morgen Liselotte maar eens aan het werk zetten om de merries te rijden. Dat zullen ze wel fijn vinden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:16

Dat ziet er uit als leuke dagen in de stad! Hoop dat jouw lijf inmiddels weer een beetje tot rust is gekomen..

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-25 04:09

Dank je ievie het gaat best goed nu. Volgende week follow up afspraak

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 07:56

Fijn dat het nu weer de goede kant op gaat! Al uitslag gehad?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 09:00

Ik kan inmiddels de uitslag zien in de online myhealth ding, maar ik heb wat vragen daarover. Geen slechte cellen iod dus dat is goed. Maandag middag heb ik een afspraak. Weer bij een andere dokter want de chirurg uit de ziekenhuis doet dat niet, wel gynaecoloog.

Ik ben trouwens gisteren gaan werken. Naja echt werk kun je het niet noemen. Ik heb het bed opgedekt, medicijnen uitgezet, ontbijt en lunch gemaakt, koffier gedronken, heen en weer gelopen naar het office om iets op te halen. En nog een keer koffie. Gelukkig kan deze dame zelf nog douchen dus het enige wat ik daar doe is kleding stukken aangegeven ik hoef verder niet echt te helpen.

Vandaag een half uur gewandeld in de ochtend en wat dingen in huis gedaan. Was, vaatwasser enzo. En in de middag Atari gelongeerd. Gewoon met halster en singel.

Liselotte had trouwens maandag Atari meegenomen in de tuin. Dat dier vind ook werkelijk alles best. Niet de grote poort maar het kleine poortje wat we zelf gebruiken. Over het grind en om de planten heen.
Afbeelding

Kitty is mijn personal coach. Ik ga graag in de paddock lopen maar de ze waren aan het sprayen in de paddock en met Noah is soms de loopband makkelijker. Kitty zegt iedere paar minuten mauw en wil dan geaaid worden.
Afbeelding

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 10:08

Wat fijn dat de uitslag goed is, en al weer wat aan het werk…zou het persoonlijk rustig
opbouwen….het is allemaal nog vers.
Leuk dat je dochter zo met Atari omgaat en hij dat ook zo goed doet…voorzie een mooie
combinatie samen….of was ie voor jou :D
En Kitty is je personal trainer en supporter…altijd schattig hoe ze bij je willen zijn.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-25 10:35

Ik doe het rustig aan hoor Kally. Ik ga zoiezo de komende weken nog niet naar het verzorgingstehuis om te gaan werken en vandaag ook thuis gebleven. Ik til ook geen zware dingen, doe niet stofzuigen. Ik voel me vrij goed op het moment maar het is nog wel gevoelig als ik veel doe. En dat is natuurlijk ook niet raar want het is minder dan 2 weken en er is toch behoorlijk wat gedaan.

Haha ja Atari. Hij was voor Liselotte eigenlijk. Nikki vind ponyclub maar niks. Nikki doet liever schapen verhuizen of lange buiten ritten maken. Maar Liselotte gaat niet vanzelf meerdere keren per week rijden ze vind het wel best. Dus ik denk dat Atari van mij word. En dat vind ik helemaal niet erg want hij is erg leuk.

Kitty is daarin best apart. Ze is altijd lief hoor maar niet altijd even aanhankelijk. Toen ik zwanger was met Noah wilde ze dag en nacht op mn schoot zitten. En de laatste maanden komt ze ook vaak ineens bij me zitten.
Smorgens is ze altijd druk aan het mauwen en kopjes geven omdat ze dan ontbijt wil. En dan als het de verkeerde smaak is boos weglopen en pas een uur later eten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-25 16:38

Fijn dat je weer even iets hebt kunnen doen buiten de deur. stap voor stap weer opknappen en heel fijn dat er geen slechte cellen zijn gevonden!

En dat jij Atari inpikt is geen straf.

Knappe poes <3

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-25 08:33

Vanmorgen was ik aan het ontbijten en ik zie dit door het raam. Ik denk dat ze een drukke nacht hebben gehad. Atari en Jazz liggen languit te slapen. Nikki daarintegen vond dat een goed moment om dr buik nog wat meer op te vullen.
Afbeelding

Atari is nu net voor het eerst sinds lange tijd op buitenrit geweest. Liselotte reed Jazz, Noah op Nikki aan een touw en Atari ook aan een touw. En de honden waren mee. Atari vond dat best nog wel spannend maar behalve dat hij af en toe wat drammerig was eigenlijk heel braaf. Ik heb hem tot over de helft gehad en daarna heb ik Nikki aangepakt.
Liselotte heeft ook een goede les geleerd thuis. Ml deed Atari in de paddock en ik was Noah van Nikki af aan het helpen. Liselotte vergat even dat ze Jazz bij had en laat de teugels los om op dr gemak dr helm op te ruimen. Jazz weg natuurlijk. Gelukkig is het hoofdstel nog heel en deed ze maar een paar rondjes rennen voor ze crops ging ‘testen’
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-25 15:34

Wat een gezellig familie uitje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 07:48

Fijn om te zien dat je zelf ook weer mee kan lopen na al die ellende. Mar leuk uitje en wat een avontuur van Jazz :+ Zo heeft mijn dochter het ook moeten leren, mijn Mia ging er mooi vandoor met de teugels nog om de hals. Gelukkig niks stuk.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 10:08

Mer lopen en huishouden gaat inderdaad prima. Nog wat kleine issues maar volgens de dokter was dat normaal dis dat gaat de goede kant op.

Vandaag ben ik dus terug naar gynaecoloog geweest. Ze heeft dit keer goed uitgelegd hoe ze de verkleving eruit hebben gehaald. En dat er kans is dat het terug groeit. Simpelweg iedere operatie triggered litteken weefsel.
Dan het sampel uit mijn baarmoeder zag er afwijkenend uit en ze hebben daar ook behoorlijk wat uitgehaald. Gelukkig behalve heel dik slijmvlies geen rare dingen dus ze hopen dat dit met de mirena beter gaat. Wel willen ze het in de gaten houden.
Ik mag ook gewoon blijven opbouwen zoals ik aan het doen ben maar moet nog 3 weken wachten voor ik ga rijden. Sorry Jazz.

En natuurlijk omdat er nog niet genoeg aan de hand was kreeg ik in het weekend kiespijn en had vandaag een wortel kanaal behandeling. Moet daarvoor over 2 weken terug voor een definitieve vulling.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 10:11

Oh nee ook dat nog eens zo pijnlijk ook, maar wel hel 'fijn' dat je geen enge uitlagen hebt van de afwijkende sampels.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 10:42

Pijnlijk inderdaad. En ik weet dat ik wat kleine gaatjes heb. Alle medicijnen, misselijk met de antibiotica, slechte weerstand en alles was natuurlijk nergens goed voor. En ik weet dat ondanks dat ik me goed voel sommige dingen iets meer tijd nodig hebben om weer helemaal 100 te zijn maar dit had ik niet verwacht. Gelukkig kon ik gelijk vandaag bij de tandarts terrecht. De assistente was echt super lief. De hoodvestiging van mijn tandarts zit hier 2 uur vandaan. En sommige tandartsen van de grote praktijk gaan 1 of 2 keer week een dag naar een klein dorp. Dus mijn normale locatie was dicht vandaag die zijn alleen open op dinsdag en donderdag. Ik had die 2 uur gedaan maar de assistende heeft alle vestigingen afgebeld en de sneltste afspraak gevonden.