Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Musiess schreef:Vriendlief is en praat erg haags.
Hij moest witte saus hebben om te sauzen.. in onze babykamer.
Ik zou het halen en dacht slim te zijn om mijzelf even in te lezen.
Dus ik google : witte saus.
Het duurde wel een paar minuten toen ik mopperend naar mn vriend liep waarom ik spaghetti saus als paginas krijg op google.
Hij heeft me 4-kant uit staan lachen en verteld dat het grond verf is. En dat het 'haags' is.. dat Sauzahh.
Schaam me dood
elenaMM77 schreef:Musiess schreef:Vriendlief is en praat erg haags.
Hij moest witte saus hebben om te sauzen.. in onze babykamer.
Ik zou het halen en dacht slim te zijn om mijzelf even in te lezen.
Dus ik google : witte saus.
Het duurde wel een paar minuten toen ik mopperend naar mn vriend liep waarom ik spaghetti saus als paginas krijg op google.
Hij heeft me 4-kant uit staan lachen en verteld dat het grond verf is. En dat het 'haags' is.. dat Sauzahh.
Schaam me dood
sausen is niet haags hoor, gewoon nederlands..
sausen is het aanbrengen van witte basisverf op een steen(achtige) ondergrond.. idem dus aan witten (wat op alle ondergronden kan). kalken is idem, maar dan dus met kalk. kan een grondverf zijn, maar ook gewoon een matte verf waar de ondergrond doorheen zichtbaar blijft.
lol.. gelukkig dat je bij pastasaus uitkwam en niet bij de wat schunnigere pagina's die met witte saus of wit sausje te voorschijn kunnen komen
Citaat:En toen hij (de engel) bij haar (Maria) binnengekomen was, zei hij: 'Wees gegroet, gij begenadigde, de Here is met u.
Foaly schreef:Dat weet ik, maar ik blijf het een raar woord of desnoods twee woorden vinden. Al waren het er drie.Sammie: het is (van oorsprong) ook niet één woord, maar netjes twee.
Sammie schreef:Het is het toch imo echt allebei. Weesgegroetjes worden ook opgelegd nadat je je zonden hebt bekend. Of je dat echt als straf moet zien is een tweede, maar ik zie het dus zo wel.Foaly schreef:Dat weet ik, maar ik blijf het een raar woord of desnoods twee woorden vinden. Al waren het er drie.Sammie: het is (van oorsprong) ook niet één woord, maar netjes twee.
Het zo vaak lezen helpt trouwens ook niet
verootjoo schreef:Wees gegroet, Maria, vol van genade
De Heer is met u.
Gij zijt de gezegende onder de vrouwen
en gezegend is Jezus, de vrucht van uw schoot.
Heilige Maria, moeder van God,
bid voor ons zondaars,
nu, en in het uur van onze dood.
Amen.
Dat zeg je als je een wees gegroet doetmaar ik geloof niet dat het beter helpt als je het 300x moet zeggen. Maar tijden veranderen hè