Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 05:17

ElineS schreef:
Zakdoekkesverkopers wat zijn dat?

Mensen die door de trein lopen en bij mensen pakjes zakdoekjes neerleggen met een zielig briefje. Mijn familie is zo arm bla bla. Dan komt hij weer terug om ze op te halen in de hoop dat iemand geld geeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:04

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:28

De Roemenen zijn meestal roma. Je kan ze herkennen aan hun getinte huid, donkere haren (heel ander type dan de arabische bevolking) en meestal hebben ze grauwe verwassen kleding aan met afgetrapte schoenen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:45

De persoon tegenover me zit een krant te lezen met een ENORME Game of Thrones spoiler op de voorpagina -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:47

Foaly schreef:
De persoon tegenover me zit een krant te lezen met een ENORME Game of Thrones spoiler op de voorpagina -O-

Laat me raden. Er gaat dit seizoen een hoofdpersoon dood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:13

Sowieso moeilijk om te spoileren omdat er pas maandag een aflevering komt :))

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:18

Ik ging met een vriendin, met twee vol bepakte fietsen, op vakantie, naar Texel in de stromende regen. Op de terug weg, wij waren al een tikkie prikkelbaar (lees ik) doordat de spullen allemaal nat waren (mijn spullen!) door een lekke tent (wederom van mij) en we hadden de fietsen neer gezet met moeite, zette een man zijn vouwfiets achter onze fietsen. Dus wij (die vriendin) netjes aangegeven dat wij er zo uit gingen en dat het dan niet een handige plek was. (Ik had het al helemaal gehad en wou die vouwfiets de trein uit mieteren door de reactie van meneer). ''Nee, het komt allemaal wel goed blablabla''. Wij gingen dus twee haltes later de spullen weer op de fietsen laden en wouden uitstappen, meneer helemaal uit de plaat vanwege zijn vouwfiets. Wat we wel niet dachten om dat ding om te laten vallen. Nou, dan heb je aan mij helemaal een verkeerde. De grap was, meneer had een t shirt aan met ''Wilders zet mij ook het land uit.'' Ik heb gezegd dat ik het niet gek vond dat Wilders hem het land uit wou zetten als hij altijd zo raar deed :oo :o

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:53

aaii die zit :') mooie actie ! sommige mensen hebben echt weinig fatsoen. jij hebt toch duidelijk netjes verteld dat je er uit moest, die meneer zal wel een slechte dag gehad hebben ofzo :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:39

Fietsen in de trein zijn al zo ellendig. Als we wat behulpzamer zouden zijn zou al helpen.

Hier zit iemand zijn nagels te knippen in de trein :\ dat geluid is al misselijkmakend.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:15

Ieuw, vies! Ik heb ook eens zoiets gehad. Iemand tegenover mij die velletjes van z'n vingers aan het trekken was. En ze daarna op mijn schoenen gooide -O-

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:17

Oooh dat is ook echt vies :\

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:20

Ik heb er iets van gezegd, het was zomer en het waren vrij blote schoenen. Hoe lang ben je nog onderweg? Sterkte!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:28

De nagelknipper is gelukkig uitgestapt! Zit van Leeuwarden tot amsterdam centraal in dezelfde trein.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:30

Ehhhh ik woon ergens tussen Leeuwarden en Amsterdam. Wáár is die nagelknipper precies uitgestapt?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:39

In Zwolle haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:42

Oooooh gelukkig :D Goeie reis nog!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:49

Bedankt! :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:57

Dit weekend reden er tussen Nijmegen en Den Bosch geen treinen. Maar ik moest in Tilburg zijn, dus van Nijmegen met de bus naar Den Bosch. Prima, wist ik van tevoren.

Stap ik nu op Den Bosch weer in de bus om terug te gaan, maar ik had 3 grote tassen mee en er was alleen achterin nog plek. De bus begon al met rijden voor we konden gaan zitten en door de tassen kon ik mn balans niet houden, waardoor ik viel. Precies op mijn geopereerde knie waar ik nog steeds revaliderende van ben. Resultaat: Een zeer pijnlijke knie met uitstraalpijn naar mn tenen en mn lies. Heel fijn dit ^)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:24

Vervelend Goldenarrow

Vandaag was mijn fiets bij het station weer eens ingebouwd met fietsen die niet in een rek stonden, terwijl er wel genoeg lege plekken waren, echt heel vervelend, moet dan echt de neiging om die fietsen een stuk verderop te zetten onderdrukken. Doordeweeks snap ik het nog wel, dan zijn er gewoon te weinig plekken, maar in het weekend speelt dat niet.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:37

verderop zetten doe ik niet eens wanneer ik in die situatie zit. omgooien en lekker laten liggen doe ik wel.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:26

Ugh, asociale mensen in de trein :roll: . We waren gister in Vleuten, we gingen van Vleuten naar Utrecht en vervolgens van Utrecht weer richting Groningen. Mijn vriendin was ziek, dus we wilden heel graag een zitplaats. Toen de trein vanaf Utrecht stopte, zijn we direct de eerste 2e klas coupé ingestormd die we zagen (we hebben geen mensen in de weg gelopen hoor, trein was zo goed als leeg). Toevallig waren we in een stiltecoupé beland, nou ja, alleen maar mooi, even rust na een drukke dag :j .
We vonden het dus helemaal niet erg dat we hier waren beland en waren maar gewoon gaan zitten, we zaten op de achterste stoelen, die tegen het raam van de volgende coupé aan stond. Toen alle mensen de trein in waren, bleek het toch best wel heel erg druk te zijn, dus er stonden veel mensen in het gangpad. Naast onze stoelen stonden 2 meiden (ik schat een jaar of 16-17) die van hetzelfde evenement kwamen. Ze waren een beetje aan het praten, niks mis mee natuurlijk. Maar dat gepraat werd steeds harder en harder.
Ik ben niet zo'n held in dat opzicht, maar ik wilde ze toch even vertellen dat het een stiltecoupé is en dat mensen hier niet zonder rede zitten. Ik heb ongeveer 10 minuten lang zelfvertrouwen verzameld, maar ik heb ze uiteindelijk toch onderbroken en heb gewoon netjes gezegd: "Ik wil niet vervelend zijn, maar houden jullie er wel rekening mee dat dit een stiltecoupé is en dat mensen hier dus ook proberen te werken." Ik sprak ook eigenlijk niet vanuit mijzelf, maar ik zag dat andere mensen zich best wel stoorden aan die meiden, mensen die probeerden te lezen, werken, enz.
Maar ze was het er overduidelijk niet mee eens en reageerde zo vreselijk arrogant: "Nou dat maakt mij niet uit, het is overvol hier, dan kun je niet verwachten dat iedereen stil is". Nou dat was dus al grote onzin, aangezien zij de enige waren die aan het praten waren (aka schreeuwen). Dus ik zeg weer "Dat het vol is, betekend niet dat dit geen stiltecoupé is en je hoort hier dus gewoon stil te zijn. Mensen gaan hier zitten voor de stilte, zodat ze kunnen werken bijvoorbeeld". Ik merkte wel aan mijzelf dat ik hier al een stuk minder net was, ik was geloof ik gewoon een soort van verbaast hoe zij zo durfde te antwoorden op een net verzoek :n . Maar nee hoor, daar had ze ook geen boodschap aan: "Ik heb het ook zo vaak gehad, dan moet je maar gewoon oortjes ofzo in doen...". En toen heeft mijn vriendin ingegrepen, zij zei iets van: "In een stiltecoupé moet je gewoon stil zijn, punt, of het nou druk is of niet, of jij dat nou ook zo vaak hebt gehad, maakt niet uit, wees gewoon stil". En ja, dat was al helemaal niet netjes meer, maar dat was zij ook niet. Maar mevrouw wilde nog niet toegeven dat ze fout zat en antwoordde tegen mijn vriendin: "Nou dan moet jij ook maar stil zijn he, dus houd je mond maar". Mijn vriendin kan helemaal niet tegen dit soort mensen, maar heeft zich gelukkig redelijk kunnen inhouden en heeft het gesprek geëindigd met: "Dan moet jij ook maar eens je mond houden". Met een arrogante blik keek ze van ons weg en zette het gesprek met haar vriendin gewoon vrolijk door. De man voor ons (die probeerde te lezen) was er geloof ik ook een beetje klaar mee en zei tegen haar: "Als je nou een meter naar achter stapt, sta je in een coupé waar je niet stil hoeft te zijn", maar daar had mevrouw ook weer een mooi tegenwoord op hoor: "Dat is eerste klas, daar heb ik geen kaartje voor dus daar mag ik niet staan". Ah, oke, dus je weet wel dat je met een 2e klas kaartje niet in de eerste klas mag reizen, maar stil zijn in een stiltecoupé heb je geen boodschap aan?!

Maaaar, uiteindelijk was ze wel stil. Ze heeft mijn zelfvertrouwen nog een paar meter verder de grond in geboord dan dat het al zat, maar he, ze was stil en de mensen die probeerden te werken en lezen konden in alle rust verder :) . Na enkele minuten werd de druk die zich inmiddels op haar had verzameld van alle geïrriteerde mensen haar te groot geloof ik en is ook de coupé uit gegaan. Maar wat heb ik een hekel aan dit soort mensen zeg, dat je het niet weet, oke, maar er gewoon schijt aan hebben omdat "het jou ook zo vaak is gebeurd"? Denk eens aan een ander zeg :roll:

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:44

wat goed van je dat je er toch wat van gezegd hebt. zie het niet als dat zij jou zelfvertrouwen de grond in getrapt heeft maar zie het als dat jij jezelf omhoog geholpen hebt qua zelfvertrouwen. jij hebt uiteindelijk toch gezegd wat je vond dus had je genoeg zelfvertrouwen om er wat van te zeggen toch? dat is juist al heel goed, en daarbij is het juist ook nog eens heel fijn dat je van meerdere mensen steun kreeg in deze situatie, dus je stond er niet alleen voor !

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:59

Ik vind het ook goed van je Karla :)

Dames, wat me vandaag overkomen is. Ik zit net rillend in de trein na een paar uur in de regen op de wei en wie stapt er de coupé binnen: iemand die kaartjes begint uit te delen. Ik dacht nog: hé, heb ik ook eindelijk eens zo'n zakdoekverkoper in de trein en krijg ik alleen een banketstaaf kaart >;) Maar ik had me vergist. Het was geen zakdoekenverkoper. Het was een middelbare vrouw met een nette, geruite rok en een wit, gesteven kapje op het hoofd :wow: De kaart was er uiteraard één met een stichtelijke strekking.

Die fundamentele christenen van tegenwoordig schuwen ook geen enkel middel meer. Zelfs in de trein ontkom je er niet aan :oo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:53

Ook dat zou verboden moeten worden. Mensen die hun geloof opdringen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 20:54

Idd pff , word je in je neus geboord

Vind het met regen ook ergerlijk dat de bus niet voor je voordeur stopt ^)