tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 12:00

xDenies schreef:
Je mist het aandachtgevoel ;) heel normaal hoor. Dan lijkt het alsof je die persoon mist.. maar eigenlijk t gevoel wat hij je gaf.

Ja ik denk dat dat het is.
Ik had nooit gedacht dat je zo... 'afhankelijk?' (is niet echt het juiste woord denk ik) kan zijn van een jongen..

Ik dacht het helemaal voor elkaar te hebben..
Prachtig huis, leuke vriend, leuke katten, leuke plannen, werk op loopafstand..
Kwam dat even rauw op mijn dak.. -O-

atilla

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:06

Herkenbaar Nancy. Ik denk overigens niet dat het materialistisch is, maar dat je je 'thuis' kwijt bent. Ik heb dat tenminste wel, hij heeft alles engste wat hij hoefde te doen is zijn ding doen zonder mij. Ik ben mijn eigen plekje/thuis kwijt en dus mijn spullen, waardoor mijn leven nog verder op zijn kop staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:28

Same here en komt nog bij dat die 'vriendin' er met een week woonde. Plus alle dieren en overige vrienden....

Vannacht weer veel gedroomd en ontzettend de neiging om allerlei nare dingen die ik van hem weet in te zetten maar 1. Heb ik daar geen fluit aan en 2. Wil ik zo niet zijn.

Wou er vannacht echt heenrijden... Dat zijn voor mij de ergste momenten, samen met de extreme boosheid. Daar kan ik echt geen kant mee op. Heb mezelf al een gekneusde hand geslagen en hoop dat het daar bij blijft.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:37

Het was inderdaad mijn thuis, ik was daar mijn leven aan het opbouwen, ik was verliefd op dat huis..
En dat is nu weg..

Atilla, dat vind ik ook erg moeilijk! ;(

Robijntjah, heel lastig!! En wat ontzettend gemeen zeg, bah!! Houdt ook totaal geen rekening met jouw ofzo..
Ik snap je boosheid, ik heb die af en toe ook, maar dan net wat anders denk ik.

Ook hier af en toe de neiging om heel lelijke dingen tegen hem te zegen, maar wat je zelf al zegt.. Je hebt er gewoon niks aan..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:39

Idd haal jezelf niet naar beneden door zulke dingen op internet te gaan zetten. Waar er twee vechten hebben er twee schuld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:17

Sowieso. Alleen hoe je ermee om gaat zegt wel veel vind ik.

Maargoed vandaag is een heel slechte dag.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 17:51

Mijn ex stuurt me de laatste paar dagen elke dag wel 2 keer een berichtje. Negeer het meestal gewoon, maar soms 'moet' ik wel reageren. Ik heb ook eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan contact, het beviel me wel de manier waarop het ging.
Vorige week dinsdag had ik een onwijs slechte dag en zag ik het gewoon helemaal niet meer zitten. Maar sindsdien heb ik geen een slecht moment meer gehad en daar ben ik wel echt heel blij mee. Nu maar even kijken hoe ik dit ga doen. Blokkeren ga ik m niet, want dat vind ik wel echt kinderachtig. Hopelijk begrijpt ie het gewoon dat ik m niet hoef te spreken :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:20

Heel goed, heel sterk van je :) En van die slechte dagen komen er wellicht nog wel meer ;) Maar je bent ze de baas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:33

Heb je jezelf eindelijk langzaam wat op de rit. En begint contact langzaam wat minder stroef te lopen tussen bijna ex en mij.Ontspannen weekend met sauna. Onderweg naar restaurant vanmiddag

kom je bijna ex tegen in de auto met kreng ernaast. -O- |( dat is niet leuk bah. Kreng keek erg kwaad naar mij en daarna naar ex omdat hij groete en ik terug. Grr stomwijf. Ze heeft al gewonnen wat wil ze nog meer? %) Wat krijg je daar een klap van zeg. Jemig. Arrgh getverderrie bah. |(

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:38

Mag ik me hier ook melden? Sinds woensdag definitief een punt gezet achter mijn relatie van 5,5 jaar na eerst drie weken een pauze te hebben gehad. Ik weet niet waar en wanneer het precies is misgelopen, maar ik weet wel dat we beiden onszelf niet meer waren. Tijdens die drie weken pauze ben ik tot het besef gekomen dat ik mezelf langzaam terug aan het vinden ben, het voelt alsof ik eindelijk weer kan ademen na deze lange tijd te hebben ingehouden.
Woensdag heb ik nog een laatste keer met hem afgesproken, ook om meer zekerheid te hebben dat ik dit we zeker wou, want als je elkaar face to face ziet kunnen dingen wel eens veranderen. We hebben een dik uur lang gepraat en hij gaf zelf ook toe genoten te hebben van zijn vrijheid en geen relatie meer te kunnen aangaan, maar stelde wel nog voor om friends with benefits te zijn? :? Natuurlijk heb ik dit geweigerd, sowieso zou zoiets hoe dan ook fout aflopen en mentaal heel zwaar zijn. Hier was hij dan niet blij om, maar soit. Ook vertelde hij me dat hij na de eerste week van onze pauze op een avond uit al het nummer ban een of andere chick gescoord had en dat hij haar achteraf nog geprankcalled had..
Toch eng hoe mensen waar je zo'n lange tijd zo close mee bent geweest opeens vreemden voor je lijken.. De jongen waar ik 5,5 jaar verliefd op ben geweest was precies nergens meer te bekennen. Dat heeft me ook wel zekerheid gegeven voor mijn beslissing.
Ik ben er hoe dan ook niet kapot van, maar het is plots wel een hele aanpassing. Mijn ouders weten het ook nog niet, voor hun was hij de perfecte schoonzoon, dus weet nog niet goed hoe ik het aan hun ga voorleggen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:40

Laatste stuk erg herkenbaar. Zelfs na 27 jaar kan dat zo zijn zelfs. Zo raar.gewoon tegen je ouders zeggen en eerlijk zijn. Is het beste ook voor hun. :j

Sterkte met de rottijd die je tegemoed gaat :(:)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:56

@snollygooster, heel veel sterkte! Ik herken het heel erg, ergens is het mis gegaan tussen mij en mijn vriend/ex maar waar.. En het is ook een heel ander persoon als met 4 jaar geleden. Maar dat ben ik misschien ook wel, maar niet zo erg denk ik..

Zou ik ook mogen meepraten? Na een relatie van dik 3,5 jaar is het einde nu in zicht.. Donderdag was alles nog goed en vrijdag is alles begonnen. Oke natuurlijk was niet alles goed, maar dit had ik toch echt niet aan zien komen. Als het goed is ga ik er morgen heen zodat we alles in het echt kunnen beëindigen.
Ik was even vergeten hoe erg dit gevoel was. Ik zat sowieso al niet lekker in mijn vel en nu voelt het echt alsof alles een grote ellende is. Het ergste vind ik denk ook nog wel dat hij nu al met andere meisjes appt en doet en niet eens de moeite neemt om dit fatsoenlijk af te handelen.
Pfff, waarom doet dit zó veel pijn? Het is ook mijn keus, en ik sta er min of meer achter. Sommige momenten heb ik er ook vrede mee. Ik zag sowieso weinig toekomst in hem de laatste tijd, we staan te verschillend in het leven. Dat gaat nu prima, maar hoe verder we richting het 'volwassen' leven gaan hoe meer dat gaat botsen.
Ik weet het echt even niet, de pijn is op dit moment niet met woorden te beschrijven.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 01:46

Wow, 27 jaar Karuna! Dat is een lange tijd, veel sterkte :(:)

@Vera96 misschien niet het leukste om te horen, maar misschien komt het op jou zo over alsof hij niet eens de tijd neemt om het fatsoenlijk af te handelen omdat het voor hel al afgehandelend is? Geen idee, ik ken jullie verhaal niet.. Wel niet netjes dat hij nu al met andere meisjes aan het appen is! Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen voor morgen. Laat je weten hoe het verlopen is? :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 07:39

Vera k lote zeg. En openlijk al op jacht.wat is dat toch met mannen. Hopelijk verloopt vandaag goed voor je.

En ja ik snap mannen daarin ook niet. Je zou toch zeggen 27 jaar waarvan bijna 25 jaar getrouwd. Dat is een heel eind. En dan meteen na bericht doodleuk zeggen omdat we over woning aan het worstelen waren. Ja wat als ik mijn nieuwe vriendin meeneem. |o _-:( ja hoor dat zeg je toch gewoon. #)

Ik nog vragen heb je een ander dan? Neee natuurlijk niet. Maar later bleek dus van wel. 1,5 week tussen het zo moeilijk en verdrietig mij dumpen. Ja verdrietig en ik vind het erg bla bla. Maar 10 dagen later uiterlijk wel beginnen met kreng dat al twee jaar bezig was openlijk met list en bedrog hem binnenharken en me dus twee jaar daarvoor al had gemeld ik wil je vent hebben maar hij is nog bezet. -:(- . En nu nog niet begrijpen dat dat niet fatsoenlijk is. En onbegrijpelijk ook nog en blijven volhouden dat het een niets met het ander te maken heeft. 8)7

Ik hoor dat over heel veel mannen. Dat ze dus heel eenvoudig doorlopen naar en volgend wippertje alsof er nooit een relatie is geweest. Ik moet er nu zelfs nog niet eens aan denken. %)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:06

Ik begrijp zo goed wat je bedoelt Karuna. Dat stukje over niet fatsoenlijk. Alsof het woord fatsoen niet eens kent. Dat je naar zo iemand kijkt…the lights are on but nobody's home. Totale domheid oid
Mijn ex was vreemdgegaan (19 jaar relatie) dus dat volgende wippertje was er al. Toen dat wippertje vond dat hij er te lang over deed om bij mij weg te gaan had zij ook al een reserve aangeschaft. En toen mijn ex eindelijk de beslissing had genomen had hij pech, zij wilde hem niet meer. Hij was er kapot van, was smoorverliefd op haar. Maar niet getreurd….paar dagen later had hij online een nieuw wippertje geregeld. Haar spullen werden al naar het huis van ex en mij gebracht toen ik daar ook nog woonde. Ex gevraagd of hij dat fatsoenlijk vond en of hij dat niet respectloos vond t.o.v. mij…die keek me ook aan alsof ik Chinees sprak. Kwam echt totaal niet binnen bij hem. Dat heeft me toen bijna net zo erg gekwetst als toen het hele vreemdgaan gebeuren aan het licht kwam. Paar maanden later was ze al zwanger overigens. Ik begrijp hem overigens net zo min als dat ik zo'n vrouw begrijp. Ben je dan echt zo dom of ben je voorgelogen of interesseert het verleden van je vent je totaal niet, of ben je zelf wanhopig oid? Die leven gewoon een complete leugen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:12

Dat is voor mij dus ook het pijnlijkste en moeilijkste. Relaties kunnen over gaan. Alleen zo snel er al overheen zijn en doorwandelen naar een ander alsof al die jaren ervoor er niet toe hebben gedaan. -O- en in dit geval helemaal omdat kreng al twee jaar aan het klote n was om mij zwart te maken zodat zij hem kon krijgen. -:(- .

En spul,van kreng heeft hier maanden gestaan omdat ze eerst haar eigen relatie kapot heeft gemaakt zodat daar de weg ook vrij was. Spul is ongeveer hier weggegaan en hij er bijna meteen achteraan. Zo grappig en begrijpelijk ook. :j %) -:(-

Maar vooral het gevoel, wat heeft onze relatie dan betekend als je zo gemakkelijk kunt doorlopen? Heb ik dan al die tijd in een leugen geleefd? En vooral het dubbele ja ik heb er veel verdriet van dat ik dezebeslissing heb moeten nemen en het is moeilijk voor me enz maar meteen hup je hart vergooien aan een ander. Hoeveel verdriet heb je dan en wat is er moeilijk aan dan?

Schiet mij maar lek maar dat begrijp ik dus echt niet. :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:38

Bij mij is dat nu bijna 11 jaar geleden, maar ik snap het nog niet hoor. Ga het ook nooit snappen. Op een gegeven moment moet je jezelf gaan beschermen tegen dat gepieker omdat je nooit antwoorden zult krijgen. Betreffende personen maken zich daar echt niet druk over, hadden ze dat namelijk gedaan, dan hadden ze nooit zulke dingen uitgevreten.
Gelukkig heb ik nu een geweldige kerel, had bij hem direct het vertrouwen teruggevonden :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:43

Dat gaat bij mij nog een hele dobber worden. Heb er zo n klap van gehad omdat mijn vertrouwen zo is gekwetst. En ik vraag me af of dat ooit nog hersteld.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:16

Wat een verhaal zeg Karuna, begrijpelijk dat het gif je zo hoog zit! Die twee verdienen elkaar zo te lezen wel. Maar ik denk dat boontje nog wel om zijn loontje zal komen, once a cheater always a cheater ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:07

Amen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:08

Dat dacht ik eerst ook karuna, maar dat ging al snel over in: 'ik gun het die kl..tzak niet dat ik nooit meer iemand vertrouw'. En ik wil zelf ook niet zo'n wantrouwend mens zijn.
Karuna, enig idee waarom ze het zo op jouw ex gemunt had? Ik bedoel…als je 2 jaar van tevoren al aankondigt dat je die vent af gaat pakken. Behalve dat je dan duidelijk niet spoort, wat voor type ben je dan en hoe kan het dat jouw ex daar in mee is gegaan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:52

Snollygoster ik ga ervan uit dat hij officieel,geen vreemdganger is in de zin van een lichamelijke relatie. Geestelijk is een ander verhaal voor mij.

Kinke om niet te veel in details te gaan. Hij heeft de centen, haar vriend toen niet. Die had een baan met iets meer dan minimum loon. En niet de meest creatieve persoon op de wereld daarin. Jaloezie? Afgunst? Geen idee. -O-

Ze hebben elkaar bij een vereniging leren kennen, hadden wat betreft jeugd een vergelijkbare situatie gehad. En we gingen best vaak een dagje weg of hij had een verrassing geregeld voor me. Dat wilde ze ook en heeft ze vaak openlijk uitgesproken ook. En toen twee jaar geleden de vriendschap voor mij al kwa intensiteit moeilijk werd heeft ze me openlijk gezegd dat ze een partner als mijn vent wilde hebben maar hem het liefste maar ja hij was nog bezet. Nog is toen met nadruk gezegd ook.

Een jaar daarvoor eens met een hele groep naar movie world geweest. Toen vroeg de toenmalige vriend van onofficiele pleegdochter waar het kreng mee bezig was omdat (zijn woorden) ze als een krolse kat om ex heen liep te draaien en steeds met haar ogen rolde als ik wat zij om vervolgens heel overdreven iets tegen ex te zeggen. En dat hij misselijk werd van dat gedrag. Dat heeft die jongen al opgemerkt een uur nadat hij kreng heeft leren kennen.

Daarna is de ellende begonnen. En mijn ex heeft ondanks waarschuwingen van mij, zijn familie, onze onofficiele pleegdochter van dezelfde leeftijd als zij was, bekenden, collegas, haar behandelaar (dat was een heel,ernstige dringende waarschuwing zelfs) ook nog, zijn praatjuf eigenlijk iedereen om hem heen en hij heeft nooit doorgehad waar ze mee bezig was. Hij heeft echt het idee gehad en nu nog dat hij de enige was die ze nog had en haar hielp met haar "problemen".

Mij doelbewust zwart maken. Dingen aantoonbaar verzinnen ook, hem opbellen met nepdrama in onze vakantie zelfs met dingen die ik dan zogenaamd zou hebben gedaan of haar toen nog vriend zogenaamd zou hebben gedaan. Waar ze dan "zoooooo verdrietig over was" boehoehoe. En ze was zo zielig want ze had niemand meer. Nee die waren al opgezout vanwege haar manier van doen. En hadden hun hersens wel gebruikt.

En mijn ex vond haar zo zielig dat hij voor haar dagjes uit is gaan regelen en die met mij werdenminder en minder afgelopen jaar voor het einde vooral. En haar woorden om mij werden steeds gemener. Mijn handicap,was aanstellerij, ik misdroeg me in gezelschap, ik had haar ons huis uitgejaagd (ze wilde zelf niet hier komen als ik er was). Enz enz enz

Langzaam heeft ze mij weggeduwd (soms zelfs letterlijk) me opzij geduwd omdat zij percee bij mijn ex wilde staan, en ik met mijn stomme kop was niet allert genoeg dat meteen de kop in te duwen met mijn vertrouwen want was alleen vriendschap geen gevaar want zijn type niet enz) en mijn plaats ingepikt. Meegaan met sporten omdat ik dat fysiek niet meer kon, thuiswerk dag van ex waarin zij opeens een rol moest spelen want ze was zo zielig afgekeurd en afhankelijk. Zo erg zelfs dat ik eens tijdens een wandeling door vreemden werd aangesproken dat het niet leuk zou zijn leek hun om te gaan wandelen met je broer en zijn vriendin. :r leuk om te horen hoor. %) .

Klap op de vuurpijl was de crematie van mijn moeder. S ochtends moest ik de rouwkrans ophalen en s middags was de crematie. Kreng kon opeens niet zelf naar een huurwoning gaan kijken, en hij moest maar mee. En hij is gegaan die ochtend. Ondanks mijn gesmeek van ik wil niet dat je gaat ik heb je nodig. Maar hij is gegaan want hij was wel op tijd thuis. En nu nog snapt hij niet dat je zo niet omgaat met je partner. De dag erop was kreng hier en zei domweg in mijn gezicht dat ze schij t had aan het overlijden van mijn moeder waarop ik haar toen wel het huis uit heb getrapt bijna letterlijk. En tsja toen had ik het gedaan natuurlijk. 8)7 :roll: :r toen was ze nog sielughur. :r vlak daarna was het einde oefening met ons huwelijk.

En hij heeft het helemaal nooit doorgehad waar ze mee bezig was. En was werkelijk in de veronderstelling dat hij haar hielp en dat het een normale vriendschap was. Dat is nog het zure van het verhaal.

Later heb ik haar ex nog gesproken en toen bleek dat ze nog veel en veel meer dingen verzonnen had en over gelogen wat hij allemaal zou hebben gelaten of juist gedaan. De beerput is nog veel,smeriger en viezer dan ik ooit weet van heb gehad.

Maar ja dat alles maakt dat mijn vertrouwen in wie ook echt volledig zoek is. En ik er heel,erg door ben beschadigd. Vooral omdat de situatie voor mij zo hulpeloos en waardeloos was omdat ik me er totaal niet tegen kon verweren. Tegen zoveel leugens en doelbewuste manipulate kun je gewoon niet op. |(

En waarom nu een relatie terwijl het zijn type niet was? Zijn woorden, tsja mensen veranderen en we dachten laten we het proberen. Ja maximaal binnen 10 dagen nadat je je partner hebt gedumpt. Ik ben er zelf op een vreemde manier achter gekomen. Was al getipt dat ze gezien waren ergens wat mijn vermoedens alleen maar aanwakkerden.

Maar door hun eigen stommiteit kwam ik drie maanden later achter de relatie en hoe snel ook die is ontstaan. Omdat in de campingkoelkast zwarte hondenharen zaten, ik heb witte en vos honden, zij een zwart onopgevoede eikel. Hij was op vakantie geweest namelijk. Eerste week met honden tweede week "zielig alleen" (niet dus zij was mee bleek dus later) en hij had de koelkast niet schoongemaakt na afloop kwam ik dus drie maanden later achter. De vakantie was 10 dagen nadat ik gedumpt was. Dus vandaar de maximaal 10 dagen erna.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-04-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:56

Bizarre toestand. Maar….jouw ex heeft het ook laten gebeuren natuurlijk. Want in principe was dat niet jouw 'taak', haar corrigeren en haar weghouden bij hem. Beetje vent zou het niet accepteren als iemand zijn vrouw zwart maakt en probeert haar kont tussen de relatie te draaien.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Tsja ik weet. Dat maakt het nog zuurder omdat juist hij normaal zo ongevoelig was voor dit soort gedrag. En het nu echt helemaal,niet heeft gezien gemerkt en zich daarin voor mijn gevoel niet correct heeft opgesteld.of hij had naar mij zijn mond moeten opentrekken en zeggen wat hem dwars zat. Of dat hij van me af wilde of wat ook. Daar is ook best veel discussie over geweest trouwens. Omdat ik me gewoon bekloot voelde door een dergelijk gevaarlijk persoon,

En hij heeft meerdere malen gezegd tegen haar stop met negatief zijn. Dan was ze even een paar weken poeslief en dan begon ze heel subtiel en sneeky weer met manipuleren. -O-tegen dit soort gestoorde figuren doe je helemaal niks vrees ik. Die gaan net zo lang door tot ze hebben wat ze willen hebben. -:(-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:07

Ik kan dat gewoon niet begrijpen, als je toch al hoort dat iemand zegt dat ze je vent in gaat pikken, dat moet toch al DE afknapper zijn dat ze gewoon geen enkele kans krijgt? Iemand met zo'n karakter wil je toch helemaal niet?