Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:22

Mijn moeder had ook geen bruidsjurk, maar een rode fluwelen broek (met wijde pijpen) en een mooi blouseje. Wat ik begrijp uit de verhalen hadden ze wel een trouwfeest, maar was de ceremonie ook simpel en voornamelijk omdat mijn oma had gezegd dat ze de vloerbedekking in het nieuwe huis zou betalen als mijn ouders zouden trouwen vóórdat ze gingen samenwonen. _O-

Moeder's trouwbroek heb ik wel eens gezien vroeger en ook wel eens gepast, maar iig toen was ik er te dik voor. Mijn moeder was jonger en minder weldoorvoed als ik toen ik hem aan probeerde :o

Sammie

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:19

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:25

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:38

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:48

T is bij mij ook heel dubbel, een dag in een mooie trouwjurk lopen en het passen lijkt me geweldig, maar dat is voor mij echt nog geen 1000,- waard. Sterker nog als mn ouders zouden komen met wij betalen de jurk zou ik denken kan ik daar niet beter een deel van de wereld van gaan zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:25

Sammie schreef:
[naam]

bestel jij je jurken op deze manier? http://www.ebay.nl/itm/Wedding-dress-la ... 4880071c2b

of laat je ze special maken bij een lightinthebox enz.? Omdat je het laatst over ebay had.

Ik bestel inderdaad wel zo via eBay, of soms kun je ze op eBay ook op maat laten maken, dan moet je de verkoper een berichtje sturen met je maten. Ik koop alleen maar nieuwe jurken.
Laatst dus ook een keer via Wish. bij light in the box kan ook, is eigenlijk allemaal 1 pot nat. Het komt allemaal uit dezelfde regio in china waar alle ateliers gevestigd zitten. Light in the box is over het algemeen wat duurder omdat die er financieel wat tussen weg moeten pakken. Het blijft altijd een gok, zolang je redelijke garantie hebt krijg je bij een rampaankoop je geld in ieder geval weer terug. Bij light in the box vind ik die garantie niet zo denderend.

Deze is ook best mooi vind ik

Afbeelding

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:35

@repelsteel Die is idd wel aantrekkelijk.

Ik ben deze ondertussen een paar keer tegen gekomen, en ik kijk elke keer omdat ik de kleurtjes me trekken, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik hem nou mooi vind of niet... Die schouder...unit... is zo opzichtig.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:53

Die vind ik wel heel mooi, heeft wat koninklijks.

Deze heb ik al een paar jaren in mijn kast hangen, voor mijn zwangerschap op maat laten maken en nu past hij me weer *\o/*
Voor de foto even op de maat 38 paspop. Hij is dieprood.

Afbeelding

Halve huis staat nu vol met jurken :=

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:57

Wauw die vind ik mooi repelsteel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:01

Dankje :)
Ik blijf verliefd op die jurk <3

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:39

Afbeelding

Aan de ene kant vind ik t wel wat hebben, maar aan de andere kant :wow: die strikken op de voorkant! En het model ziet er uit alsof ze (heel dom is en) de weg uit haar sluier niet meer kan vinden _O-

Je hebt trouwens wel een brede smaak Repelsteel. Soms vind ik de jurken die je post prachtig, maar soms is het ook echt niet mijn ding.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:18

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.
De bruid van een vriend van mij had zo'n jurk als indymuis post, met dat rood (zij had hem met helderrood). Die was echt niet mooi. Had ze ook in China besteld, maar oogde erg goedkoop en zat niet mooi. Erg zonde.
Later voor het feest had ze nog een andere jurk met zwart. Zelfde verhaal.
Maar van betere kwaliteit kan het wel apart zijn denk ik.

De trouwerij was in Windsor Engeland op een prachtig landgoed wat nu een hotel is. Alleen het trouwzaaltje en de feestzaal waren in een saai sfeerloos bijgebouwtje.
Tussen de plechtigheid en het eten waren er spelletjes, ijsjes en champagne in de tuin. Daar was het wel erg mooi en sfeervol. Het was gelukkig ook erg mooi weer.
Ze hadden voor de bridal party prachtige maskers laten maken voor het feest, geinspireert op alice in wonderland. Erg leuk!
De gasten (ook die helemaal uit nl kwamen vliegen voor de bruiloft), moesten bij het feest zelf hun drankjes betalen. Dat vindt ik echt een no-go. Gelukkig mochten wij het op het bonnetje van de bruidegom zetten, omdat wij bij de 'bridal party' hoorden. Ik zou liever wat langer doorsparen dan dat mijn gasten hun eigen drank moeten betalen... Al helemaal als ze al honderden euro's lichter zijn om überhaupt te komen.
Maar ok, het was toch wel een geslaagde dag verder en de bruid en bruidegom waren blij, dus daar gaat het om.

Die rode jurk van repelsteel en de laatste jurk van indymouse vind ik erg mooi.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:46

Het is in Groot Brittannië standaard dat de gasten zelf hun drankjes betalen. Wij zijn dat in NL niet echt gewend. Dat is daar bij nagenoeg elke bruiloft, heeft dus niet met doorsparen te maken maar met gewoonte.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:14

Dat is wel handig om te weten :o Vrienden van ons in GB zijn volgens mij van plan om te gaan trouwen en ik hoop/verwacht om uitgenodigd te worden. Dan kunnen we beter nog een paar cent in de zak hebben zitten om drankjes te betalen!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:30

Het is daar inderdaad normaler. Maar ook niet meer set in stone, dus idd eerst even vragen dan Indymouse.
En als 3/4 van de gasten overvliegen uit nl (bruidegom is nl) kan ik het toch echt niet netjes vinden om je gasten op nog meer kosten te jagen. Het stond ook niet vermeld op de Nederlandse uitnodigingen (voor de mensen die het dus absoluut niet gewend zijn), dus er ontstonden onnodig awkward momenten aan de bar.
Maar zoals ik al zei: Het was een leuke dag en het echtpaar was blij, dus prima.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:08

Als iets heel normaal is dan ga je dat niet snel op de uitnodiging zetten. Dikke kans dat de bruidegom t zelf niet eens wist. T had idd wel netter en duidelijker geweest. Ik heb t nog niet gezien iig en ja ik vond t ook erg vreemd maar anderzijds... het is ook maar net wat je gewend bent. Inmiddels in NL ook al zon bruiloft meegemaakt en dat had wel met de centen te maken :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:38

Hmmmz ja drankjes.. Dat was een discussiepunt voor ons :D
Ik ben van mening dat je ook zonder drank een leuk feest kunt hebben, maar ik drink zelf dan ook niet :D Daarmee wilde ik trouwens niet zeggen dat ons feest drankloos moet zijn, maar een beetje met mate mag wel.
Nou is vriendlief ook geen drinker, maar sommige familieleden/kennissen wel en ik ben bang dat een aantal toch 'aan de zuip' gaan :o

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:40

Wat je dan ook kan doen, Cayenne, is met de catering afspreken wat er wordt gedronken.
Je kan dan bijvoorbeeld afspreken dat er alleen bier en wijn als drank geschonken wordt. Scheelt de dure mixjes zoals een bacardi cola.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:46

Lang geleden, maar alles weer even bijgelegen in dit topic.
Wat komen er veel mooie (maar ook minder mooie) jurken voorbij!
Kan niet wachten tot ik de mijne in september weet mag passen.

Goede afspraken maken met de locatie over drank cayenne!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:49

We willen idd dat er alleen bier en wijn geschonken word.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:36

Anoniem schreef:
Sammie schreef:
Repelsteel

bestel jij je jurken op deze manier? http://www.ebay.nl/itm/Wedding-dress-la ... 4880071c2b

of laat je ze special maken bij een lightinthebox enz.? Omdat je het laatst over ebay had.

Ik bestel inderdaad wel zo via eBay, of soms kun je ze op eBay ook op maat laten maken, dan moet je de verkoper een berichtje sturen met je maten. Ik koop alleen maar nieuwe jurken.
Laatst dus ook een keer via Wish. bij light in the box kan ook, is eigenlijk allemaal 1 pot nat. Het komt allemaal uit dezelfde regio in china waar alle ateliers gevestigd zitten. Light in the box is over het algemeen wat duurder omdat die er financieel wat tussen weg moeten pakken. Het blijft altijd een gok, zolang je redelijke garantie hebt krijg je bij een rampaankoop je geld in ieder geval weer terug. Bij light in the box vind ik die garantie niet zo denderend.

Deze is ook best mooi vind ik

[ [url=m/hWJgmi.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/F7m5W5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik ook erg mooi.
Ook van ebay?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:55

Ja, maar iemand had me 's nachts overboden dus de koop ging niet door. Jammer.

En dan nog is het afwachten of de jurk er wel op lijkt.
Goedkopere verkopers maken vaak lelijke replica's.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:14

Cayenne schreef:
Hmmmz ja drankjes.. Dat was een discussiepunt voor ons :D
Ik ben van mening dat je ook zonder drank een leuk feest kunt hebben, maar ik drink zelf dan ook niet :D Daarmee wilde ik trouwens niet zeggen dat ons feest drankloos moet zijn, maar een beetje met mate mag wel.
Nou is vriendlief ook geen drinker, maar sommige familieleden/kennissen wel en ik ben bang dat een aantal toch 'aan de zuip' gaan :o

Dat kan ik mij voorstellen.
Wij zijn nog niet eens verloofd en toch is de drank van een eventuele bruiloft al een heel hekelpunt.
Dit ivb met mijn schoonouders die helaas zware alcoholgebruikers zijn.
om het beestje maar bij de naam te noemen, ze zijn gewoon alcohollist

Ik wil niemand iets ontzeggen, maar ik ben ook niet bereid om voor iemand zijn behoeftes te moeten opdraaien. Aan de ene kant denk ik, een borrel wordt graag gelust aan mijn kant van de familie (maar met mate). Maar aan de andere kant wil ik alle zware drank uitbannen, want dat is super duur en dat gaat waarschijnlijk heel hard bij ons.

Het liefste zou ik nog een non-alcoholisch feest willen geven, maar dat zit er vast niet in.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:35

Zwaar aan de alcohol gaan op iemands bruiloft is dan weer het andere uiterste... Niet netjes en niet nodig.
Maar de gasten hun eigen colaatje nog laten betalen vind ik ook weer zowat.
Alleen bier, wijn en fris is toch meer dan prima.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:46

In de meeste Belgische trouwzalen wordt er standaard geen zwaar bier of korte drank geschonken...

Ik denk dat ik mijn jurk ga verkopen of verven... Hij is goedkoper dan verwacht dus hij hoeft niet per se weg maar ik word erg ongelukkig van ongebruikte dingen in mijn huis.

Verder is het wel even slikken al dat geld. Maar ik wil zo graag een groot heerlijk feest dus vooruit dan maar.