Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

joyce2

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:10

Duidelijk, maar dan klopt de opmerking gewoon niet :) Voor mij is mijn eigen grens overigens wel duidelijk, ik ga hierin met Sallandval mee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:11

Ayasha schreef:
dat het ene een stom, schoon voorwerp is en het ander een mens/bloedverwant? Lijkt me een vrij duidelijke grens. :?

Ik zei toch niet voor niets dat het een overdrijving was ;) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:12

joyce2 schreef:
Duidelijk, maar dan klopt de opmerking gewoon niet :) Voor mij is mijn eigen grens overigens wel duidelijk, ik ga hierin met Sallandval mee.

Waarom niet? Met het ene gaan emoties gepaard (kind bij moeder seksuele handelingen laten verrichten)
bij het ander niet... dildo voelt niks, moeder wel. Die twee gaan met elkaar interacteren waardoor problemen ontstaan na het verrichten van de handeling. De dildo die communiceert moet ik nog tegen komen.
Ik zal hier vast te simpel voor zijn. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:13

sallandval schreef:
Pearlx schreef:
Ik kan je vinden in jouw uitleg sallandval, maar voor sommige mensen is het gewoon minder taboe. Mijn tante is blijkbaar tijdens de seksuele voorlichting van mijn nichtje naakt met haar voor een spiegeltje gaan zitten en heeft alles aangewezen en uitgelegd hoe het werkt. Voor hun doodnormaal, voor anderen not done.

Ja ik weet dat het er bij iedereen anders aan toe gaat, vandaar juist mijn overdrijving van een condoom bij vader omdoen. Toch werd dat voorbeeld (dat vast ook in gezinnen voorkomt) vrij unaniem als 'te ver gaand' gezien in dit topic.

Denk niet dat het echt gebeurd. Dan is die vader ziek hoor, hij kan die nou een stijve blijven houden als zijn kind ermee aan het kloten is. :=

Nou uh denk dat er bij veel mensen ook emoties bijkomen als ze de dildo van hun moeder uberhaupt zien :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:15

dan ga je uit van jouw referentiekader. Maar stel dat je opgegroeid bent in een gezin waar alles normaal en vrij besproken wordt. Zou een dildo van de moeder dan ook zo schokkend zijn?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:18

Overigens vind ik de grens tussen het kind de weg wijzen op het gebied van zijn eigen sekualiteit en het kind opzadelen met de sekualiteit van diens ouders ook erg duidelijk. Alleen is die grens schijnbaar niet in ieders ogen van belang, in de mijne wel.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:21

Ayasha schreef:
dan ga je uit van jouw referentiekader. Maar stel dat je opgegroeid bent in een gezin waar alles normaal en vrij besproken wordt. Zou een dildo van de moeder dan ook zo schokkend zijn?

Dat zeg ik; bij mij thuis werd seks heel vrij besproken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:30

Ja, ayasha. Seks oke, maar met jezelf spelen is wel heel persoonlijk, daar wil ik echt niet over weten he bah. Maar ik zal wel weer preuts zijn of de verkeerde mening hebben.. Hier ook gewoon vrij over seks, vooral de laatste jaren nu al der kinderen actief zijn (behalve die van 6 dan :+).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:32

Geen kwestie van verkeerde mening. Gewoon een andere. ;)
Ethisch verantwoord valt over te discussiëren maar vies is het niet. :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:41

Ayasha schreef:
Geen kwestie van verkeerde mening. Gewoon een andere. ;)
Ethisch verantwoord valt over te discussiëren maar vies is het niet. :)

Dat hangt af van je definitie van vies. In de hygiënische zin van het woord misschien niet maar als je het ook als vies ziet als je ergens van walgt is het wel een passende term in deze context. Het is namelijk heel normaal en totaal niet ongezond voor een kind of puber om te walgen van de associatie ouders-seks. Dat is een ingebakken reflex (die in de geschiedenis zijn nut heeft bewezen aangezien het loont om je ouders niet als seksuele wezens te zien).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:44

Freud had daar andere ideeën over maar goed. :+ dat gaat alweer off-topic :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:45

Nee niet letterlijk vies. Maar ik vind het wel 'vies'/raar om over na te denken. Voorspel precies hetzelfde eigenlijk. Dat soort dingen vind ik te persoonlijk, te seksueel om te weten van mijn moeder. Van anderen niet, ik praat nergens anders over :') maar van mijn ouders...

Inderdaad, heel veel mensen die het niet van hun ouders willen weten, vooral puber. Nee ouders hebben alleen seks gehad voor jou en je broertjes/zusjes :D :D _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:10

Ik hoef dat persoonlijk van niemand in detail te weten maar ik raak ook niet getraumatiseerd als ze het wel ten toon spreiden. :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:06

Ik kan me gewoon zo goed voorstellen dat iemand die rond 10 jaar op de dildo van moeders geoefend heeft, en dan een jaar of 16 is plots daar over nadenkend en beseft: he, ik heb het geleerd op een dildo, zou mijn moeder die dan zelf gebruikt hebben?

En dat zou ik niet willen geweest zijn. Kan goed zijn dat andere mensen daar perfect mee om kunnen, maar dat weet je gewoon niet op voorhand en lijkt me als kind behoorlijk Awkward en een reden om minder open over seks te zijn tegenover de ouders.

Oké, misschien is niet iedereen zo, maar ik herhaal, dat weet je dus niet op voorhand.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:14

Aria_zz schreef:
En dat zou ik niet willen geweest zijn. Kan goed zijn dat andere mensen daar perfect mee om kunnen, maar dat weet je gewoon niet op voorhand en lijkt me als kind behoorlijk Awkward en een reden om minder open over seks te zijn tegenover de ouders.

Oké, misschien is niet iedereen zo, maar ik herhaal, dat weet je dus niet op voorhand.

Hier kan ik mij helemaal in vinden, de seksualiteit is een kwetsbaar iets. Daarmee gaan experimenteren onder het mom van 'dat moet toch kunnen' is gewoon niet zonder risico's, moet je dat risico willen nemen bij je kind? Mijn keuze zou het niet zijn.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:39

Maar wanneer je over die seksualiteit heel open bent en het niet benaderd als iets wat vies/verkeerd/abnormaal is , dan krijg je toch automatisch een andere beleving daaromtrent?

Het nichtje dat door moeder het geslachtsorgaan uitgelegd krijgt aan de hand van uitleg en het kunnen zien, zal moeders seksualiteit heel anders ervaren dan iemand die haar moeder nooit zonder kleding heeft gezien. De laatste persoon zal bij het idee dat moeder ook sex heeft eerder vies vinden, omdat die seksualiteit op een andere manier beleefd werd als kind.
Ik kan me zo voorstellen dat als mijn moeder me op die manier uitgelegd had hoe het vrouwelijke geslachtsorgaan in elkaar zat, en dat daar niets abnormaals aan is, dan zou ik dat ook minder "vies" gevonden hebben en zou ik waarschijnlijk sneller/beter met mijn eigen seksualiteit hebben kunnen omgaan dan nu... Want nu heb ik geleerd dat het iets vies, iets érg persoonlijk en dat je je er zelfs voor moet schamen... :)

Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies wil bedoelen.
Ik denk door zoo voorzichtig met die seksualiteit om te gaan ( bescherming) word er ook een soort van taboe op gelegd, dat ondanks dat je wil beschermen, ook wel een belemmering kan zijn. Iedereen wordt namelijk naakt geboren.... en toch is naaktheid zo not done.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:48

cooper schreef:
Maar wanneer je over die seksualiteit heel open bent en het niet benaderd als iets wat vies/verkeerd/abnormaal is , dan krijg je toch automatisch een andere beleving daaromtrent?

Tja als we gaan discussieren of dat zo is komen bij de nurture nature discussie uit, en daarvan lijkt het antwoord in het midden te liggen. De houding tov seks is niet voor 100% afhankelijk van de opvoeding. Het is dus niet per sé zo dat een andere uitleg of houding van de ouders ook voor een heel andere seksuele houding van de kinderen zorgt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:16

Ladybird schreef:
Welnee want er staat duidelijk in dat het om je partner gaat, dus iemand waarmee je samenwoont of getrouwd bent.

Dat is exact wat ik bedoel.
Dat is al GELIJK een hok wat alle andere samenlevings-vormen uitsluit.
Let ook op het woord ' samen'. Zelfs dat is (net als 'partner' ) al snel ingevuld als twee terwijl het begrip ' samenleving' helder maakt dat het veel ruimer is.
Al met al in onze westerse vrijheid helemaal niet zo vrij noch ruimdenkend. In absolute zin in anthropologisch perspectief zelfs huiveringwekkend intolerant en oppressief nauwdenkend.
Ons agressieve uitdragen van onze christelijke westerse set aan waardes heeft HEEL veel mooie samenlevingsvormen vernietigd, is minder ruimdenkend dan nota bene de net zo oppressief beperkende islam.

Maar goed, ondertussen, over de memo-pauze:

20/10/2 of
>50/10 of
2/dag of
>1/dag
of resp. 3 en 11/week
afhankelijk van wat je telt met 'partner(s)'.

Onder de streep is de hele vraag/poll tendentieus.
Waar het om gaat is dat de betrokken tevreden/bevredigd zijn.
De valkuil is het niet in vrijheid kunnen invullen van een eventueel verschil.
Het recht van het ene individu is namelijk niet automatisch de plicht van de ander.
Alle betrokkenen hebben evenveel recht op een HUN tevredenheid/bevrediging.
Een getal over een gemiddelde is daarbij slechter dan irrelevant. Het is een zelfbevestigend 'normaal' binnen een klein hokje gevormd door heel beperkte normen.

cooper schreef:
Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies wil bedoelen.
Ik denk door zoo voorzichtig met die seksualiteit om te gaan ( bescherming) word er ook een soort van taboe op gelegd, dat ondanks dat je wil beschermen, ook wel een belemmering kan zijn. Iedereen wordt namelijk naakt geboren.... en toch is naaktheid zo not done.

Ik begrijp het he-le-maal en ben het er evenzeermee eens.
De reacties op het mijn zoon onderwijzen over condoomgebruik is zo illustratief als maar kan.
Ondertussen is HIJ niet door complexen over wat dan ook mbt sexualiteit of relaties belast.
De enige uitdaging is het vinden van een balans tussen zonder hokjes opvoeden en wel de realiteit van de beperkingen vanuit de samenleving bijbrengen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:25

Wow Huertecilla, moet je nou eens zien hoeveel woorden die je gebruikt om de meningen van anderen af te keuren:

huiveringwekkend, intolerant, oppressief, nauwdenkend, agressieve uitdragen, christelijke westerse set aan waardes, samenlevingsvormen vernietigd, tendentieus, slechter dan irrelevant, klein hokje gevormd door heel beperkte normen.... etc.
Voel je je in je mannelijke driften onderdrukt of zo? Als jij je leven in volle bevrediging leeft in een polygame situatie en alle betrokkenen zijn daar tevreden mee... waarom dan zo fel afgeven op mensen die tevreden zijn in een ander soort situatie? Als de meeste koppels gewoon tevreden zijn met elkaar; waar maak je je dan druk om?

en:
"is minder ruimdenkend dan nota bene de net zo oppressief beperkende islam". Dat is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt he?

Citaat:
De reacties op het mijn zoon onderwijzen over condoomgebruik is zo illustratief als maar kan.
Ondertussen is HIJ niet door complexen over wat dan ook mbt sexualiteit of relaties belast.

Hoe weet je dat zo zeker? De meeste ouders hebben geen idee wat voor complexen hun kinderen hebben op volwassen leeftijd, waarom zou jij daarop de uitzondering zijn?

Schijnbaar vind je het heel belangrijk om je zoon jouw waarden en normen mee te geven die vrijer en beter zijn dan de standaard norm zoals we die kennen in de samenleving. Waar ben je precies bang voor?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:28

Amen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:19

Zo, hoppa! Hier nog een amen: _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:35

sallandval schreef:
Waar ben je precies bang voor?

Dat hij niet weet dat hij kan kíezen.
Dat hij onbewust gefrustreerd raakt.
Dat hij door gebrek aan kennis of door schaamte een vaderschap bij een locale schone als blok aan zijn veel te jonge been krijgt.
Etc.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:42

Huertecilla schreef:
Ladybird schreef:
Welnee want er staat duidelijk in dat het om je partner gaat, dus iemand waarmee je samenwoont of getrouwd bent.

Dat is exact wat ik bedoel.
Dat is al GELIJK een hok wat alle andere samenlevings-vormen uitsluit.
Let ook op het woord ' samen'. Zelfs dat is (net als 'partner' ) al snel ingevuld als twee terwijl het begrip ' samenleving' helder maakt dat het veel ruimer is.
Al met al in onze westerse vrijheid helemaal niet zo vrij noch ruimdenkend. In absolute zin in antropologisch perspectief zelfs huiveringwekkend intolerant en oppressief nauwdenkend.
Ons agressieve uitdragen van onze christelijke westerse set aan waardes heeft HEEL veel mooie samenlevingsvormen vernietigd, is minder ruimdenkend dan nota bene de net zo oppressief beperkende islam.

Jeetje, typ toch eens niet van die moeilijke woorden, misschien kan ik er dan eens fatsoenlijk reageren. zelfs de moeilijkste woorden zijn niet te vinden in het woordenboek :') zelfs die snapt je niet :=

maar afijn, jij voelt je schijnbaar in een hok gezet. Dat kan, maar misschien kun jij je ook eens realiseren dat de wereld net wat anders denkt als jij. Misschien werkt de samenleving wel gewoon anders als dat jij denkt/vind.

Je kunt hoog of laag springen, het onderzoek word gewoon gedaan naar stellen: relaties tussen 2 personen. en niet relaties tussen 1 met 4 andere personen. Er zijn soms gewoon stellingen, pollen of onderzoeken die niet van jou van toepassing is en die je dus niet kunt invullen. Je kunt je in een hokje laten plaatsen, je kan ook denken oh, dit geld niet voor mij dus onderzoeken ze niet mijn situatie.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:21

Ik lees al heel lang mee, nooit gereageerd..

Maar ik "erger" mij een beetje aan het verschil van definitie van het begrip relatie.

Naar mijn mening heeft HC wel (voor een groot deel, mag misschien iets minder heftig) gelijk in zijn definitie van het begrip relatie.

Maar volgens mij is de definitie van relatie in dit topic(TS, zou je dit kunnen bevestigen als ik gelijk heb?):
- "Verkering" hebben
- Verloofd zijn
- Getrouwd zijn

Dus de relaties waar je met 2 personen ECHT voor ELKAAR gekozen hebt.

Buiten deze relaties vind ik dat HC best gelijk heeft. Waarom zou je niet gewoon genieten op de manier waar jij en jouw "relaties" (is gewoon een ontzettend breed begrip) jullie prettig bij voelen?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:26

Maar dat is toch niet de vraag van TS? Ik snap het verschil wel hoor. Toen ik nog geen 'relatie' had met mijn vriend, was hij mijn sekspartner. En met hem meerderen. Maar het is niet de vraag hoevaak je seks hebt, maar in je relatie. En daar wordt m.i. niet je relaties/sekspartners mee bedoeld.