Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Duidelijk, maar dan klopt de opmerking gewoon nietVoor mij is mijn eigen grens overigens wel duidelijk, ik ga hierin met Sallandval mee.
sallandval schreef:Pearlx schreef:Ik kan je vinden in jouw uitleg sallandval, maar voor sommige mensen is het gewoon minder taboe. Mijn tante is blijkbaar tijdens de seksuele voorlichting van mijn nichtje naakt met haar voor een spiegeltje gaan zitten en heeft alles aangewezen en uitgelegd hoe het werkt. Voor hun doodnormaal, voor anderen not done.
Ja ik weet dat het er bij iedereen anders aan toe gaat, vandaar juist mijn overdrijving van een condoom bij vader omdoen. Toch werd dat voorbeeld (dat vast ook in gezinnen voorkomt) vrij unaniem als 'te ver gaand' gezien in dit topic.
Ayasha schreef:Geen kwestie van verkeerde mening. Gewoon een andere.![]()
Ethisch verantwoord valt over te discussiëren maar vies is het niet.
Aria_zz schreef:En dat zou ik niet willen geweest zijn. Kan goed zijn dat andere mensen daar perfect mee om kunnen, maar dat weet je gewoon niet op voorhand en lijkt me als kind behoorlijk Awkward en een reden om minder open over seks te zijn tegenover de ouders.
Oké, misschien is niet iedereen zo, maar ik herhaal, dat weet je dus niet op voorhand.
cooper schreef:Maar wanneer je over die seksualiteit heel open bent en het niet benaderd als iets wat vies/verkeerd/abnormaal is , dan krijg je toch automatisch een andere beleving daaromtrent?
Ladybird schreef:Welnee want er staat duidelijk in dat het om je partner gaat, dus iemand waarmee je samenwoont of getrouwd bent.
cooper schreef:Het is moeilijk uit te leggen wat ik precies wil bedoelen.
Ik denk door zoo voorzichtig met die seksualiteit om te gaan ( bescherming) word er ook een soort van taboe op gelegd, dat ondanks dat je wil beschermen, ook wel een belemmering kan zijn. Iedereen wordt namelijk naakt geboren.... en toch is naaktheid zo not done.
Citaat:De reacties op het mijn zoon onderwijzen over condoomgebruik is zo illustratief als maar kan.
Ondertussen is HIJ niet door complexen over wat dan ook mbt sexualiteit of relaties belast.
Huertecilla schreef:Ladybird schreef:Welnee want er staat duidelijk in dat het om je partner gaat, dus iemand waarmee je samenwoont of getrouwd bent.
Dat is exact wat ik bedoel.
Dat is al GELIJK een hok wat alle andere samenlevings-vormen uitsluit.
Let ook op het woord ' samen'. Zelfs dat is (net als 'partner' ) al snel ingevuld als twee terwijl het begrip ' samenleving' helder maakt dat het veel ruimer is.
Al met al in onze westerse vrijheid helemaal niet zo vrij noch ruimdenkend. In absolute zin in antropologisch perspectief zelfs huiveringwekkend intolerant en oppressief nauwdenkend.
Ons agressieve uitdragen van onze christelijke westerse set aan waardes heeft HEEL veel mooie samenlevingsvormen vernietigd, is minder ruimdenkend dan nota bene de net zo oppressief beperkende islam.