trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:15

Leuk Marije! Ik weet niet wie er wanneer gaat trouwen? Kan iemand een lijstje maken?

Onze buurvrouw kwam naar ons toe, dat ze nog een ongedragen maatpak in de kast heeft hangen en als we wilden mocht mijn vriend deze hebben voor o.a. op de bruiloft...

en wat denk je? Paste PRE-CIES! dus.. die is helemaal klaar :D

*nu ik nog*

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:25

Nooouuu, ik heb de grote fout begaan om eens te googlen op de gemiddelde kostprijs van een huwelijk... Daar komen bedragen van gemiddeld € 15.000,00 naar voren!!! What?! Daar kunnen we een flink stuk huis van afbetalen hoor. Oké, je maakt het natuurlijk zo gek als je zelf wilt, maar huur eens een zaal en voorzie drank en eten voor een paar mensen, het tikt zo aan... Ik schrik hier echt kei hard van!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:27

Tja, als wij onze reis erbij rekenen dan komen we daar idd met gemak aan :=
En we doen echt niks geks of extreems ofzo en mn jurk krijg ik van mijn ouders. Maar er zijn hier ook bokkers die voor nog niet eens de helft trouwen, dus er zijn vast goede budget tips te krijgen hier :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:29

Hier komen we er ook met gemak aan incl huwelijskreis :j

In het andere topic staat in de beginpost een lijstje met alle trouwdatum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:30

Bij ons zitten we incl huwelijksreis nog niet eens aan de 10.000 :+

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:44

Poeh poeh, ik hoop toch dat wanneer het onze beurt is, wij daar een stuk onder blijven hoor. Het is inderdaad eerder moeilijk om onder dat bedrag uit te komen, dan er boven! :+

Ik denk er trouwens aan om bv. enkel de collega's uit te nodigen waar ik ècht een goed contact met heb ipv standaard het hele kantoor... Of is dat not done? Dan zou een receptie bijvoorbeeld niet hoeven, enkel een avondfeest met diner etc. Mijn vriend is trouwens zelfstandig, dus hij zit al helemaal niet met dat 'probleem'... :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:59

Ik nodig uberhapt geen collega's uit :)
Zit zonder hen al op 120 man voor t feest dus ik vind het wel mooi zo. Heb aardige collega's maar mn bruiloft is voor vrienden en familie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:03

Wij houden het klein en komen denk ik op ca 5.000,- euro uit, waar we nog een 1000,- euro van krijgen.

Ik heb 2 van mijn collega's uitgenodigd van de 18 teamgenoten.
Wij hebben nl alleen mensen met wie wr echy wat hebben. Net geen 40 in totaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:37

Wij houden het ook klein, 25 man en that's it :)

Ik begin nu echt zenuwachtig te worden :=

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:41

Hihi jans :(:)
Wij hebben wel groot feest kleine 200 man in de avond.
Maar van de collega's heb ik alleen de mensen rondom me (6 man) het bedrijf bestaat uit 500 man en mijn afdeling 80, maar dat wordt me te gortig :P
Ons budget is 10.000 en zoals het er naar uitziet blijven we er wel onder :)
Tis maar net hoe gek je het zelf maakt hoor! Een feest voor 200 man is nou eenmaal duurder dan een feest voor 10 man ;)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:52

Wauw, 200 man en onder de 10000 blijven! Knap gedaan!
Ik denk dat als wij het heel netjes houden en dus zonder collega's en kennissen etc (turken nodigen standaard de hele gemeenschap uit, hell no), we rond de 100 à 150 zouden zitten. 10000 vind ik ook nog acceptabel, het kost nou eenmaal wel wat... Maar dan wil ik wel een sfeervol feest met lekker eten en op een mooie locatie in een mooie jurk en pak en naar niets moeten zien. Hmmm... :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:57

kwestie van keuzes maken :)
Jurk en pak krijgen we van onze ouders (hoewel mijn outift onder de 500 euro is gebleven, dus ook niet te duur) en verder houden we het vrij simpel, geen trouwauto, geen bedankjes, zelf versiering maken, geen hele dure ringen, geen huwelijksreis, geen visagist. Het kan best hoor, kwestie van keuzes maken en niet te veeleisend zijn :D

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:58

75 man en we zitten zo rond de 6000€, excl. trouwjurk a 1500€.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:02

Ik denk dat wij op €8000 komen incl. receptie/feest voor 250 pers. /bbq voor 30 pers., autohuur, gemeente,ringen en wat kleine dingen. Pak krijgt mijn vriend van zijn ouders.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:14

Als je de kosten wilt drukken zal je het denk ik met name moeten hebben van niet teveel mensen uitnodigen, eten en drinken zijn vaak je hoogste kosten... Of je moet het zelf organiseren, bijv. alleen een zaal huren of grote tuin en zelf je eten en drank inkopen.
Wij trouwen voor ongeveer 6500 euro inclusief alle kosten (locatie, catering, jurk, pak, ringen, gemeentelijke kosten, notariële akte, uitnodigingen, fotograaf). Alleen hebben wij niet zoveel mensen uitgenodigd (35 dag, 75 borrel incl dag) en een iets andere insteek dat ook nog eens goedkoper uitvalt (geen diner maar een lunch, geen feest maar een borrel). En verder doe ik zelf m'n make-up en mijn zusje m'n haar. Trouwauto? Ik laat m'n vader ons wel brengen, auto kan toch niet op het strand komen. :P
Uitnodigingen ontwerpen we zelf (alleen printen bij drukker) wat al 2 euro per kaart scheelt... Geen corsages, vind ik lelijk. Bedankjes vind ik onzin dus die zijn er ook niet. Huwelijksreis... backpacken in Thailand :D (stond al op de planning voor huwelijk).
Op zich bezuinigen wij zo wel, het voelt alleen niet als bezuinigen omdat ik al die dingen ook niet nodig vind.
En verder... tja, wat vindt je belangrijk... Een knallend feest of onwijs mooie ringen? Een dure trouwjurk van bv. Pronovias of een huwelijksreis naar Mauritius? Als je alles wilt dan kom je er niet met 10.000, als je selecteert is dat wellicht een stuk haalbaarder! Bedenkt gewoon goed wat je echt graag wilt en waar je op kan bezuinigen of zelfs achterwege kan laten. Je huwelijk wordt er echt niet minder om. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:20

Jaaa, die bedankjes vind ik ook zo raar! JIJ bent net getrouwd en hebt een duur feest gegeven en dan zou je nog eens een cadeau terug moeten geven... Neih, dat doen we ook niet hoor. Leuk dat sommige stellen die moeite wel willen doen, maar ik vind het nodeloos geld uitgeven. Vaak zijn het dan nog van die rare dingen met naam en trouwdatum op, pff, daar doe je maar weinig mensen plezier mee als je 't mij vraagt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:29

Je bedankt mensen dat ze op je bruiloft zijn geweest.. Wat is daar raar aan? Of verwachten jullie dan ook dat mensen die voor je verjaardag komen zelf hun taart meenemen?

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:30

Sammie schreef:
Je bedankt mensen dat ze op je bruiloft zijn geweest.. Wat is daar raar aan? Of verwachten jullie dan ook dat mensen die voor je verjaardag komen zelf hun taart meenemen?

Geef jij ook je gasten bedankjes op elk verjaardagsfeestje wat je organiseert? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:34

Ik vind op een trouwdag een klein bedankje wel leuk, hoeft geen kapitalen te zijn? Wij hebben een zakje met 'just married' snoepjes voor onze gasten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:35

Ik vind een bedankje meegeven leuk; en dan niet alleen een (sorry) suffe foto van het bruidspaar (die kreeg ik jaren geleden... Wat moet ik nou met hun foto!? :') ) maar wel iets waar je iets mee kunt. Gewoon een praktisch bruikbaar kleinigheidje. Vriendin gaf elke gast een zakje met stroopwafels mee, viel zeer goed in de smaak.

Bedankjes zijn voor een feest ook handig; je kan ze vaak niet allemaal persoonlijk bedanken als er veel zijn, dus is dit ook ideaal.

Corsage doen wij niet aan, vind het te oubollig :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:22

Ik gok dat wij rond de 8000 euro uitkomen. Feest is maximaal 40 personen, maar kan ook nog onder de 30 uitkomen, we zijn er nog niet uit of we wat collega's uitnodigen of niet. Wij houden het feest in onze tuin en schuur, maar ik kan niet zeggen dat dat nu echt goedkoper is. Tafels en stoelen en een tap en koeling en hangtafels en borden en bestek en tafelkleden en nog wat zooi huren is ook niet zo goedkoop, daarmee zaten wij al rond de 450 euro. Dan nog een BBQ voor 18,50 pp, en nog een kok erbij huren (zelf bakken is een optie, maar iedereen in goede kleding aan het bakken, ik gok dat niet iedereen daar zo blij van wordt), en iemand voor toch iets bediening en ontvangst.
Verder hebben wij ieder een pak van 1000 euro, ringen van 2250 euro en we hebben onderdak geregeld voor de schoonfamilie (750 euro). Op sommige dingen hebben wij niet bezuinigd, onder andere de ringen dus niet.
Bedankjes hebben wij ook, van die blokken wat een kalender is, iets van 2,50 bij de Action. Die hebben we de afgelopen dagen allemaal ingepakt, en natuurlijk op de trouwdatum allemaal gezet. :D
Overigens is het een bedankje per koppel, en voor alle kinderen eentje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:43

Ik snap nu een beetje waarom wij dus wel aan die 15.000 komen. Ik kan namelijk niet kiezen, dus we bezuinigen nergens op :') Nu ik zie wat mensen her en der schrappen begrijp ik mezelf wat beter, haha. Mijn probleem is dat ik dus geen keuzes kan maken en alles wil. Ik wil dus wél die mooie Rolls Royce als trouwauto, een professionele fotograaf ipv iemand die het voor de hobby doet, ik wil én mooie ringen, én een prachtige taart met handgemaakte suikerbloemen, én een knalfeest met DJ en alles erop+eraan, én een uitgebreid diner met 40 man zonder beperkingen qua eten of drinken, én de prijzige locatie aan het water met bruidsuite + luxe ontbijt de volgende dag, én droomreis naar Florida, mooie trouwkaarten, niet bezuinigen op trouwringen en ik wil elke gast een leuk persoonlijk bedankje meegeven van ons, etc etc .

We doen an sich dus niets extreems, ik kan alleen niet kiezen en wil echt alles erop en eraan :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:10

Tja, wij hebben geen dj of zo. Hadden wel een collega gevraagd met ervaring daarin, en hij wilde het graag doen, maar hij mocht niet van zijn vrouw, die 3 weken daarvoor is uitgerekend van hun eerste kind.
Trouwauto hebben we ook niet, hoewel we die wel gratis konden krijgen bij de ringen. Maar we hebben een koets, kosten zijn alleen de bloemen voor op de koets. Tja, dat is weer het geluk van actief in de aangespannen sport zijn. :)
Overigens hebben wij nog geen huwelijksreis. Maar doorgaans hebben wij vakanties van een 3500-4000 pp, vermoed dat dat er nog eens bij opgeteld kan worden. Maar eigenlijk is dat ook weer niet trouwbudget, dat is gewoon onze vakantie, jaarlijks terugkerend noodzakelijk iets. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:17

Qua auto hebben wij een beeldschone unieke oldtimer en dat voor een vriendenprijs :D (koets was mijn droom, maar ik ben zo ongelooflijk angstig als ik op een koets zit dat ik die droom maar laat varen :') )

Wij hebben ook alles erop en eraan en de gasten worden goed verwend :j bezuinigen doen wij ook absoluut niet, maar er zijn dingen die ik niets vind toevoegen zoals corsages, feest of dure ringen als wij alleen maar zilver dragen.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:17

Fotograaf is indd ook grote kostenpost :j