Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:57

Dan ga je naar de supermarkt en waar vind je dan de latta? Juist... In het botervak ;) Dus ik zou het niet zo gauw gebruiken als beleg, maar eerder als boter. Hoewel een vers warm stokbroodje met alleen maar boter ook :9 is :)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:59

DaisyDarling schreef:
sanso schreef:
ik weet niet of de vraag al gesteld is maar..
wat is latta? is het nou boter of beleg?

vraag me dat echt af haha

Lätta Lekker Luchtig is een luchtig opgeklopte halvarine met een verrassend volle en licht zoute smaak. Lekker onder je broodbeleg of zo op een stokbroodje, bagel of cracker. Je vindt de Lätta bij de margarines. Lätta, zo lekker kan luchtig zijn!
Van de lätta site. Je kunt het op beide manieren gebruiken.

(ieuwww trouwens, erg vies spul vind ik het)

dankje! weer wat geleerd haha

Monster_tos

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:26

In zweden is het gewoon de normale boter. Ik vind het heerlijk, maar dat komt omdat ik gek op zout ben :)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:04

Musiess schreef:
Waarom hebben slechtziende of blinde altijd zo'n grote zwarte bril op?

En in de bsu wist meneer bij welke halte hij eruit moest... terwijl het niet omgeroepen of gezegt werd, ook sloeg de bus enkele haltes over, zodat je de halste niet kan 'tellen'.
hoe doen ze dat>

*Spreekt hier een zeer slechtziende*

Bril hebben ze vaak op omdat ze toch lichtschuw zijn (het brand aan hun ogen) hoe slecht je ook ziet (of niets) je kunt altijd wel hier last van hebben.

Bushalte, ik weet ook altijd precies waar ik uit moet (moet wel altijd routes leren met mijn hond). Ik onthoud altijd de weg: ah, daar bij die 3e afslag links (of iets dergelijks) moet ik eruit.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:19

Madeira?
Misschien een rare vraag maar hoe kun je dit topic lezen ( pure nieuwsgierigheid)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:23

Dat kun je laten voorlezen of heeeeeel erg vergroten.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:27

Ohja, tuurlijk, lijkt me wel irritant trouwens, je kan dan nooit fijn een lang verhaal lezen van een bokker.
Tijdens het voorlezen,worden sommige woorden dan niet raar uitgesproken??

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:36

Nee, spraak is erg goed te doen. Al lees ik nu met vergroting, vind ik fijner :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:40

maak ik ook even misbruik van de gelegenheid om Madeira wat te vragen; Hoe weet jij waar je bent in de bak als je aan het rijden bent? Moet er dan altijd iemand bij zijn om je niet te laten botsen of hoe los je dat op?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:42

Ohhh ik heb ook een vraag, net terug van vakantie in afrika.
Waarom hebben alle Afrikaanse vrouwen een dikke kont. Het zal genetisch zijn, maar waaaarom, wat is het doel
Laatst bijgewerkt door Li_lee_yang op 21-03-13 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:43

Ohhh dat heb ik ooit gelezen in de quest... Ben het alleen vergeten hoe het zat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:07

Li_lee_yang schreef:
Ohhh ik heb ook een vraag, net terug van vakantie in afrika.
Waarom hebben alle Afrikaanse vrouwen een dikke kont. Het zal genetisch zijn, maar waaaarom, wat is het doel

Omdat ze dan lekkerder kunnen zitten :Y)

Maar ik gok: brede heupen staat voor goede baarmogelijkheden. Dus brede heupen en dikke bips = goed exemplaar om mee te gaan voortplanten :P

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:33

Wij hebben geen/anders/minder dikke bips omdat het vet bij ons meer om de buik gaat zitten om baby's in buik te beschermen tegen de kou. Welke van de 2 evolutionair gezien eerst was? Ik denk de dikke billen aangezien de homo sapiens uit de warme regionen omhoog getrokken zijn.

En dan misschien de dikke bips omdat brede heupen als aantrekkelijk werd gezien ivm baren en dus vaker voortgeplant werd met vrouwen met een dikke bips.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:37

Riddershow schreef:
Wij hebben geen/anders/minder dikke bips omdat het vet bij ons meer om de buik gaat zitten om baby's in buik te beschermen tegen de kou. Welke van de 2 evolutionair gezien eerst was? Ik denk de dikke billen aangezien de homo sapiens uit de warme regionen omhoog getrokken zijn.
En dan misschien de dikke bips omdat brede heupen als aantrekkelijk werd gezien ivm baren en dus vaker voortgeplant werd met vrouwen met een dikke bips.

:+ Het vet is mee omhoog getrokken.... :')
Mijn vechtgenoot heeft overigens nog een andere verklaring maar die kan niet open en bloot op bokt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:41

Het kletst zo lekker tijdens het voortplanten? :')

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:54

[***] schreef:
Susyb schreef:
Nu we het toch over Alc hebben..
Hoe kan het dat ik als (meestal) bob haast niet drink nooit dronken word als ik dan wel een keer mag drinken (niet dat ik dat wil worden hoor). Ik heb nog NOOIT een avond gehad dat ik ook maar licht in mijn hoofd word (en dan heb ik toch aaaarrrdig wat op zeg maar).
Ik hoor namelijk van iedereen dat als ze een tijd niet gedronken hebben ze vet snel dronken worden (na 2 glazen als ofzo)
Ik ben gewoon zelfs nog nooit aangeschoten geweest..

Dan drink je toch echt niet genoeg :D

Na 5 Malibucola 3 redbull rode wodkaen iets van 10 flugel vind ik genoeg als ik hoor dat sommige an 2 wijntjes al ladder zijn.. haha En ik drink dan dus nooit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:41

@Susyb, je klinkt als een meid waar ik graag een avondje mee ga stappen!!! :j

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:51

Hoe kan het dat een vliegtuig de lucht in kan.. zo`n Huge zwaar ding ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:55

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:32

Susyb schreef:
Na 5 Malibucola 3 redbull rode wodkaen iets van 10 flugel vind ik genoeg als ik hoor dat sommige an 2 wijntjes al ladder zijn.. haha En ik drink dan dus nooit..

Ik drink ook vrijwel nooit meer, maar in mijn pubertijd dronk ik heel vaak sterke dranken als goldstrike en sambuca :') als ik echt aangeschoten/dronken wou worden lukte het wel hoor hahaha ;)) maar ik weet wat mijn grenzen zijn. Het kan ook te maken hebben met hoe je het drinkt. Als je het achterover slaat in een korte periode dan durf ik te wedden dat je dronken word, als je het gewoon verdeeld over een aantal uur kan je idd makkelijk "nuchter" blijven :P

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:01

Waar komt de/het term/woord 'ezelsbruggetje' vandaan?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:01

suzanne461 schreef:
Waar komt de/het term/woord 'ezelsbruggetje' vandaan?

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/ezelsbrug
Citaat:
Leenvertaling van middeleeuws Latijn pons asinorum [ca. 1500], een uitdrukking uit de scholastische filosofie, namelijk een schematische voorstelling in de vorm van een zeshoek als hulpmiddel om de middenterm van een syllogisme te vinden en van daar: eenvoudig hulpmiddel om een vraagstuk op te lossen of iets te onthouden.
Plinius (1e eeuw na Chr.) vertelt over ezelinnen die niet over een brug gaan wanneer zij daaronder het water kunnen zien. Ze moeten ondersteund worden. Men spreekt van pons asinorum in figuurlijke zin als een leerling in de logica door bepaalde hulpmiddelen ondersteund moet worden. In de Belgische schooltraditie is het ezelsbruggetje met name bekend als metafoor voor ‘de stelling van Pythagoras’, wrsch. naar de hulplijntjes die als ezelsbruggetje bij een bekend bewijs getekend worden.
Ook in andere talen zijn leenvertalingen bekend: Duits eselsbrücke, Engels ass's bridge, Deens æselsbro, Zweeds åsnebrygga, Frans pont aux ânes.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:11

Waar komen die witte vlekjes op mijn nagels vandaan?

Toen ik klein was vertelden vriendinnetjes mij dat ik later zoveel baby's zou krijgen als dat ik van die vlekjes had. :') Als ik nu de vlekjes op mijn nagels tel, betekend dat sowieso al meer dan 10 kinderen.. Uuhhh... := Ik heb ook wel eens gehoord dat je dan te weinig melk drinkt. Nou drink ik inderdaad haast geen melk... Of is dat ook maar een fabeltje?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:11

Mijn witte plekjes komen omdat doordat ik mijn nagels regelmatig stoot :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-03-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:12

Paisano schreef:
Waar komen die witte vlekjes op mijn nagels vandaan?

Toen ik klein was vertelden vriendinnetjes mij dat ik later zoveel baby's zou krijgen als dat ik van die vlekjes had. :') Als ik nu de vlekjes op mijn nagels tel, betekend dat sowieso al meer dan 10 kinderen.. Uuhhh... := Ik heb ook wel eens gehoord dat je dan te weinig melk drinkt. Nou drink ik inderdaad haast geen melk... Of is dat ook maar een fabeltje?

Maar ik drink veel (karne)melk, en heb ook van die vlekjes... Dus of dat op gaat?

Hoorde ook eens dat het een soort luchtbelletjes zijn. Dat je bij het stoten van je nagel een stukje lucht onder je nagel komt. Maar of dat ook echt waar is? Ik ben benieuwd naar het antwoord :j