Dus ik zou het niet zo gauw gebruiken als beleg, maar eerder als boter. Hoewel een vers warm stokbroodje met alleen maar boter ook
is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DaisyDarling schreef:sanso schreef:ik weet niet of de vraag al gesteld is maar..
wat is latta? is het nou boter of beleg?
vraag me dat echt af haha
Lätta Lekker Luchtig is een luchtig opgeklopte halvarine met een verrassend volle en licht zoute smaak. Lekker onder je broodbeleg of zo op een stokbroodje, bagel of cracker. Je vindt de Lätta bij de margarines. Lätta, zo lekker kan luchtig zijn!
Van de lätta site. Je kunt het op beide manieren gebruiken.
(ieuwww trouwens, erg vies spul vind ik het)
Musiess schreef:Waarom hebben slechtziende of blinde altijd zo'n grote zwarte bril op?
En in de bsu wist meneer bij welke halte hij eruit moest... terwijl het niet omgeroepen of gezegt werd, ook sloeg de bus enkele haltes over, zodat je de halste niet kan 'tellen'.
hoe doen ze dat>

Li_lee_yang schreef:Ohhh ik heb ook een vraag, net terug van vakantie in afrika.
Waarom hebben alle Afrikaanse vrouwen een dikke kont. Het zal genetisch zijn, maar waaaarom, wat is het doel

Riddershow schreef:Wij hebben geen/anders/minder dikke bips omdat het vet bij ons meer om de buik gaat zitten om baby's in buik te beschermen tegen de kou. Welke van de 2 evolutionair gezien eerst was? Ik denk de dikke billen aangezien de homo sapiens uit de warme regionen omhoog getrokken zijn.
En dan misschien de dikke bips omdat brede heupen als aantrekkelijk werd gezien ivm baren en dus vaker voortgeplant werd met vrouwen met een dikke bips.
Het vet is mee omhoog getrokken....
[***] schreef:Susyb schreef:Nu we het toch over Alc hebben..
Hoe kan het dat ik als (meestal) bob haast niet drink nooit dronken word als ik dan wel een keer mag drinken (niet dat ik dat wil worden hoor). Ik heb nog NOOIT een avond gehad dat ik ook maar licht in mijn hoofd word (en dan heb ik toch aaaarrrdig wat op zeg maar).
Ik hoor namelijk van iedereen dat als ze een tijd niet gedronken hebben ze vet snel dronken worden (na 2 glazen als ofzo)
Ik ben gewoon zelfs nog nooit aangeschoten geweest..
Dan drink je toch echt niet genoeg
Susyb schreef:Na 5 Malibucola 3 redbull rode wodkaen iets van 10 flugel vind ik genoeg als ik hoor dat sommige an 2 wijntjes al ladder zijn.. haha En ik drink dan dus nooit..
als ik echt aangeschoten/dronken wou worden lukte het wel hoor hahaha
) maar ik weet wat mijn grenzen zijn. Het kan ook te maken hebben met hoe je het drinkt. Als je het achterover slaat in een korte periode dan durf ik te wedden dat je dronken word, als je het gewoon verdeeld over een aantal uur kan je idd makkelijk "nuchter" blijven
suzanne461 schreef:Waar komt de/het term/woord 'ezelsbruggetje' vandaan?
Citaat:Leenvertaling van middeleeuws Latijn pons asinorum [ca. 1500], een uitdrukking uit de scholastische filosofie, namelijk een schematische voorstelling in de vorm van een zeshoek als hulpmiddel om de middenterm van een syllogisme te vinden en van daar: eenvoudig hulpmiddel om een vraagstuk op te lossen of iets te onthouden.
Plinius (1e eeuw na Chr.) vertelt over ezelinnen die niet over een brug gaan wanneer zij daaronder het water kunnen zien. Ze moeten ondersteund worden. Men spreekt van pons asinorum in figuurlijke zin als een leerling in de logica door bepaalde hulpmiddelen ondersteund moet worden. In de Belgische schooltraditie is het ezelsbruggetje met name bekend als metafoor voor ‘de stelling van Pythagoras’, wrsch. naar de hulplijntjes die als ezelsbruggetje bij een bekend bewijs getekend worden.
Ook in andere talen zijn leenvertalingen bekend: Duits eselsbrücke, Engels ass's bridge, Deens æselsbro, Zweeds åsnebrygga, Frans pont aux ânes.
Als ik nu de vlekjes op mijn nagels tel, betekend dat sowieso al meer dan 10 kinderen.. Uuhhh...
Ik heb ook wel eens gehoord dat je dan te weinig melk drinkt. Nou drink ik inderdaad haast geen melk... Of is dat ook maar een fabeltje? Paisano schreef:Waar komen die witte vlekjes op mijn nagels vandaan?
Toen ik klein was vertelden vriendinnetjes mij dat ik later zoveel baby's zou krijgen als dat ik van die vlekjes had.Als ik nu de vlekjes op mijn nagels tel, betekend dat sowieso al meer dan 10 kinderen.. Uuhhh...
Ik heb ook wel eens gehoord dat je dan te weinig melk drinkt. Nou drink ik inderdaad haast geen melk... Of is dat ook maar een fabeltje?