Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:14

Ik heb nu al 2 dagen geen sms gehad -O-
Zou die mobiel gevonden zijn ? ;(

Ik had toch gezegt dat ik even een paar dagen niet zou mailen met david?
Nou daar is dus niks van terecht gekomen :') We gingen gewoon dezelfde avond weer verder
ben bestwel verslaafd aan mijn david :o Heel de dag mn corrlinks mail checken :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:26

XEefjuhX schreef:
eclair98 schreef:
Wat fijn dat je werd ingelicht! En ik duim met je mee!

Oke, als er een minium leeftijd wordt gesteld ben ik ook te jong. Maar zover ik weet stel ik geen domme vragen en als ik iets niet weet zoek ik het op of vraag ik het aan mijn ouders.

Dus eigenlijk zeg je nu dat ik wél domme vragen stel? :\

Kruipt even uit mee lees hoek,

Jij reageerd overal op wat er over je word gezegd. Maar in plaats van dat je er wat mee doet kruip je constant in de slachtoffer rol, domme vragen bestaan niet en was misschien niet handig gekozen, maar je stelt soms vragen die je makkelijk had kunnen opzoeken. Of het antwoord is al eens ergens op geschreven.
Laat je niet zo op de kast jagen maar besef je ook dat je altijd zelf een aandeel hebt in de reacties die je krijgt.

Ontopic, shilady, of btg is op of idd mobiel is gevonden. Isegrim, weer je blog gelezen, wat je doet vind ik nog steeds bewonderingswaardig ( schrijf je dat zo??? :o? )

shilady

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:00

Gelukkig toch weer smsjes gehad vandaag :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 15:34

shilady schreef:
Gelukkig toch weer smsjes gehad vandaag :D

:D *\o/*

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:05

Ik heb niks meer van mijn deathrow gevangene gehoord. Valt me toch wel een beetje tegen eigenlijk :o Heb ik me eindelijk over die drempel gezet.. Nou ja, het is niet anders.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:28

Aan wie had je geschreven en hoe lang is dat geleden?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 00:41

Jammer mavelle! Maar meschien heft hij je post niet ontvangen ik merk bij david ook vaak dat er post niet is aangekomen :(

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:13

Wat vreemd Mavelle, misschien is er iets anders aan de hand en is het geen onwil?

Ik kreeg gisteren een e-mail van Montys tante, hij is gisteren geopereerd aan zijn rug (hernia) hij is nu al weer terug en moet gewoon weer meedoen aan aan het dagelijks ritme terwijl hij helemaal niet kan / mag zitten en staan en lopen. Hij heeft heel veel pijn en krijgt maar 3 dagen pijnstillers, daarna niet meer.

Volgensmij zijn ze in Amerika veel strenger en haatdragender, als ik hier buch in de bajes kijk zie ik dat nederlandse gevangenen hele cocktails aan medicijnen krijgen elke dag. En nog veel meer verschillen die mij opvallen.

Nu vind ik dit al erg maar denk dat dit een schijntje is van wat er werkelijk allemaal achter de deuren van een amerikaanse gevangenis gebeurd.

Het lijkt wel of de Amerikanen het niet erg genoeg vinden dat de gevangenen alleen maar zitten opgesloten. Ze moeten ook pijn lijden en gekleineerd worden.
Hierbij vergeleken is de bajes in Nederland een 5 sterren hotel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:01

En nog klagen ze he Nant! Twee week terug zei er een: "Een gevangene kost in Nederland 500 euro per dag, dan moeten we waar voor ons/dat geld krijgen!" Weet niet meer of ie ons of dat zei, maar verwend klonk het wel!

Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik waarschijnlijk geen post van hem zal ontvangen. Isegrim gaat even kijken of ze nog onbeantwoorde brieven hebben. :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:14

Ik heb alle 65 pagina's doorgelezen en ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in het schrijven met een gevangene. Een van de redenen daarvoor is dat ik het ook absoluut niet eens ben met het strafrecht in Amerika. Ik zou graag met een deathrow inmate willen schrijven, omdat ik ze zo graag een (al is het een miniscuul) lichtpuntje zou gunnen in hun bestaan. Dit wil niet zeggen dat ik het eens ben met de misdaad die ze gepleegd hebben hoor, absoluut niet zelfs, maar de straf lijkt niet in verhouding te staan en daarnaast zit er vaak een gecompliceerd verhaal achter.
Toch ben ik nog aan het twijfelen, om de egoïstische reden dat ik het zelf erg zwaar/moeilijk zou vinden. Het lijkt me ook zo rot om te vertellen over het leven dat ik hier heb (studie/huisje/helemaal vrij) terwijl zij al het uitzicht daarop kwijt zijn.

Hoe ervaren jullie dat? Vinden jullie inmates het fijn om te horen over het leven hier, of legt dat juist de nadruk op de slechte situatie waarin zij zich bevinden?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:44

Natuurlijk niet! Jamie vindt het geweldig om over mijn leven te horen. Dat is zijn uitzicht op de gewone wereld.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:14

Ik heb bij Tomika wel het idee dat ze het liever over tv-programma's etc heeft, of plaatsen die ik/zij ooit bezocht heeft. Daar kan ze over mee praten.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:46

Inmiddels is het 4 jaar geleden dat ik begon te schrijven met een gedetineerde.
Heel wat meegemaakt de laatste 1,5 jaar sinds hij vrij is.
Ik heb er geen spijt van...maar als je een hele sterke band heb met iemand, doe je er alles voor..
Ik ben 3 keer naar Noorwegen gereisd in mijn eentje.
Dat zijn grote dieptepunten geweest in mijn leven.
1 ding vergeten mensen..als iemand vast zit..ben jij vaak de enige voor die persoon..de eerste plaats omdat hij de enige is met wie hij contact heeft.
Komt diegene vrij, dan is de wereld ineens zo groot..waar ben jij dan?
Precies..de laatste plaats, totdat diegene het door gaat krijgen in moeilijke tijden en het weer alleen moet doen.
Ik heb er een fijne relatie aan over gehouden, maar ik heb geleerd dat diegene ernstige terugvallen kan krijgen bij slechte begeleiding (lees geen begeleiding)bij thuiskomst. Dat heeft me leeggezogen.
Zorg dat diegene met wie je schrijft NIET afhankelijk wordt van jou!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:23

Nou ja, dat is dan een 'voordeel' van een terdoodveroordeelde. :')

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 10:15

Gisteren de film "dead man walking"gezien. Indrukwekkende film. UIteraard moest ik aan Isegrim denken

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 12:25

Ik moet die nog steeds aan mijn vriend laten zien, maar ik kan er zelf niet goed naar kijken. :'(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:35

die film heb ik nog nooit gezien, zal hem binnekort is gaan kijken :j gaat over een gevangene neem ik aan?

vanmorgen weer een brief van tony gehad :D inclusief een kopie van een soort rapport wat opgemaakt is over zijn crime..
durf niet te zeggen wat het precies voor document is..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:53

Wat leuk steffiiy !!!!!!!!!!

Ik ben nog steeds volop met david bezig elke dag
jesus die vraagt echt ongelooflijk veel aandacht volgesmij kan je die beter niet als vriendje hebben in het echt :')
Maarja vind hem nog steeds wel leuk ik ben echt wel van hem gaan houden :j

Ik ga ook dit jaar naar amerika en meschien zelfs voor langere tijd :)

Van die andere heb ik een foto thuis gekregen
zag er ook wel leuk uit en ja natuurlijk nog steeds sms contact... Stuur er ook nog wel veel kaartjes naar en brieven maar nu momenteel het meeste contact met de sms ....

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:17

vind je houden van niet al een te groot woord voor het gevoel?
en kost dat smsen naar USA niet onwijs veel geld?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:05

Ja das wel een te groot word want ik ben niet verliefd
maar ik bedoel gewoon gehecht aan hem op een of andere manier... :P

Nee ik sms naar die in noorwegen
ik heb 2 telefoons en daar bel ik eigenlijk nauwelijks mee dus het trekt zichzelf goed gelijk :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:19

Ik begreep dat er van dead man walking ook een boek is.
Als ik google kan ik alleen de engelse versie vinden, weet iemand toevalling of dit boek ook vertaald is naar het nederlands?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:29

De film is gebaseerd op het boek en het verhaal is echt gebeurd. Google 'Helen Prejean'. De film geeft een zeer realistisch beeld van de doodstraf.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:30

Zat gisteren trouwens TV te kijken en er was op rtl 4 een documentaire over de strengst beveiligde gevangenis in Amerika.
Hier kwam onder andere een veroordeelde man in voor. Deze had op zijn 13de een dubbele moord gepleegd en op zijn 15de is hij veroordeeld tot 170 jaar..

Dit vond ik ook erg schokkend, ik snap dat er een straf op staat, ook als 13 jarige die moord, maar om die dan 170 jaar te geven...? :n

Bedankt Isegrim! Ik ga even verder googlen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:15

Isegrim schreef:
De film is gebaseerd op het boek en het verhaal is echt gebeurd. Google 'Helen Prejean'. De film geeft een zeer realistisch beeld van de doodstraf.

Bedankt Isegrim! ik ga ook even zoeken!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:22

Die gevangenis in die docu van gisteren is in vergelijking met Texaanse gevangenissen behoorlijk luxe en 'vrij' te noemen... Ik wou dat de omstandigheden voor Jamie zo waren...