Bijzondere babynamen deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:45

Konstantine schreef:
Oeh, Romina vind ik heel mooi! :))

ja ik vind hem nog steeds heel mooi, en past goed bij haar... *D

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:44

Megan vind ik niets omdat er al een autotype zo heet. In Frankrijk ( waar ik veel kom/ collega's heb / gestudeerd heb etc) loop je echt voor schut met die naam, evenals de jongensnaam Nick. Zal maar niet zeggen wat dat betekent in het Frans ;)

Djezzlyn ( zal het ongetwijfeld verkeerd geschreven hebben) vind ik helemaal niks :n. Zelfde Teen-Mom associaties, gaat je in een verder carriere- en studiepad ook zeker geen boost geven zo'n naam.

Mijn collega ( Franstalig) heeft nu net een dochtertje gekregen met de naam Marine. Je spreekt het uit, uiteraard op zijn Frans, als Marienn. Klemtoon op de -n aan het einde. Ik vind het erg mooi :j. Leah vind ik ook zo'n ontzettend mooie naam voor een meisje, maar de Nederlandse uitspraak Lee-Jaa is dan weer erg jammer en ook daar zul je rekening mee moeten houden hier in Nederland waar het kindje zal wonen.

Overigens heb ik op de Middelbare school in de klas gezeten met een Ellen de Jong, een ellendejong ;). Vreselijk dom van die ouders dat je dat niet ziet zeg. Op Facebook laatst zag ik dat ze getrouwd is en gelijk haar achternaam veranderd heeft :D

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:56

Meliszy schreef:
Mijn vriendin is pas bevallen van een hele mooie dochter met de naam Djezzlyn
Ook een naam die je nooit hoort, maar vind het een supermooie naam:D

Vreselijk! Hoe oud is ze als ik vragen mag?

Boomerang

Re: Bijzondere babynamen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:15

Ohja, mag ik natuurlijk ook wat namen aanvullen waar jullie bedenksels en meningen over mogen loslaten:

Meisjesnamen: Cato (al heel lang favoriet), Bloem, Berber ( vind mijn partner vréselijk haha), Josephine met als roepnaam vind ik zowel Fien als Josje erg leuk, die laatste vind mijn vriend net zo vreselijk. En als ik de Nederlandse uitspraak mocht omvormen naar Frans: Anais, Leah.

Jongensnamen: Erg weinig inspriatie. De oudste mannen in het gezin van mijn vriend hebben al generaties lang dezelfde naam. Een roepnaam met een A of M past daar het beste bij maar verder dan Mees kom ik niet echt. Andere mooie jongensnamen pakken mij ook nog niet helemaal, Jonathan vind ik erg mooi maar een beetje lang van spelling.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:26

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:53

heb ook wel eens gehoord van : Eros-roma niet helemaal mijn smaak :=

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:06

Bij mij in de klas zit een Xenia, haar broer heet Xerxes en haar andere broer heet Xander. :Y)

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:10

Boomerang schreef:
Ohja, mag ik natuurlijk ook wat namen aanvullen waar jullie bedenksels en meningen over mogen loslaten:

Meisjesnamen: Cato (al heel lang favoriet), Bloem, Berber ( vind mijn partner vréselijk haha), Josephine met als roepnaam vind ik zowel Fien als Josje erg leuk, die laatste vind mijn vriend net zo vreselijk. En als ik de Nederlandse uitspraak mocht omvormen naar Frans: Anais, Leah.

Jongensnamen: Erg weinig inspriatie. De oudste mannen in het gezin van mijn vriend hebben al generaties lang dezelfde naam. Een roepnaam met een A of M past daar het beste bij maar verder dan Mees kom ik niet echt. Andere mooie jongensnamen pakken mij ook nog niet helemaal, Jonathan vind ik erg mooi maar een beetje lang van spelling.

Josephine vind ik echt zoooo mooi! <3

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:11

mijn dochtertje heet anaya ook niet echt alledaags

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:42

Staan hele leuke namen bij......ook wat minderen :')

Mijn zoontje heet Kimi ( kiemie) een finse naam. Naam een keer opgevangen bij de formule 1.

nog mooie namen;

Noah
Nigel
Oliver

Sophia
Mia.
Aimee

Ik vind de scandinavische namen wel mooi

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:46

odetteke schreef:
Hier: http://www.svb.nl/Images/kindernamen_20 ... etisch.pdf
kwamen we de meest vreemde namen tegen:
Jinx
Roux
Xenya-xhakyra
Xochiquetzal

Ik hou zelf best van zeldzame namen (zie onderschrift) maar bovenstaande gaat me echt wat ver :o

Ik vind Bodil prachtig, zo had Boaz geheten als hij een meisje was.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:50

Ik vind zelf Engelse of Franse namen erg mooi!

Zelf heet ik Penny, (afkorting van Penelope), en ik blijf het origineel vinden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:01

Fridolijn (een meisje) vind ik ook zielig.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:03

Timor <3

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:20

Aangezien ik nog 3 maanden te gaan heb, zijn wij ook op zoek naar een leuke en mss ietwat originele jongensnaam. We hebben al een zoontje Rune.
Zelf vind ik Aster wel leuk, maar vriendlief is nog niet helemaal overtuigd. Hij vindt Mauro wel mooi, maar dat vind ik dan weer niks.
Verder hebben we nog : Rino/Reno, Rien, Miro (maar ken al een kindje met die naam), Zeno (hoewel ik het mss toch meer een naam voor een hond begin te vinden), Nio.

Wat vinden jullie? En mss nog ideetjes? Ik heb het idee dat we altijd in hetzelfde genre blijven zoeken. En ik weet niet goed of het dan wel goed samen gaat met Rune, vooral dan de namen die ook met een R beginnen vb. Rune en Rien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:21

Ik zou nooit twee kinderen dezelfde voorletter(s) geven. Kei onhandig met de post en met afsluiten van abonnementen enzo als je allebei R. Achternaam heet.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:23

Ja ik heb ook het gevoel dat we dat beter niet kunnen doen. Maar we vinden zo weinig... We blijven precies in datzelfde genre zoeken...

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:24

Kennis van ons hebben een zoon en een dochter, Mercedes & Bently .
De vader is zelf auto handelaar. :')

Andere kennisen hebben 2 kinderen die Puck & Mick heten .(Net zo'n katten duo naam :') )

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:24

Aster vind ik zeker een leuke naam :j. Rune ook.

Een goede vriendin van mij heeft een zoon met de naam Abel, vind ik ook erg origineel :j

Maurijn misschien een idee? Zo heet mijn buurman, mijn eigen partner heet weer Marijn :D

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:29

Jaaa ik vind Aster ook leuk!! Mijn vriend twijfelt omdat een tante van mij jaren geleden verkering heeft gehad met een man die ook een zoontje had dat Aster noemde. Maar dat is al enkele jaren gedaan nu, dus wij zien die kinderen ook nooit meer. Maar het doet hem er aan denken en mss de rest van mijn familie ook dan...
Ik zal straks Abel eens voorstellen, maar denk dat het niets wordt. Je moet ook altijd wel wat wennen aan zo'n naam vind ik.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:30

Mauro, zou ik niet doen, heb je meteen van die associaties

Abel vind ik erg leuk. Bently vind ik een dierennaam en Mercedes... bah

Aster, ken ik als Astor op zn engels, wel leuk. Origineler dan Esther :)

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:09

Elmee schreef:
Jaaa ik vind Aster ook leuk!! Mijn vriend twijfelt omdat een tante van mij jaren geleden verkering heeft gehad met een man die ook een zoontje had dat Aster noemde. Maar dat is al enkele jaren gedaan nu, dus wij zien die kinderen ook nooit meer. Maar het doet hem er aan denken en mss de rest van mijn familie ook dan...
Ik zal straks Abel eens voorstellen, maar denk dat het niets wordt. Je moet ook altijd wel wat wennen aan zo'n naam vind ik.

Ik vind Abel ook erg leuk. En wat vind je van Hero?

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:45

Hero vind ik minder. Bovendien heeft mijn zus een paardje gehad dat Herous noemde. Beetje gelijkend.
Toch bedankt om mee te denken!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:01

Vind Rune een erg mooie naam, vind daar zelf weer de naam Roan mooi bij..
andere namen die er een beetje bij passen:
Jarno
Tymor
Gabe
Evan

Maar daar moet je inderdaad van houden van zulke namen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:48

_Laura_ schreef:
Bij mij in de klas zit een Xenia, haar broer heet Xerxes en haar andere broer heet Xander. :Y)

oftewel kwik, kwek en kwak. Ook heel makkelijk met de post enzo..