Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:Miepie1980 schreef:Prima, maar dan niet de Koran verbieden! Ik vind dat echt erg. Het is voor de mensen die de Islam aan hangen het heilige boek. Dat is mensjes pesten waar je niets mee bereikt.
En laten ze dan ook een verbod instellen op het beleiden van alle geloof in het openbaar. Dus ook geen Jehova getuigen langs de huizen, niet bidden in een restaurant, ook niet als Christen enz enz.
Als je iets doet moet je het voor iedereen doen en niet voor 1 bepaald geloof!
Dat zou geweldig zijn...!!!!
Krips schreef:@ Blue Kim : hun eigen land? Waarom mag een christelijke nederlander wel naar de kerk en de islamitische nederlander niet naar de moskee?
En in de Islam wordt de vrouw niet per definitie onderdrukt. En als je kijkt naar het pure geloof ook niet minder dan in het Christendom.
Bovendien hoeft het niet uitvoerbaar te zijn om het verwerpelijk te vinden. Als je op de PVV stemt maar alle radicale uitspraken negeert omdat het niet uitvoerbaar is... waarom zou je er dan op stemmen? De PVV staat er wel voor.
Krips schreef:@ Blue Kim : hun eigen land? Waarom mag een christelijke nederlander wel naar de kerk en de islamitische nederlander niet naar de moskee?
En in de Islam wordt de vrouw niet per definitie onderdrukt. En als je kijkt naar het pure geloof ook niet minder dan in het Christendom.
Bovendien hoeft het niet uitvoerbaar te zijn om het verwerpelijk te vinden. Als je op de PVV stemt maar alle radicale uitspraken negeert omdat het niet uitvoerbaar is... waarom zou je er dan op stemmen? De PVV staat er wel voor.
blue_kim schreef:Gittekit schreef:Dat geldt ook voor Christenen en de Bijbel hoor.
alleen in nederland zijn er lang neit zoveel mensen die de bijbel naleven. of die uberhaupt de bijbel ooit gelezen hebben. terwijl zo'n beetje elke islam-lid wel volgens de koran leeft.
zap schreef:Yep, I agree.
Maar ik vraag me af dit idee niet veel te laat komt. Er zitten al zoveel Moslims (en andere geloven) die Nederlander zijn en wel totaal volgens hun cultuur kunnen leven/geloven/gedragen. Ik denk dat we al een heel stuk eerder 'strenger' hadden moeten optreden. Hier hebben we natuurlijk niks meer aan, maar ik denk wel dat dit ook meespeelt met de moeilijkheid tov haalbare plannen. Ga ze nu maar eens even vertellen dat ze zich nu ineens anders moeten gedragen. Dat gaat niet meevallen, al vind ik het wel nodig.
Talisa schreef:Ja, de aarde warmt op. Maar dat zijn natuurlijke schommelingen, was in de middeleeuwen ook al zo.
Het milieu kun je beinvloeden. (bijv al die smog boven steden) Het klimaat niet.
Klimaathype. Klimaatwaanzin. Dat is het
*bereid zich voor op boze linkse bokkers*
berbertje schreef:Ik heb alles een beetje globaal doorgelezen. Ikzelf stem D66 als ik alleen naar de verkiezingsprogramma's kijk van de partijen. Maar nu zat ik eens te denken, D66 zal volgens de peilingen niet super veel zetels krijgen, en dus weinig invloed als ze al in de coalitie komen. In het kader van een blok tegen de PVV/VVD te vormen zit ik te denken dat ik misschien een strategische stem moet uitbrengen op de Pvda. Denken jullie ook zo of kijken jullie puur naar de verkiezingsprogramma's van de partijen?
Talisa schreef:Heino schreef:In andere interviews is ze er weer onduidelijk over dus ik blijf hopenZe lijkt me echt een goede premier/première
My god. Ik ga dan echt emigreren, vind haar verschrikkelijk
Adil18 schreef:take_one schreef:Op Balkenende stemmen zou echt dom zijn, die heeft zijn kansen nu wel gehad.. en wat is er veranderd?
Genoeg, de vraag is alleen of Nederland er beter van geworden is
Krips schreef:Ik vind Cohen zeer geschikt als MP. Ookal stem ik niet op de PvdA. Een man met idealen die niet vervalt in populisme. Een rustige bestuurder met ervaring en leiderschap.
8nnemiek schreef:Weten jullie trouwens welke partijen er wel met Wilders zouden willen regeren? Heb er wel al een paar gehoord van 'ABSOLUUT NIET met Wilders'
Jildau schreef:Jeetje toen ik vanochtend op het station stond overwoog ik bijna om PVV te stemmen. Hier in Hoogezand zijn de meeste, niet allemaal!!, allochtonen en dan eigenlijk vooral de jongens, verschrikkelijke respectloze aso's.
chevax schreef:Ik kan me er nu werkelijk niet druk over maken of iemand wel of geen hoofddoekje draat. Als iemand een hoofddoekje wil dragen, moet ze dat vooral doen. Als iemand een piercing door zijn wenkbrauw wil, zijn haar wil blonderen of een tatoeage in zijn nek wil, moet hij dat ook maar zelf weten. Ik zou zelf geen van bovenstaande dingen doen, maar ik kan me er echt niet druk over maken dat er mensen zijn die dat wel doen.
8nnemiek schreef:Nederlandse jongens roepen me nooit wat na.. nee die komen op zaterdagavond na het uitgaan dronken door de straat en trappen de spiegel van elke auto die ze tegenkomen af
Miepie1980 schreef:Maar goed, in een Joodse buurt, heb je een joodse slager, een joods cultureel centrum, een sinagoge enz.
Tallie1979 schreef:Dat gaat te veel kosten, Terschelling is met het bootje over en in de cel droppen, Madagascar is nogal een eind vliegen en kost een boel geld aan tickets..
Ayasha schreef:De koran verbieden zie ik niet zo snel gebeuren, islamitische scholen verbieden, graag samen met alle andere geloofsscholen want dat bevorderd de integratie voor geen .....
Denk je echt dat het gaat helpen om ze allemaal in aparte hokjes te steken? Islam hun gebouwtje, de christenen in hun gebouwtje, de joden krijgen een gebouwtje, de hindoe's ook een gebouwtje, effe zien, wat heb je nog... De boeddhisten krijgen ook wel een gebouwtje... Allemaal een dikke ijzeren deur derin, vooral niet bij elkaar komen en vooral in je eigen geschapen wereldje blijven... Jep, dat gaat perfect werken om een SAMENleving te creëren.
Hoofddoek heeft volgens islammensen hier op bokt niets te maken met het geloof, het is niet verplicht (want als het verplicht zou zijn zou het onderdrukking zijn en IMO mag het dan zeker afgeschaft worden) dus heeft wat mij betreft helemaal niets te maken met "geen vrijheid van geloof".
Nies_ schreef:Ayasha schreef:De koran verbieden zie ik niet zo snel gebeuren, islamitische scholen verbieden, graag samen met alle andere geloofsscholen want dat bevorderd de integratie voor geen .....
Denk je echt dat het gaat helpen om ze allemaal in aparte hokjes te steken? Islam hun gebouwtje, de christenen in hun gebouwtje, de joden krijgen een gebouwtje, de hindoe's ook een gebouwtje, effe zien, wat heb je nog... De boeddhisten krijgen ook wel een gebouwtje... Allemaal een dikke ijzeren deur derin, vooral niet bij elkaar komen en vooral in je eigen geschapen wereldje blijven... Jep, dat gaat perfect werken om een SAMENleving te creëren.
Hoofddoek heeft volgens islammensen hier op bokt niets te maken met het geloof, het is niet verplicht (want als het verplicht zou zijn zou het onderdrukking zijn en IMO mag het dan zeker afgeschaft worden) dus heeft wat mij betreft helemaal niets te maken met "geen vrijheid van geloof".
Volgensmij is dit de eerste keer dat ik het helemaal met jou eens ben
hitmanhoeve schreef:Interessant topic. Ik schrik ervan hoeveel % PVV stemtIk ben er nog niet helemaal uit welke partij ik ga kiezen, maar sowieso een partij die NIET met PVV wil samenwerken! Veel hebben blijkbaar ook kieswijzer gedaan. Elke partij geeft een verklaring bij het eens of oneens zijn met een stelling. PVV niet... Dit vind ik zeer kenmerkend voor de PVV. Alles roepen wat de mensen horen willen zonder onderbouwing
Ingmar_ schreef:hitmanhoeve schreef:Interessant topic. Ik schrik ervan hoeveel % PVV stemtIk ben er nog niet helemaal uit welke partij ik ga kiezen, maar sowieso een partij die NIET met PVV wil samenwerken! Veel hebben blijkbaar ook kieswijzer gedaan. Elke partij geeft een verklaring bij het eens of oneens zijn met een stelling. PVV niet... Dit vind ik zeer kenmerkend voor de PVV. Alles roepen wat de mensen horen willen zonder onderbouwing
D66
Ayasha schreef:Kippensoepje nodig?