Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:02

_O-

Maar die man zat dus gewoon uitgebreid te sch*ten?? :=

NeverGiveUp

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:07

Hahahaahahh geweldig _O- _O-

Dat hij nog zo schaamteloos reageert!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:40

LauraM schreef:
Ik had laatst weer een klant die dacht dat ze het beter wist.
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
'De norton wijn was vorige week in de aanbieding 2+1 gratis'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
Dus nu is het 1+1 gratis. (uitgelegd dat het 50% korting was etc.)
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)
Komt ze terug van het vak zegt ze ja er staat inderdaad 1+1 gratis.
Toen ze afgerekend had 'Dan heb ik vorige week geluk gehad'
Ze dacht dus dat ze nog steeds dat ze die week ervoor de wijn goedkoper had :')
(volgens mij was de wijn toen ook al 50% maarja)

En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed :P), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Of het liefste gezicht trekken net boven de rand van de band. :')
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?' _O- Of ik vraag het dan niet aan de ouders. :+

Dat laatste.... Zo herkenbaar _O- Ik zie het ook soms niet of het een jongetje of meisje is, en dan zeg ik ook snel: ''Mag 'ie een snoepje?'' Of vraag het aan het kind zelf. Maar als ik die kinderen dan zie zeuren en schreeuwen voor een snoepje wil ik ze het liefste een snoepje in hun oog duwen maar helaas moet ik blijven lachen en ze een snoepje geven. Ook staan ze soms aan mijn kassa of komen ze helemaal omlopen en naast me staan en gaan ze mij lopen aankijken.. >;)

Voor de rest lees ik hier nog meer herkenbare dingen. Erg vervelend als je klanten vriendelijk begroet en ze zeggen niks terug en lopen chagrijnig zonder iets te zeggen weer weg. Normaal zeg ik altijd wat ik denk, maar achter de kassa moet ik altijd vriendelijk blijven en blijven lachen, terwijl ik soms hele andere dingen wil doen ~~}>

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:59

Dat laatste herken ik ook :+ klanten die na het afrekenen heel snel en zonder iets te zeggen weglopen. Soms wil ik nog zeggen 'een fijne dag nog' maar voordat ik t kan zeggen zijn ze al weg :+
of sta k daar met mn kassabon 'ohw hij is al weg :')'

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:09

Of mensen die je een vraag stellen zonder je ook maar aan te
kijken.. Soms doe ik dan gewoon net of ik het niet hoor :o

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:10

Eskimo schreef:
LauraM schreef:
Ik had laatst weer een klant die dacht dat ze het beter wist.
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
'De norton wijn was vorige week in de aanbieding 2+1 gratis'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
Dus nu is het 1+1 gratis. (uitgelegd dat het 50% korting was etc.)
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)
Komt ze terug van het vak zegt ze ja er staat inderdaad 1+1 gratis.
Toen ze afgerekend had 'Dan heb ik vorige week geluk gehad'
Ze dacht dus dat ze nog steeds dat ze die week ervoor de wijn goedkoper had :')
(volgens mij was de wijn toen ook al 50% maarja)

En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed :P), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Of het liefste gezicht trekken net boven de rand van de band. :')
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?' _O- Of ik vraag het dan niet aan de ouders. :+

Dat laatste.... Zo herkenbaar _O- Ik zie het ook soms niet of het een jongetje of meisje is, en dan zeg ik ook snel: ''Mag 'ie een snoepje?'' Of vraag het aan het kind zelf. Maar als ik die kinderen dan zie zeuren en schreeuwen voor een snoepje wil ik ze het liefste een snoepje in hun oog duwen maar helaas moet ik blijven lachen en ze een snoepje geven. Ook staan ze soms aan mijn kassa of komen ze helemaal omlopen en naast me staan en gaan ze mij lopen aankijken.. >;)

Voor de rest lees ik hier nog meer herkenbare dingen. Erg vervelend als je klanten vriendelijk begroet en ze zeggen niks terug en lopen chagrijnig zonder iets te zeggen weer weg. Normaal zeg ik altijd wat ik denk, maar achter de kassa moet ik altijd vriendelijk blijven en blijven lachen, terwijl ik soms hele andere dingen wil doen ~~}>

hahah _O-

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:25

Of op dagen zoals vandaag: Een prettige dag nog!
Nou, met dit weer. :(

Tja, je kunt natuurlijk heel je dag laten verpesten omdat het regent, maar je kunt er ook het beste van proberen te maken!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:46

grappig topic.

ik had vorige week zelf een grappige uitspraak toen ik klant was bij de auto garage.
onze auto wou eventjes niet zo braaf meer sturen, garage eigenaar en medewerker kwamen hem bij ons thuis ophalen want ik vond het zelf niet prettig om erin te rijden.
olie erin gedaan, was klaar hoopten ze.
rondje gereden om het uit te testen, medicijnen voor mn moeder gehaald en boodschappen.
rij ik terug zodat k ze direct kon betalen.
rij het erf op en ineens het zelfde probleem weer. stuurbekrachtiging kapot.
dus meteen motorkap omhoog. ja olie voor t sturen verdwenen.
olie erin motor starten heen en weer sturen. blijft zitten zien geen lek.
motor uit en alles komt dwars door de deksel heen, oke dat is het probleem. garage medewerker zet de auto weer aan zodat de olie terug zou lopen en hij een nieuwe deksel kon zoeken.
ineens een knal ik schrik me dood en vlieg een stukje achteruit.
tsja knalt de stuuras ofzo net kapot.
het enigste wat ik kon uitbrengen toen de eigenaar van de garage kwam, hij heeft mijn auto nu echt kapot gemaakt is dat normaal?
uiteindelijk was ik er blij mee omdat dan het probleem tenminste opgelost kon, maar ik kon eerst alleen maar van verbazing zeggen dat hij mijn auto stuk had gemaakt.

vanmorgen op mn werk nog opzich een grappige.
komt een handelaar om kalveren uit te zoeken en hij mag in stal 1 bij de "lichtere" kalveren uitzoeken.
normaal is die man best een beetje uit zijn humeur. alles moet snel en perfect en als dat niet zo gaat dan wil hij wel eens ehm onaardig zijn. vanmorgen was hij schijnbaar vrolijk.
mijn baas zegt hem dus ga maar in stal 1 beginnen, zegt de andere handelaar omdat ik net de deur van de stal los doe: met haar of met de kalveren wat wil je nou?
kon er wel om lachen vooral omdat hij normaal dus niet zo is.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 06:56

Ik kreeg een keer de opmerking: Je kunt wel merken dat supermarktwerk laaggeschoold werk is.

Ik kon niet eens meer wat terugzeggen, stond zo verbaasd.. :+

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:50

Haha, bij ons kan iemand er ook wat van. ze is al 70 ofzo, maar je zou dr dat nog niet geven..
Dan zegt ze ineens: Jij vind mij raar he ? Ja zeg het maar? Ik ben ook raar hoor!

En pas geleden zegt ze.. Pff altijd al die zeikmensen, word niet goed van mensen.. Gelukkig ben ik geen mens..

Daar sta je dan... met je mond vol tanden...

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:58

Weet je dat ik het hier ook weleens andersom heb..

De caissière die onbeschoft is.. Ik ben aan de beurt, zeg netjes hallo, en hun blijven maat doorpraten met de gene die voor me was, ik sta met m'n pinpas in m'n hand, het bedrag wordt niet gezegd want nee madame is te druk met praten.. En dan ook nog een snauw krijgen met je ken pinnen hoor :Y)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:41

Iinge_ schreef:
Ik kreeg een keer de opmerking: Je kunt wel merken dat supermarktwerk laaggeschoold werk is.

Zo zei een klant ook een keer dat de meiden achter de kassa tegenwoordig niet meer kunnen hoofdrekenen en dat iedereen wel achter de kassa kan zitten.. Kan niet zeggen dat het niet zo is, maar ik stond ook even met mijn mond vol tanden. En ik kan overigens prima hoofdrekenen }>

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:45

Heb het gevoel dat meerdere klanten zo denken.. Toen ik net begon met werken achter de kassa had ik er heel erg moeite mee, ik was zo slecht in rekenen en dat terug tellen ging gewoon niet. Maar ik heb dagen lang geoefend, zodra ik thuis was ging ik met geld oefenen en met programma's op internet. Inmiddels is het een makkie en hoef ik er niet meer over na te denken maar zo af en toe raak ik even in de war omdat ik in gedachte was en dan gaat het mis. Dan voel ik me zo vervelend omdat de klant geiriteert raakt en soms zelfs voor mij gaat rekenen, dan zie je ze gewoon denken van ''Weer zo'n niet snugger kassa meisje die vast loopt in hoofd rekenen''.. Terwijl het normaal altijd zo goed gaat.. Dan baal ik wel eventjes maar goed, heel veel klanten maken mijn dag ook weer helemaal goed :D

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:47

Ik heb exact hetzelfde. Als een klant tegen me praat dan moet ik ook weer even nadenken over het terugtellen en dan krijg ik altijd een beetje het gevoel dat ze denken van: oh deze weet het allemaal nog niet zo goed. Als ik wat minder goed terugtel willen ze ook altijd de bon mee :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:50

Hmmm ik werk bij de plus..

Had een tijd geleden een klant die tegen zijn kinderen zei: kijk dat is het meisje van de reclame op tv! De kinderen geloofde het.... Zegt ie: vanavond gaat ze naar ons zwaaien!
En ik dacht: Euhm.... Okeee?
Of met de bonnetjes:Nee ik krijg het toch niet terug, bonnetje mag je houden.
Heb ook altijd klanten die extra vragen, net zoals met glazen zegels, "heb je er een paar extra? Dan is mijn kaart vol" "Nee dat mag ik helaas niet doen sorry." Reactie van de klant: "Nou er zijn toch zo veel mensen die ze niet nemen!"

Had laatst een klant die ging staan wachten tot een klant die veel boodschappen deed en veel zegels zou moeten krijgen geen zegels wou, en dan 3 klanten nadat de klant met de vele boodschappennwas geweest,kwam ze naar me toe: "Mag ik de zegels van die meneer die zijn zegels niet wou?" Mijn reactie: "Sorry mevrouw, ik weet niet meer aan hoeveel euro hij boodschappen deed.." Reactie: "Viezerik! Je wil ze gewoon niet geven, dat vind ik echt heel smerig hoor!" En weg was ze.
En ik zat van: euhm..... okeeeee...........?

Je hebt echt rare mensen zeg!
En al die kinderen dan die in de winkel komen staan om te vragen om voetbalplaatjes of juichbandjes... Stuur ze tot 3x toe naar buiten en tot 3x toe komen ze weer naar binnen. Elke keer als ze me aan zagen komen gingen ze snel naar buiten......

Of reacties van: Jij zat vast speciaal op mij te wachten!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:53

Hahah die laatste herken ik ook: Zat je op me te wachten? Of: Zal ik jou es wat werk bezorgen?

Bij ons waren op de laatste dag de vouchers van de dagjes uit kaarten op. Heel lastig en ik kan me ook goed voorstellen dat die klanten daar flink van balen maar dan moet je ook niet met 50 volle kaarten op de laatste dag aankomen denk ik dan. Sommige mensen reageren sportief en andere mensen trekken je nog net niet achter de kassa vandaan. Echt vreemd hoe sommige mensen doen..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:55

Inderdaad de bon mee willen als je wat minder goed terug telt.. Of de reactie van ''Zo, jij zat vast op mij te wachten!'' ook al 1000 keer gehoord.. En dan maar blijven lachen en mee doen: ''Precies, speciaal op jullie! :D''

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:31

Ach aan de telefoon maak je ook genoeg mee hoor

Ik heb al meerdere malen van verschillende mensen gehoord hoe bepaalde lichaamsdelen van hem eruit zien en of een correctie daarvan vergoed wordt (en dat gaat van een teennagel tot schaamlippen :Y) )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:36

_O- Denk niet dat ik mijn lach zou kunnen inhouden als mensen dat tegen mij zouden zeggen.. Hoe antwoord je daar dan op, of beeindig je gewoon het gesprek? :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:48

Eskimo schreef:
_O- Denk niet dat ik mijn lach zou kunnen inhouden als mensen dat tegen mij zouden zeggen.. Hoe antwoord je daar dan op, of beeindig je gewoon het gesprek? :D

Nee joh, mn baas ziet me aankomen als ik dan het gesprek beeindig :Y)
Ik geef meestal aan dat ik geen details nodig heb, of ik negeer het gewoon en vat het dan samen als, dus u wil graag weten wat u voor een schaamlipcorrectie vergoed krijgt :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:37

ShannonJuul schreef:
Ik heb exact hetzelfde. Als een klant tegen me praat dan moet ik ook weer even nadenken over het terugtellen en dan krijg ik altijd een beetje het gevoel dat ze denken van: oh deze weet het allemaal nog niet zo goed. Als ik wat minder goed terugtel willen ze ook altijd de bon mee :+

Ik zeg dan altijd even wat er op dat moment ''aan de hand is'' bijv: Oh ik raak even een beetje in de war hoor :D '' Of '' Nou zeg.... het gaat niet echt lekker vandaag met tellen :+ '' 9 van de 10 keer snappen ze dat en herkennen het ook bij hunzelf, dat het een keer kan gebeuren. Ze vinden het dan helemaal niet erg :n
Sommigen lachen er ook om :P Zo van ' kan een keer gebeuren' Dus niet om af te kraken of uit te lachen.

Soms raak ik ook wel eens in de war, vooral als ik veel kleingeld moet teruggeven en veel briefjes, omdat bijv. sommige briefjes of munten op zijn. Bijv. als mijn briefjes van 20 op zijn en ik 4 briefjes van 10 moet geven voor 40,- xD Of als ze later nog wat kleingeld erbij geven. Als het dan even niet klopt (maar daarna na nog een poging wel) gaan ze zelf ook nog uitgebreid natellen, en de bon bekijken enzo :P Mjaah snap het wel :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:50

ShannonJuul schreef:
Iinge_ schreef:

Zo zei een klant ook een keer dat de meiden achter de kassa tegenwoordig niet meer kunnen hoofdrekenen en dat iedereen wel achter de kassa kan zitten.. Kan niet zeggen dat het niet zo is, maar ik stond ook even met mijn mond vol tanden. En ik kan overigens prima hoofdrekenen }>

Bijna iedereen kan ook achter de kassa zitten, er is toch ook niemand die meent dat het rocket sience is?
banketstaaf opmerking weer :n

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:18

Ach joh, tegen mij is ook wel eens een opmerking gemaakt toen ik nog kassa zat in de trant van "'t is maar goed dat de kassa het voor je uitrekent hè meisje? Anders had je het niet geweten" "Ehh, meneer, ik studeer aan de TU Delft, ik kan écht wel deze kleine optelsommetjes hoor :') "
En toen was ie stil....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:32

lieziej schreef:
Ach joh, tegen mij is ook wel eens een opmerking gemaakt toen ik nog kassa zat in de trant van "'t is maar goed dat de kassa het voor je uitrekent hè meisje? Anders had je het niet geweten" "Ehh, meneer, ik studeer aan de TU Delft, ik kan écht wel deze kleine optelsommetjes hoor :') "
En toen was ie stil....

HAH! ~~}>

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:47

lieziej schreef:
En toen was ie stil....

Mooie opmerking! :D

Ik kreeg ook wel eens dat soort opmerkingen toen ik nog achter de kassa zat, collega's ook. Was echt super irritant en kleinerend..
Terwijl bijna iedereen het gewoon als bijbaantje deed naast zijn/haar studie... Het stereotype domme cassiere ging dus niet helemaal op. :+