Maar die man zat dus gewoon uitgebreid te sch*ten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LauraM schreef:Ik had laatst weer een klant die dacht dat ze het beter wist.
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
'De norton wijn was vorige week in de aanbieding 2+1 gratis'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
Dus nu is het 1+1 gratis. (uitgelegd dat het 50% korting was etc.)
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)
Komt ze terug van het vak zegt ze ja er staat inderdaad 1+1 gratis.
Toen ze afgerekend had 'Dan heb ik vorige week geluk gehad'
Ze dacht dus dat ze nog steeds dat ze die week ervoor de wijn goedkoper had
(volgens mij was de wijn toen ook al 50% maarja)
En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Of het liefste gezicht trekken net boven de rand van de band.
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?'Of ik vraag het dan niet aan de ouders.
Eskimo schreef:LauraM schreef:Ik had laatst weer een klant die dacht dat ze het beter wist.
Heel vervelend, de norton wijn was de week ervoor in de aanbieding, de aanbieding was een week doorgetrokken.
Ik scande de wijn, zegt de mevrouw 'Ho eens, dit klopt niet het is veel te duur'
'De norton wijn was vorige week in de aanbieding 2+1 gratis'
Dus ik kijk op het scherm mevrouw er is nu de helft van het bedrag van de wijn met de bonus eraf gegaan.
Dus nu is het 1+1 gratis. (uitgelegd dat het 50% korting was etc.)
En ze wilde het maar niet geloven (teruglopen naar het vak, nog een tijdje zo moeilijk lopen doen dat het vorige week goedkoper was.)
Komt ze terug van het vak zegt ze ja er staat inderdaad 1+1 gratis.
Toen ze afgerekend had 'Dan heb ik vorige week geluk gehad'
Ze dacht dus dat ze nog steeds dat ze die week ervoor de wijn goedkoper had
(volgens mij was de wijn toen ook al 50% maarja)
En altijd dezelfde dingen inderdaad, hang het bonnetje maar boven je bed, het bonnetje mag bij het oud papier (hij komt er dan niet meer uit maar goed), geef maar aan mijn buurman.
Wilt u voetbalplaatjes, ja anders kan ik niet thuiskomen, ja daarvoor gaan ze mee.
En die kindjes die aan je kassa constant 'SPEKJE!!' roepen word ik ook erg moe van
Of het liefste gezicht trekken net boven de rand van de band.
Ik vind het zelf ook ooit wel vervelend, dat ik niet kan zien of het een jongetje of meisje is.
Dan zeg ik altijd maar snel : 'Mag ie een spekje?'Of ik vraag het dan niet aan de ouders.
Dat laatste.... Zo herkenbaarIk zie het ook soms niet of het een jongetje of meisje is, en dan zeg ik ook snel: ''Mag 'ie een snoepje?'' Of vraag het aan het kind zelf. Maar als ik die kinderen dan zie zeuren en schreeuwen voor een snoepje wil ik ze het liefste een snoepje in hun oog duwen maar helaas moet ik blijven lachen en ze een snoepje geven. Ook staan ze soms aan mijn kassa of komen ze helemaal omlopen en naast me staan en gaan ze mij lopen aankijken..
Voor de rest lees ik hier nog meer herkenbare dingen. Erg vervelend als je klanten vriendelijk begroet en ze zeggen niks terug en lopen chagrijnig zonder iets te zeggen weer weg. Normaal zeg ik altijd wat ik denk, maar achter de kassa moet ik altijd vriendelijk blijven en blijven lachen, terwijl ik soms hele andere dingen wil doen
Iinge_ schreef:Ik kreeg een keer de opmerking: Je kunt wel merken dat supermarktwerk laaggeschoold werk is.
Ik kon niet eens meer wat terugzeggen, stond zo verbaasd..
Eskimo schreef:Denk niet dat ik mijn lach zou kunnen inhouden als mensen dat tegen mij zouden zeggen.. Hoe antwoord je daar dan op, of beeindig je gewoon het gesprek?
ShannonJuul schreef:Ik heb exact hetzelfde. Als een klant tegen me praat dan moet ik ook weer even nadenken over het terugtellen en dan krijg ik altijd een beetje het gevoel dat ze denken van: oh deze weet het allemaal nog niet zo goed. Als ik wat minder goed terugtel willen ze ook altijd de bon mee
ShannonJuul schreef:Iinge_ schreef:Ik kreeg een keer de opmerking: Je kunt wel merken dat supermarktwerk laaggeschoold werk is.
Ik kon niet eens meer wat terugzeggen, stond zo verbaasd..
Zo zei een klant ook een keer dat de meiden achter de kassa tegenwoordig niet meer kunnen hoofdrekenen en dat iedereen wel achter de kassa kan zitten.. Kan niet zeggen dat het niet zo is, maar ik stond ook even met mijn mond vol tanden. En ik kan overigens prima hoofdrekenen
lieziej schreef:Ach joh, tegen mij is ook wel eens een opmerking gemaakt toen ik nog kassa zat in de trant van "'t is maar goed dat de kassa het voor je uitrekent hè meisje? Anders had je het niet geweten" "Ehh, meneer, ik studeer aan de TU Delft, ik kan écht wel deze kleine optelsommetjes hoor"
En toen was ie stil....
lieziej schreef:Ach joh, tegen mij is ook wel eens een opmerking gemaakt toen ik nog kassa zat in de trant van "'t is maar goed dat de kassa het voor je uitrekent hè meisje? Anders had je het niet geweten" "Ehh, meneer, ik studeer aan de TU Delft, ik kan écht wel deze kleine optelsommetjes hoor"
En toen was ie stil....