[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:25

Ik had met wat ouder materieel weer op het oude spul gehoopt wat er eerst reed tussen Schiphol en Utrecht met die gele banken, die treinen vond ik echt heerlijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:05

Is er iemand die weet waarom de intercity Heerlen-Alkmaar niet gewoon rijdt? Ik moet nu iedere keer in Sittard overstappen en wachten op de intercity uit Maastricht. In de kerstvakantie dacht ik dat dat een soort vakantiedienstregeling was maar vandaag was het weer.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:12

Ja, ik las iets over pendeltreinen tussen Sittard-Heerlen, ik denk door materiaal tekort.
Rijden tussen Rotterdam en Amersfoort ook minder treinen, volgens mij ook door materiaal tekort.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:18

Weet niet of 't door materiaal tekort is... In Sittard kwam namelijk gewoon een hele lange intercity aan. Normaal komt de helft daarvan dus vanuit Heerlen, andere helft uit Maastricht en dan koppelen ze samen in Sittard.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:43

Hoorde ook dat ze materiaaltekort hebben, en dat daarom weer een aantal oude treinen ingezet zijn in plaats van bijvoorbeeld VIRM's... ben benieuwd hoe lang ik erover doe om zo in Utrecht te komen :))

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:06

Ik zit met een vraag:

In december ben ik vergeten een kortingskaartje te kopen. In de trein kwam ik daar achter en ben zelf met mijn goeie gedrag naar een conducteur gestapt (zijn overigens die hele treinreis verder niet gecontroleerd, hadden ook nog eens een uur vertraging). Die schreef wel een boete uit maar die hoefde ik niet te betalen, dat zou de IBGroep doen, aangezien dat pas de eerste keer was dat ik zonder geldig vervoersbewijs zou reizen. Ik helemaal opgelucht, krijg ik net een rekening van ruim €50 op de mat. Dus ik gebeld naar de NS, krijg ik te horen dat dat onzin is, dat ik gewoon zelf die boete moet betalen en dat ik dan maar een kopie van mijn ID + OV + de boete naar NSBoetebeleid moet sturen.

....

das toch raar!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:27

Uhh vergeten een kortingskaart te kopen?
Bedoel je dat je vergeten bent om een kaartje te kopen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:28

Je kan je boete volgens mij via de IBgroep terug vragen, dus wel betalen, en geld declareren bij IBG.
Inderdaad omdat je 1x per jaar je OV mag vergeten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:35

Maar OV vergeten is toch iets anders als vergeten een kaartje te kopen?

Je kan het wel proberen natuurlijk :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:44

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:45

Fyra staat er niet bij :=

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:40

Van de brief van de NS klopt zoiezo niet, de datum was 17 december en in de brief staat 21 december. Het bedrag was 44,50 maar in de brief staat 50,90. Heb gelukkig het boetebonnetje nog. Ga nu wel betalen maar ook een klacht indienen voor deze miscommuncatie en de voor de brief waarvan de datum en het geldbedrag niet kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:25

Ze snappen niet dat 2 treinstellen mat 64 plan v gewoon niet werkt op Rotterdam Uitgeest.

Ook droog is dat de trein naar Utrecht (intercity) leeg is. En die vanuit Rotterdam ook al stampensvol.

Tijd dat dat materieeltekort opgelost wordt. Morgen als het goed is. En dat die SLT eens op het beloofde Rotterdam-Uitgeest gaan rijden. Het is officieel een sprinterlijn dat wordt ook omgeroepen en staat op de vertrekstaten. Maar ik vind MAT64 geen sprinter.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:52

Ik vind het allemaal maar vaag hoor, eerst zou het alleen maandag zijn en nu rijden er nog steeds minder treinen. Kunnen ze dat echt niet eerder inschatten, durven ze niet eerlijk te zijn, wat is het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 12:00

Ik denk dat ze een belofte hebben gekregen dat de treinen maandag weer in orde zouden zijn, maar ze dit niet waar hebben kunnen maken. Inmiddels rijden er wel weer meer treinen, maar nog niet alles is weer beschikbaar.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:23

heeeeeelp! ik moet morgen met het vliegtuig, en de wegen zijn spiegeltje glad want het strooizout is op, dus met de auto leek met niet zo'n strak plan. en ik hoorde dat in het noorden en het westen zware sneeuwbuien kunnen zijn (laat ik nou net van Groningen naar Schiphol, dus noord naar west moeten).
nu hoorde ik van een vriendin dat ze dinsdag 22 december 6 uur heeft gedaan over een treinreisje schiphol-groningen. weten jullie hoe de situatie nu is? rijden de treinen wel een beetje normaal? en klopt het dat er alleen intercity's gaan, of gaan er ook stoptreinen?

pff eerst toen ik hierheen ging was het al zo'n gedoe met die sneeuw en vliegvelden, en nu ik weer terug ga met de wegen. :\ en ik MOET echt terug zijn morgen...

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:28

Szan schreef:
Hoorde ook dat ze materiaaltekort hebben, en dat daarom weer een aantal oude treinen ingezet zijn in plaats van bijvoorbeeld VIRM's... ben benieuwd hoe lang ik erover doe om zo in Utrecht te komen :))

Klopt! In Schagen kwam net de oude (kon even zo gauw niet zien wat voor een) trein aan richting Nijmegen, toen ik naar Den Helder ging! :j

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:38

Wat nou materiaal tekort... Bij Utrecht stonden er op de rustplaats (wat is de treinterm daarvoor) Zeker 8 VIRMs en nog een handje vol stoptreinen.

Personeelstekort bedoelen ze zeker..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:39

Rijden de treinen in Utrecht een beetje normaal?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:41

Ligt eraan Destino, waar je heen moet. ;)
Zie NS site, moet je het even invullen op de planner.

Muisbal, kan ook zijn dat die VIRM's kapot waren hè, en daar stonden ter reparatie.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:03

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:15

Nou jottem, 2x per uur maar een trein naar Utrecht...

Dan zullen de treinen er ter reparatie hebben gestaan, maar kunnen ze beschikbare materiaal niet beter verdelen?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:54

Loose schreef:
heeeeeelp! ik moet morgen met het vliegtuig, en de wegen zijn spiegeltje glad want het strooizout is op, dus met de auto leek met niet zo'n strak plan. en ik hoorde dat in het noorden en het westen zware sneeuwbuien kunnen zijn (laat ik nou net van Groningen naar Schiphol, dus noord naar west moeten).
nu hoorde ik van een vriendin dat ze dinsdag 22 december 6 uur heeft gedaan over een treinreisje schiphol-groningen. weten jullie hoe de situatie nu is? rijden de treinen wel een beetje normaal? en klopt het dat er alleen intercity's gaan, of gaan er ook stoptreinen?

pff eerst toen ik hierheen ging was het al zo'n gedoe met die sneeuw en vliegvelden, en nu ik weer terug ga met de wegen. :\ en ik MOET echt terug zijn morgen...

weet iemand het? := hadden de treinen afgelopen dagen veel vertraging?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:55

Hoop echt dat de treinen morgen rijden van Leiden naar Duivendrecht...heb geen auto, fietsen is te ver...moeten ze me komen halen ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:56

Ik denk dat het even afwachten is hoe erg de sneeuwbuien doorzetten.

Als je aanhoud 5 uur van de voren op het vliegveld te zijn (vaak 3 of 2 uur, maar 1 uur voor vertrek kan ook altijd nog). Dan heb je denk ik genoeg uitlooptijd... Even goed de berichten in de gaten houden.