Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 11:48

Ja ik vind het ook een beetje gek. maar goed niet elke winkel is het zelfde.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:40

@Duhelo: Waarom is dat dan eigenlijk? Dat mensen het dode dier mee terug moeten nemen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 13:44

Omdat ik anders elke week een konijntje zou gaan halen en zeggen dat het vorige dood is? ;) Je zou er echt van schrikken wat mensen allemaal uithalen op dat vlak hoor!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 17:32

Duhelo schreef:
bij ons heb je normaal geen garantie op een dier
maar stel dat ze binnen een week sterven, en de klant is vriendelijk, worden ze gewoon gewisseld.
(als ze al binnenkomen, arrogant, en aanvallend, dan weten ze de uitgang gauw zijn :D)

In Nederland heb je wettelijk 6 maanden garantie op spullen die je van een bedrijf/in een winkel koopt, dus ook op dieren.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 19:58

Vandaag weer zo'n aparte meneer..
Hij komt binnen met een zeer chagrijnig gezicht, en vraagt om bolderkarren. Mijn collega helpt hem, en hij komt bij de kassa met de bolderkar. Omdat hij nog andere boodschappen moet doen blijft de bolderkar even staan. Meneer vraagt nog of hij kan pinnen (anders moest hij nog geld halen). Ja, dat kan.
Een uurtje later kwam hij terug, en ik rekende de bolderkar af. Komt hij, tot mijn verbazing, met een bepaald soort creditcard, die ons pinautomaat niet pakt, aanzetten. Dit werkt niet, en meneer wordt toch een partijtje kwaad.. ''Je zei zelf dat dit zou werken, blabla.''
''Meneer, ik zei dat een PINPAS zou werken..''
''Ja hé zeg, ik ga niet nog een keer naar huis om geld te halen. Dan hoef ik die kar niet!'' En hij loopt kwaad de winkel uit.
Drie minuten later staat hij met een vrolijk, jawel, vrolijk gezicht aan de kassa. ''Ik zag een pinautomaat om de hoek.''
Ik reken de bolderkar af, de man maakt nog een grapje over het feit dat hij de bolderkar naar de auto moet slepen, en loopt lachend weg.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 20:02

mensen zyn soms vreemd!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:17

Ik heb ook weer werk! :) Heb een maandje niet gewerkt, en ben nu weer aangenomen bij de McDonald's. Dus zal wel leuke opmerkingen krijgen! :))

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:51

Vast wel. Onze gasten zijn best grappig :P (als mcdonalds) Ik werk er ook ;) Welke jij?

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 09:59

Gister had ik me toch een gefrustreerde vrouw in de winkel...Ik werk bij een optiek en optometrie en momenteel hebben we zonnebrillen uiterkoop. Dus ik ben met een klant bezig komt die vrouw er tussen staan. Of ze ook wat brillen mag passen (ze staan achter slot en grendel) maar 2 klanten te gelijk helpen is gewoon lastig. Dus ik zei nou u mag hem wel passen, maar voor verder advies moet u bij mijn collega zijn. Nou zei ze: leg die bril dan maar even apart voor mij. Dus zij zegt haar achternaam en het klonk als: Joajgioefaoijslijeij Dus ik zeg, sorry? Persoonlijk ben ik beter met cijfers en ons systeem staat ook ingevoerd op geboortendata's. Vraag ik met me stomme hoofd, wat is uw geboortendatum mevrouw. Ging ze helemaal uit haar plaat ..... Hoe durfde ik het om haar dat te vragen, zij vroeg mij toch ook niet naar mijn pincode of hoe oud ik was. Ze gaat nu contact opnemen met mijn baas, nou 1 ding, ik maak me totaal geen zorgen. Als je al zo gefrustreerd bent over je leeftijd, dan ben je echt niet helemaal bien.... :P

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:01

wij hebben een deel van de winkel afgesloten met doeken zodat klanten er niet in kunnen. (we zijn daar grote kerstshow aan het opbouwen) er staat een bord voor dat het afgesloten is en nog gaan mensen gewoon kijken. ze trekken gewoon het zeil aan de kant omdat ze zo nieuwsgierig zijn wat er achter te zien is....
gisteren heb ik een 2e zeil opgehangen met daarop een briefje dat ze echt niet mogen kijken. had ze lekker nog niks gezien.haha een vrouw die toch eigenwijs stiekem ging kijken kwam met een rood hoofd weer terug bij de kassa. mn collega lachte haar uit!!
en er zijn ook mensen die boos worden omdat ze er niet in mogen.....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:07

Charaz schreef:
Dat vind ik dan ook een beetje bizar, dat mensen een dood dier mee terug moeten gaan nemen.

Is wel ergens logisch :). Hoe weet je anders zeker dat het diertje werkelijk dood is?

Als bij ons de appels/peren/perziken rot zijn van binnen, dan moeten ze deze ook weer meenemen :j. Anders weet je nooit in hoeverre de klant de waarheid spreekt :). En geloof me, klanten proberen veel, heel veel om iets extra's/nieuws mee te krijgen ;)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:21

tja, ik vind het ook logisch eigenlijk. hoe bizar het ook is om met je dode konijntje over straat te moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:28

het is misschien wat ongemakkelijk maar ik snap het wel :j dan kopen mensen geen 2 dieren, maar 1 en halen er een paar dagen later nog 1 gratis bij.. in de winkels waar ik stage liep hoefde dit niet, maar het is wel begrijpelijk vind ik.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:55

Charaz schreef:
Dat vind ik dan ook een beetje bizar, dat mensen een dood dier mee terug moeten gaan nemen.

simpelweg om te voorkomen dat mensen een konijn/cavia/kip, whatever komen kopen
en de dag erop afkomen met het nieuws dat hij "dood" is, wij geven een nieuw dier mee, en mensen hebben uiteindelijk 2 levende dieren
zonder bewijs dat het dier daadwerkelijk dood is, wisselen wij niet

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:07

vandaag op stage was er een vrouw, ze kwam om een bloed onderzoekje te laten doen, poes had wat aan de schildklier. Soort controle die ellke maand word herhaalt.
De assistentes kunnen dit makkelijk doen, dat was ook het geval.
Mevrouw vond het maar wat raar dat we hetzelfde bedrag rekenden als dat de dierenarts het bloed had afgenomen..
I don't see the difference :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:11

Hangt er vanaf. Of jullie ook het consult rekenden. Als dat zo is kan ik me best voorstellen dat iemand het raar vindt.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:15

nee werd niet gedaan..
ze kwam met het argument dat je bij de dokter ook meer betaald als dat je doet bij de assistente

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 22:22

De Jus d'orange was op, dus we hadden weer een nieuwe lading geperst. Toen we dat in het ijs hadden gezet vroeg een vrouw: Wanneer is dit gemaakt?
Collega: We hebben het net geperst, mevrouw.
Vrouw: Ja daaag!

:7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:29

Dat hebben we ook met stokbroden. :)
Sta je met een gloeiend heet brood in je hand voor een klant, geloven ze niet dat het vers is. :+

Bij ons zijn er een aantal kazen in de aanbieding. Van dat merk hebben we de jong, jong belegen en de belegen in de aanbieding. De kiloprijs van deze kazen is hetzelfde.
Komt er een man vertellen dat het nooit kan kloppen want hoe ouder de kaas hoe duurder. En nu was deze belegen kaas even goedkoop als de jonge kaas. Belachelijk gewoon.
Op mijn voorstel om er een paar euro bij op te tellen ging hij dan weer niet in.

[Edit] Deze was ik alweer helemaal vergeten:
Ik hoor ergens 'Quiche!' roepen. (dat is hier soms een normale manier van vragen. Gewoon roepen wat je wilt en het komt vanzelf naar je toe :j)
Ik 'Zoekt u soms quich mevrouw?
Klant 'Had je dat dan nog niet begrepen?'
Ik'Wat voor soort zoekt u, verse quiche ,een pakket om het zelf te maken?'
Klant 'Ik wil diepvriesquich'
Ik 'Dan moet het in de diepvries liggen, ik zal even met u mee lopen.
Eenmaal daar : Klant 'Vreemd, normaal liggen ze bij de groente maar als u zegt dat het hier ligt...'
Ik: 'Als u diepvriesquich zoekt gok ik dat het in de diepvries ligt, bij de groente hebben we inderdaad de verse liggen.'
Klant'Nou dan ga ik zelf wel daar kijken of het er nu weer ligt'

*Zucht prima hoor. Komt ze even later vertellen dat inderdaad de diepvries quich bij de groente in de koeling ligt. En dat als ze het weer komt vragen ik niet zo'n dom wicht moet zijn. :=

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:56

'vers'geperste jus d orange die aleen paar uur staat vind ik ook vies. er komt een bepaald bitter achtig smaakje aan.

tja dat die mevrouw de quich in de diepvries doet als ze het gekocht heeft kun jij toch niet weten????

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:22

ik was aan het afrekenen met een klant zegt haar dochtertje ineens,
krijg ik nu een ballon..
haha ik moest zo lachen ik heb helemaal geen ballon!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:36

lieniminnie schreef:
nee werd niet gedaan..
ze kwam met het argument dat je bij de dokter ook meer betaald als dat je doet bij de assistente

Dat is niet zo hoor... bloeddrukje laten meten door assistente kost net zoveel als door de dokter.
De meeste patienten weten niet eens wat een consult kost omdat alles via de verzekering gaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 23:29

Stokbroden mogen gloeiend heet zijn, voor mij zijn ze ook meestal niet 'vers' omdat het tegenwoordig overal diepvrieszooi is...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 00:27

Ik had er gister weer een. Was in staat een collega erbij te roepen om meneer verder te helpen (stond al bijna met het omroepding in mn hand :P). Hij ging echt te ver!!

Ik: goedenmiddag meneer!
Klant:........
Ik: (het is een vaste klant) U wilt toch altijd Look out zwaar?
Ik had het blijkbaar mis (sorry, kan niet altijd goed gaan met al die klanten :P)
Klant: hele diepe zucht. Neee, natuurlijk niet, Rancho zwaar (zwaar gepikeerd)
Ik: o sorry meneer, dus ik loop naar de rancho en die was op. Dus ik zeg: sorry meneer, maar ik heb helaas geen Rancho zwaar meer.
Klant: Dat kan niet!!
Ik: het is echt waar meneer, ik heb alleen nog maar half zwaar.

Vervolgens is het echt een hele poos stil

Klant: Jaa hallo, wat wacht je nou op wat moet je van me? Rancho zwaar!!
Ik: sorry meneer, maar die heb ik niet meer.
Klant: Je hebt verd*mme toch wel andere zware?
Ik: Ik heb genoeg meneer, welke had u dan gewild?

Weer een hele poos stil (andere klanten keken hem al een beetje 'boos' aan)

Klant: Ja g*dverd*mme het is altijd een probleem en gezeik met jou...
Ik: (???)
Klant: Geef dan ook Look out zwaar!
Ik pak de look out zwaar
Ik: wilt u nog vloeitjes erbij?
Klant: Natuurlijk niet
Ik: Dan wordt het 4,35 (ofzoiets)
Klant: Jaa uuhhhh... en smijt geld op de balie
Dus ik pak het geld en begin te tellen en ik had 30 cent te weinig ofzo
Ik: meneer, ik heb nog zoveel cent nodig.
Klant: hoeveel?
Ik zeg het nog een keertje
Klant op zo'n zeurderig toontje: ik moet nog 30 cent hebben (terwijl ik het gewoon normaal vroeg :P)
Klant: jaaa uuhhhh.... ik heb g*dv*rdomme niet genoeg en wat een k*twijf ben je ook
Ik: ???
Klant: jaa en ik kom dat geld wel een andere keer brengen
Ik: sorry meneer, daar kan ik helaas niet aan beginnen
Klant: en verd*mme, wat een k*tw*f ben je ook, wat een gezeur en gezeik weer. En meneer smijt het geld op tafel.

*zucht*

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:42

zap schreef:
Ik had er gister weer een. Was in staat een collega erbij te roepen om meneer verder te helpen (stond al bijna met het omroepding in mn hand :P). Hij ging echt te ver!!

Ik: goedenmiddag meneer!
Klant:........
Ik: (het is een vaste klant) U wilt toch altijd Look out zwaar?
Ik had het blijkbaar mis (sorry, kan niet altijd goed gaan met al die klanten :P)
Klant: hele diepe zucht. Neee, natuurlijk niet, Rancho zwaar (zwaar gepikeerd)
Ik: o sorry meneer, dus ik loop naar de rancho en die was op. Dus ik zeg: sorry meneer, maar ik heb helaas geen Rancho zwaar meer.
Klant: Dat kan niet!!
Ik: het is echt waar meneer, ik heb alleen nog maar half zwaar.

Vervolgens is het echt een hele poos stil

Klant: Jaa hallo, wat wacht je nou op wat moet je van me? Rancho zwaar!!
Ik: sorry meneer, maar die heb ik niet meer.
Klant: Je hebt verd*mme toch wel andere zware?
Ik: Ik heb genoeg meneer, welke had u dan gewild?

Weer een hele poos stil (andere klanten keken hem al een beetje 'boos' aan)

Klant: Ja g*dverd*mme het is altijd een probleem en gezeik met jou...
Ik: (???)
Klant: Geef dan ook Look out zwaar!
Ik pak de look out zwaar
Ik: wilt u nog vloeitjes erbij?
Klant: Natuurlijk niet
Ik: Dan wordt het 4,35 (ofzoiets)
Klant: Jaa uuhhhh... en smijt geld op de balie
Dus ik pak het geld en begin te tellen en ik had 30 cent te weinig ofzo
Ik: meneer, ik heb nog zoveel cent nodig.
Klant: hoeveel?
Ik zeg het nog een keertje
Klant op zo'n zeurderig toontje: ik moet nog 30 cent hebben (terwijl ik het gewoon normaal vroeg :P)
Klant: jaaa uuhhhh.... ik heb g*dv*rdomme niet genoeg en wat een k*twijf ben je ook
Ik: ???
Klant: jaa en ik kom dat geld wel een andere keer brengen
Ik: sorry meneer, daar kan ik helaas niet aan beginnen
Klant: en verd*mme, wat een k*tw*f ben je ook, wat een gezeur en gezeik weer. En meneer smijt het geld op tafel.

*zucht*

Jemig zoiets hoef je toch niet te pikken zeker van een klant?
Ik zou de neiging krijgen om hem over die toonbank te trekken :+