Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:03

Het feit dat zij minderjarig is en hij niet. ;)
Ik zou het niet goed vinden, als het mijn dochter was geweest. :n
Als ze écht zoveel van elkaar houden, kunnen ze ook wel een jaartje of 2, 3 wachten. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:36

Wat is volwassen? Ik heb een vriendje van 22, ik ben 16. Op zich vind ik dat redelijk meevallen, toch? :)

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:01

KvE schreef:
Het zusje van mijn vriendin is 15 en haar vriend 26, in het begin natuurlijk wel een beetje raar maar he, wat zegt leeftijd nou?

Die 2 zijn stapelgek op elkaar en vullen elkaar goed aan, wat zegt zo'n getalletje dan nog?

Dat het strafbaar is misschien ? Sorry maar hier bevestig je alle vooroordelen eigenlijk mee en ik heb niet eens gekeken hoe oud jij bent.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:49

Ja iedereen onder de 18 die met iemand van boven de 18 heeft is strafbaar..
Ze weet zelf ook wel dat het strafbaar is, maar het gaat goed zo, zij is geen klein kind meer en hij gedraagt zich ook niet naar zijn leeftijd, niet bezig met kinderen ect.
Hun relatie duurt nu bijna een jaar (meisje bijna 16 jongen net 26)

Ik ben trouwens over 2 weken 18

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:55

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:31

Ja maar hoe moeten wij nu iemand serieus nemen die zegt volwassen genoeg te zijn voor zo'n relatie maar niet volwassen en serieus genoeg om zich aan de wet te houden, wat ook voor de 26 jarige geld trouwens en feitelijk dus niet begrijpt waarom er zo'n wet is en deze daarom maar aan zn laars lapt ?

Ik zeg al dit bevestigt alles juist en doet mij nog een keer dubbel en dwars beseffen waarom die wet er is. Juist om jonge meisjes en jongens die denken te weten waar ze mee bezig zijn te beschermen tegen zichzelf en de smeerlappen of eventuele pedofielen op afstand te houden.

Snap niet dat er ouders zijn die dit goedkeuren hoor echt niet, in en in triest zo'n geval. En dan later mekkeren dat dochterlief helemaal verknald is op ieder gebied. Wat bezielt jullie toch, zijn jullie nu echt allemaal zo onwetend of wat is er ?

En zelfs iemand die 18 is mag dan wel meerderjarig zijn maar ik geloof dat sommigen het dan nog niet helemaal begrijpen. Dood en dood zonde van jullie......

Stelen is ook strafbaar maar is daar ook een excuus voor ?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:39

Perrokai: ik snap dit ook niet hoor. Maar als je dingen/vriendjes verbiedt, loop je wellicht ook het risico je kind 'kwijt' te raken. Dan lijkt het mij als ouder heel erg moeilijk om te beslissen welk standpunt je in moet nemen. Natuurlijk heb je ook ouders die hun kinderen maar hun gang laten gaan en zich nergens mee bemoeien, zulke ouders zouden zich erg moeten schamen in mijn ogen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:41

Ik vind 15 en 26 wel heel ver gaan, spijt me zeer maar je kunt mij niet wijsmaken dat die gene van 26 met de zelfde dingen bezig is dan met meisje wat 15 is..

heb nu dan vriendje van 18 ik ben 19 toen ik met hem kreeg was hij nog 17 .. we verschillen 1 jaar en 1 maand..

En perrokai ik snap niet wat je bedoeld met je zin En zelfs iemand die 18 is mag dan wel meerderjarig zijn maar ik geloof dat sommigen het dan nog niet helemaal begrijpen. Dood en dood zonde van jullie......

als gaat over dat als je 18 ben en dan nog dingen niet begrijpt hallo.. hoe was jij toen je 18 was was jij toen perfect ofz ?
Iedereen is anders en sommige zijn op hun 18e wel volwassen en andere totaal niet..
Mijn vriend zou je eerder zeggen dat hij ouder is als mij.. En ik jonger..

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:17

MSophie, je betrekt het duidelijk op jezelf, je moet eens lezen wat die andere persoon van 18 hier schrijft, daar gaat het over. En ja, toen ik 18 was was ik in dat opzicht wel perfect ja, ook op mn 17e en 16e en 15e al. Ik realiseerde me tenminste dat dat stafbaar was, hier wordt daar door een ANDERE 18 jarige even helemaal overheen gestapt, dus niet door jou. Ik vind het dus schandalig dat een ANDERE 18 jarige niet het besef heeft waarom er wetten zijn en waar ze toe dienen, jij niet dan ? In alle andere opzichten was ik dus niet perfect. Het is gewoon een dikke bevestiging dat als iemand op zijn 18e zo denkt zij dus helemaal niet zo volwassen is, zelfbewust is, genoeg levenservaring heeft en te weinig besef van alles heeft anders doe je zoiets niet.
Het kan twee kanten op he, sommigen zijn op hun 16 zich volledig bewust van alles en sommigen zijn op hun 18e zich nog steeds niet bewust van alles.
Wettelijk is er een grens getrokken maar dit bewijst wel dat die grens soms ook heel ergens anders ligt en daarom kan ik niet en duidelijke grens bepalen behalve de wettelijke. Want het ligt aan de persoon zelf. Als ik een heel domme mooie maar vreselijk naieve dochter had van 18 en die kwam met een 30 jarige thuis wiens zijn bedoelingen me niet aanstonden dan ging ik daar toch echt wel even over praten of haar proberen wijzer te maken dan ze is.

Je dochter kan ook thuiskomen met de grootste drugsbaron uit de stad en dan zou ik toch echt wel even mijn best gaan doen haar de ogen te openen met het risico of ik haar wel of niet kwijt zou raken. Een compleet foute relatie ook en als ik zou denken dat het best wel goed zat dan gaf ik ze het voordeel van de twijfel, op de drugsbaron na.

Alet74, ik zeg ook niet dat het makkelijk is als je dochter ermee thuis komt maar als je dochter ook nog even heel makkelijk de wet aan haar laars lapt en er totaal geen kwaad in ziet dan heb je als opvoeder volgens mij toch ergens al een steekje laten vallen. En ook dat is makkelijk oordelen vanaf de zijlijn en niemand is perfect ook een ouder niet. Tja en niet ieder kind is perfect en even intelligent als de andere daarom kun je geen oordeel vellen over de hele groep behalve de wettelijke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:20

dus als je je niet altijd braaf aan de wet houdt, ben je niet volwassen/kan je geen verantwoordelijkheden aan? :+ die vind ik wel erg kort door de bocht hoor.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:52

Perrokai, ik ben de ANDERE bijna 18 jarige, maar ik ken de personen in kwestie en de situatie, jij niet.
Jij kent dat meisje van 15 niet, je weet niet hoe wijs ze is of juist hoe 'dom' in de zin van levenservaring, gelt hetzelfde voor de jongen van 26.

Die wet is er idd niet voor niks, en ik zeg ook niet dat ik het leeftijds verschil niet groot vind, maar in dit geval gaat het erg goed (wie weet voor hoelang)
en nogmaals, niet iedereen is hetzelfde dus scheer aub niet alle minder jarige en meerder jarige over 1 kam
Laatst bijgewerkt door KvE op 28-01-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:00

Als hun gelukkig met elkaar zijn dan snap ik niet wat leeftijd ertoe doet.
Maar van de andere kant vind ik het ook raar van meestal de man z'n kant dat je met zo'n jong meisje kunt gaan :n

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:07

dat snap ik ook niet.. maar dat snap ik ookal niet als hij jonger zou zijn

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:13

Je kunt heel hard roepen, leeftijd doet er niet toe, maar dat is niet helemaal waar. Ik heb sinds een halfjaar een vriend van 22, en ik ben 16. Op sommige punten begrijp je elkaar soms moeilijker. Hij wil graag al wat vaster en vertrouwder zitten qua relatie, en heeft het 'toppunt' van het uitgaan al gezien. Ik wil juist nog veel van de wereld gaan zien straks, als ik 18 ben, en ik ga pas anderhalf jaar echt uit.

We kunnen aan de andere kant veel van elkaar leren, en we vullen elkaar goed aan. Dit is een zeer serieuze relatie, en dat vind ik fijn. Ik heb geen problemen met de leeftijd, absoluut niet. We spreken gewoon dingen naar elkaar uit en dat gaat goed.

Ik ben 16, gedraag me volwassener (vanwege zogenaamde 'life-events), en hij is in sommige opzichten nog een 18-jarige. So? Wij hebben een geweldige relatie, en hij doet het niet om de seks of de aandacht. Dat is inderdaad verkeerd, maar een jongen van 17 kan daar ook op uit zijn.

Leeftijdsverschil kan, mits beide kanten er volledig achter staan (uiteraard) en je elkaar kan aanvullen. Er moet geen kloof tussen zijn. Het enige waar ik bijv. moeite mee heb, is dat we niet tijdens onze vakantie lekker saampjes kunnen gaan stappen in Stockholm, omdat alle clubs daar 21+ zijn. Hij vindt het geen probleem, maar ik vind het wel jammer. En altijd als we ergens heen willen, pakken we zijn auto. Tja, het is niet anders, ik heb enkel een scooter.

Als je van elkaar houdt, en als het serieus is (geen stoerdoenerij; kijk mij nou, ik heb een ouder vriendje), dan kan het best. Alles kan. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:14

KvE schreef:
Perrokai, ik ben de ANDERE bijna 18 jarige, maar ik ken de personen in kwestie en de situatie, jij niet.
Jij kent dat meisje van 15 niet, je weet niet hoe wijs ze is of juist hoe 'dom' in de zin van levenservaring, gelt hetzelfde voor de jongen van 26.

Die wet is er idd niet voor niks, en ik zeg ook niet dat ik het leeftijds verschil niet groot vind, maar in dit geval gaat het erg goed (wie weet voor hoelang)
en nogmaals, niet iedereen is hetzelfde dus scheer aub niet alle minder jarige en meerder jarige over 1 kam

Daar ben ik het mee eens, zie mijn verhaal hierboven.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:21

Precies, picassox het kan, zolang het maar van 2 kanten komt en jullie er allebij hetzelfde tegenaan kijken.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:23

Aangezien de wet het voorschrijft is mijn mening volkomen legaal dat je als meerderjarige GEEN sex mag hebben met een minderjarige. Dus de wet scheert ze ook over 1 kam en ik doe er aan mee. Heeft niet te maken met de persoon in kwestie en of je ze wel of niet kent. In dit geval gaat het erg goed ???? :? Hoe kun je een 26 jarige pedofiel die sex heeft met een 15 jarig kind goed noemen ? Een volwassene die verlangt naar of sex heeft met een minderjarige is een pedofiel, heel simpel. Klinkt bot he maar wettelijk is het zo.... Hij kon van mij kiezen, of hij blijft met zn tengels van mn dochter af of ik deed aangifte ook heel simpel. Hij had ook een jaar kunnen wachten, dan kan niemand er iets aan doen en als het echt zo goed zat tussen die twee dan konden ze dat best wel aan.
We hebben het nml. ook nog over 26 en 15 en geen 18 en 15 daar zit gevoelsmatig nog even een heeeeel groot verschil tussen, wettelijk niet.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:25

Picasoxx, jij bent meerderjarig dat is wel weer gelijk even een heeeeeeel ander verhaal wat hier weer even voor het gemak over het hoofd wordt gezien. Kortom een volkomen nutteloze discussie.

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:26

ze is 16 hoor

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:50

Ja dus ??? Mag ze dan van de wet sex hebben ??? Ja dus, als ze 16 is is het niet strafbaar, daaaaaaar ligt de grens. Ga me nu niet ook nog eens vertellen dat je dat niet wist.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:53

Perrokai schreef:
Picasoxx, jij bent meerderjarig dat is wel weer gelijk even een heeeeeeel ander verhaal wat hier weer even voor het gemak over het hoofd wordt gezien. Kortom een volkomen nutteloze discussie.

16 is minderjarig. ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:55

Perrokai schreef:
Ja dus ??? Mag ze dan van de wet sex hebben ??? Ja dus, als ze 16 is is het niet strafbaar, daaaaaaar ligt de grens. Ga me nu niet ook nog eens vertellen dat je dat niet wist.

Het gaat er niet om of je seks hebt. Ik neem aan dat een 'normale' relatie niet op seks gebasseerd is? Verder, er is een grens van meerderjarig en minderjarig. Ik ben in dit geval minderjarig, maar mijn ouders staan erachter (ik geloof dat dat namelijk ook meespeelt). Mijn ouders zouden zeg maar m'n vriendje kunnen aanklagen, als ze het er niet mee eens zouden zijn. Officieel is het strafbaar, maar ik vind het erger om seks te hebben met Jan en Alleman, dan alleen met m'n eigen vriendje, die toevallig iets ouder is.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:57

Het zou erg fijn zijn als iemand zich realiseert dat we hier op een openbaar forum zitten waar zat kinderen mee lezen. Om dan even te gaan verkondigen dat er uitzonderingen zijn die blijkbaar even buiten de wet vallen zijn alle grenzen weer zoek.....Lijkt me niet zo'n geweldig plan of wel ?

Lees even de wet er op na.....op je 16e wordt je "vrijgegeven" dan mag je met een man van 80 sex hebben en is het nog steeds legaal.

maar oooh ze hebben geen sex dus ? Ja dan mag het gewoon he.....joh dom van mij om te denken dat er sex in het spel is.
Sorry hoor... Y;(

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:26

Nou het spijt me, maar ik doe het niet voor de seks, nee. Het is een bijkomstigheid, maar geen hoofdzaak.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:37

Jij mag sex hebben hoor met iedereen ! Maar dat je het daar niet voor doet heeft er weer niets mee de maken en zeker niet omdat het mag.
Als je 15 bent mag het niet, daar gaat het om. Als dat goed gepraat gaat worden kun je overal wel een excuus voor bedenken om iets goed te praten hoe illegaal ook. Lijkt me geen geweldig voorbeeld, lijken me ook geen geweldige ouders die dat doen en als je dat niet ziet tja..... wie ben ik dan om er nog moeite voor te gaan doen om het iemand aan zn verstand te peuteren.......