afrij stress

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: afrij stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:07

Somebody_ schreef:
Ze mag afrijden, omdat ze al meer dan genoeg lessen gehad heeft en prima kan rijden, maar zo eigenwijs is om het te vertikken om te leren! Haha! Haha!

GEFELICITEERD _Sigrid_! Vertel eens, leuke examinator etc?

Haha, hou je mond, joh. Schijnheilig

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:16

Hihi, je bent gewoon een eigenwijs stuk vreten, maar ook heel lief hoor Haha! Haha!

Ik heb niet mijn instructeur meegenomen, maar had daar zelf helemaal niet over nagedacht. Mijn instructeur zei: we kijken even wie er zit en dan kijk ik wel even of ik beter mee kan gaan, of niet. Dus toen zag ie wie er zat, toen zei ie: dit kun je makkelijk alleen! Haha!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:18

Ik meld mij even.
Aankomende Donderdag tussentijdse toets en hopelijk snel daarna afrijden, ligt een beetje aan die toets.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:20

Ik vraag me af; waarom een TTT? Je kan toch oefenen met je instructeur?

Of doen jullie het zodat je de bijzondere verrichtingen op het echte examen niet hoeft te doen?

Want het kost best veel.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:24

ja klopt. Ik zat lang te twijfelen...
Maar je went dan al aan het idee dat er iemand anders zit (want het gaat precies hetzelfde als een echte examen)
Hij kan je precies vertellen wat er nog moet gebeuren. (is toch weer anders dan je rijinstructeur)
En je kan je bijzondere verrichtingen alvast halen.
Maar je hebt kans dat je sneller kan afrijden hierdoor, doordat je precies weet waar je aan moet werken.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:25

Bij mij was het een voorwaarde voor de examengarantie, daarnaast vindt men het een goede oefening voor het examen. Veelal zie je dat wel veel examenstress en men denkt dat door de TTT een stukje spanning weg valt. Daarnaast is het natuurlijk altijd lekker als je de bijzondere verrichtingen niet op het examen hoeft te doen.
TTT is ook bedoeld voor op 2/3e deel, alszijnde: even een objectieve blik erop...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:46

verdorie....Ik ben gezakt Boos! !!!
Alles ging verder hartstikke goed, het enige kritiekpuntje was dat ik nog eerder overzicht moet nemen op bv kruispunten en rotondes! Verder was ze nog behoorlijk positief over mijn rijden ook nog! Mja ik had het geluk weer dat precies wanneer ik moest afrijden de examinator die met mij meereed gecontroleerd werd of zij haar werk nog wel goed deed... Verdorie...heb ik weer.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:57

Jeetje Macchiato, dat is flink balen zeg! Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Ach gut Heb het zelf ook een paar keer meegemaakt. Eén enkel kritiekpuntje terwijl de rest lekker ging. Nou ja meid, zet hem op de volgende keer en ga lekker oefenen met rotondes en kruispunten. Ruim op tijd afremmen, terug naar twee schakelen en dan heb je alle tijd om rustig te kijken enz...

Ben het me Saskiaatje eens. TTT vind ik ook echt dikke geldklopperij. Die bijzondere verrichtingen boeien helemaal niet op je examen. Je hoeft er maar 1 van de twee helemaal goed te doen en zelfs als je die verkloot kan je nog slagen als je verder netjes gereden hebt.

Bovendien, als je daarna 1 keer zakt voor je gewone examen dan geldt die vrijstelling meteen niet meer.

Punten waar je aan moet werken kan je instructeur als het goed is ook gewoon opnoemen. Zo'n rijopleiding is namelijk heel gestructureerd ingedeeld en zij vinken ook gewoon af wat je beheerst en wat je nog moet verbeteren.

Het hele CBR vind ik overigens een vage instelling. Wij wilden namelijk een interview met ze doen over het nieuwe rijexamen en NIEMAND mocht voor de camera praten. Best wel een raar beleid.
Uiteindelijk hebben we een rijschool gevonden die wel wilde vertellen over het nieuwe examen. Zij belden echt een dag na het interview op dat ze niet wilden dat het uitgezonden werd ivm met represailles van het CBR. Oftewel, je mag geen kritiek hebben.

We leven toch in een vrij land?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:04

Ik ben geslaagd!!! Haha!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:04

Gfeliciteerd!

Ik moet volgende week dinsdag voor de tweede keer..pfff wil niet Boos!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:06

Hallo bokkers Doei! Ik meld me hier ook even aangezien ik zo snel geen ander,actief, autorij topic kon vinden.

Ik heb net mijn derde les gehad, bij een nieuwe, goed aangeschreven rijschool. (betaal daarvoor wel de hoofdprijs van 44 euro per uur)
Het was voor mijn instructeur zijn eerste dag bij deze rijschool. Vond m eruit zien als een vreemde vogel maargoed, geen vooroordelen hebben en de les starten. Het was ontzettend mistig en dus nog heeel druk op de weg maargoed, we zouden lekker in mijn woonplaats blijven rond rijden.
Maar meneer heeft, in een uur. De auto wel een stuk of 5x stil laten staan + uit laten zetten. De eerste keer was al vrij snel, ging ie vragen of ik volgende week weer wou lessen dus ik denk ja nou snel afspreken en dan weer verder rijden. Maar nee, ging ie ook uitgebreid in zn blackbarry zn nummer opzoeken,wist ie niet uit zn hoofd, en vertellen hoe leuk speeltje dat wel niet was. Kreeg ie smsje ging ie voorlezen enzo..Dus ik dacht al van man doe je werk gewoon.
Nog geen kwartier later gingen we weer stil staan motor uit, meneer moest even roken. Nou hup peukie opgerookt, gingen we weer
Tijdens t rijden ging ie ook gewoon zn ontbijtje nuttigen etc.

Maar moet ik dit nou pikken? Vind t zielig om meteen die rijschool op te bellen met klachten over m, tis pas zijn eerste dag..

Is dit jullie ook wel eens overkomen? Of benutte jullie instructeurs elke minuut van de les aan autorijden?

@TeSzZz gefeliciteerd; hoop dat ik een half jaar ook zo ver ben Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:10

o0marije0o schreef:
Hallo bokkers Doei! Ik meld me hier ook even aangezien ik zo snel geen ander,actief, autorij topic kon vinden.

Ik heb net mijn derde les gehad, bij een nieuwe, goed aangeschreven rijschool. (betaal daarvoor wel de hoofdprijs van 44 euro per uur)
Het was voor mijn instructeur zijn eerste dag bij deze rijschool. Vond m eruit zien als een vreemde vogel maargoed, geen vooroordelen hebben en de les starten. Het was ontzettend mistig en dus nog heeel druk op de weg maargoed, we zouden lekker in mijn woonplaats blijven rond rijden.
Maar meneer heeft, in een uur. De auto wel een stuk of 5x stil laten staan + uit laten zetten. De eerste keer was al vrij snel, ging ie vragen of ik volgende week weer wou lessen dus ik denk ja nou snel afspreken en dan weer verder rijden. Maar nee, ging ie ook uitgebreid in zn blackbarry zn nummer opzoeken,wist ie niet uit zn hoofd, en vertellen hoe leuk speeltje dat wel niet was. Kreeg ie smsje ging ie voorlezen enzo..Dus ik dacht al van man doe je werk gewoon.
Nog geen kwartier later gingen we weer stil staan motor uit, meneer moest even roken. Nou hup peukie opgerookt, gingen we weer
Tijdens t rijden ging ie ook gewoon zn ontbijtje nuttigen etc.

Maar moet ik dit nou pikken? Vind t zielig om meteen die rijschool op te bellen met klachten over m, tis pas zijn eerste dag..

Is dit jullie ook wel eens overkomen? Of benutte jullie instructeurs elke minuut van de les aan autorijden?

@TeSzZz gefeliciteerd; hoop dat ik een half jaar ook zo ver ben Haha!

Ik zou zelf mijn mond opentrekken en tegen hem zeggen dat je betaald voor de les, en dan dus ook les wilt hebben. Doet hij er niks mee? Dan de rijschool bellen en vragen om een andere instructeur. Want dit kan niet!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:16

Volgens mijn instructrice is er net een boek verschenen over: hoe herken je een goede/slechte instructeur...

Een slechte eet of drinkt tijdens je les, belt of smst en moet regelmatig een sigaretje roken Tong uitsteken Kortom, let op een heleboel dingen maar niet echt op jou

Ik zou het denk ik nog 1 of 2 lessen aankijken, misschien was ie gewoon nerveus, maar als het zo blijft zou ik toch wel om een andere vragen.. je betaalt meer dan genoeg (ik betaalde 40 voor een losse les end 38 per les bij 10 rittenkaart) en zo duurt het natuurlijk ook langer voor ie "tijd" heeft om je dingen te leren.

Heel veel succes met lessen alvast iig Lachen gaat vast helemaal goed komen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:24

Bedankt voor de adviezen. Ik was zo stomverbaast. Zit ik bij de beste rijschool van deze omgeving gebeurt dit. Wist niet of k nou mn mond erover open moest trekken of niet. Misschien is dit wel de normale gang van zaken? doet elke rijinstructeur dit wel?

Toen ik thuis was en me moeder me belde dacht ik bij mezelf, natuurlijk is niet niet goed, ik betaal me scheel. Hij gaat maar in zn eigen tijd roken etc.
Maargoed nogmaals wie ben ik, wou even bij andere mensen controleren of het nou 'normaal' is wat hij deed, of dat ik dit gewoon niet hoef te pikken Lachen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:54

Rijbewijs in tha pocket Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:32

Gefeliciteerd charlotte!!

Marije, mag ik weten welke rijschool dit is? Kan ook via pb..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:55

Ik had er ook 1 die tegelijk met mijn les kon roken, bellen(over de zwangerschap van zijn vriendin, de echo, slechte lesklanten, en dergelijke, alsof ik dat wil weten), eten en drinken. Ik vond dit heel erg maar durfde er niets van te zeggen, gelukkig heb ik er wel goed zelfstandig van leren rijden, maar mijn lesperiode was daarom alles behalve leuk..

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:57

Wel geslaagd somebody_?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:58

daaf4ever schreef:
Wel geslaagd somebody_?

Jazeker, in 1 keer na 27 uur(waarvan 1 TTT)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:17

mooizo!

Hee even een vraagje. Wat moet je bandenspanning eigenlijk zijn?

daaf4ever

Ooh dat is dan wel mooi Lachen Je moet in zo'n situatie als jij hebt gezeten wel meteen alles zelfstandig doen ja Clown

daaf4ever

Danielle_ schreef:
mooizo!

Hee even een vraagje. Wat moet je bandenspanning eigenlijk zijn?

Staat dat niet in het theorieboek? Ik zou het niet weten! Haha!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:20

Ik meld me ook even Tong uitsteken
Ik moet dinsdag 11-11 afrijden Tong uitsteken
Ben nog niet heel zenuwachtig maar ben bang dat dat nog wel zal komen Clown

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:25

Je hoeft niet precies te weten wat de bandenspanning is, dat is namelijk bij elke auto anders. Ik moest 4 dingen over de banden te weten:
* Profieldiepte minimaal 1.6mm
* Band moet onbeschadigd zijn
* Ventieldop moet goed aangesloten zitten, etc.
* Bandenspanning moet voldoende zijn, en waar kun je dit bekijken: Of in het instructieboekje van de auto, of in het klepje van de brandstoftank.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:35

blauw00gje schreef:
Ik meld me ook even Tong uitsteken
Ik moet dinsdag 11-11 afrijden Tong uitsteken
Ben nog niet heel zenuwachtig maar ben bang dat dat nog wel zal komen Clown

Hihi gekkengetal! Haha! Alvast veel succes!!!