wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:19

Verschil is wel dat als je een sigaret ruikt, dat er gerookt wordt door anderen en dat dat voor jou schadelijk is. Bier en zweet kan je ruiken, maar dat anderen zweten/drinken is voor jou niet schadelijk.

Hoe kan je trouwens weten of je dan in de discotheek zweetlucht en bier gaat ruiken? Ben je er al ooit geweest terwijl er niet gerookt mocht worden?

Targaryen

Gelukkig is zweet-, scheet- en bierlucht niet schadelijk voor onze gezondheid.

[edit] Tieneke was me voor. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Targaryen op 01-07-08 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Somebitch schreef:
Ik snap niet waarom ze die sigaretten gewoon niet verbieden als er toch nergens meer gerookt mag worden. Nagelbijten / Gniffelen

Omdat als ze het verbieden de regering er geen belasting meer op kan vangen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:22

Somebitch schreef:
In Belgie mag je al niet meer roken in de auto.. Dusja sta er niet van te kijken als dat hier ook gebeurt.. Maar dan hebben ze echt pech hoor.. Ik rook en ik zal blijven roken in mijn eigen auto!

Volgens mij mag het nog wel, alleen als blijkt dat je rokend in de auto zit tijdens een ongeluk, kan de tegenpartij jou aansprakelijk maken.

En als zo'n verbod er zou komen dan laat jij het echt wel als je een paar keer achter elkaar 150 euro voor dat sigaretje hebt moeten betalen hoor Knipoog , misschien zelfs al na 1 zo'n sigaretje Haha!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:23

Tieneke schreef:
Verschil is wel dat als je een sigaret ruikt, dat er gerookt wordt door anderen en dat dat voor jou schadelijk is. Bier en zweet kan je ruiken, maar dat anderen zweten/drinken is voor jou niet schadelijk.

Hoe kan je trouwens weten of je dan in de discotheek zweetlucht en bier gaat ruiken? Ben je er al ooit geweest terwijl er niet gerookt mocht worden?

Omdat ik wel eens in een discotheek geweest ben waar niet gerookt mocht worden(ergens in duitsland).. Ben na 1,5 uur weggegaan omdat de stank niet te houden was.. Het was echt vies..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:24

Zera schreef:
Tieneke schreef:

Omdat ik wel eens in een discotheek geweest ben waar niet gerookt mocht worden(ergens in duitsland).. Ben na 1,5 uur weggegaan omdat de stank niet te houden was.. Het was echt vies..

Vreemd dat al die andere mensen er wèl bleven dan Haha! Haha! Haha!

Ik denk dat je gegaan bent omdat je het niet-roken niet vol kon houden ROFL

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:26

Somebitch schreef:
Ik snap niet waarom ze die sigaretten gewoon niet verbieden als er toch nergens meer gerookt mag worden. Nagelbijten / Gniffelen

waarom ze het niet verbieden is logisch!...de overheid vangt bakken met belasting..dus stiekem willen ze wel dat de rokers blijven roken!

maar ik als roker vind het natuurlijk niet leuk dat ik niet meer in de kroeg mag roken of in een restaurant..maar ach...ga me er niet druk om maken...ga ik gezellig buiten staan met een borrel in mn ene hand en in de andere een lekker peukkie en maak ik daar een kletspraatje...(ow..en de niet rokers zien we vanzelf wel verschijnen, die vinden t dan veeeelll gezelliger buiten Knipoog)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:27

Jasmijn76 schreef:
ow..en de niet rokers zien we vanzelf wel verschijnen, die vinden t dan veeeelll gezelliger buiten Knipoog)

Het rookverbod is er ook niet voor de niet-rokers gekomen Knipoog Maar voor het personeel Ja

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:31

slimmerik schreef:
Jasmijn76 schreef:
ow..en de niet rokers zien we vanzelf wel verschijnen, die vinden t dan veeeelll gezelliger buiten Knipoog)

Het rookverbod is er ook niet voor de niet-rokers gekomen Knipoog Maar voor het personeel Ja

en die zien we dan ook vanzelf buiten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:32

slimmerik schreef:
Zera schreef:

Fijne opmerking Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb het idd 1 keer meegemaakt, en ik was niet de enige die ging. Er waren nog hooguit 30 mensen in een diskotheek met 4 zalen.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:34

Bij sommige disco's mag je na een bepaalde tijd ook niet meer naar binnen. Hoe gaan ze dat doen? Zouden we dan wel telkens binnen en buiten mogen?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:35

Zera schreef:
Tieneke schreef:

Nee hoor geen probleem om niet te roken.. Ik rook soms dagen niet en dan wel weer.. Dus je kunt er niks over zeggen dat ik het niet-roken niet vol kon houden!! Ze hadden daar ook een hok om te roken.. Of je kon naar buiten toe..
Er liepen veel mensen weg.. Was niet de enige..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:35

Waar ik altijd heen ga, moet je een stempel halen als je naar buiten gaat en weer terug wilt komen. Maar ik weet ook uit ervaring dat ze dat niet overal doen. Misschien nu wel?
[edit] Je wordt daar echter ook gefouleerd voordat je naar binnen mag. Zullen de bewakers blij van worden Nagelbijten / Gniffelen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:37

[/quote]

Ik denk dat je gegaan bent omdat je het niet-roken niet vol kon houden ROFL[/quote]

Nee hoor geen probleem om niet te roken.. Ik rook soms dagen niet en dan wel weer.. Dus je kunt er niks over zeggen dat ik het niet-roken niet vol kon houden!! Ze hadden daar ook een hok om te roken.. Of je kon naar buiten toe..
Er liepen veel mensen weg.. Was niet de enige..[/quote]

Misschien was het een plekke die veel 'onfrisse' types aantrok? Mensen met 'persoonlijke hygiëne' heel laag op hun lijstje van relevante zaken tijdens het stappen?
Zal wel aan de tent gelegen hebben, en het gebrek aan fatsoenlijk afzuiging....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:38

Gewoon die rokers in een open kooi doen buiten haha. Ik zie hier over de grens nog steeds volle zalen waar rookverbod is. Vreemd dat de rokers het altijd anders zien. Bloos!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:39

Oke, hier in onze buurt mag je dus ook niet meer naar binnen, ookal heb je een stempel..

Zera

Nee hoor.. Was geen onfrisse zaak.. Was gewoon een normale discotheek.. Waar veel 'kakkers' zeg maar komen.. Waar de een nog tuttiger was dan de andere..

Lyonesse

Beetje jammer dat de situatie waar deze roker het over had, in het buitenland was Nors opkijken
En sommige opmerkingen in dit topic vind ik trouwens verschrikkelijk asociaal Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:40

esperance schreef:
Oke, hier in onze buurt mag je dus ook niet meer naar binnen, ookal heb je een stempel..

Hier krijg je alleen een stempel als je naar buiten wilt. Daar hebben ze ze voor. Lachen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:42

Ik snap wel dat het prettiger is voor de niet-roker.
In restaurants vind ik het helemaal niet erg dat het verbod is ingegaan, een kroeg VIND IK zelf wel wat minder maar kan mij ook wel vinden in de niet-roker.

Stappen vind ik niet zo heeeeel erg(doe ik de laatste tijd toch
bijna niet Clown ) Wil je roken? loop je even naar buiten, rook je een peuk en ga je weer naar binnen(maar als het regent heb ik toch wel graag een onderdakje Clown )

Maar alsnog vind IK het wel jammer, ik denk niet dat ik alsnog zo vaak uitga. Zit dan liever met vrienden thuis, koop wat drank in, doe muziek aan en rook lekker op de bank.

Bovendien denk ik dat er in een Danceclub, waar echt veel gedanst word en gefeest, er niet zo'n prettig geurtje komt.

Ik ruik zelf toch liever rookgeur dan zweet,scheet,overdosis parfum en andere nare geurtjes ook al is rookgeur schadelijk en de rest niet.
Maar ik kan totaal niet tegen overdosis parfum,zweet en scheetgeuren, helemaal niet van een ander, dus geeft het mij alsnog wat minder motivatie om naar een kroeg te gaan, want ik ga echt over mijn nek als er een beetje veel gedanst(en dus ook gezweet) word en ik die geur dan ruik.

Hopen op 100000 X betere airco en afzuigsysteem zodat er niet zoveel last van is Vork
Laatst bijgewerkt door Axel_Clauw op 01-07-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:44

Het eerste rookvrije weekend zal zwaar worden denk ik.

Afbeelding

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:54

Slimmerik Huilen van het lachen

Ik ben benieuwt hoe al mijn maatjes zaterdag staan te mauwen als ze niet binnen mogen roken Huilen van het lachen en kijken hoeveel er stoppen met roken.
Ik vind het prachtig dat er niet meer gerookt mag worden. Doei! dag rode prikkende ogen Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:56

Bij ons krijg je ook een stempel.. Voor 2 uur mag je naar binnen en buiten maar na 2 uur sluiten hier toch echt de deuren. Ja Dus dan is het of binnen blijven of naar huis gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:56

Grappig dat mijn vrienden in Italie die ervaring van zweetlucht en weet ik veel wat er allemaal niet nog meer verzonnen wordt, helemaal niet hebben. En daar is nota bene al een tijd een hittegolf aan de gang. Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:58

Ach we zullen vanzelf zien of je die lucht gaat ruiken he..