Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:43

Wat flauw zeg, dat inschrijven in een lagere klasse!
En dat je laatste zou worden, ach, als het maar leuk is, toch?

Mooi dat Sem weer beter gaat! En fantastisch dat hij naar de derde casting mag!
En Max gaat het vast goed doen komend weekend, hij heeft een lekker paard onder zijn kont! En hij rijdt ook heel netjes vind ik ;).

Zijn er komende zondag nog mensen op het NK standaard/NK debutanten 6-dans in Almere?

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:14

Hoi allen ,

Wij dansen helaas niet meer .. we hebben paar x dansleraar achter de broek aan gezeten dat we graag wedstrijden willen starten en dus ook lessen nodig zijn... hij zegt steeds is prima doen we .... nou er is alweer een maand om , en we hebben nog steeds geen les gehad .. beetje jammer dit !
Meneer de dansleraar heeft een nieuwe vriend en het lijkt erop dat hij zijn eigen dansschool naar de knoppen helpt.. op dit moment geeft hij en geen latin lessen meer en geen ballroom...het enige wat hij doet is zumba..
Het was ook een te mooie droom van mij om ooit zo ver te komen dat ik ooooooooit in zon mooie jurk mag dansen of uberhaupt wedstrijden, natuurlijk kunnen we naar een andere dansschool gaan maar daar vind ik zelf persoonlijk de lessen stukken minder vooral qua techniek is dat echt zwaar bagger..

Heb maar besloten om me meer te focussen op de paarden en onze puppy.. jammer maar helaas..
Hoop wanneer we ooit kindjes mogen krijgen we onze kindjes kunnen leren dansen op jonge leeftijd en dat ze daar dan verder mee kunnen komen..

Ik hou af en toe nog wel het topic in de gaten hoor dames :D
Heel veel succes allemaal met de komende wedstrijden en ben benieuwd naar de foto's :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:46

Wat ontzettend jammer zeg :(, je snapt zo'n leraar toch niet, ben dan duidelijk en eerlijk. Heel vervelend zeg.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:51

@ Eva , klopt ik snap het ook niet.. vroeger toen mijn vriend er danste was het 1 van de beste dansscholen en ook bekend op wedstrijden.. het lijkt wel nu meneer de dansleraar ouder word en een nieuwe vriend heeft het allemaal niet meer intresseert.. Terwijl er genoeg paren waren die ook verder wouden komen maar door dit gedrag ook geen les meer hebben...hij laat gewoon niks meer van zich horen.. normaal gesproken kregen we altijd mail van jongens let op dan en dan begint het seizoen weer.. maar de afspraak was nu dat we na ons seizoen door zouden trainen voor degene die dat wouden.. door mensen dingen te beloven en niet na te komen komen ze het volgende seizoen ook niet meer dansen..
van onze dansgroep 4e jaars waren we zaten er uiteindelijk nog maar 8 paren in , waarvan we nu al weten dat er sowieso 6 gestopt zijn... dus voor het 5e jaars seizoen zou het betekenen 2 dansparen , waarvoor hij toch geen les gaat geven....

dus met andere woorden bye bye danslessen.. ;(

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:36

Wat raar dat mensen zich lager inschrijven.. wat een lol om dan te winnen.. ik ben echt benieuwd naar de wedstrijd, het wordt onze laatste wedstrijd samen. Ik hoop op een mooie en gezellige afsluiting.

En wat een rare dansleraar..wat ontzettend zonde!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:45

LeonieL schreef:
Wat raar dat mensen zich lager inschrijven.. wat een lol om dan te winnen.. ik ben echt benieuwd naar de wedstrijd, het wordt onze laatste wedstrijd samen. Ik hoop op een mooie en gezellige afsluiting.

En wat een rare dansleraar..wat ontzettend zonde!

succes met je laatste wedstrijd !! :D

jaa is het ook zeker poedersuiker

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:54

vera ,spannend zeg een film ! en succes met de wedstrijd van max as zondag

noiram ,wat jammer zeg ,zonde dat zo dansleraar daarmee zijn hele dansschool kapot maakt en vooral jammer voor jullie
(enne ook op oudere leeftijd kan je dansen hoor ,wij zijn 40 plussers :+ en hebben 14 jaar niks aan dansen gedaan ,in de jaren 90 speelde techniek enz niet zo grote rol als nu ,achteraf vind ik jammer dat we toen geen wedstrijden hebben gedaan,in die tijd waren we toch vrij goede dansers ,goede afdansscijfers en vooral soepeltjes :') in bewegingen )

leonie ,hou je met dansen op of krijg je een andere partner?
in ieder geval ,duim ik voor een 1e plaats voor jullie ,dat zou een mooie afsluiter zijn!
,misschien zie ik jullie nog dansen! (hangt een beetje van de tijd af waarop wij moeten ,we wonen maar een half uurtje van de dansschool )

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:14

Lang verhaal, Ik ben niet van plan om te stoppen, maar de klik met mijn danspartner is er nooit geweest. (mede door leeftijdverschil) en door wat onhandige acties van zijn kant ben ik er wel een beetje klaar mee. Met hem wil ik verder geen wedstrijden meer dansen. Dus ik ben al beetje aan het rondkijken naar iemand anders. Anders houd ik het gewoon bij de groepslessen :)

Ik ben ook benieuwd naar jullie. Welk niveau doen jullie?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:34

wij doen de hobbyklasse standard en latijn

waar ik van schrok tijdens de technische lessen was dat hobbyklasse bij DAT betekend ,dansen met schrittbegrenzung (heet dat pasbeperkung op zijn nl ??? )
hadden we eindelijk een goed lopende Tango ,is de helft van wat we kunnen niet toegestaan ,dus nu loopt de tango totaal niet zo :+ opeens meer ,ergelijk ,is 1/3 van geheel plaatje

jammer van geen klik hebben met je danspartner :(:)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:04

Hoe is het gegaan op jullie wedstrijden?
Schrittbegrenzung is bij ons de zg. 'basisdans'. Voor zowel standard als latin wordt 1 dans aangewezen waarbij alleen de basispassen gedanst mogen worden. Ik geloof dat op het NK dit niet van toepassing is, maar dat weet Bernette vast beter ;).

Wij dus alleen een paardrijwedstrijd gehad, eerste wedstrijd outdoor voor samen. Eerste proef 175, te braaf en te tam gereden waarbij paardlief vooral vaak te diep komt, tweede proef schrok ie van de haspel langs de kant, resultaat een frisser paard met meer front en een eerste plek met 198 punten (11 combinaties M1/M2 in handicap), hoe grappig is dat! Supertrots dus op oudste zoon en paard.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:39

gefeliciteerd met de 1e plek van je zoon eva ,kan voorstellen dat je supertrots bent!

de wedstrijd is pinksterweekend ,dus komt nog

der laaste training gisteren was rampzalig te noemen ,ik word gek van die basis en stijlverandering ,het hapert nog ,alleen de quikstep blijft goed lopen ,de tango is slecht en de engelse wals redelijk ,latijns zelfde verhaal ,manlief laat zijn armen hangen als dode vogeltjes :') ,denkt zo aan de voetenwerk dat die vergeet mij nog te leiden of per ongeluk me ergens heenstuurt zodat ik vastloop met een :o?
de jive is uiteindelijk nog steeds niet besproken ,dan maar zonder voorbereiding :+

misschien maken we ons wel te druk om alles ,gisteren was ik ook niet erg fit (word verkouden ,was moe van helpen met een verhuizing ,had lamme benen daarvan nog en spierpijn in arm van tillen )

terwijl we op een feestje wel vloeiend iets weg kunnen geven ,een chacha (technisch niet perfect maar wel harmonisch met veel plezier erin :+ )

ik vroeg aan mijn dansleraar of ik mijn haar moest opsteken ,maar kreeg als antwoord dat dat niet uitmaakte en men alleen het dansen hoort te beoordelen ,dat ik mijn haar moest dragen waar ik me zelf lekkerste bij voel

ik ben daar wat onzeker over ,meest zie ik toch opgestoken kapsels?
(mijn haar is een boblijn, net op de schouder,niet de ideale lengte )

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:47

Gefeliciteerd Eva, dat heeft ie goed gedaan zeg!

Tina, ik maak me ook altijd vééééél te druk. Als er niks vanaf hangt worden we eerste, als we per se in de top 3 willen eindigen om punten te pakken, loopt het voor geen meter en halen we soms de finale niet eens...
Het meeste zie je wel opgestoken kapsels. Mijn haar komt tot net over de schouder, ik maak er meestal een (super strakke) knot van. Maar dat moet maar net kunnen ;)
Heb je geen familielid/vriendin die eens mee kan kijken hoe je je haren kunt doen?
En je dansleraar heeft wel gelijk: JIJ moet je er fijn bij voelen, niet iemand anders. Dat geldt ook voor make-up. Hoe meer, hoe beter zichtbaar, maar als jij jezelf net een clown voelt, helpt dat niet mee.
Zoals mijn trainer zei: Je kan alleen jezelf beïnvloeden en je haar, make-up en outfit. Maar wat je partner doet of wat er in de wedstrijd gebeurt (denk aan een cross-systeem dat hapert of paren die tegen je aankomen) kun je niet beïnvloeden.

Gisteren naar het NK ballroom geweest, wát een sensatie, spanning en ontlading zeg! Een bevriend paar is Nederlands Kampioen geworden in de hoogste klasse, 'ons vak' ontplofte echt. Ook echt iedereen was in tranen, hier was zó naartoe geleefd en het is ze gewoon gelukt! :D
Wijzelf deden mee aan de 6-dans, dan worden de uitslagen van latin en ballroom bij elkaar opgeteld om te bepalen wat de uitslag wordt (normaal is het latin en ballroom apart). Latin ging écht heel lekker, alleen nu hebben we het op de ballroom (waar we normaal het beste in zijn) laten liggen... Helaas maar tot de herkansing gehaald, maar het resultaat van de andere paren maakte het weer helemaal goed!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:32

Tina wat een ellende, maak je niet zo druk, dat scheelt misschien al veel. Ga voor het plezier en zie het dan gewoon als een kennismaking, maar vergeet vooral niet te genieten en een leuke dag te hebben ;). Voor wat je haar betreft zou ik wel proberen een lage knot te maken (misschien met een donut en een netje voor het volume). Los rondslingerend haar vind ik persoonlijk niet echt mooi, evenmin als vlechten e.d.

Bernette wat jammer dat jullie het op de ballroom hebben laten liggen, dat doen jullie normaal écht goed! Ik had de resultaten van 'elshout' al op fb voorbij zien komen, helemaal super :D.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:46

jammer van de ballroom bernedette

zag net de timetable van zondag ,had gehoopt dat de dag niet al te lang zou zijn of dat we even naar huis konden ivm de oppas maar ziet er niet naar uit met de tijden helaas -O- ,dan zou de dag zelfs akelig lang zijn :o (tuurlijk is er heel wat te kijken maar kruist net met de bedtijd van de jongste )

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:48

tot hoe laat duurt het dan ongeveer?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:00

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:04

Hmm.. ik weet ook niet waar ik onder val :')
Zal het van de week eens aan dansleraar vragen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:04

LeonieL schreef:
Hmm.. ik weet ook niet waar ik onder val :')
Zal het van de week eens aan dansleraar vragen.

welke leeftijd heeft je partner ? (dat bepaalt de klasse )

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:06

als die in deze groep valt 19 - 34 Jahre Erwachsene 1 en ik lees dit zo goed ,dan doen we samen een voorronde op de vloer :')

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:10

Ja, wij dansen samen een voorronde dan inderdaad! Haha, wat grappig. Wat voor een jurk heb je aan? Dan herken ik je wel denk ik xD

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:33

LeonieL schreef:
Ja, wij dansen samen een voorronde dan inderdaad! Haha, wat grappig. Wat voor een jurk heb je aan? Dan herken ik je wel denk ik xD

zwarte mouwlose bluse /donkerblauwe lange rok is mijn plan tot nu toe :+
en een poging om mijn haar te gaan opsteken mits me dat lukt

ze stellen je een voor een voor met naam en dan loop je aan handje met partner :+ de zaal in en zoek je een plekje uit die dan nog vrij is ,is ons uitgelegd zondag
dus dan hoor je onze naam vanzelf wel vallen :+

bij dutch open was dat aardig wat simpelder ,nummers afroepen :+

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 13:37

oke, Tja. bij ons ken ik de meeste mensen wel van gezicht op wedstrijden, moet eerlijk zeggen dat ik daar ook nooit zo op let eigenlijk.

ik heb een blauwe rok en in dezelfde kleur blauw een shirtje met aan een kant een blote schouder.. haha,
Wordt vast leuk, haha.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:07

ik kijk ook meest naar gezichten dan namen ,volgens mij zit in E1 ook een danspaar van onze school maar ik weet niet hoe ze heten ,van gezicht en zo eens een babbeltje ken ik ze wel ,de rest van de dansschool zit verspreid in 3 en 4 die meedoen ,wij waren de enigste in 2

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:13

Oke, nou.ik ben benieuwd.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:59

Hoi ik loop dit topic nu pas tegen het lijf, maar omdat ik zelf ook stijldans kan ik het niet laten om even te reageren.
Even kort mijn stijldans verhaal:
Ik heb 2 volledige seizoenen gedaan met mijn toenmalige vriendin (Harry Cools in Alphen ad Rijn) en was net aan het 3 begonnen toen de relatie stuk liep. Omdat ik zelf toch verder wilde gaan, ben ik kort hierna opzoek gegaan naar een danspartner. Met succes. 1,5 maand later stond ik alweer te dansen (Norbert van Wijk in Spijkenisse), alleen nu wat verder weg (bijna 60 km enkele reis). Qua dans en school had ik het er erg naar mijn zin, maar toen kwamen er 2 dingen tussendoor:
-Ze wilde 4x per week gaan lessen + evt. de wedstrijden. De wedstrijden wilde ik heel graag, maar omdat het nogal een stukje weg lag zou me dit dus ruim 2000 km per maand aan vervoer kosten naar alleen de lessen. Uit financieel maar ook tijd (ik heb op het moment gewoon geen 4 hele avonden beschikbaar door de weeks) ging dit niet zo handig.
-Er begon zich een relatie te ontpoppen, welke ik op dat moment niet wilde hebben en ook zeker niet met haar (hoe banketstaaf dit ook klinkt). Dus ik voelde een soort van afstand opkomen door mijn negatieve gevoel hierover.

Uiteindelijk heb ik in een vroeg stadium (hadden pas een tiental privé lessen achter de rug) besloten dat dit niet handig was en dat ik maar beter kon stoppen. Je stelt altijd iemand teleur, dan kan het maar beter zo vroeg mogelijk zijn. Wel een vervelende stap om te maken, want qua dansen ging alles super.

Ik had toen besloten om het maar even op een laag pitje te zetten en voor evt. in de toekomst te laten. Tot een kleine maand geleden een dame mij benaderde (die ik eerder had benaderd, maar ze zat in het buitenland voor een halfjaar stage) en we in gesprek raakten. Uiteindelijk hebben we een avondje vrijdansen gedaan (Wesseling in Delft), met groot succes. Er is een echt goed gevoel qua dansen en daarnaast kunnen we het goed met elkaar vinden. Ook scheelt het dat ze maar 3 km verderop woont ;). Omdat dit zo even plotseling ontstaan is en het we beide al een bomvolle agenda hebben (zij werkt veel avond diensten en ik juist weer overdag), is het even lastig er tussendoor plannen. Maar we hebben nu een aantal dansscholen gevonden in de omgeving waar we even willen gaan kijken. We willen ook graag er bij de lessen even naast gaan zitten om een indruk op te doen van de lessen i.p.v. alleen een vrijdans avond (wat meer een indruk v.w.b. de ambiance geeft), alleen loopt het dans seizoen nu een beetje ten einde...

Misschien dat er hier mensen zijn die goede ervaringen hebben met een bepaalde dansschool in de regio Zoetermeer. Ik sta open voor suggesties. :)
De dansscholen die nu op de planning staan om nog te gaan kijken:
Megaplaza Starlight (Den Haag)
Fons & Willy Dansen (Zoetermeer)

We hopen binnenkort een keuze te kunnen maken en er in de zomer tegenaan te kunnen om samen op 1 niveau te komen, aangezien we allebei bij andere scholen hebben gedanst en ik merkte dat er inhoudelijk toch best wat verschilt.

We hebben allebei de ambitie om uiteindelijk wedstrijden te gaan dansen. Ik wilde haar afgelopen weekend even meenemen naar het NK Standaard (Almere) om een leuke impressie te krijgen van de top. Maar ze moest helaas werken :(

Edit: Zie dat ik al eerder wat in dit topic geplaatst heb, maar nevermind O:)