Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:45

ja dat bedrijf doet er toch niet toe... Vind niet dat je die man op zijn bedrijf mag aanvallen.... ...

Marieke

Nathalie schreef:
Chanel en Kim zijn idd goede vriendinnen van Lotte..
Ik heb Kim op MSN maar helaas is zij maar weinig online.
Ik ga nu even kijken in Lotte's PB-inbox of ik daar PB's kan vinden van iemand die ze goed kent.
Dus niet denken dat Lotte zelf online is.

Hoe kom je aan haar paswoord Verward

Hee ze had ook een keertje over iemand van bokt die in Brazilie woont en die haar haar telefoon in brazilie heeft gepbt die ze gratis kon bellen mocht ze in problemen komen.
Weet jij wie die persoon is? Die weet mischien wel meer over waar ze heen gaan in Brazilie.

Lydiia

Pasha, de school had toch toestemming gegeven voor deze reis, en waren het er dus mee eens dat ze weg ging?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:46

Iedereen die Lotte kent kent haar verhaal, maar zoals al vaker gezegt: haar vader heeft ook zijn eigen verhaal. Ik denk dat we er weinig mee opschieten als we hier gaan zitten speculeren wie de waarheid spreekt, wie er liegt en tegen wie, enz enz.

En nogmaals: hoe het bedrijf heet is NIET belangrijk.

Justy

Heeft iemand de link van het topic waarin Lotte vertelde dat Jamy weg moest? Het databeest is overspannen. Ach gut

PPPeet

vind ik niet echt een nederlandse naam sjokkemeule.. weet iemand misschien hoe de vadr van lotte van zijn voornaam heet? Vaak lijken de namen van broer en zussen wel beetje op elkaar (bijvoorbeeld jan en klaas ofzo krijg je eerder dan kees en chatalaine)

Pasha

Ja dat klopt, maar er stond ook dat ze niet wisten wanneer ze ging
en dat ze vandaag niet was afgemeld bij de school..
mzzz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:47

Ik val dus midden in dit topic. Heb geprobeerd om ruim 50 pagina's door te worstelen om een indruk te krijgen.

Mensen wat een toestand. Ik moet dan meteen denken aan een verhaal van vroeger. Een vriendin van mij haar klasgenootje was bij de Moonsekte gegaan. Deze jongen was totaal doorgedraaid en heeft het hele gezin meegesleept. Toen hij eindelijk na een hele lange tijd zich had losgemaakt, was zijn leventje totaal verwoest. Om die reden werd ik altijd heel bang als ik als puber de harakrisna (?) in Amsterdam zag lopen.

Brazilie vind ik een land waar het gevaar om de hoek loert.

Kan alleen maar zeggen, als ik kan helpen dan doe ik dat graag.

Ik vond iets op internet dat over sektes gaat: http://www1.tip.nl/~t961736/sekte.htm
Daarin wordt uitgelegd wanneer iets een sekte is en dat klopt aardig. Volgens mij is er een bescherming tegen dit soort groeperingen omdat ze een gevaar voor mensen opleveren. Er wordt ook gesproken over universele rechten van de mens. Dit soort reglementen hebben een macht op zichzelf.

Pas als er meer bekend wordt over deze groep, kun je ze aanpakken. Nu is het nog te vaag.

Vraagje: is haar broer ook mee? Heeft haar vader geen baan?

Kan mij niet voorstellen dat hij zich kan handhaven op zijn werk als hij zo is doorgedraaid. Met alle respect, maar huiselijke toestanden zijn als buitenstaander soms moeilijk in te schatten. Als dochter en vader elkaar niet begrijpen en beiden met een traumatisch verlies te kampen hebben, kunnen woorden wel eens in een te ver uitelkaar getrokken verband worden overgebracht. Paps is een beetje gaan zweven en de dochter is tegendraads en verwoord het als sektepraat.

Nu niet meteen allemaal boos worden, maar paps bedoelt het misschien goed met zijn pingelpangel. Ik denk dat we even moeten afwachten, kunnen toch niets doen, want we weten niet waar ze is.

Als vriendinnen nu kontakt opnemen met paps zijn werk met de smoes om te weten wanneer ze terug komen van vakantie, weten we weer iets.

Dan zullen we zo sterk moeten zijn om paps aan te spreken en hem zijn verhaal te laten doen. Als dit eerlijk gaat en de bezorgdheid uitgesproken wordt over een meisje dat via internet om hulp roept, krijg je misschien voet tussen de deur. Vertrouw je het dan nog niet, stuur dan de politie er op af. Dan wordt het nog moeilijk, meisje is minderjarig. Alleen als ze niet op school verschijnt kun je de jeugdinspectie sturen, omdat ze nog leerplichtig is.

Ik denk dat dit even de stand van zaken is. Mensen wel oppassen met wat je allemaal op internet dumpt. Ik ken haar vader niet, maar Bart heeft ooit een keer iets over aansprakelijkheid gezegd. Mocht paps een eigen zaak hebben en commercieel bezig te zijn, kan hij zijn naam besmeurd zien als sekteganger e.d.

Als het 'onze' Bart is, die hier in dit topic wordt genoemd, is hij wel wijselijk stil. Hij weet iets wat wij niet weten, maar toch sluit hij het topic niet. Ja, ik weet niet, maar dat geeft mij ook een beetje een iets-gevoel.

Lieve mensen laten we niet doordrammen en als er stappen worden ondernomen zoals Peter R. de Vries e.d., betrek onze Bart er dan even in. Straks is het een storm in een glas water en zit Bokt en dus Bart met een aansprakelijkheidsprobleem.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-04 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:47

als ik niet naar school ga en niet wordt afgemeld dan staat de telefoon meteen rood gloeiend door de directie....

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:50

missnynke schreef:
welke acties worden er ondernomen om achter tantes nummer te komen? is iemand al thuis wezen kijken bij lotte?
wie kent lotte en haar vader persoonlijk behalve nathalie en flairS?
nathalie, ken jij flairS? ik vond haar reactie erg merkwaardig....

Mag ik even een uitleg?
Ik heb inderdaad al een pb gehad of ik soms ook bij Omnicum zit Scheve mond
Laatst bijgewerkt door FlairS op 04-06-04 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Pasha

nou dat dan weer niet hier... maar het word wel genoteerd en je word er later wel op terug gehaald..
maar het vervelende is dat we haar vriendinnnen niet te pakken kunnen krijgen..
Ik zal helemaal gek worden als je vriendin dan zo ineens niet op school komt

MissJ

Ik was hier dus al heel erg bang voor, daarom probeerde ik haar gisteravond te overtuigen dat ze ergens anders moest gaan slapen, maar ze was in de overtuiging dat het wel goed zou komen allemaal.
Niet dus.
Ik woon in Groningem, dus als iemand de achternaam van die tante kan pben ga ik wel even rondbellen.
verder vind ik het fantastisch wat jullie allemaal doen, ga zo door!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:51

hoe heb je haar gesproken dan gisteren via telefoon ofzo?

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:51

chickey schreef:
als ik niet naar school ga en niet wordt afgemeld dan staat de telefoon meteen rood gloeiend door de directie....

Dat is dus duidelijk niet bij alle scholen zo, en bovendien stemde Lotte dr school ermee in dat ze op vakantie gingen...

Trouwens, wat is er verder met die broer, hoe oud is hij?
Moet hij ook gereinigd worden e.d.?
Of is het alleen Lotte?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:52

Nee alleen Lotte
haar broer was 18 die had dat niet meer nodig ofzo..
maar lotte was 16 daar ging het om

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:52

Jamy schreef:
Maar ik heb nu een telefoon nummer gekregen van iemand op Bokt die daar woont die ik dan kan bellen vannuit een telefoon cel (gratis).. als dr iets mis zou gaan..

Heb even gezocht, dit is wat Lotte zelf schrijft over diegene. Maar er staat dus niet bij wie t is...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:53

Marieke"]
[quote="Nathalie schreef:
Chanel en Kim zijn idd goede vriendinnen van Lotte..
Ik heb Kim op MSN maar helaas is zij maar weinig online.
Ik ga nu even kijken in Lotte's PB-inbox of ik daar PB's kan vinden van iemand die ze goed kent.
Dus niet denken dat Lotte zelf online is.

Hoe kom je aan haar paswoord Verward

Hee ze had ook een keertje over iemand van bokt die in Brazilie woont en die haar haar telefoon in brazilie heeft gepbt die ze gratis kon bellen mocht ze in problemen komen.
Weet jij wie die persoon is? Die weet mischien wel meer over waar ze heen gaan in Brazilie.
[/quote]

Haar PB inbox is helemaal opgeschoond. Er staan geen PB's in die hier wat mee te maken hebben.
Ik denk dat ze dit gedaan heeft zodat haar vader het niet kan lezen. Dus ik hoop dat ze dat nummer bij zich heeft!!

Paswoord weet ik omdat we wel eens van account verwisselde enzo, voor de gein..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:53

chickey schreef:
vind ik niet echt een nederlandse naam sjokkemeule.. weet iemand misschien hoe de vadr van lotte van zijn voornaam heet? Vaak lijken de namen van broer en zussen wel beetje op elkaar (bijvoorbeeld jan en klaas ofzo krijg je eerder dan kees en chatalaine)

Heb 'm al een pb gestuurd als antwoord!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:54

samantha23"]
[quote="Jamy schreef:
Maar ik heb nu een telefoon nummer gekregen van iemand op Bokt die daar woont die ik dan kan bellen vannuit een telefoon cel (gratis).. als dr iets mis zou gaan..

Heb even gezocht, dit is wat Lotte zelf schrijft over diegene. Maar er staat dus niet bij wie t is...
[/quote]

Precies, dat had ik ook gelezen, maar blijkbaar kan nathalie in haar inbox, daar zou die persoon dan moeten staan met tel nr!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 15:55

De vader van Lotte heet [edit ellende: naam verwijderd]

Pasha

maar de pbtjes zijn allemaal gewist zegt ze net..

Sylvia

Pasha schreef:
Nee alleen Lotte
haar broer was 18 die had dat niet meer nodig ofzo..
maar lotte was 16 daar ging het om

Lotte's broer is mee volgens de buurvrouw.

PPPeet

ja maar zoveel mensen op bokt zijn er toch niet die in brazilie wonen! of snap ik nu gewoon het verhaal niet??

Sypheron

frostwood schreef:
Dat is dus duidelijk niet bij alle scholen zo, en bovendien stemde Lotte dr school ermee in dat ze op vakantie gingen...

Volgens mij heeft er vanmorgen nog ergens in het topic gestaan dat dat dus ook niet het geval was en dat de school er al achteraan ging!

leentje

Pervinco schreef:
Lotte's vader heeft idd een eigen bedrijf, hoe dat bedrijf heet doet er imo helemaal niet toe. Bellen, waarom? Als ie geen personeel in dienst heeft of het bedrijf 2 weken sluit...

zet dit aub niet openbaar op bokt, pb de naam desnoods naar sypheron of jacques