Secret Santa Surprise 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Re: Secret Santa Surprise 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:33

Broodje zalm, bladerdeeghapjes, ribbetjes uit de slowcooker!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:36

dieseltje09 schreef:
Ik misschien ook wel een leuke vraag, als ik jou wakker moet maken in de midden van de nacht met jou lievelingseten wat zou dat dan zijn?

Ik neig zelf dan naar zelfgemaakte spareribs, daar kan ik echt me compleet ziek aan eten :')

Als ik net wakker ben krijg ik niets door m'n keel. Dat duurt even voor ik kan eten. Maar ik zou elke dag wel pizza en nachos kunnen eten :))

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 19:55

Ik ben nu in een hoofdstad van een Europees land. Ik zal verder niet zeggen hoe of wat want ik doe mogelijk een hint ervan in mijn pakket, haha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:28

dieseltje09 schreef:
Ik misschien ook wel een leuke vraag, als ik jou wakker moet maken in de midden van de nacht met jou lievelingseten wat zou dat dan zijn?

Ik neig zelf dan naar zelfgemaakte spareribs, daar kan ik echt me compleet ziek aan eten :')

Haha liever laten slapen, dat is wel heilig. :D
Maar...als je het dan doet kun je het beste een bord met gebakken rijst en sushi met geflambeerde omelet van restaurant Zen in je handen hebben.
Óf een stapel naturel pannenkoeken, dan vergeef ik het je ook nog wel. ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 20:57

Ik heb vanochtend een allerschattigst roodborstje gezien in een winkel (beeldje)... was meteen een emo-trutje... van alle opa's en oma's heb ik maar 1 oma gekend, en het roodborstje was echt 'ons vogeltje'... ik heb al een roodborstje op mijn arm getatoeëerd staan, maar ik ben er heilig van overtuigd dat dit een teken is... dit vogeltje is het eerste stuk van mijn nieuw te starte roodborstjesverzameling...

Dus iets met een roodborstje is bij deze ook een top :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:43

Ik denk niet dat er echt iets is waar je me voor wakker kan maken qua eten..

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 21:56

Ik heb geen tuin helaas!

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 41
Hoe ziet voor jou een gezellige avond eruit? Met wie ben je, waar ben je en wat doe je?
Oeh, misschien wel het liefst alleen. Anders met mijn vriend of mijn moeder, oma en de hond eigenlijk. Moeilijke vraag weer hahaha. Ik vind zoveel leuk. Vorig weekend weg geweest met mijn vriend en ik geniet echt van uit eten gaan bijvoorbeeld. <3 Maar we doen ook heel vaak thuis gewoon spelletjes, ook altijd heel gezellig! En als ik alleen ben dan vind ik het ook prima, pak ik wat me time met een maskertje en wat lekkers en kijk iets op tv. :Y)

dieseltje09 schreef:
Wat is je lievelingseten is de simpelste vraag ooit maar ik heb er nooit meer een goed antwoord op kunnen geven sinds de vriendenboekjes van vroeger. :') Als ik nu iets zeg dan denk ik later 'oh nee, het moest natuurlijk x zijn!'. :+ Wat ik even zo kan bedenken is Italiaans en tapas. Mexicaans vind ik ook lekker. Of je me er echt voor wakker kunt maken dat verschilt per nacht denk ik. :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 22:17

SSS-vragen

Citaat:
Banjer: Je Santa vroeg zich af of je met zoveel paarden en andere huisdieren wel eens thuis bent. En hoe je dit allemaal weet te doen met werk en dergelijke. Ben je wel eens op een avond thuis en kun je dan rustig stilzitten? En zo ja, wat doe je dan zoal op zo'n avond? TV kijken, koken, niets doen of???

Mijn beurt om de vragen te plaatsen, en het is een vraag aan mezelf :D

Ik wil wel meteen van de gelegenheid gebruik maken om aan te geven dat wij van de organisatie niet weten wie onze Santa’s zijn. De vragen worden anoniem in het excelbestand geplaatst dat we bijhouden. Neonlight weet wie mijn Santa is, ik weet wie de hare is… Marleen_88 en Lavitabella weten niet wie hun Santa’s zijn.

En dan nu antwoord op de vraag :D

Ik ben gelukkig wel elke avond thuis… :D doordeweeks is rijden vrij lastig ivm de manegelessen… voor de paarden niet erg, want die staan jaarrond 24/7 buiten. Woensdag en vrijdag zijn mn vrije middagen, dus dan rijd ik wel.. en in de weekenden :D

Als ik thuis ben, doe ik niet heel veel. Ik doe mn NR-dingen voor Bokt, begin vd avond doe ik nog wel eens een workout of training in de paal… op dinsdagavond doe ik pilates, op donderdagavond personal training.

Verder lig ik graag op de bank met mn iPad, en natuurlijk knuffelen met al mn lieve dieren <3 de tv staat altijd wel aan, al is het ook vaak als ‘achtergrondgeluid’.. :D

Koken… ik kan het wel (en volgens manlief nog aardig goed ook), maar het is niet mn hobby… ik maak het liefst gerechten die snel klaar zijn… geduld is niet mn sterkste kant. Wat ik wel graag doe, is eten… vandaar ook de workouts, pilates en personal training… als ik dat niet doe, kan je me binnen de kortste keren rollen :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 22:50

Ik had zo'n lol toen deze vraag binnen kwam, vooral ook omdat ik wist dat jij hem zelf moest plaatsen. _O- _O- _O-

Ik heb respect voor je hoeveel jij doet dagelijks. Ik denk altijd dat jij stiekem 30 uur in een etmaal hebt zitten met wat jij allemaal doet. :))

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 06:46

Renee schreef:
dieseltje09 schreef:

Tijdens mijn zwangerschap had ik hier vast een geniaal antwoord op maar nu hoef ik voor eten echt niet wakker gemaakt te worden :')

Ik sluit me hierbij aan :')

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:29

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 41
Hoe ziet voor jou een gezellige avond eruit? Met wie ben je, waar ben je en wat doe je?

Ik ben sowieso met vrienden of met mijn moeder. We hebben lekker eten en misschien een film ofzo. Of ik ben op een feest met lekkere meezing muziek. Of natuurlijk op een dansfeest, dan ben ik alleen maar dans ik met veel verschillende mensen en dat is eigenlijk ook altijd gezellig!

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 07:30

dieseltje09 schreef:

Laat mij maar gewoon slapen hahaha. Lievelingseten vind ik lastig te zeggen, ik lijk namelijk wel een zwangere vrouw want ik heb elke maand een andere craving zo'n beetje. Op dit moment is dat gevuld speculaas en chocolade kruidnoten, maar het was vorige maand een tosti met chorizo en oude kaas _O-

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 08:02

Mijn lootje heeft dit topic ontstipt denk ik :o :') :wave:
Gelukkig heb ik al aardig wat cadeautjes in de pocket voor hem/haar :D *\%/*
Hoop over 3 weken nog wat leuks in Indonesië te scoren.

~~~~~~~~

Lievelings eten; 100% Italiaans :~
Maar of je me er ook voor wakker mag maken ‘s nachts… hmm nee doe maar niet.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 08:32

Snachts mag je me wakker maken voro frikandel speciaal of kapsalon misschien, maar verder niet hoor _O-

Tuindingen zou ik ook wel leuk vinden, iets van zonne energie lampjes of bv. wat voor de vogeltjes :-)

Mijn ileuke avondje is bv samen met mijn vriend naar een nieuw restaurantwat we nog niet kennen, samen wat eten en kletsen. Waar ik ook naar uit kan kijken zijn af en toe geplande avondjes thuis op de bank met een boorelplank als avondeten met de kinderen thuis en lekker filmavond samen.

Thuis op de bank met netflix aan kan ik ook altijd wel waarderen. Maar bv af en toe doen we bbq bij ons in de tuin met de bovenburen en lekker lang buiten zitten borrelen. Dat vind ik ook erg leuk en gezellig op zijn tijd :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 09:39

Citaat:
Weekvraag week 41

Een gezellige avond kan inderdaad zoveel zijn zoals anderen hier ook al zeggen :-)

Lekker op de bank met een goed boek of een film :-) of ergens een hapje eten, met de wederhelft, maar ook met vrienden of familie :-)
Naar de film is ook leuk, dat heb ik eigenlijk al veel te lang niet gedaan.

Punt is een beetje dat na het werk we naar de paarden gaan en daarna gaan eten. Als er dus een avondactiviteit is anders dan 'eten', 'paarden', 'bank' dan vraagt dat serieuze planning :))

Op vakantie lekker op een terrasje buiten zitten tot het donker wordt :-) Dat is ook leuk.

Over buiten dingen: wij hebben een balkon. Voor vogeltjes doen we wel vanalles :-) Vorig jaar bij SS zat er een doorzichtig vogelvoerhuisje dat je aan het raam kunt plakken in het pakket. Echt een topper, die hangt aan het glas van het balkon en heeft vorig jaar veel bezoekers gehad +:)+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:23

Leuk, Santa post!!

Niet leuk als je lootje bijna niet reageerd. Ik hoop niet dat je mij bedoelt, volgens mij reageer ik regelmatig. Alleen geef ik niet op alle vragen die door iedereen gesteld worden antwoord, omdat ik daar al antwoord op heb gegeven, of het staat al in mijn voorstelpost.

Mijn favoriete avond hangt er vanaf of het doordeweeks of in het weekend is.

Doordeweek: lekker op de bank op mijn luie stoel met een van de twee katten opschoot een serie kijken waarbij je niet teveel hoeft na te denken. Man mag daarbij aanwezig zijn, maar ik vind het ook heerlijk om alleen thuis te zijn.

In het weekend spreek ik graag met vrienden af, bij hun thuis of in een cafe. Maar dan wel een cafe waar je goede gesprekken kan voeren, dus niet waar de muziek te hard staat.

Maar uit eten gaan, naar een concert, theater,biosscoop of voetbalwedstrijd vind ik ook heel leuk.

En ik doe nu regelmatig spelletjesavonden of zelfs hele zondagen met vrienden. We hebben al veel spelletjes, al zijn er nog een paar die me wel leuk lijken. Dat zijn vlotte geesten en regenwormen. Sowieso zijn spelletjes die je met 2-4 personen kunt spelen welkom. Ik heb al Beverbende Bokkie smijten en Atomic kittens. Ik ben wel fan van dit soort "kleine" spelletjes.

Mijn favo voetbalclubs, heb ik die al gezegd? Dat zijn Feyenoord en Willem 11.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:27

Atomic Kittens? Is dat Exploding Kittens terwijl je "the tide is high" zingt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:33

Neonlight schreef:
Ik had zo'n lol toen deze vraag binnen kwam, vooral ook omdat ik wist dat jij hem zelf moest plaatsen. _O- _O- _O-

Ik heb respect voor je hoeveel jij doet dagelijks. Ik denk altijd dat jij stiekem 30 uur in een etmaal hebt zitten met wat jij allemaal doet. :))

Mijn lootje mag me wel dagen geven met 30 uur in een dag. _/-\o_ Zou ik wel kunnen gebruiken, kom toch vaak tijd te kort.

Maar ik heb nog wel een serieuze top. Nieuw is te duur (zie prijzen van 10 tot meer dan 15 euro voor een kerstbal). Maar mocht je in de kringloop, of nieuw (restantenwinkel ofzo) een kerstbal vinden van zeeleven (vis, krab, zeester, enz), dan zijn die welkom. Mag dus rustig tweedehands zijn (dan zijn ze vaak nog betaalbaar).

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:37

Roosch schreef:
Atomic Kittens? Is dat Exploding Kittens terwijl je "the tide is high" zingt?

Ik stik zowat in mn koffie _/-\o_

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:43

Zo'n doorizhtig foto huisje aan het raam lijkt mij ook leuk! Ik heb hier een soort pergola met staaldraad hekwerk ertussen in de tuin. Evt tuinlampjes, vogelhuisjes of versiering die daaraan gehangen kunnen worden is ook welkom :-)

En niet iedereen reageert evenveel idd. Ik vind het elke keer wel leuk als ik een berichtje van mijn lootje voorbij zie komen, binnenpret voor mij en als daar dan een keer geen concrete hint of juist herhaling instaan helemaal leuk. Anders hadden we net zo goed ieder een voorstelpost kunnen laten maken en het daarbij kunnen laten dat ieder daarop wat haalt en klaar. Juist het stalken en de voorpret dat jij weet wie je lootje is en je lootje geen idee heeft met meepraten in het topic is zo leuk als je mij vraagvind ik persoonlijk wel leuk.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:46

oi oi, wakker maken voor eten, nou meestal hoef je mij denk ik niet wakker te maen want zo best slaap ik niet, dus als ik slaap lijkt het mij heerlijk... om te blijven slapen hahahah
Maar als je bedoeld waar ik eigenlijk nooit nee op zeg, dan zijn dat salmiaklollys, en dan gewoon de simpele variant.. geniaal, al lust ik die witte ook wel, maar daar wordt ik eerder misselijk van. Als je mij per ongeluk toch wakker maakt kan je het beste eerst een kop koffie geven:P

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:56

Zijn er zelfs puzzelwedstrijden? Dat heb ik nooit geweten. Wat tof dat je daar met vrienden aan meedoet boeflover.

Wat weer een lief kaartje! Zijn er veel Santa's die voorafgaand aan het pakket een kaartje sturen?

Roosch schreef:
dieseltje09 schreef:

Niet, laat mij maar slapen. :')

Dit. Je mag me wakker maken voor brand, niet voor eten.
Echt lievelingseten heb ik denk ik ook niet. Ik kan heel erg genieten van een goeie lasagne, maar dat hoef ik ook echt niet elke dag te eten. Ik doe het goed op afwisseling.

@Banjer: Wat een mooie herinnering aan je oma, een roodborstje. Het lijkt me prachtig als je zo'n concreet symbool hebt voor je relatie met iemand.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:02

Wat leuk! Nog meer santapost! *\o/*

Jammer als een lootje niet zo actief is, maar toch al wat dingen geshopt stal_fiore! Dat is toch best een goede score al! *\o/*

Ik heb al wel een shoplijstje gemaakt, maar nog niks gekocht. Wellicht zegt mijn lootje nog iets, waarvan ik denk "oooh ook leuk om te geven". Maar ik ben er zeker van dat ik een leuk pakket kan maken voor mijn lootje. Zoveel opties en ideeën :))

Maak mij asjeblieft niet wakker... _O- Dat overleefd niemand dan haha. Maar qua eten heb ik - zoals eerder gezegd - een zwak voor regenboog zure matten. En verder voornamelijk hartig. Kaas & worst etc. Ik mag alleen helaas momenteel geen rauwe worst (zoals salami etc.). Chippies ook lekker. Favoriete thai sweet chili sensations of naturel met een dipsausje. Of bugles met danish chef. En qua gewoon eten; goulash soep of stoofvlees <3

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:16

Ik vind het ook heel moeilijk om de vragen bij te houden, dus sorry lootje, mocht ik ook tot de weinig reagerende behoren :o

Een gezellig avondje is voor mij eerst iets gaan doen buitenshuis, dit omdat ik de hele dag thuis zit ivm vanuit huis werken. Daarna liefst een bordspel of kaartspel spelen, lekker koken/eten, en daarna onder een dekentje op de bank met mijn man met een goede film/serie/game.

En zoals je al hoort… heb ik altijd meer plannen dan tijd voor de avonden _O-

Qua eten waar je mij wakker voor kunt maken… mijn slaap is ook echt echt heilig, dus niet zo heel veel denk ik :') maar voor een pannenkoek ontbijtje kom ik graag wat eerder uit bed.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:36

marleen_88 schreef:
Citaat:
Weekvraag week 41

Oeh ik vind veel leuk! Ik kan genieten van een avondje gamen met mijn vriend, met vriendinnen naar het terras, maar een avond tutten met paard op stal vind ik ook puur genieten. <3 Of gezellig naar mijn ouders en spelletjes doen met elkaar! Of met een dekentje, kop thee/koffie en een goed boek op de bank.. Ik ben snel tevreden haha. :D