Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 12:21

Nou ja, wat stom. Dan ben je niet lekker hoor.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 13:22

Het vreemde is dat deze verkoper voor de rest vrij normale advertenties heeft. Wel veel van Pingu, maar dan normaal. Misschien was diegene onder invloed tijdens het uploaden ofzo :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 14:42

Nou ik heb afgelopen week voor het eerst iemand geblokkeerd.
Ik was op zoek naar bekers van Friends die bij de McDonald's te verkrijgen waren, maar niet in NL. Dus ik had een bod gedaan op een beker. Dat werd afgewezen. Vervolgens vroeg ik of hij wilde zakken in prijs. Dit had hij gezien, maar er kwam geen reactie.
Even later bedacht ik mij dat het wel een goede prijs was, dus toch maar voor zijn vraagprijs gekocht.

Wordt de bestelling geannuleerd. En waarom? Ik had niet gevraagd of meneer wel in staat was om de beker te verkopen... Hij was namelijk tot januari niet thuis....
Toen ik hem wees op het feit dat er een vakantiemodus bestaat, en ik dit nog nooit meegemaakt hebt werd ie toch een beetje vervelend. Hij vond het onbeschoft dat ik geen berichtje had gestuurd vooraf (afgezien van het feit dat hij niet reageerde op mijn eerdere vraag, wie handelt er zo?).

Op zijn profiel meerdere automatische 1* reviews omdat hij bestellingen annuleert. Ik zal dus niet de enige zijn. Had wel echt even een WTF momentje hoor :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:43

Ok ik heb iers vreemds. Iemand had iets van mij gekocht. Dat duurde even voordat het werd opgehaald. Uiteindelijk kreeg ik melding dat het was afgehandeld en dat ik mn geld zou krijgen, automatische review gekregen van 5*. Nu ineens melding dat er een pakket klaarlag (er is een maand geleden wat kwijtgeraakt, dus dacht dat die eindelijk binnen was gekomen). Ik helemaal excited ophalen, was het dus een retour van eerstgenoemde.... :o? . Snap er geen reet van.... Heb mn geld enz gewoon binnen....

Nog wat anders. Iemand heeft een bundel van 14 producten bij me gekocht (of nouja, 14 advertenties, waar bij heel veel ook 6 of meer producten zijn). Per ongeluk heb ik 1 product 2x op Vinted gezet. Die heeft diegene ook 2x gekocht (voor €1,-). Daar kwam ik dus met inpakken achter.... Degene heeft bijna €9,- op het hele pakket. Dus ik bied mijn excuses aan voor het ongemak en bood aan om €1,- los in de doos te doen. Zegt diegene nog ja ook :+ . Ok het kan aan mij liggen, maar ik had als koper denk ik toch gezegd van; joh laat die ene euro lekker zitten :+ . Diegene staat in dr recht hoor, maar vind het een beetje krenterig :Y)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-25 14:44

iirrssjjee schreef:
Ok ik heb iers vreemds. Iemand had iets van mij gekocht. Dat duurde even voordat het werd opgehaald. Uiteindelijk kreeg ik melding dat het was afgehandeld en dat ik mn geld zou krijgen, automatische review gekregen van 5*. Nu ineens melding dat er een pakket klaarlag (er is een maand geleden wat kwijtgeraakt, dus dacht dat die eindelijk binnen was gekomen). Ik helemaal excited ophalen, was het dus een retour van eerstgenoemde.... :o? . Snap er geen reet van.... Heb mn geld enz gewoon binnen....

Waarschijnlijk is dit pakket nooit aangekomen bij de koper, maar op het moment dat het retour gezonden wordt, zet Vinted het automatisch op 'bezorgd'. De koper moet dan actie ondernemen en aangeven dat het niet bezorgd is, doen ze dat niet dan krijg jij indd uitbetaald en je pakket terug :j

Geen idee waarom Vinted dit zo heeft ingesteld, maar is al heel lang zo.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 14:54

Blue_flower schreef:
Unwritten schreef:
Weet iemand hoeveel dagen je hebt om op te halen bij VintedGo/Homer?

Normaal kan ik altijd wel direct gaan als het er is (het is donderdag afgeleverd) maar door omstandigheden kan ik pas dinsdag gaan :+

Staat in je mail

Ik had vorige keer een mail dat mijn pakket klaarlag en nog maar 0 dagen had om op te halen... :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:14

iirrssjjee schreef:

Nog wat anders. Iemand heeft een bundel van 14 producten bij me gekocht (of nouja, 14 advertenties, waar bij heel veel ook 6 of meer producten zijn). Per ongeluk heb ik 1 product 2x op Vinted gezet. Die heeft diegene ook 2x gekocht (voor €1,-). Daar kwam ik dus met inpakken achter.... Degene heeft bijna €9,- op het hele pakket. Dus ik bied mijn excuses aan voor het ongemak en bood aan om €1,- los in de doos te doen. Zegt diegene nog ja ook :+ . Ok het kan aan mij liggen, maar ik had als koper denk ik toch gezegd van; joh laat die ene euro lekker zitten :+ . Diegene staat in dr recht hoor, maar vind het een beetje krenterig :Y)

Ik vind het een beetje gek dat je zelf een oplossing voorstelt en als diegene daarin meegaat dat je het krenterig vindt. :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 16:57

upendo schreef:
iirrssjjee schreef:

Ik vind het een beetje gek dat je zelf een oplossing voorstelt en als diegene daarin meegaat dat je het krenterig vindt. :')

Dat mag je vinden. Ik had zelf gezegd, laat lekker zitten die ene euro... Als de verkoper ermee zou komen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:11

Ook ik vind het eerder vreemd dat je daar vragen rond stelt…
Juist is juist, op vinted worden biedingen van 1 euro minder gedaan, dus waarom zou het dan vreemd zijn dat je de euro van het stuk die ontbreekt er bij steekt? Ook ik zou dat maar netjes vinden en geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om te zeggen van ‘laat maar zitten’.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 17:29

Ik zou ook zeggen laat maar zitten. Maar kan me ook voorstellen dat je denkt van okee prima, daar gaan we verder niet over in discussie, ik vind je voorstel helemaal okee dus lekker afhandelen die hap.

Heb daar ook wel eens een discussie over gehad op Vinted geloof ik toen ik zei dat zo'n euro niet hoefde en het wel goed was zo.
Toen kreeg ik ook spijt dat ik niet gewoon een duimpje had gestuurd :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:19

Marjo schreef:
iirrssjjee schreef:

Waarschijnlijk is dit pakket nooit aangekomen bij de koper, maar op het moment dat het retour gezonden wordt, zet Vinted het automatisch op 'bezorgd'. De koper moet dan actie ondernemen en aangeven dat het niet bezorgd is, doen ze dat niet dan krijg jij indd uitbetaald en je pakket terug :j

Geen idee waarom Vinted dit zo heeft ingesteld, maar is al heel lang zo.

Dit heb ik ook een keer gehad. Koper nog wel bericht gedaan maar ik hoorde gewoon niks meer. Nou ja prima dan :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:29

Afbeelding

Ik kwam net deze tegen, vertaald uit het Frans. Deze koffer kost 70 of 80 euro bij de Action. Blijkbaar is ie in Frankrijk 5x zo duur nieuw? :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:35

Net wat ik dacht, de kindertrui die ze voor sinterklaas wilde hebben (en een paar dagen voor de tijd af te halen was) die komt nu retour en koopster reageert nergens meer op. :+

Duur setje markers :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:41

Haha dan ben je genaaid met die markers _O- Wij hebben ze ook vrijwel compleet, voor nog geen €30.- ofzo. Maar dan zonder die kist. :P

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:51

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]

Ik kwam net deze tegen, vertaald uit het Frans. Deze koffer kost 70 of 80 euro bij de Action. Blijkbaar is ie in Frankrijk 5x zo duur nieuw? :')

Vandaag nog de 150 stuks koffer ik frankrijk gekocht voor 25 euro, dus echt niet dat die 300 stuks zoveel kost….

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:53

maessie schreef:
Net wat ik dacht, de kindertrui die ze voor sinterklaas wilde hebben (en een paar dagen voor de tijd af te halen was) die komt nu retour en koopster reageert nergens meer op. :+

Balen man....en nu is jouw window of opportunity voorbij om het aan een ander te verkopen -O-
Ik vind dat best wel asociaal. Had dat zelf vorig jaar met een paar van die onderbind kinderschaatsen...
Tegen de tijd dat ze dan terug zijn is niemand meer op zoek naar schaatsen {:)-:(

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 21:16

Het is gelukkig een gewone (knolpower) kindertrui, die verkoopt nu ook nog wel. Maar zo raar als ze er eerst specifiek nog naar vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 06:23

Oh dat scheelt! Ik had het vorig jaar of 2 jaar geleden met een truitje met echt een sinterklaas afbeelding... die kwam dus weer terug ná 5 december omdat ze het niet afgehaald hadden _-:(

En die was er echt wel op tijd en direct verzonden na betaling...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 07:44

Dat zijn echt vervelende dingen ja.. Had ik met een zomershirt in de nazomer. Ook teruggekomen. Kan er dan wel om gniffelen dat de koper het geld nog niet heeft teruggekregen, transactie staat al 3 maanden op gepauzeerd. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 09:15

upendo schreef:
Dat zijn echt vervelende dingen ja.. Had ik met een zomershirt in de nazomer. Ook teruggekomen. Kan er dan wel om gniffelen dat de koper het geld nog niet heeft teruggekregen, transactie staat al 3 maanden op gepauzeerd. :+

Bij mij ook zo eentje. Ik haalde doosje terug op na retour, en toen wijzigde de status niet, en toen opende koper probleem, dat nu al weken open staat want ' de klantendienst gaat u contacteren" :')
Gelukkig heb ik item veilig terug

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 11:16

Mijn pakketjes zijn het netwerk in gegaan en nog steeds niet als verzonden gemarkeerd. 2 stuks, samen goed voor 55 euro. Hier ben ik echt even ziek van, want ze worden straks geannuleerd en ik sta zonder pakketten en zonder geld. En ik krijg direct 2 slechte beoordelingen.

Hier baal ik van zeg!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 11:29

Je moet een case aanmaken bij Vinted.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 13:46

Je krijgt op een gegeven moment zo'n extra update met 'het is tijd om he pakket te verzenden' en daar kan je aangeven het verzonden te hebben. Is die optie er niet? En heb je de verzendbewijzen die je in het pakketpunt krijgt bewaard?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 13:55

Ik kreeg dinsdag een mail dat mijn pakket die dag afgeleverd zou worden in de shop, maar het is er nu nog steeds niet. Ik baal daar erg van, hoop niet dat het kwijt is. De laatste tijd raakt er echt veel kwijt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-25 14:26

CastaMickey schreef:
Je krijgt op een gegeven moment zo'n extra update met 'het is tijd om he pakket te verzenden' en daar kan je aangeven het verzonden te hebben. Is die optie er niet? En heb je de verzendbewijzen die je in het pakketpunt krijgt bewaard?

Van Mondial relais krijg je nooit verzendbewijzen. En ik heb inmiddels ook aangegeven dat ze verzonden zijn, maar als er vanuit het mondial netwerk geen update komt, dan blijven ze staan zoals ze staan. Op niet verzonden.

En als de status niet wijzigt voor maandag, dan wordt het gecancelled, gaat het geld terug naar de kopers en zijn de pakketten dus ook verloren in het netwerk.

Stel dat ze toch aan komen en de koper zijn geld al terug heeft, dan moet ik er maar op vertrouwen dat ze toch nog achteraf willen betalen. Maarja, dat is wel een gok. Want hoeveel mensen zijn er nog eerlijk?