Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snippergroen schreef:Ik heb problemen met mijn autosleutel. Mijn auto wil, de laatste tijd, zo nu en dan niet van het slot. Dan moet ik hem handmatig openen d.m.v. het (verstopte) slot in de deurhendel. Mijn deur wil wel altijd op slot en dus enkel niet van slot. Vet irritant. Zou er sprake zijn van een leeglopende batterij of is er mogelijk iets anders aan de hand? Meestal doet hij het gewoon. Eens in de 3 a 4 weken heb ik een keer dat geëmmer en daarbuiten is er niks aan de hand.

Little_Gift schreef:Waarom heet er niemand january, februari, march, july, september, october, november of december?
Maar vinden we het wel ok om kinderen de naam April, May en June te geven?
Little_Gift schreef:Waarom heet er niemand january, februari, march, july, september, october, november of december?
Maar vinden we het wel ok om kinderen de naam April, May en June te geven?
APCIII schreef:\Snippergroen schreef:Ik heb problemen met mijn autosleutel. Mijn auto wil, de laatste tijd, zo nu en dan niet van het slot. Dan moet ik hem handmatig openen d.m.v. het (verstopte) slot in de deurhendel. Mijn deur wil wel altijd op slot en dus enkel niet van slot. Vet irritant. Zou er sprake zijn van een leeglopende batterij of is er mogelijk iets anders aan de hand? Meestal doet hij het gewoon. Eens in de 3 a 4 weken heb ik een keer dat geëmmer en daarbuiten is er niks aan de hand.
Dat is de batterij, zoals hiervoor ook al door anderen genoemd.
Iets meer uitleg:
Bij het op slot zetten is een simpel commando voldoende, bij open maken is er iets meer "controle" nodig of het inderdaad wel een geldige sleutel is die de auto probeert open te maken. En dat iets meer ingewikkelde signaal voor "open maken" kan bij een slechte batterij dus niet meer correct verzonden worden.
Heel kort door de bocht, iedereen mag 'm op slot zetten (relatief eenvoudig signaal), maar alleen de juiste sleutel (juiste beveiligingscode) mag 'm open maken.
en iedereen dank voor de tip! Dan wordt het inderdaad een nieuwe batterij
Citaat:Beiden worden als verminderd toerekeningsvatbaar beoordeeld.
De rechtbank wees ook de schadevergoeding toe van afgerond 130.000 euro, beiden de helft. In het geval van de toen 12-jarige zijn de ouders daarvoor verantwoordelijk.