Inflatie en alle gestegen kosten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:45

MarlindeRooz schreef:
Ik ken ook mensen die dat doen. Op papier apart wonen maar eigenlijk samenwonen. Voor maximale toeslagen etc.

Je kan deze fraude melden bij de gemeente. Maar daar heb ik weinig zin in. Zeker omdat er kinderen in het spel zijn en er al enorme schulden zijn…

Van die stereotype mensen die al dikke schulden hebben en dan wel roken, extra dieren nemen. Oh en bewust zwanger worden van kind nummer 3. Van 3 vaders ook. :=

.... En een BMW voor de deur en een fatbike in de voortuin _O-

8nnemiek

Re: Inflatie en alle gestegen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:54

Een kennis van ons heeft bij de voedselbank gewerkt als vrijwilliger.. en ze is er uiteindelijk mee gestopt omdat ze het niet kon aanzien hoe veel mensen daar binnen liepen die het overduidelijk niet nodig hadden.. Ze noemde inderdaad ook de BMW, en dan mensen in driedelig kostuum ook := Niet een enkeling, maar echt de een na de ander.
Het is jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt, terwijl het natuurlijk geweldig is voor de mensen die het echt nodig hebben. En die laatste zijn dan ook nog vaak degene die zich juist bezwaard voelen om er hun eten te moeten halen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:56

Viel mij laatst ook op bij de voedselbank. Maar ook mensen die op komen halen en dan gaan lopen zeuren over de datum. := 8)7

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:14

Sodera schreef:
Oh 100% op papier idd, maar wat er elke maand op mijn bankrekening kwam te staan, verschilde bijna niet.
En als je rond kunt komen zoals je zelf wilt op dit huidige salaris, en liever tijd krijgt ipv meer geld, is dat wel een overweging.

Dat is meer wat ik wilde zeggen!

Ik zie mijn chemobrein achteruit geschreven heeft ik bedoel vooruit :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 14:16

Muppett schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik ken ook mensen die dat doen. Op papier apart wonen maar eigenlijk samenwonen. Voor maximale toeslagen etc.

Je kan deze fraude melden bij de gemeente. Maar daar heb ik weinig zin in. Zeker omdat er kinderen in het spel zijn en er al enorme schulden zijn…

Van die stereotype mensen die al dikke schulden hebben en dan wel roken, extra dieren nemen. Oh en bewust zwanger worden van kind nummer 3. Van 3 vaders ook. :=

.... En een BMW voor de deur en een fatbike in de voortuin _O-

Nee daar is geen geld voor… zij heeft een oude auto en hij mag niet rijden want onder invloed aangehouden. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 16:54

8nnemiek schreef:
Een kennis van ons heeft bij de voedselbank gewerkt als vrijwilliger.. en ze is er uiteindelijk mee gestopt omdat ze het niet kon aanzien hoe veel mensen daar binnen liepen die het overduidelijk niet nodig hadden.. Ze noemde inderdaad ook de BMW, en dan mensen in driedelig kostuum ook := Niet een enkeling, maar echt de een na de ander.
Het is jammer dat er zoveel misbruik van gemaakt wordt, terwijl het natuurlijk geweldig is voor de mensen die het echt nodig hebben. En die laatste zijn dan ook nog vaak degene die zich juist bezwaard voelen om er hun eten te moeten halen.

Maar met veel schulden horen die mensen er alsnog, want ze voldoen aan wat je over moet houden. Terwijl je zonder schulden er al amper voor in aanmerking komt met bijstandsniveau, omdat ze werken met vaste bedragen voor allerlei kosten. Als jij meer kwijt bent daaraan wordt dat al niet meegenomen. Terwijl de schulden wrl tellen...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 15:56

Mensen die er komen zullen er vast recht op hebben ook al zien ze er fatsoenlijk uit.

Weer een forse verhoging van de treinkaartjes. Ik denk dat ze graag iedereen uit de trein hebben. Ellendig voor diegenen die er van afhankelijk zijn zonder forse inkomens verhoging te krijgen -O-

https://nos.nl/artikel/2575260-treinkaa ... cent-erbij