Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:17

Sterkte voor iedereen met het verlies van een dierbare.

Kunnen we vandaag niet gewoon overslaan?
Met omapoes (12 jaar) naar dierenarts ivm moeilijk ademen.
Was accuut hartfalen en nog meer ellende dus moest haar laten inslapen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:23

luuntje :(:) veel sterkte!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:25

Ach wat enorm sneu en zo onverwachts. Heel veel sterkte met het verlies :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:34

Luuntje sterkte.

Zorgverzekering basis+ aanvulling en inclusief eigen risico 204 euro gemeente zorgpolis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:39

Luuntje sterkte!

Wij zitten bij DSW en heb voor mijn man de hoogste AV ivm tandartskosten, betaal voor zijn verzekering 195 euro en voor mij 175 -O-
Ik vind het echt vreselijk duur, krijg ook geen toeslag.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:40

Ik durf nog niet eens te kijken naar mn zorgverzekering volgend jaar :')

Mijn hond is een schat hoor, maar kan ze aub stoppen met haar speeltjes achter de bank gooien en dan janken tot ik het voor haar pak?? Wil het best voor haar door de kamer gooien maar dan moet ze het bij mn schoot leggen, niet telkens zodat ik ondersteboven moet om die speeltjes te pakken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:21

DuoPenotti schreef:
Ja veel langer, ik was 9.
Hij is ook langer dood dan hij heeft geleefd, hij was maar 38.

Maar zo raar dat je iemand die je eigenlijk zo kort hebt gekend toch echt intens kunt missen

Nou hè? Raar is dat. Blijft moeilijk dit soort dagen. Sterkte.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:29

Iedereen met het missen van een ouder: heel veel sterkte.

Luuntje :(:)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:51

Sterkte Luuntje.

Hier vandaag mijn kittens gehaald, helaas zaten ze ONDER de vlooien, dus stop 1 was bij de dierenarts

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:59

Sterkte Luuntje. :(:)

Ook voor iedereen die een ouder moet missen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:07

Sterkte Luuntje.

Ik erger aan de jeuk in het gezicht, het is echt de vraag waar ik allergisch voor ben..
3 weken geleden had ik ook al een allergische reactie in het gezicht.

En het weer vandaag, wel-niet weer om een warme jas aan te hebben..
Het is te warm om aan te hebben tijdens het werk, maar ook weer te koud om niet te dragen.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:10

ik erger me eraan dat het zo vroeg donker wordt, heb geen goede witlicht lamp en kan gewoon niet lekker verven of de juiste kleuren kiezen met het lamplicht wat ik heb. Hoee ga ik op deze manier mijn portfolio af krijgen :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:11

Sterkte allemaal!

Sigislief heb je een bepaald voedingsmiddel gehad waar je allergisch op kan reageren?

Hier was het echt koud vandaag en wat verschrikkelijk veel regen bah

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:20

Froukje_J Ik durf het dus niet te zeggen voor wat/welk voedingsmiddel ik allergisch voor ben.
Slik nu ook sinds een paar dagen weer allergie pillen om de jeuk te verminderen..
Morgen ga ik de huisarts bellen voor een afspraak, en ook vragen voor een allergietest.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:40

Polarize schreef:
ik erger me eraan dat het zo vroeg donker wordt, heb geen goede witlicht lamp en kan gewoon niet lekker verven of de juiste kleuren kiezen met het lamplicht wat ik heb. Hoee ga ik op deze manier mijn portfolio af krijgen :')

Wat houdt je tegen om er een te kopen, misschien het prijskaartje of de over het algemeen heel saaie look? Het merk daylight verkoopt losse peertjes, dan kan je zelf een leuke lamp uitzoeken voor erbij. Of misschien heb je al een bruikbare lamp in huis waar zo'n peertje in past
https://www.daylightshop.com/daglichtla ... -c-46.html

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:50

Telpeva schreef:
Polarize schreef:

Wat houdt je tegen om er een te kopen, misschien het prijskaartje of de over het algemeen heel saaie look? Het merk daylight verkoopt losse peertjes, dan kan je zelf een leuke lamp uitzoeken voor erbij. Of misschien heb je al een bruikbare lamp in huis waar zo'n peertje in past

Geld gedeeltelijk, de ene lamp is re andere niet en ik ben enorm specifiek hoe ik mijn licht wil hebben met tekenen. Ik kan het niet betalen om meerdere lampen uit te proberen (kan natuurlijk terugsturen en testen, maar daar blijf je ook enorm mee bezig). En ik heb ook geen goede lamp waar zo'n peertje in zou passen. Dan zou het de grote lamp aan mn plafond moeten zijn, maar ik wil geen licht wat recht van boven komt, dan krijg ik van die harde schaduwen van mn hand enzo op mn canvas/papier/schetsboek.

Ik heb ooit een lightboard gekocht bij de action voor 15 euro, is bedoeld om op over te trekken maar geeft ook vrij wit licht, dus ik zet die vaak rechtop tegen de muur en dan aan samen met mijn grote lamp en dan kan ik redelijk werken, maar ideaal is het niet :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:53

Polarize schreef:
Ik durf nog niet eens te kijken naar mn zorgverzekering volgend jaar :')

Mijn hond is een schat hoor, maar kan ze aub stoppen met haar speeltjes achter de bank gooien en dan janken tot ik het voor haar pak?? Wil het best voor haar door de kamer gooien maar dan moet ze het bij mn schoot leggen, niet telkens zodat ik ondersteboven moet om die speeltjes te pakken

Zo herkenbaar. :')

Sterkte aan iedereen die het nodig heeft! :knuffel:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:12

Polarize schreef:
Telpeva schreef:

Geld gedeeltelijk, de ene lamp is re andere niet en ik ben enorm specifiek hoe ik mijn licht wil hebben met tekenen. Ik kan het niet betalen om meerdere lampen uit te proberen (kan natuurlijk terugsturen en testen, maar daar blijf je ook enorm mee bezig). En ik heb ook geen goede lamp waar zo'n peertje in zou passen. Dan zou het de grote lamp aan mn plafond moeten zijn, maar ik wil geen licht wat recht van boven komt, dan krijg ik van die harde schaduwen van mn hand enzo op mn canvas/papier/schetsboek.

Ik heb ooit een lightboard gekocht bij de action voor 15 euro, is bedoeld om op over te trekken maar geeft ook vrij wit licht, dus ik zet die vaak rechtop tegen de muur en dan aan samen met mijn grote lamp en dan kan ik redelijk werken, maar ideaal is het niet :')

Heel herkenbaar allemaal :j voor mij duurde het ook een tijd tot ik de voor mij goede oplossing had gevonden. Succes in elk geval!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:28

Ik moet me eigenlijk niet met andermans kinderen bemoeien, maar mijn buurvrouw haar zoontje vind het geweeeldig om voor auto's langs te schieten. Als ze ook nog eens hard gaan toeteren is het al helemaal geweldig.
Probleem is dat hij midden op de weg speelt, niet de stoep op gaat als er auto's aankomen, en als ze weer door willen rijden omdat hij stil blijft staan en oogcontact maakt, ineens vlak voor de auto langs schiet op zn loopfietsje.
Ik vind het doodeng, heb hem zelf ook al eens bijna geschept met mn scooter omdat hij dus echt wacht tot je gas geeft voordat hij over de weg schiet.
Volgende keer dat ik de buurvrouw zie zal ik wel vragen of ze wel weten dat hij dat doet, want ik vind het geen fijn gevoel.

PotjeMayoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:56

Erger me suf aan mn gebit...
ik knarsetand snachts en nooit wat van gezegd door de tandarts tot paar maanden terug, dus toen een knarsbitje gekregen. Maar daardoor is mn glazuur slecht en heb ik sowieso vaak ergens een gaatje. Hele leven lang al slecht gebit gehad. Had al poosje last van pijn als ik t bitje inhad en op 1 kies beet en daarvoor vanochtend gebeld en kon terecht. Toen vond ze nog een kleintje en een wat grotere die pas over 2 weken kan. Maar ik heb nu last van 1 van die gaatjes die af en toe van die zeurende pijn geeft en dan weer weg gaat; ik vermoed de grote, ook omdat ze er een beetje voorzichtig in heeft zitten pulken om het te checken... Morgen maar weer bellen... en ik heb zo'n hekel aan de tandarts :/ de angst blijft toch hangen ergens. ookal heb ik wat verschillende lieve tegenwoordig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:06

Polarize schreef:
Ik moet me eigenlijk niet met andermans kinderen bemoeien, maar mijn buurvrouw haar zoontje vind het geweeeldig om voor auto's langs te schieten. Als ze ook nog eens hard gaan toeteren is het al helemaal geweldig.
Probleem is dat hij midden op de weg speelt, niet de stoep op gaat als er auto's aankomen, en als ze weer door willen rijden omdat hij stil blijft staan en oogcontact maakt, ineens vlak voor de auto langs schiet op zn loopfietsje.
Ik vind het doodeng, heb hem zelf ook al eens bijna geschept met mn scooter omdat hij dus echt wacht tot je gas geeft voordat hij over de weg schiet.
Volgende keer dat ik de buurvrouw zie zal ik wel vragen of ze wel weten dat hij dat doet, want ik vind het geen fijn gevoel.

Ja de groeten zeg, als iemand mijn kind dit ziet doen hoop ik dat ze hem in z'n nekvel grijpen en bij me af komen leveren. Hij zou z'n buitenspeelprivileges per direct kwijt zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 23:21

Nou, ik zou ook uit de auto springen en voor zijn eigen welzijn zo'n brul geven dat hij het de volgende keer wel laat.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:34

Volgens mij is m’n rib gekneusd door het hoesten :\

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:38

Urbanus schreef:
Polarize schreef:

Ja de groeten zeg, als iemand mijn kind dit ziet doen hoop ik dat ze hem in z'n nekvel grijpen en bij me af komen leveren. Hij zou z'n buitenspeelprivileges per direct kwijt zijn.

Hij kreeg van mij ook niet al te vriendelijke woorden toen ik m bijna tegen mn scooter had :') en dat was nog van de zomer terwijl één van de ouders van de buurtkinderen erbij stond, maar die keek mij boos aan.
Mn buren zijn nogal...vrij. met hoe de kinderen mogen spelen. Ze hebben er ook geen oog op, want ze wonen aan het andere uiteinde van de straat en ik zie de kinderen bijna dagelijks bij ons voor huis.
Het is geen drukke weg, maar toch. Mn ouders hebben iets vaker contact met hun, dus als die de buren eerder zien zullen ze het ook zeggen. Als dat jochie het bij mn vader flikt wordt ie inderdaad in zn nekvel gepakt en thuis afgezet hoor, hoop stiekem dat t gebeurt, maar zoveel lef heb ik niet :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:04

Dat oma (93 jaar), ineens enorm achteruit gaat... Iets meer dan een jaar geleden hebben mijn man en ik 112 voor haar gebeld. We gingen op visite maar ze wilde niet eten, niet drinken en viel in de gesprekken steeds weg (dat ze niet reageerde), en ze was aan het ijlen. De ambulance heeft haar toen meegenomen en ze is opgenomen geweest. Na een aantal testen en onderzoeken, bleek ze dementerend te zijn (wisten we al, ze kreeg al iedere dag thuiszorg), maar in zo'n mate dat ze haar niet meer naar huis wilden sturen.

Nu woont ze iets meer dan een jaar in het verzorgingshuis en is ze vaak aan het huilen (heb ik haar nog nooit zien doen) en is ze in paniek (ik durf niet naar school, waar is mijn man (al 35 jaar overleden), ik ben voor het eerst ongesteld, wanneer kom je me ophalen, wanneer word ik thuisgebracht, enz enz). Ze zijn nu zelfs bezig om te kijken of ze naar een gesloten afdeling kan :(