Edit: het is zelfs al eerder een UO geweest zie ik

Deze is bijna een plagiaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fly_high schreef:Geen idee of het een UO is (?) maar die hele Mongol Derby is een enorm trieste bedoening en helemaal niet op zijn plek op een "paardvriendelijke" site zoals bokt
Losgezien van dierenwelzijn riekt het allemaal ook naar de ergste slag kolonialisme als je je rijke blanke jongens feestje per se op die plek en op deze manier moet houden.
prompter schreef:Elk jaar wordt er wéken op dit forum over gepraat, alle uitslagen worden gedeeld en na afloop praten ze nog een tijd na. Het is hier dus wel heel populair.
Fly_high schreef:Ik vind het hoe dan ook nog steeds veel te populair voor zulke idiote race van stel zware volwassenen op kleine pony's die als wegwerpspul worden behandeld. Om maar te zwijgen over uitbuiting van lokale bevolking zodat paar blanke toeristen hun lol kunnen hebben.
Zou je als dame van 90 kilo op een b-maat pony in de Nederlandse dressuurring durven te verschijnen dan is het internet te klein (en terecht zo!) maar zodra pony in kwestie in een of ander Verweggistan staat is het ineens allemaal dikke prima
Fly_high schreef:Dat vind ik ook van de zotte, heb zelfs een gast van meer dan 2m lang op kleine IJslanders (+/- 130cm) zien rijden en wat een triest gedoe was dat![]()
Zou nog steeds eerst overtuigend bewijs willen zien dat al die pony's nou zo bovennatuurlijk sterk zijn.
Nieuwsredactie schreef:*Bokt
Algemeen
Mike Field, de wederhelft van Apple, doet voor de tweede keer mee aan de Mongol Derby. Hij vertrok vrijdag de 15e met de trein naar Frankfurt om vanaf daar op zaterdag de 16 naar Ulaanbaatar te vliegen. De race zelf begon op zaterdag 23 juli. Lees het interview met Mike hier: [VN] Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee
Fly_high schreef:Ik vind het hoe dan ook nog steeds veel te populair voor zulke idiote race van stel zware volwassenen op kleine pony's die als wegwerpspul worden behandeld. Om maar te zwijgen over uitbuiting van lokale bevolking zodat paar blanke toeristen hun lol kunnen hebben.
Zou je als dame van 90 kilo op een b-maat pony in de Nederlandse dressuurring durven te verschijnen dan is het internet te klein (en terecht zo!) maar zodra pony in kwestie in een of ander Verweggistan staat is het ineens allemaal dikke prima
Veronica2 schreef:Dat deze toeristische dierenkwellingtoestand zo populair is op bokt , heeft ongetwijfeld hiermee te maken:Nieuwsredactie schreef:*Bokt
Algemeen
Mike Field, de wederhelft van Apple, doet voor de tweede keer mee aan de Mongol Derby. Hij vertrok vrijdag de 15e met de trein naar Frankfurt om vanaf daar op zaterdag de 16 naar Ulaanbaatar te vliegen. De race zelf begon op zaterdag 23 juli. Lees het interview met Mike hier: [VN] Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee
Maar goed, die diertjes staan ongetwijfeld 24/7 buiten en worden natuurlijk bekapt.
Fly_high schreef:Nederlander van 180cm lang hoeft echt geen overgewicht te hebben om aan de zware kant te zijn voor die kleine pony's die ze in meeste Aziatische landen hebben![]()
Ik zag in Thailand ook strandritjes op lokale pony's, prima maat beestjes voor een Thai van waarschijnlijk nog geen 50 kilo zwaar maar wat een trieste vertoning is het met alle lange en zware Europeanen erop.
Cer schreef:Ik heb wat geprobeerd te googlen over uitbuiting van lokale bevolking. Zijn daar ook artikelen over?
Anders dan deze pagina:
http://www.thelongridersguild.com/mongolia.htm
Edit: ik zag net toevallig het nieuwe topic,
er staat vooralsnog geen onvertogen woord in
MyWishMax schreef:Helemaal met je eens, Fly_high.
Het zegt ook weinig dat een pony of paard gaat rennen met je. Dat zou ik niet meteen als een positief iets zien.