Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:19

Ik zie 12 reacties in het actuele betreffende topic, en het is 1130 keer bekeken.. Op t geheel genomen van dit forum heb ik niet het idee dat het erg populair is?

Edit: het is zelfs al eerder een UO geweest zie ik :j
Deze is bijna een plagiaat :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:23

Fly_high schreef:
Geen idee of het een UO is (?) maar die hele Mongol Derby is een enorm trieste bedoening en helemaal niet op zijn plek op een "paardvriendelijke" site zoals bokt :

Losgezien van dierenwelzijn riekt het allemaal ook naar de ergste slag kolonialisme als je je rijke blanke jongens feestje per se op die plek en op deze manier moet houden.

Eens!!!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:23

Elk jaar wordt er wéken op dit forum over gepraat, alle uitslagen worden gedeeld en na afloop praten ze nog een tijd na. Het is hier dus wel heel populair.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:26

prompter schreef:
Elk jaar wordt er wéken op dit forum over gepraat, alle uitslagen worden gedeeld en na afloop praten ze nog een tijd na. Het is hier dus wel heel populair.

Ja, dat idee heb ik ook, idd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:27

prompter schreef:

Het vorige topic van de derby augustus 2022 liep van 7 aug tot 20 aug, iets van 7 pagina's
(ik kan dan niet zien hoeveel mensen in dat topic zitten).. is dat inderdaad 'heel populair'?

Ik kan niet zo snel vinden of er dan in andere topics nog over gekletst wordt natuurlijk .. ;)

Avalanche

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:30

Als iets echt populair is krijg je in die tijd wel 50 pagina's.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:21

Ik vind het hoe dan ook nog steeds veel te populair voor zulke idiote race van stel zware volwassenen op kleine pony's die als wegwerpspul worden behandeld. Om maar te zwijgen over uitbuiting van lokale bevolking zodat paar blanke toeristen hun lol kunnen hebben.

Zou je als dame van 90 kilo op een b-maat pony in de Nederlandse dressuurring durven te verschijnen dan is het internet te klein (en terecht zo! :j ) maar zodra pony in kwestie in een of ander Verweggistan staat is het ineens allemaal dikke prima :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:27

Fly_high schreef:
Ik vind het hoe dan ook nog steeds veel te populair voor zulke idiote race van stel zware volwassenen op kleine pony's die als wegwerpspul worden behandeld. Om maar te zwijgen over uitbuiting van lokale bevolking zodat paar blanke toeristen hun lol kunnen hebben.

Zou je als dame van 90 kilo op een b-maat pony in de Nederlandse dressuurring durven te verschijnen dan is het internet te klein (en terecht zo! :j ) maar zodra pony in kwestie in een of ander Verweggistan staat is het ineens allemaal dikke prima :?

Is dat niet een beetje hetzelfde idee als de overtuiging dat IJslanders veel gewicht kunnen hebben?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:56

Dat vind ik ook van de zotte, heb zelfs een gast van meer dan 2m lang op kleine IJslanders (+/- 130cm) zien rijden en wat een triest gedoe was dat :\

Zou nog steeds eerst overtuigend bewijs willen zien dat al die pony's nou zo bovennatuurlijk sterk zijn.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:49

Wat ook een beetje gekkig is, is dat de eerste werd verreden in 2009. Dus tussen de tijd van Dzjengis Khan en 2009 bestond het helemaal niet. Het is daarom een puur commercieel ding en daarom mogen grote kerels (m/v) op kleine paardjes rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 23:54

Fly_high schreef:
Dat vind ik ook van de zotte, heb zelfs een gast van meer dan 2m lang op kleine IJslanders (+/- 130cm) zien rijden en wat een triest gedoe was dat :

Zou nog steeds eerst overtuigend bewijs willen zien dat al die pony's nou zo bovennatuurlijk sterk zijn.

Of ze bovennatuurlijk sterk zijn, is niet aan mij om te beoordelen maar ik mocht nooit wandelen met de IJsco die ik bij reed. Dat was stom; opstappen jij, fasten your seatbelts and no more smoking!
Om vervolgens aan de kletter te gaan }> kijk ons eens lekker hard gaan....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 00:45

Ja maar dat heb ik ook gehad met een veulen :+ die wilde ook niet wandelen en ging aan de kletter. Ik ga daar toch maar niet op zitten :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 09:32

Ik vind het lekker nietszeggend, wel of niet aan de kletter gaan.

@Veronica2 het is gewoon een commercieel toeristenfeestje met een historisch verhaaltje erbij gel*ld zodat het spannend en exotisch blijft :+

En zelfs al zou het kloppen, in de tijd van Dzjengis Khan bestond het begrip dierenmishandeling niet eens en niemand keek al te raar op van paarden tot aan een gruwelijke uitputingsdood laten werken, idem met zaken zoals kinderarbeid, slavernij en tig andere waar we inmiddels andere mening over hebben. Het is IMO ook een andere zaak als je die pony's daadwerkelijk noodgedwongen (te) zware lasten zou moeten laten dragen, iets met armoede en gebrek aan een ander vervoermiddel, maar zo puur voor de lol van paar verwende Westerlingen is echt om van te kotsen .

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:01

Dat deze toeristische dierenkwellingtoestand zo populair is op bokt , heeft ongetwijfeld hiermee te maken:
Nieuwsredactie schreef:
*Bokt
Algemeen
Mike Field, de wederhelft van Apple, doet voor de tweede keer mee aan de Mongol Derby. Hij vertrok vrijdag de 15e met de trein naar Frankfurt om vanaf daar op zaterdag de 16 naar Ulaanbaatar te vliegen. De race zelf begon op zaterdag 23 juli. Lees het interview met Mike hier: [VN] Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Maar goed, die diertjes staan ongetwijfeld 24/7 buiten en worden natuurlijk bekapt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:03

Oh dat topic loopt idd langer dan die andere, van 16 jul tot 7 aug.. dat is een week of drie?

Wat natuurlijk bekappen ermee te maken heeft, snap ik niet helemaal?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:08

Fly_high schreef:

Dat hoeft niet natuurlijk. Als het wat diervriendelijker zou worden ingestoken waarbij en de lokale bevolking daadwerkelijk in de lead zou zijn kan het een mooie manier zijn om met het land kennis te maken. Het concept heeft potentie. De uitwerking is misschien wat minder

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:10

Ik heb wat geprobeerd te googlen over uitbuiting van lokale bevolking. Zijn daar ook artikelen over?

Anders dan deze pagina:
http://www.thelongridersguild.com/mongolia.htm

Edit: ik zag net toevallig het nieuwe topic,
er staat vooralsnog geen onvertogen woord in :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:50

Veronica2 schreef:
Dat deze toeristische dierenkwellingtoestand zo populair is op bokt , heeft ongetwijfeld hiermee te maken:
Nieuwsredactie schreef:
*Bokt
Algemeen
Mike Field, de wederhelft van Apple, doet voor de tweede keer mee aan de Mongol Derby. Hij vertrok vrijdag de 15e met de trein naar Frankfurt om vanaf daar op zaterdag de 16 naar Ulaanbaatar te vliegen. De race zelf begon op zaterdag 23 juli. Lees het interview met Mike hier: [VN] Mongol Derby 2022: Mike Field doet voor de tweede keer mee

Maar goed, die diertjes staan ongetwijfeld 24/7 buiten en worden natuurlijk bekapt.

Het is geen dierenkwelling als wij het doen toch...

Ik zou zeggen dat verreweg de meeste buitenritjes in ontwikkelingslanden nergens op slaan qua dierenwelzijn en lekker exotisch paardrijden nou niet echt een ding is dat goed te combineren valt met zichzelf een paardenliefhebber vinden. Aziatische pony's zijn over het algemeen ook gefokt voor volwassenen van hele andere lengte en gewicht dan wat wij in Nederland kennen, dan moet je er maar vanaf blijven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:54

Eens. Europeanen zijn over het algemeen een stuk groter en zwaarder. Plus dat veel mensen overgewicht hebben. Niet eerlijk naar die pony's toe.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:07

Nederlander van 180cm lang hoeft echt geen overgewicht te hebben om aan de zware kant te zijn voor die kleine pony's die ze in meeste Aziatische landen hebben ;)

Ik zag in Thailand ook strandritjes op lokale pony's, prima maat beestjes voor een Thai van waarschijnlijk nog geen 50 kilo zwaar maar wat een trieste vertoning is het met alle lange en zware Europeanen erop.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:18

Fly_high schreef:
Nederlander van 180cm lang hoeft echt geen overgewicht te hebben om aan de zware kant te zijn voor die kleine pony's die ze in meeste Aziatische landen hebben ;)

Ik zag in Thailand ook strandritjes op lokale pony's, prima maat beestjes voor een Thai van waarschijnlijk nog geen 50 kilo zwaar maar wat een trieste vertoning is het met alle lange en zware Europeanen erop.

Dat was het punt idd :) ik bracht het wat onhandig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:53

Helemaal met je eens, Fly_high.

Het zegt ook weinig dat een pony of paard gaat rennen met je. Dat zou ik niet meteen als een positief iets zien. En daarnaast kan het al niet goed voor een paard zijn zonder dat je direct duidelijke signalen krijgt. Niet passend tuig hoeft ook niet meteen te zien of merken te zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:00

Cer schreef:
Ik heb wat geprobeerd te googlen over uitbuiting van lokale bevolking. Zijn daar ook artikelen over?

Anders dan deze pagina:
http://www.thelongridersguild.com/mongolia.htm

Edit: ik zag net toevallig het nieuwe topic,
er staat vooralsnog geen onvertogen woord in :+

Uitbuiten weet ik niet. Ik las net dat de locals prima betaald worden. Het is voor mij persoonlijk meer een onsmakelijk kapitalistisch feestje voor welvarende personen. Ik vind het concept super. Maar zou fijn zijn als het voor iedereen financieel toegankelijk(er) zou zijn en er meer wordt teruggegeven dan slechts een zak geld. Ik vind het was pervers.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:05

Raineri schreef:
Maar zou fijn zijn als het voor iedereen financieel toegankelijk(er) zou zijn

Deze snap ik niet, waarom zou dat zo moeten zijn?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 12:13

MyWishMax schreef:
Helemaal met je eens, Fly_high.

Het zegt ook weinig dat een pony of paard gaat rennen met je. Dat zou ik niet meteen als een positief iets zien.

Soms is dat ook juist een teken van onbalans. Toen ik veel te zwaar was, werd mijn EV ook heel loperig, maar dat was omdat ik te zwaar was. Ik ben inmiddels aardig afgevallen, maar ik ben er niet meer op gaan zitten. Te zwaar is te zwaar, en het is imo niet eerlijk naar je paard toe.