Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:36

VuurVleugels schreef:
Alle verschillen uit de weg gaan zegt ook iets over een karakter... Zou willen dat foeien zin had, maar ja als ik in dit topic elke 3 berichten een verborgen bericht zie zet dat ook niet echt zoden aan de dijk qua leesbaarheid van het topic.

Okeeeee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:37

MyWishMax schreef:
Ik heb bijna eetstoornis gekregen door opmerkingen van anderen. Want ik was helaas niet de gelukkige die geen veroordelingen kreeg toen ik heel dun was. Daar heb ik het echt heel lastig mee gehad. Gewoon maar niet eten in bijzijn van anderen om opmerkingen te vermijden of idd heel ongezond om maar geen opmerkingen te krijgen dat ik niet gezond mocht eten. En dat ongezond eten is ook niet gezond voor dunnere mensen :+

Ik val dus ook enorm af met stress, paar jaar geleden in paar maanden tijd 15 kilo. En dat alles kunnen eten was echt niet fijn, want ik had onwijs veel last van de ondergewicht. Zowel mentaal maar ook fysiek.

En ik hield daar allemaal mijn mond over, want anders kreeg ik nog meer opmerkingen en veroordelingen.

VuurVleugels schreef:
Mijn vriend heeft bijna zijn hele leven extreem ondergewicht gehad (voordat ik hem kende). Kwam geen gram aan, wat hij ook deed. Daar is hij zowel lichamelijk als mentaal ook wel echt bijna aan onderdoor gegaan! Body-positivity zou niet alleen voor de maten XL+ moeten gelden.

Ja dat is ook zo. Beide is eigenlijk niet goed.
En zo zie je maar dat ieder het ook anders beleefd. Ik vind het wel handing. En ik ben er echt nooit op veroordeeld. Tenminste zo ervaarde ik dat niet. Ja dat iemand ooit zei jij kunt dat koekje wel hebben, maar aan zulke uitspraken stoorde ik me toen niet, want at dat koekje graag. :D En ik zag ze niet als veroordelend maar meer als compliment.
Ik vond het heerlijk zo dun zijn en alles kunnen eten.
Wel heb ik beseft dat veel mensen mijn uiterlijk toen als goed beschouwde.
1 persoon heeft toen uit bezorgdheid gevraagd of het wel goed met mij ging.
En dat is te idioot voor woorden dat flink ondergewicht toen, want nu is dat misschien anders, als gezond gezien werd.
Ik ervaar wel een opmerking met nu te dik zijn van dat kun je beter niet pakken als veroordelend, want niemand ziet dik zijn als een compliment.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 11:37

Ik zet zelf nooit mensen op foei omdat ik het zo lekker vind om te ergeren aan ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:38

VuurVleugels schreef:
Oh haha sorry, klein misverstand dan. Ik ben het inhoudelijk ook zeker met Urbanus eens hoor, het zou beter niet zo gezegd kunnen worden!
Ik vond het een heel nette reactie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:38

VuurVleugels schreef:
Alle verschillen uit de weg gaan zegt ook iets over een karakter... Zou willen dat foeien zin had, maar ja als ik in dit topic elke 3 berichten een verborgen bericht zie zet dat ook niet echt zoden aan de dijk qua leesbaarheid van het topic.

En deze discussie heeft wel zin?
Wat probeer je er mee te bereiken? Ik bedoel maar, als je het zelf al op karakter gooit, snap je ook wel dat een discussie geen zin heeft omdat het niks veranderd!

Oh nee, dat is niet waar, er veranderd wel wat, de sfeer in het topic wordt zuur :roll:

Biecht:
Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee dat al vanaf het begin van dit topic, sommige mensen het nodig vinden om te pas en te onpas te reageren op Urbanus, op het moment dat zij iets zegt wat anderen niet bevalt.
Zou fijn zijn als dat veranderd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:40

M_D_H: Eens. "Live and let live" werkt twee kanten op. Mijn reactie op Soepblik, als ex-eetstoornispatiënt, was echt een heel stuk botter geweest dan die van Urbanus. Of die post nou waar is of niet, ook als je jezelf uithongert kun je nog je gezonde verstand gebruiken en een beetje rekening houden met andere mensen die ermee worstelen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:42

Biecht;
ik denk dat Urbanus haar eigen boontjes wel kan doppen en daar andere niet bij nodig heeft :D :+
Dat is wat mij juist regelmatig ergert dat als er dan iemand iets zegt daar een groepje voor op gaat komen.
Kom, Urbanus zegt graag dingen op het randje en verwacht juist reactie daarop. }>
Daar hoeft door "vriendjes" niet in geholpen te worden.
Fijn als dat eens veranderd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:43

Mijzelf gekieteld en de bluray box Farscape gekocht. [&]

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:43

Ik vraag me af hoe vaak mods per dag dit topic aanklikken om te kijken of het niet al escaleert :D

Een mod die wil biechten?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:46

DuoPenotti schreef:
Biecht;
ik denk dat Urbanus haar eigen boontjes wel kan doppen en daar andere niet bij nodig heeft :D :+
Dat is wat mij juist regelmatig ergert dat als er dan iemand iets zegt daar een groepje voor op gaat komen.
Kom, Urbanus zegt graag dingen op het randje en verwacht juist reactie daarop. }>

Goed punt, alleen dop ik de boontjes van Urbanus niet, ik dop mijn eigen boontjes!

Ik erger mij namelijk rot aan het feit dat er telkens weer op deze manier een discussie ontstaat, terwijl het enige wat ik wil zijn juicy confessions, zodat ik de dagen tussen de afleveringen van Temptation overleef :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:46

DP: Zou dan ook fijn zijn als mensen gewoon een keer stoppen met dat gedram. :) En al was het een bokker geweest met 10 berichten die aangesproken werd op dezelfde reactie, dan had ik daar dezelfde mening over gehad en exact hetzelfde gezegd. Mijn grootste irritatie in deze is namelijk niet dat mensen commentaar hebben op de reactie van Urbanus, maar op het feit dat je bij zo'n "biecht" blijkbaar alleen mag zeggen hoe erg het is voor die persoon, maar dat je haar er niet op mag wijzen dat het zo open en bloot op Bokt neerzetten voor sommige mensen triggerend kan werken. Dat laatste vind ik namelijk veel erger dan een beetje laconiek reageren op iemand met een track record van, laten we zeggen, veel fantasie.

sureido schreef:
Ik vraag me af hoe vaak mods per dag dit topic aanklikken om te kijken of het niet al escaleert :D

_O-

M_D_H schreef:
DuoPenotti schreef:
Biecht;

Goed punt, alleen dop ik de boontjes van Urbanus niet, ik dop mijn eigen boontjes!

Ik erger mij namelijk rot aan het feit dat er telkens weer op deze manier een discussie ontstaat, terwijl het enige wat ik wil zijn juicy confessions, zodat ik de dagen tussen de afleveringen van Temptation overleef :') _O-
Dat ook. _O- Ik moet op een manier mijn laatste anderhalve week als Toos Werkloos doorkomen. _O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:49

sureido schreef:

:')

Haha ja dat is wel een mooie vraag.

kiki1976

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:51

Mijn biecht:

Ik erger me dood aan iedere keer dat gezeik op elkaar. Kom hier om biechten te lezen, niet dat om iedere keer tich berichten commentaar op elkaar te lezen.
Echt jammer van het oh zo leuke topic

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:55

Urbanus schreef:
Ik zet zelf nooit mensen op foei omdat ik het zo lekker vind om te ergeren aan ze.

Ja dit!
Soms denk ik wel eens: zo, en nù gaat die persoon echt op de foei. En dan denk ik 5 seconden later.... ja maar dan mis ik de drama -O-
En drama wint het dan toch eigenlijk altijd wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:55

Misschien moeten we het dan ook gewoon laten rusten, in plaats van er elke keer weer een plasje over te willen doen? :)*

In de categorie werk: kwam ik er van de week toevallig achter dat ik nog toegang had tot één van mijn oude Google accounts? Yep. Heb ik daarin ook een beetje lopen rommelen met wat prijzen via een VPN ergens in Verweggistan? You bet. :))

En nee, ik hoef geen lecture over hoe dat illegaal is en bla bla bla.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 11:58

sureido schreef:

:))

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:08

Oké. Een sappige biecht dan. Toen ik 17 was, en een moeder - dochter vakantie had naar Chersonissos (wel in het laagseizoen) heb ik seks gehad met een Nederlandse barman en daarna weer gewoon naar mijn moeder gegaan :P ze weet nog altijd niks en das maar goed ook.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:03

DuoPenotti schreef:
beegee schreef:
Mijn biecht, ik vind ‘t zo erg… Ik zit 4-5 keer per week bij de Mac! Meestal “alleen” een frietje of een burger, met een milkshake of zo. Maar ‘t voelt zo slecht! :') En nu houd ik mezelf voor dat ik het nodig heb om op gewicht te blijven, want ik heb op het moment dusdanig stress dat ik ondanks mijn ontzettend slechte eetpatroon (ongewenst) blijf afvallen en gewicht blijf verliezen. Dus zo praat ik het goed: zonder de Mac was dat vást dubbel zo snel gegaan en was ik 10 kilo kwijt geweest ipv 5 kilo in 5 weken. Ellende :=

Herkenbaar.
Toen ik ondergewicht had zat ik ook bijna 5 dagen in de week bij de frietzaak en was ik daar niet at ik wel een zak chips leeg of zo.
Achteraf gezien was dat denk ik een snel werkende schildklier.
Ook dat geeft je een gejaagd en stresserig gevoel.
Dat misschien eens laten nakijken.

Nu heb ik het omgekeerde, let enorm op voeding en nog te dik.
Nu door een traag werkende schildklier. En eerlijk is eerlijk, als dat ding dan toch niet moet doen wat hoort, doe dan maar de snel werkende. Nergens op letten, geen veroordelingen, makkelijk!

Maar toch beter als jij het ook even laat checken, want op gewicht blijven door slechte dingen te eten is geen oplossing.

Klopt! Ik heb dit een jaar terug ook gehad, toen paard erg ziek was. Toen alles (echt alles) laten checken maar was niets te vinden. Paard hersteld en ik kwam ook ineens weer aan. Nu zelfde situatie, paard geblesseerd maar daarnaast weer andere problemen in de privesituatie. Dus ik hoop dat dat allemaal weer wegtrekt als ‘t rustiger is. Zo is het afgelopen keren in ieder geval gebleken.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:03

Biecht:

Ik moet ontzettend veel doen vandaag, maar ik lig nog zo lekker in bed.

Heb tot 4 uur snachts houseflipper gespeeld _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-22 13:29

sureido schreef:
Oké. Een sappige biecht dan. Toen ik 17 was, en een moeder - dochter vakantie had naar Chersonissos (wel in het laagseizoen) heb ik seks gehad met een Nederlandse barman en daarna weer gewoon naar mijn moeder gegaan :P ze weet nog altijd niks en das maar goed ook.

:oo :oo

Sterre98 schreef:
Biecht:

Ik moet ontzettend veel doen vandaag, maar ik lig nog zo lekker in bed.

Heb tot 4 uur snachts houseflipper gespeeld _O-

Saaaame zo'n beetje :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:47

Urbanus schreef:

+1

Vind het ook oprecht teleurstellend wanneer dergelijke mensen worden geband.

Maar ik ga sowieso wel lekker op drama :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:50

Ik kom soms ook alleen maar een topic binnen zeilen omdat ik hoop op wat drama. Vond het jammer het klophengsttopic dicht is gegaan, want daar vond ik meelezen ook heerlijk bijvoorbeeld :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:01

Jaaaaa dat klophengst topic was goeie drama :j ik hou van zulke verhalen (al blijf ik meestal hopen dat het toch echt verzonnen is :') ). Kan ik me meteen beter voelen met mezelf en mijn zooitje van een leven :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:05

Sowieso is Bokt wel mijn ultieme drama plek, lees zelden zoveel waar ik het mee oneens ben als hier, op vrijwel alle vlakken :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:25

BaileyMix schreef:
Sowieso is Bokt wel mijn ultieme drama plek, lees zelden zoveel waar ik het mee oneens ben als hier, op vrijwel alle vlakken :')

Het Viva-forum afdeling 'relaties' is ook leuk. :))
Of Refoweb en dan 'vragen'.

Al is die laatste wel voornamelijk deprimerend dat er nog mensen zijn die zo denken.. ;(