Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:54

DuoPenotti schreef:
Daar zal het zeker normaler lijken.
Maar die mensen ken ik niet :D
En ze maakte de stelling : "IK moet ook zeggen dat ik niemand ken die nog nooit een joint heeft gerookt."

En dan denk ik dat het eerder soort zoekt soort is.
En dat bedoel ik niet negatief. :)

Dat wat hij deed was zeker misbruik.
Maar zijn nieuwe vrienden zullen dat vast anders hebben gezien. :j

Zoals van de week in meester Frank Visser doet uitspraak waar een alcohollist door zijn vrouw standaarddrinker werd genoemd.
Nu kwam niet naar voren dat hij daarmee andere lastig viel, dus ik heb dan zoiets hij gaat zijn gang maar.
Maar dat gaat niet mijn vriend worden. En die dat wel zijn zien blijkbaar niet eens dat het een alcohollist is.

Soort zoekt soort zal het zeker niet zijn. Ik rook niet, drink niet en gebruik geen drugs.
Maar mensen in mijn familie roken ook joints, mijn schoonouders hebben na hun 50ste hun eerste joint gerookt.

Ik vind het allemaal geen probleem en veroordeel mensen niet er op. Daarom zitten ze misschien in mijn omgeving.

Wat doe je als je iemand leert kennen en na een tijd blijkt die af en toe een joint t roken. Verbreek je dan de vriendschap?

Flying_Angel

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:57

Ik heb een bosje bloemen gebracht bij de buurvrouw en als het mooi weer is kom ik koffie drinken in de tuin! Ze had ook al andere visite!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:59

Amber_anne schreef:
DuoPenotti schreef:
Daar zal het zeker normaler lijken.
Maar die mensen ken ik niet :D
En ze maakte de stelling : "IK moet ook zeggen dat ik niemand ken die nog nooit een joint heeft gerookt."

En dan denk ik dat het eerder soort zoekt soort is.
En dat bedoel ik niet negatief. :)

Dat wat hij deed was zeker misbruik.
Maar zijn nieuwe vrienden zullen dat vast anders hebben gezien. :j

Zoals van de week in meester Frank Visser doet uitspraak waar een alcohollist door zijn vrouw standaarddrinker werd genoemd.
Nu kwam niet naar voren dat hij daarmee andere lastig viel, dus ik heb dan zoiets hij gaat zijn gang maar.
Maar dat gaat niet mijn vriend worden. En die dat wel zijn zien blijkbaar niet eens dat het een alcohollist is.

Soort zoekt soort zal het zeker niet zijn. Ik rook niet, drink niet en gebruik geen drugs.
Maar mensen in mijn familie roken ook joints, mijn schoonouders hebben na hun 50ste hun eerste joint gerookt.

Ik vind het allemaal geen probleem en veroordeel mensen niet er op. Daarom zitten ze misschien in mijn omgeving.

Wat doe je als je iemand leert kennen en na een tijd blijkt die af en toe een joint t roken. Verbreek je dan de vriendschap?

Citaat:
Zou iemand een keer een jointje roken... Oké.
Maar dat moet ook geen wekelijks gebeuren worden. Of het zou medisch moeten zijn .

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:02

Maar wat als iemand wel dagelijks rookt. Wat maakt dat voor de vriendschap uit. Of naar een festival gaat en een pil gebruikt. Ik snap gewoon niet hoe je dat kan interesseren. Het maakt die persoon niet anders dan dat die was voor je erachter kwam

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:10

DuoPenotti schreef:
Ja ik weet dat dat kan, maar je ziet wel...word dus niet gedaan.
Dus handiger is gewoon afblijven :D

Zelfs al wordt het getest en helemaal okee bevonden dan nog ben je nooit 100% veilig. Sterker nog, problemen met puurheid/vervuilingen komen tegenwoordig in drugs op NLse bodem maar weinig voor en zijn vaak niet de reden dat iets misgaat. Ik snap wel dat juist dat aspect het zo eng maakt en is waarom mensen er fel op tegen zijn en het troep vinden.

Beter nog dan alleen testen zoals hierboven wordt aangeraden zou ik zeggen tegen degenen die iets willen gebruiken: lees jezelf GOED in over de risico’s en over wat je zelf kan doen om de risico’s te verminderen. Specifiek met xtc/mdma gebruiken mensen te snel, te veel en blijven veel te lang doorgaan in een warme ruimte.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:15

@ Amber

Iemand die dagelijks rookt ruik je van een mijl afstand...zo goor.
Dus dat word bij voorbaat al geen vriendschap. Brrr.
Is het een collega of zo ga ik daar in goed fatsoen mee om, denk niet eens dat ze weten dat ik er zo over denk. Maar vind het zooo vies.

Ja dat festival pilletje.... ja heb teveel ellende gezien bij de SEH. Ook van overmatig alcohol. Nee dat begrijp ik dan juist niet waarom dat zo nodig moet , waar jij mij dus niet begrijpt heb ik dat andersom. :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:34

Wat een vooroordelen. Ik denk dat je veel mensen ontmoet die vaak (dagelijks zelfs) roken waar je niks van weet. Dagelijks betekent niet de hele dag door he.

Wie zegt dat ik je niet begrijp? Ik heb ontzettend veel ellende gezien van pillen en andere hard drugs, ook bij goede vrienden. Maar dat was helemaal mijn vraag niet. Wat begrijp je niet precies van mij? Waarom ik geen mensen uit mij leven van die drugs gebruiken? Want zelf gebruik ik dus niet

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:20

Jij vind het vooroordelen. Prima.
Ik wil die mensen gewoon niet in mijn leven. Jij kan blijkbaar leven met de ellende die erbij hoort. Ik niet.
Mag toch?

Ik begrijp jou prima. Jij mij duidelijk niet. Want jij kunt je niet voorstellen hoe ik redeneer.
Dus let's agree to disagree.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:25

DuoPenotti schreef:
@ Amber

Iemand die dagelijks rookt ruik je van een mijl afstand...zo goor.
Dus dat word bij voorbaat al geen vriendschap. Brrr.
Is het een collega of zo ga ik daar in goed fatsoen mee om, denk niet eens dat ze weten dat ik er zo over denk. Maar vind het zooo vies.

Ja dat festival pilletje.... ja heb teveel ellende gezien bij de SEH. Ook van overmatig alcohol. Nee dat begrijp ik dan juist niet waarom dat zo nodig moet , waar jij mij dus niet begrijpt heb ik dat andersom. :D

Met een pilletje zo af en toe hou je ook de criminaliteit in stand. De heer R. T. zit niet in de bak omdat hij een tasje van een oma heeft gepikt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:41

DuoPenotti schreef:
Jij vind het vooroordelen. Prima.
Ik wil die mensen gewoon niet in mijn leven. Jij kan blijkbaar leven met de ellende die erbij hoort. Ik niet.
Mag toch?

Ik begrijp jou prima. Jij mij duidelijk niet. Want jij kunt je niet voorstellen hoe ik redeneer.
Dus let's agree to disagree.

Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Een gesprek van twee kanten is duidelijk niet mogelijk met jou. Ik stel duidelijk vragen maar krijg helemaal geen antwoord alleen maar vooroordelen en jij schijnt mij blijkbaar ook te kennen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:44

Ga je lekker?
En dan zeggen dat een gesprek met mij niet mogelijk is _O-

Inderdaad Rien.
Zo wat elke dag een moord in het criminele cirquit. Dat gaat niet om het tientje uit de knip van oma.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:11

Ik slik al jaren een bepaald medicijn, maar heb nu een ander merk gekregen van de apotheek. Kan het zijn dat ik er bijwerkingen van heb?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:13

DuoPenotti schreef:
Nee, dat verbaasde mij dus ook.

https://siris.nl/nieuws/artikel/militai ... en-de-peel
Hier gaat het om, maar geen info over tijden.

Vandaag waren ze al aan het oefenen, met name boven vliegveld de vredespeel (mijn paard staat daar tegenover dus die is inmiddels wel helikopter mak).

Hier de tijden:

Afbeelding

Mocht je het email adres willen daarvan om op de hoogte te blijven stuur me dan even een pb.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:19

Dankjewel!

Allemaal overdag dus.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:07

Independence schreef:
Ik slik al jaren een bepaald medicijn, maar heb nu een ander merk gekregen van de apotheek. Kan het zijn dat ik er bijwerkingen van heb?

Ja, dat kan. De werkzame stoffen zullen (hopelijk toch) hetzelfde zijn, maar misschien reageer je net anders op de hulp/vulstoffen in het andere merk

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:22

Cerosa schreef:
Independence schreef:

Ja, dat kan. De werkzame stoffen zullen (hopelijk toch) hetzelfde zijn, maar misschien reageer je net anders op de hulp/vulstoffen in het andere merk

Ik heb beide bijsluiters er even bijgepakt en de capsules zijn inderdaad wel verschillend. Ik zal morgen eens bellen, voel me erg beroerd

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 07:58

Ja dat kan inderdaad.
Bij schildklier medicatie is dit ook het geval.
Mensen werden echt ontregeld van een wisseling, wat nog al eens vaak voorkwam.
Las nu van de week dat het schildklier medicijn eindelijk op een lijst is gekomen waarbij dit dus niet meer mag.

Maar staat je medicijn daar niet op doen ze dat gewoon en kan je het echt merken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:09

Hoe kunnen mensen in the middle of nowhere internet hebben? Zo zie je bij floortje echt mensen in de uithoeken, op eilanden, op een boot etc maar wel internet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:12

moonsparkle schreef:
Hoe kunnen mensen in the middle of nowhere internet hebben? Zo zie je bij floortje echt mensen in de uithoeken, op eilanden, op een boot etc maar wel internet.

4G voor thuis.
Hebben wij jaren gehad omdat er maar 1m/bit door de oude telefoonlijn kwam.

Werkte prima.

Nu ligt hier glasvezel.
Wel 1900 voor aanleg betalen. Niet gratis zoals in de kom.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:13

moonsparkle schreef:

Via de satelliet.

4G kan alleen als er masten ergens in de buurt staan. Die staan op zee niet of in een oerwoud. Daar gaat het dan via een satelliet. Hoe dat precies werkt en wat je nodig hebt weet ik niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:21

Suzanne F. schreef:
moonsparkle schreef:

Via de satelliet.

4G kan alleen als er masten ergens in de buurt staan. Die staan op zee niet of in een oerwoud. Daar gaat het dan via een satelliet. Hoe dat precies werkt en wat je nodig hebt weet ik niet.

Ah ja ik ben ook inderdaad nog wel benieuwd naar een simpele uitleg hoe dat dan werkt :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:36

Vanmiddag reed ik in de trein op traject A naar B.
We waren bijna bij B toen we plots stil kwamen te staan en er een suïcidaal persoon langs het spoor liep. De politie kwam en heeft deze persoon gearresteerd. Ondanks dat we bijna bij B waren moest de trein weer terug naar A. Op de sporen naast ons reden wel gewoon treinen door naar bestemming B.

Waarom moest onze trein dan toch terug naar bestemming A?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:41

DuoPenotti schreef:
moonsparkle schreef:

4G voor thuis.
Hebben wij jaren gehad omdat er maar 1m/bit door de oude telefoonlijn kwam.

Werkte prima.

Nu ligt hier glasvezel.
Wel 1900 voor aanleg betalen. Niet gratis zoals in de kom.
Ik denk niet dat moonsparkle het Nederlandse platteland bedoelt als ze 'the middle of nowhere' bedoelt - ze refereert aan Floortje Dessing die in haar programma mensen bezoekt die soms uren van de bewoonde wereld wonen. ;) Hier is gewoon bijna overal dekking van de zendmasten, ook al woon je voor Nederlandse begrippen in the middle of nowhere. :P

De mensen in Floortje naar het einde van de wereld zijn inderdaad afhankelijk van satellietverbindingen. Voor internet/telefonie via een satelliet heb je, net als vroegâh, een antenne nodig, bijvoorbeeld een schotelantenne, die die signalen opvangt en verstuurt.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:50

kan iemand in jip en janneke taal uitleggen hoe je erfbelasting berekent? :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:52

Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 12-04-22 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt