Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:53

Needje schreef:
Rare bedoeling.

Covid19 gedoe in een notendop +:)+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:59

Mijn oma en zo goed als de ge hele familie van mijn moederskant woont in de buurt van Los Angeles en zijn behoorlijk gelovig. Maar daar hoor ik dan geen rare anti covid dingen van. Mijn tante die inwoont bij mijn oma is een jaar thuis gebleven van haar werk als mondhygiëniste om mijn oma te beschermen. Ik geloof dat mijn oma pas sinds kort weer naar de kapper mag of überhaupt ergens naar toe om zichzelf te beschermen. Ik denk dat er in elke groep altijd wel verschillende mensen zitten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:16

Ja inderdaad friezenfan
Als ik zie hoe ons kleine belgenland al zo verschillend is ,Brussel sleurt heel vlaanderen de rode cijfers in

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 12:59

In de USA is het natuurlijk wel heel erg politiek gericht. Wanneer je een gouverneur hebt die alles onzin vind dan kun je weinig als individu, alleen jezelf vaccineren en blijven opletten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:11

En de USA is voor mij nogal hypocriet aan het worden. Voor ons zijn de grenzen nog steeds dicht vanwege de Delta variant maar de Amerikanen mogen de hele wereld over vliegen.
Ik zie het niet meer gebeuren dit jaar dat we erheen mogen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:30

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:49

Ik geloof dat mijn moeder wel aan het kijken was of ze langs mijn oma kan. Normaal ziet ze haar moeder elkaar en wie weet hoe lang ze nog heeft. Maar of ze ook echt gaat, dat zal pas in het najaar zijn als ze dit jaar gaat, hangt af van hoe het zit met beperkingen. Als je 2 weken in quarantaine moet als je aankomt zou dat dus al niet bij mijn oma kunnen.

Vandaag en morgen staat er een prikbus in de wijk en ik zag net een busje voorbij rijden die dat omroept hier in de wijk. Ik hoop dat veel mensen dat dus even gaan doen. Dan kan je lopend of na het boodschappen doen even binnen lopen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:53

Festivals toegestaan tot 750 man. Ik kan niet eens een festival bedenken dat rendabel kan zijn met zo weinig mensen :?

Ben benieuwd of de rechtszaak nu alsnog door gaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:53

Kamermuziekfestivals :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 13:54

Sheran schreef:
Kamermuziekfestivals :D

:') *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:32

ingedebruijn schreef:
Festivals toegestaan tot 750 man. Ik kan niet eens een festival bedenken dat rendabel kan zijn met zo weinig mensen :?

Ben benieuwd of de rechtszaak nu alsnog door gaat.

Hier gister een concert gestopt en omtruimd. Waarom?
Het was in de open lucht. Iedereen met masker op stoeltjes op afstand. Maar ja, het publiek ging staan; tja dat mag niet.

In Zaragoza, spaanse provincie, ziekenhuisopnames Covid 10% -> in cafés geen service aan de bar, nachtleven dicht in de hele provincie en avondklok in verschilende gemeentes.
Dit met vaccinaties vanaf 12 jaar.

Net de locale t-shirt printer gevraagd om mijn Covid certificaat op een shirt af te drukken....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:14

UK gaat nog steeds ontzettend goed. *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:19

Nu Nederland nog

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:35

Dat had ook net zo kunnen gaan, als we het hadden aangekeken. Nu zullen we het nooit weten en ik krijg steeds meer het gevoel, dat we nooit meer terug gaan naar normaal. Helaas maar waar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:50

ingedebruijn schreef:
Dat had ook net zo kunnen gaan, als we het hadden aangekeken. Nu zullen we het nooit weten en ik krijg steeds meer het gevoel, dat we nooit meer terug gaan naar normaal. Helaas maar waar.

Ja, ik zeg niets meer wat dat betreft; mag niet :x

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:31

Katje Schuurman is ook al een tijd ziek. Corona en ze moet toegeven, ze vind het toch wel een poedersuiker virus schrijft ze...
Eerder was ze nog zo kritisch

Bron, haar eigen insta

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:34

Ik den dat de mensen die echte influenza krijgen dat ook denken.
(meeste "griepjes" zijn geen echte griep)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:35

Nou ja, eerder was een restaurant van haar man ook gesloten... Ik snap echt wel dat mensen uit een bepaalde business op zn zachtst gezegd 'kritisch' zijn/waren...

Vooral als je ziet wat wel en niet kan/mag...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:37

Huertecilla schreef:
Net de locale t-shirt printer gevraagd om mijn Covid certificaat op een shirt af te drukken....

Grinnik, als je dat echt gedaan hebt kan ik die humor wel waarderen.

Maak even een foto als je hem binnen hebt :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:40

Mwa, Katja vond het ook maar een onzin gebeuren roeptoeterde ze in haar dag verhalen afgelopen jaar Evenals het vaccineren. Tja, tot het jezelf treft.

Ze krijgt ook best banketstaaf reacties als in karma, en ego enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:40

Popstra schreef:
Katje Schuurman is ook al een tijd ziek. Corona en ze moet toegeven, ze vind het toch wel een poedersuiker virus schrijft ze...
Eerder was ze nog zo kritisch

Bron, haar eigen insta

Corona is idd poedersuiker als je behoorlijke klachten hebt. Ben toch 3 weken goed ziek geweest, de eerste keer. 2e keer was veel milder.

Maar ik vond mijn griep paar jaar terug ook behoorlijk poedersuiker. Ook best een poos over gedaan om van te herstellen.

Mijn moeder heeft liever corona, dan de longontsteking die ze paar jaar terug heeft opgelopen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:46

Maranta schreef:
Maar ik vond mijn griep paar jaar terug ook behoorlijk poedersuiker. Ook best een poos over gedaan om van te herstellen.

Ah, lang-griep....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:46

Met Corona krijg je de longontsteking er vaak gratis bij.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:54

bigone schreef:

Met griep vaak ook :)

Ik blijf zo moe worden van griep en Corona vergelijken. Het is niet te vergelijken en een griepje die mensen vaak oplopen is vaak een verkoudheid maar een echte griep is gelukkig een stuk minder besmettelijk waardoor dat wel een stuk minder mensen raakt. Scheelt wel je land plat leggen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 08:56

bigone schreef:

..soms... lees ik hier:

Citaat:

Longontsteking
"Het coronavirus zorgt er soms voor dat er een longontsteking ontstaat. Dit is een andere longontsteking dan een ‘gewone’ longontsteking"

Waarom is het zo dat een longonsteking (of een dubbele) ineens mínder erg is nu er Corona is? :?
Althans, zo lijkt het soms over te komen. Er zijn meer aandoeningen waar een lange tot zeer lange hersteltijd op volgt.. maar dat telt nu ineens niet meer ofzo?

Ik heb het dan ook niet over besmettelijkheid... maar over aandoeningen en restklachten.. Je mag niet griep en corona vergelijken, maar je mag wel over bijna alles zeggen dat Corona erger is ?