Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:37

LaPluche schreef:
Ik erger me helemaal het schompus aan de vieze groene vliegen bij mijn groene bak :r
De kattenbak korrels gaan daar in (biologisch) en nu hoor ik ze gewoon van een afstandje zoemen :

Mijn vriend heeft 5 dagen geleden restanten vlees en bot van een ree in onze kliko gegooid. Die loopt inmiddels bijna weg :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:00

black_kelpie schreef:
LaPluche schreef:
Ik erger me helemaal het schompus aan de vieze groene vliegen bij mijn groene bak :r
De kattenbak korrels gaan daar in (biologisch) en nu hoor ik ze gewoon van een afstandje zoemen :

Mijn vriend heeft 5 dagen geleden restanten vlees en bot van een ree in onze kliko gegooid. Die loopt inmiddels bijna weg :

Idem dito hier. Yuk. Weet ik niet zo goed wat ik er mee moet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:01

Nayomie schreef:
black_kelpie schreef:

Mijn vriend heeft 5 dagen geleden restanten vlees en bot van een ree in onze kliko gegooid. Die loopt inmiddels bijna weg :

Idem dito hier. Yuk. Weet ik niet zo goed wat ik er mee moet doen.

Wij doen vleesresten in een plastic zak, die kun je dichtknopen, scheelt aanzienlijk in de vliegenoverlast.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:08

Hier staat ie nu 30 meter verderop, morgen wordt ie geleegd en ga ik er met azijn door.

De kippen zijn wel blij met de maden :')

Flying_Angel

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:12

Dat een koper op marktplaats mij voor de derde keer voor niks laat wachten. :evaw:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:17

Ik kreeg eens de tip om bv een Glorix wc blok in de kliko te hangen en geen last meer gehad.
Ik hing het aan de achterkant, draaipunt zeg maar, en het bleef tijdens het legen gewoon zitten.
Wel deden wij alles in zakken en nooit zo in de kliko.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:59

_San87_ schreef:
poes schreef:

Ik rem ook voor dieren. Leuk is het voor niemand maar als iedereen voor zich kijkt en genoeg afstand houdt kunnen die ook gewoon stoppen. Als je dan denkt kwaad te moeten zijn op mij zou ik je ook verbaasd aan kijken :+

Op de snelweg :oo ?

Ik ga er niet vol in rijden als het ook maar enigszins anders kan. Maar het gaat soms zo snel. Denk dat mijn reflex wel stoppen is. Moet zeggen dat ik na jaren 70.000km per jaar ook het geluk heb gehad er nooit zo vol in te komen. Maar wel een paar keer op de rem moeten gaan onwille van andere dingen maar denk gelukkig nooit van 120 naar stil. Dus goeie vraag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:18

Dat op het moment dat ik in bed ga liggen om mijn slaaptekort in te halen (door oa lawaai) er buiten keiharde muziek aangaat.

Kill me. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:48

Iemand aanspreken op zijn gedrag, 2 flut excuses krijgen. Kapt die dan het gesprek af met: Ik wil geen ruzie. Joh, ik ook niet maar dit eeuwige ik ben zoveel belangrijker dan jullie gedrag kan gewoon niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:17

Vaas van de vensterbank gegooid door kitten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:35

Tegen de vliegen, maden en stank in de kliko op het werk doen wij het volgende: het afval welke specifiek gevoelig is voor rotten en aantrekken van ongedierte (vlees, vis enz) van die dag dat gaat in een plastic zak, die plastic zak gaat aan het eind van de dag de vriezer in, en met ophaaldag kan het de kliko in en weg.
Dat is verder geen ergernis maar wie weet kan iemand er wat mee :)

Ik erger mij aan postnl, ik had 26 juni mijn pakket moeten krijgen en nog altijd niks.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:43

Gini schreef:
Even dat beruchte plein op Google Streetview opgezocht, mag je daar gewoon rijden waar je wilt? :D

Nee, het is nl geen rotonde maar een plein in de vorm van een rotonde: rechts gaat voor.

Iets harder rijden dan rest werkt ook niet altijd: kwam er laatst ook ineens op (had de afslag gemist) en ben gewoon vol gas naar het midden gegaan om er vervolgens na een heel rondje weer af te gaan: kreeg wel een toeter want had dus iemand voor moeten laten gaan. Gelukkig lette die wel op en stopte.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:11

Maar daar moet je mensen die van rechts (dus een straat af) komen toch ook voor laten gaan?
Gelukkig heb ik nog geen rijbewijs. Wat ziet dat plein er chaotisch uit :D

Ik ben te moe om te slapen. Ik kan de slaap niet meer vinden. Die is foetsie.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:18

Precies. Rechts gaat voor. Maar het lijkt een rotonde en zo nam ik hem. Fout dus

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 00:36

Mannen die geen nee kunnen accepteren, altijd het laatste woord moeten hebben of hun gelijk moeten krijgen. Stop gewoon en accepteer het :r

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 01:18

Dat ik de hele tijd over mijn eigen grenzen heen ga... ik heb echt even behoefte aan bankhangen, lekker relaxen, niet perse op tijd slapen maar wel gewoon kunnen ontspannen. Lekker netflix kijken, wasjes draaien, beetje huishouden doen en weer lekker op de bank ploffen... ben toe aan vakantie :Y)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:39

Dat ik vandaag echt m’n huis moet gaan poetsen, hik er altijd zo tegenaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:42

Twee dagen geleden bij mijn buren gemeld dat er een probleem is waarvoor zij hun installateur moeten bellen om het op te lossen. Twee dagen later is dat nog niet gebeurd. Behoorlijk irritant, zij hebben mijn zonnepanelen info op hun account gekregen door een fout van de monteur maar ik kan het niet terugdraaien zelf. De monteur moet dat bij mij komen loskoppelen. Maar ik ben dus afhankelijk van hun om dat voor elkaar te krijgen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:56

karuna schreef:
Twee dagen geleden bij mijn buren gemeld dat er een probleem is waarvoor zij hun installateur moeten bellen om het op te lossen. Twee dagen later is dat nog niet gebeurd. Behoorlijk irritant, zij hebben mijn zonnepanelen info op hun account gekregen door een fout van de monteur maar ik kan het niet terugdraaien zelf. De monteur moet dat bij mij komen loskoppelen. Maar ik ben dus afhankelijk van hun om dat voor elkaar te krijgen.

Je kunt hem zelf niet bellen om dat los te koppelen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:01

Als ik zou weten welke installateur het is geweest ja. Dan had ik maandag ochtend meteen gebeld uiteraard. Alleen dat weet ik dus niet wie het is en krijg ik ook niet te horen. Ik was niet thuis bij de aanleg anders had ik de naam nog van een bedrijfsbus kunnen lezen.

Maar ja ik kan ze niet dwingen tot dingen. Mijn installateur kan het ook niet oplossen. Dat kan alleen door het bedrijf dat de koppeling heeft gemaakt. Alle andere opties zijn al geprobeert en mislukt afgelopen dagen. -O- enige is ik kan morgen weer eens langshobbelen dan hebben ze vier dagen de tijd gehad iemand te bellen in de hoop dat ik dan wat meer informatie kan lospeuteren. Tenminste ook met ploegendienst hoop ik dat er dan een moment is geweest in die vier dagen om even een telefoontje te plegen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:07

karuna schreef:
Als ik zou weten welke installateur het is geweest ja. Dan had ik maandag ochtend meteen gebeld uiteraard. Alleen dat weet ik dus niet wie het is en krijg ik ook niet te horen. Ik was niet thuis bij de aanleg anders had ik de naam nog van een bedrijfsbus kunnen lezen.

Maar ja ik kan ze niet dwingen tot dingen. Mijn installateur kan het ook niet oplossen. Dat kan alleen door het bedrijf dat de koppeling heeft gemaakt. Alle andere opties zijn al geprobeert en mislukt afgelopen dagen. -O- enige is ik kan morgen weer eens langshobbelen dan hebben ze vier dagen de tijd gehad iemand te bellen in de hoop dat ik dan wat meer informatie kan lospeuteren. Tenminste ook met ploegendienst hoop ik dat er dan een moment is geweest in die vier dagen om even een telefoontje te plegen.

Indien ze hierdoor jou stroom gebruiken kun je ze echter wel dwingen.
Theoretisch gezien is het diefstal

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:16

Gelukkg dat krijgen ze niet voor elkaar, de kabels lopen natuurlijk gewoon naar de meterkast. Ik krijg mijn eigen opgewekte stroom netjes terug.

Alleen alle info over de installatie, of hij werkt, of er problemen zijn (gaat tegenwoordig via wifi, en ook de installateur kan kijken of alles nog werkt zoals het werkt) zij waren het ook die het het eerst merkte dat mijn installatie ineens offline was. Ik was toen niet thuis, maar op mijn eerste offline dag is de installatie van de buren begonnen. Na veel geworstel en inloggen op ip adres van de installatie kunnen we zien dat hij nu aangemeld staat bij de router van de buren. En dat loskoppelen kan alleen de betreffende monteur doen, die moet dan ook de juiste pv bij de buren weer aanmelden.

Ze hebben gewoon twee serie nummers door elkaar gehaald. Gewoon heel toevallig dat ze dezelfde omvormer hebben die ik ook heb. De serienummers zijn flink verschillend en daar is het fout gegaan. Monteur heeft gewoon de bovenste gepakt die omhoog kwam zonder te checken of dat de goede was en dat was die van mij

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:17

De katten die vanochtend hebben overgegeven en nu hun brokjes niet eten. Ze ogen verder niet anders, maar had liever anders opgestaan. :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:21

karuna schreef:
Gelukkg dat krijgen ze niet voor elkaar, de kabels lopen natuurlijk gewoon naar de meterkast. Ik krijg mijn eigen opgewekte stroom netjes terug.

Alleen alle info over de installatie, of hij werkt, of er problemen zijn (gaat tegenwoordig via wifi, en ook de installateur kan kijken of alles nog werkt zoals het werkt) zij waren het ook die het het eerst merkte dat mijn installatie ineens offline was. Ik was toen niet thuis, maar op mijn eerste offline dag is de installatie van de buren begonnen. Na veel geworstel en inloggen op ip adres van de installatie kunnen we zien dat hij nu aangemeld staat bij de router van de buren. En dat loskoppelen kan alleen de betreffende monteur doen, die moet dan ook de juiste pv bij de buren weer aanmelden.

Ze hebben gewoon twee serie nummers door elkaar gehaald. Gewoon heel toevallig dat ze dezelfde omvormer hebben die ik ook heb. De serienummers zijn flink verschillend en daar is het fout gegaan. Monteur heeft gewoon de bovenste gepakt die omhoog kwam zonder te checken of dat de goede was en dat was die van mij

Ahhh oftewel het is gewoon flink vervelend

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:22

Klopt, en ik kan zo ook niet controleren of de installatie naar behoren werkt.