Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:58

maar waarom zou je die nog wel willen als de andere beter beschermen?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:05

Popstra schreef:

beggars can't be choosers

Of je moet wachten tot iedereen aan de beurt geweest is. Maar dat doe ik liever met AZ in m'n arm dan onbeschermd. Neem aan dat je eind van het jaar wel keuze hebt als je je nogmaals met 'n verbeterd vaccin zou willen laten boosteren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:58

tienus63 schreef:
En letterlijk zeer zwaar risicogeval en diabetes erbij gekregen.
We denken dat haar geluk is geweest is dat ze voor de lockdown 2-5 per week zwom.
En dat hun woning zo ligt, dat ze al heel snel zonnestraal mee kan pakken.
Maar dat is sinds december ook al weer gebeurd.
Verder beweegt ze 0,0.

Ze woont naast ons om haar te laten bewegen, vraag ik haar op de koffie of om mee te eten.
Moet ze toch 60 meter heen en 60 meter terug.

Gewoon strontmazzel gehad denken we.

Gezondheid is altijd voor een deel geluk. Hopelijk houdt ze dat gewoon en kan ze nog jaren mee. Jullie hebben je portie wel gehad, dacht ik zo. En ik vind het toch knap hoe jullie daar met elkaar doorheen komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:44

Citaat:
Op 21 februari werd met het oog daarop al de voetbalwedstrijd NEC-De Graafschap met publiek gespeeld. Daarbij is mogelijk één bezoeker besmet geraakt met het coronavirus. Twee andere supporters zijn ook positief getest, maar zij zijn volgens Fieldlab niet bij de wedstrijd besmet geraakt. Ze hadden al covid-19 gehad en zouden nog resten van het virus bij zich hebben gedragen.

Ongeveer 82 procent van de ruim 1100 aanwezige NEC-fans heeft zich tot vijf dagen na de wedstrijd laten testen op een speciale locatie bij het Goffertstadion.

Ook hier dus 18% die zich niet erna laat testen en een persoon besmet geraakt. Apart ook ondanks de negatieve test ervoor.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:50

Maar is die ene dan ín dat stadion besmet geraakt, of door iemand anders die hij gezien heeft de dag voor, na of van de wedstrijd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:53

Dat is geloof ik nog de vraag. Er staat is er besmet. :o? wat niet logisch zou zijn als iedereen vooraf een verplichte negatieve test heeft gehad. Of er moet een vals negatieve tussen hebben gezeten. Of besmet tussen test en de dag van het evenement.

Maar ook hier weer een kleine 20% laat zich niet achteraf testen. Als daar dan bijvoorbeeld de besmettingsbron tussenzit komen ze dan nooit te weten -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:58

Bij zulke test evenementen zouden ze verplicht moeten stellen dat daarna testen en laten tekenen dat als ze dat niet doen ze 5000 euro boete moeten betalen.
Dan denk ik ineens dat er 100% test daarna.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:58

Ik las dat diegene die besmet was geraakt op een vaste zitplaats zat met mondkapje.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:16

Wel apart dat in het nieuws heel hard gebracht wordt dat dan bijna 20 % van de mensen zich niet heeft laten testen, ook bij dat optreden van Guido Weijers. Maar er wordt niet bij verteld dat de deelnemers zich maar op 3 locaties in NL konden laten testen, dat er een hele papierwinkel voor bijgehouden moest worden en dat mensen die zich laten testen daar dus bijna een dag aan kwijt waren. Dan vind ik de opkomst nog heel hoog.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:17

Waarom konden die niet dichter bij huis testen? Bijna elke (grotere) plaats heeft wel een test straat.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:18

SusanH schreef:
Waarom konden die niet dichter bij huis testen? Bijna elke (grotere) plaats heeft wel een test straat.

Daar mochten ze niet heen. Omdat het een testcase was mochten ze dat maar op 3 bepaalde locaties in NL doen.

Vind het ook raar dat je het niet in de buurt mocht laten doen, maar denk dat de GGD dat dan administratief niet kan verwerken. Stel je voor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:21

Bloodymary schreef:
Wel apart dat in het nieuws heel hard gebracht wordt dat dan bijna 20 % van de mensen zich niet heeft laten testen, ook bij dat optreden van Guido Weijers. Maar er wordt niet bij verteld dat de deelnemers zich maar op 3 locaties in NL konden laten testen, dat er een hele papierwinkel voor bijgehouden moest worden en dat mensen die zich laten testen daar dus bijna een dag aan kwijt waren. Dan vind ik de opkomst nog heel hoog.

Maar dat weet je dan toch als je je aanmeldt? Dat lijkt me dan gewoon de keerzijde om iets te mogen dat anderen nog niet mogen...
Ook vooraf moesten ze naar die locaties, blijkbaar was het ze toen niet teveel moeite.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:27

secricible schreef:
Bloodymary schreef:

Maar dat weet je dan toch als je je aanmeldt? Dat lijkt me dan gewoon de keerzijde om iets te mogen dat anderen nog niet mogen...
Ook vooraf moesten ze naar die locaties, blijkbaar was het ze toen niet teveel moeite.

Inderdaad. Je doet gewoon mee aan een onderzoek. De voorwaarden zijn dan toch duidelijk. Je kon ook naar de locatie van het evenement komen, dus je verplaatsen lijkt me het probleem niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:36

Popstra schreef:

Hier wordt AstraZeneca gebruikt als vaccin voor risisogoepen onder de 55, bv. politie.
De politiebonden hebben dit afgewezen wegens te weinig dekkingsgraad en te veel tijdelijk ziek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:38

Wat ik apart vind aan die voetbalsupporter, positief maar dan moet er dus iemand vlakbij gezeten hebben die positief was en iedereen werd van tevoren getest ?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:39

Maar het maakt het wel moeilijker. Ik kan me best voorstellen dat je dat vantevoren wel van plan was, maar dat je achteraf net die dag dat het moet het heel druk hebt, het echt niet uit komt, je je goed voelt en denkt, het zal allemaal wel als je er echt een hele dag aan kwijt bent.
Ik vind het weer echt suf dat je dat dan niet anders geregeld wordt, dat je gewoon in je eigen regio kunt testen en dat het dan maximaal een uurtje kost.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:41

DuoPenotti schreef:
Bij zulke test evenementen zouden ze verplicht moeten stellen dat daarna testen en laten tekenen dat als ze dat niet doen ze 5000 euro boete moeten betalen.
Dan denk ik ineens dat er 100% test daarna.

Gewoon borg laten betalen die alleen teruggestort wordt als mensen aan alle verplichte testmomenten hebben voldaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:43

bigone schreef:
Wat ik apart vind aan die voetbalsupporter, positief maar dan moet er dus iemand vlakbij gezeten hebben die positief was en iedereen werd van tevoren getest ?

Maar dat is dus het hele idee achter deze proef. Ze willen weten of er ook besmettingen 'uit het niets' kunnen komen, bv door vals negatieve testen of door vroeg overdragen. Ze willen kijken hoe dat virus zich gedraagt juist als je mensen streng test en aan maatregelen laat houden, zodat ze kunnen kijken wat er kan met een acceptabel risico.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:49

Bloodymary schreef:

En blijkbaar kon die test ook nog eens alleen op donderdagmiddag. Ook was het geen verplicht onderdeel, maar een dringend verzoek. Of ben blij met 80% die zich laat testen en negatief blijken!!! Of zorg gewoon dat het wel een verplicht deel van het onderzoek is. Zelfs Fieldlab gaf aan blij te zijn met een opkomst van 80%.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 05-03-21 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:49

Emmaa_ schreef:
bigone schreef:

Maar dat is dus het hele idee achter deze proef. Ze willen weten of er ook besmettingen 'uit het niets' kunnen komen, bv door vals negatieve testen of door vroeg overdragen. Ze willen kijken hoe dat virus zich gedraagt juist als je mensen streng test en aan maatregelen laat houden, zodat ze kunnen kijken wat er kan met een acceptabel risico.

Dat is er wel echt goed aan inderdaad. Ik ken ook mensen die echt al het hele jaar in quarantaine leven vanwege hoog risico, zo goed opletten en toch besmet zijn geraakt. En er gelukkig toch weer goed bovenop zijn gekomen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:50

Vayo schreef:
En blijkbaar kon die test ook nog eens alleen op donderdagmiddag. Ook was het geen verplicht onderdeel, maar een dringend verzoek. Of ben blij met 80% die zich laat testen en negatief blijken!!! Of zorg gewoon dat het wel een verplicht deel van het onderzoek is.

Dat dus. Vind het weer typerend dat die mensen meteen worden weg gezet als een stel asocialen, terwijl het hele verhaal erachter niet bekend is. Niet alleen hier, maar ook in het nieuws etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:55

Maar laten ze sneltesten in gaan zetten bij zoiets, twee dagen van tevoren testen is geen garantie op negatieve deelnemers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:56

Maar was dat van die donderdagmiddag op maar 3 plaatsen vooraf dan niet bekend?
Kijk als dat pas achteraf bekend is begrijp ik het.
Vooraf bekend vind ik het wel aso. Je mag iets gaan doen wat andere nu niet mogen en daar staat een prestatie voor tegenover.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:00

Bloodymary schreef:
Dat is er wel echt goed aan inderdaad. Ik ken ook mensen die echt al het hele jaar in quarantaine leven vanwege hoog risico, zo goed opletten en toch besmet zijn geraakt. En er gelukkig toch weer goed bovenop zijn gekomen.

Het is allemaal káns. Percentages. Hoe meer contact hoe meer kans, hoe minder hoe minder, maar ook met masker, buiten kán je net tot die zelfs maar éne % behoren.

Het is ook over de bevolking genomen eerder goéd dat er besmettingen zijn, Zo lang de ernstige gevallen maar onder de capaciteit van de gezondheidszorg blijven.

Dat is het positieve, hoopgevende van vaccinaties van de meest kwetsbaren. Het vermindert het aantal wat de druk op de gezondheidszorg oplevert.
Het grootste deel van de bevolking is gezond genoeg, kan de gezondheidszorg prima aan.

De 70% van de WHO is geen wetmatigheid.
Neem het AZ vaccin met 60 - 65% bescherming. Het is het enigen vaccen in de UK. Zelfs als 100% van de bevoking zounden enten is dat 60-65% beschermd, Bij 70% vét minder dan de helft van de bevolking...
Ook dit is een reden waarom een vaccinatiepaspoort om Brits toerisme toe te staan de grootst mogelijk onzin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:32

En toch he, testen kan in heel NL. Wat voor moeite is het dan om een aantekening in dossier te maken dat de test voor Fieldlabs is. Ze kunnen ook reguliere testen en testen met prioriteit (bijv voor leraren, medewerkers in de zorg) apart houden. Maar goed de andere kant is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Als je iets mag wat anderen al lang niet kunnen mag je er ook wel wat voor over hebben.