Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:38

Wat een ontzettende poedersuiker kerst dit jaar. Voel me echt vreselijk, verdrietig, boos, gebruikt, alles. Weet echt even niet meer wat ik moet doen. Kan alle zoetsappige oliebol op de radio en tv niet meer hebben.

Diep van binnen weet ik wel dat het goed komt, maar daar heb ik nu gewoon even niks aan. Ik voel me nu gewoon eenzaam en klote, ookal ben ik niet alleen. Ik wil slapen en niks voelen tot de wereld ooit weer iets leuks voor me heeft.

Ik heb geen vertrouwen meer in mannen. Ik ben vreselijk jaloers op iedereen die wel een leuke relatie kan hebben. Bij mij gaat altijd alles fout, zelfs als je denkt dat het goed zit. Elke keer weer teleurgesteld en pijn gedaan worden. En dan altijd weer die woorden "er loopt echt wel iemand rond voor jou". Ik weet het, maar ik voel het niet. Ik heb gewoon niks aan die woorden, het helpt me niet. Niks helpt, afleiding helpt momenteel niet eens. Alles triggert me, hoe goed bedoeld het ook is. Alles is frustrerend op dit moment

Ik heb voor maandagochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts, ik voel me mentaal zo onwijs gebroken dat ik het even niet meer zie zitten

Zo jezus, dat moest er echt even uit hoor..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:30

Ghostattack schreef:
Wat een ontzettende poedersuiker kerst dit jaar. Voel me echt vreselijk, verdrietig, boos, gebruikt, alles. Weet echt even niet meer wat ik moet doen. Kan alle zoetsappige oliebol op de radio en tv niet meer hebben.

Diep van binnen weet ik wel dat het goed komt, maar daar heb ik nu gewoon even niks aan. Ik voel me nu gewoon eenzaam en klote, ookal ben ik niet alleen. Ik wil slapen en niks voelen tot de wereld ooit weer iets leuks voor me heeft.

Ik heb geen vertrouwen meer in mannen. Ik ben vreselijk jaloers op iedereen die wel een leuke relatie kan hebben. Bij mij gaat altijd alles fout, zelfs als je denkt dat het goed zit. Elke keer weer teleurgesteld en pijn gedaan worden. En dan altijd weer die woorden "er loopt echt wel iemand rond voor jou". Ik weet het, maar ik voel het niet. Ik heb gewoon niks aan die woorden, het helpt me niet. Niks helpt, afleiding helpt momenteel niet eens. Alles triggert me, hoe goed bedoeld het ook is. Alles is frustrerend op dit moment

Ik heb voor maandagochtend een afspraak gemaakt bij de huisarts, ik voel me mentaal zo onwijs gebroken dat ik het even niet meer zie zitten

Zo jezus, dat moest er echt even uit hoor..

Goed dat je iets opgeluchter voelt na deze post. Mocht je er nog meer uit willen gooien.. mijn pb staat open.

Maar over die relaties…
Gaat het in de basis niet fout met dat jij denkt dat je een relatie moet hebben? Denk jij dat je faalt dat je met 29 (?) jaar geen relatie hebt?

Of wat maakt het dat die mannen, die jou klaar blijkelijk niet de moeite waard vinden, jou toch intens kunnen kwetsen? Kijk, leuk zal het nooit zijn, maar jij geeft aan dat jij er mentaal aan onderdoor gaat. Hoe komt het dat die mannen die zelf die connectie niet of niet meer voelde, jou zo verschrikkelijk down kunnen krijgen?

Voel jij je ook niet compleet zonder partner? Of wat is dat?… eenzaam? Omdat je geen relatie hebt? Of omdat je denkt dat je niet bent zoals die andere vriendinnen die wel ‘geslaagd’ zijn als leuke vriendin met vriend(in)?

Oprechte vragen. Niet om je de put in te helpen.
Maar denk eens na over deze vragen.

Je zult misschien toch eens naar de basis terug moeten. Eerst eens van jezelf houden.
Een relatie maakt je niet compleet, dat moet je van jezelf zijn. Je omgeving is te lief voor je.. je hebt er niets aan dat mensen je blijven betuttelen. Leer eerst eens jezelf aan te vullen in plaats van aanvulling uit een relatie te vragen.

Zeg ik iets zinnigs? Of sla ik de plank helemaal mis?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:42

Ik heb keihard en keihard aan mezelf gewerkt afgelopen jaren. Ik was echt happy single, dat is echt het probleem niet.

Ik wilde gewoon even mn emoties kwijt. Daarvoor is dit topic toch? Heb 1.5 jaar met een burnout thuis gezeten, geloof me ik ken mezelf

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:51

Ghostattack schreef:
Ik heb keihard en keihard aan mezelf gewerkt afgelopen jaren. Ik was echt happy single, dat is echt het probleem niet.

Ik wilde gewoon even mn emoties kwijt. Daarvoor is dit topic toch? Heb 1.5 jaar met een burnout thuis gezeten, geloof me ik ken mezelf

Maar natuurlijk is dat topic hiervoor.. gooi het er uit!!! Vooral als het je oplucht!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:04

Ik mis je papa.... je had gewoon erbij moeten zijn. Je hebt je jongste kleinkind nooit gezien... als zijn broers foto's bekijken en jij staat erop? Dan moeten ze gelijk huilen want ze missen je zo. Ik jou ook pap. Jouw verlies geef ik nooit een plekje, want daarvoor was de liefde te groot.

Siers83

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:22

Vuurneon een dikke knuffel voor jou :(:)
Ik weet precies hoe jij je voelt, maar voor mij is het nog heel vers. Mijn papa os 2,5 week geleden overleden en ik wil hem terug. Ik mis hem extra nu, kerst is niet leuk dit jaar. Het is onwerkelijk nog, alsof hij gewoon weer binnen kan komen thuis bij mijn moeder

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 03:54

Siers83 schreef:
Vuurneon een dikke knuffel voor jou :(:)
Ik weet precies hoe jij je voelt, maar voor mij is het nog heel vers. Mijn papa os 2,5 week geleden overleden en ik wil hem terug. Ik mis hem extra nu, kerst is niet leuk dit jaar. Het is onwerkelijk nog, alsof hij gewoon weer binnen kan komen thuis bij mijn moeder

Heel veel sterkte. Hier is kerst gelukkig weer kerst. Maar dat was het eerste jaar echt niet zo, mijn vader overleed ook redelijk dichtbij de kerst. 2e jaar was ook niet heel tof. Dit jaar voor het eerst dat we het echt wel fijn hadden. Maar aan t einde van de dag voel je wel 'pap je had erbij moeten zijn. Iedereen was er maar jij niet'
Onwerkelijk gevoel he? Verstandelijk weet je dat hij niet binnenloopt maar gevoelsmatig is dat heel anders. Ik vind dromen over hem vervelend. Zelfs in mijn dromen ben ik bewust van zijn dood en zeg ik tegen hem 'je kan hier niet zijn' en dan wakker worden is zo raar.

Dat gaat echt beter worden. Zijn afwezigheid went. Gemis dat went niet. Maar rouw is wel beter behapbaar (en op sommige momenten is alles weer met zo als toen hij net.plotseling was overleden)
Maar ik heb heel incidenteel nog 'o dit moet ik papa vertellen, ik bel hem even!' O nee..... :(
Heel veel sterkte. T is gewoon loeizwaar.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 11:32

Heel veel sterkte iedereen :knuffel:

Hier ook een verdrietige kerst, schoonmoeder is een paar weken geleden plotseling opgenomen in een gesloten afdeling. Ze was opeens helemaal in de war, zacht uitgedrukt. Psychische problemen waren niet onbekend, maar ze was al 37 jaar stabiel.

Maar het gaat helemaal niet goed en tot nu toe weten ze niet wat het is...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 16:31

Wat verdrietig, hopelijk weten ze snel wat er aan de hand is en kunnen ze haar helpen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:11

Spikkelfire, hoe is het nu met je schoonmoeder?

En voor iedereen die het nodig heeft vandaag :(:)
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:22

Het gaat ietsje beter, ze heeft wat heldere momenten en het echte scherpe is er wel af gelukkig. We hebben wat meer hoop dat het goedkomt met de juiste medicijnen. Lief dat je het vraagt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:29

SpikkelFire schreef:
Het gaat ietsje beter, ze heeft wat heldere momenten en het echte scherpe is er wel af gelukkig. We hebben wat meer hoop dat het goedkomt met de juiste medicijnen. Lief dat je het vraagt!

Fijn om te horen. Blijft naar om iemand zichzelf te zien verliezen in een mentale ziekte en dat ze eigenlijk haast op een andere planeet zitten. Helaas ervaring :(

Hopelijk snel een sprong naar weer stabiliteit

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:30

Cayenne schreef:

[ Afbeelding ]

Mooie!

Op 1-1 voel ik mij altijd weer wat beter, dan valt de beladenheid weer weg omdat de nieuwe dag weer is gekomen.

Pap, weer een jaar die je niet mee zal maken. Maar we nemen jou wel mee naar 2025♡

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:57

Dank je wel Cayenne. Ik wilde toevallig net iets posten hier in het topic. Over dat je soms hard moet werken om mentaal op de rit te blijven. Het is niet vanzelfsprekend en het blijft zoeken naar handvatten, lichtjes en dingen die je blij maken en je op de rit houden. Zo’n dag als vandaag is niet makkelijk. Voor mij niet in ieder geval. En ja morgen is het gewoon weer woensdag. Hopelijk komen we de nacht goed door. Belachelijk eigenlijk dat je daar bang voor moet zijn maar ik ben blij als het morgenochtend is en mijn dochter, huis en auto allemaal nog heel zijn.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:57

Cayenne schreef:

[ Afbeelding ]

Thanks Cayenne <3

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 01:30

Soms voel ik me best rot dat ik alleen woon en familie ook ver weg woont.. lig met hoge koorts en migraine op bed maar mijn kamer is een zooi en heh geen schoon servies meer. Kan het me niet opbrengen om iets te doen. Op deze momenten zou het fijn zijn als ik een partner had of familie dichtbij om even te helpen..

Ik heb wel vrienden in de buurt maar voel me toch bezwaard om het te vragen..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 04:22

Fearn schreef:
Soms voel ik me best rot dat ik alleen woon en familie ook ver weg woont.. lig met hoge koorts en migraine op bed maar mijn kamer is een zooi en heh geen schoon servies meer. Kan het me niet opbrengen om iets te doen. Op deze momenten zou het fijn zijn als ik een partner had of familie dichtbij om even te helpen..

Ik heb wel vrienden in de buurt maar voel me toch bezwaard om het te vragen..

Beterschap! Hoe zou jij het vinden als een van je vrienden met dezelfde vraag bij jou zou komen? Ik denk dat je het geen probleem zou vinden, je vrienden waarschijnlijk ook niet

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 02:11

Morgen moet mijn hondje naar de dierenarts. En ik maak me zó ontzettend veel zorgen ;( Hij krijgt een hartecho en ze gaan bloedprikken, om te kijken of hij nog onder narcose kan. Hij is 16 jaar, heeft een hartruisje en er moeten 8 tanden en kiezen uit.. Op zijn gebit na is het net een jonge hond, dierenarts verwacht ook niet veel problemen, maar ik ben toch zo bang dat er slecht nieuws uit komt..

Hij heeft steeds meer last van zijn tanden, zelfs als er morgen geen goed bericht komt, zal ik het risico wel moeten nemen.

Pff, kan dit er echt slecht bij hebben. Emmer zit al goed vol, dan nu de zorgen om m'n vriendje.. Vanmiddag reageerde m'n ma een beetje chagrijnig op een vraag en ik moest meteen keihard janken :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 03:32

Wat naar Daphne, ik herken de gezondheidszorgen om een dierenmaatje momenteel met mijn oudere kat. Hopelijk komt er niks afwijkends uit en kan hij veilig onder narcose!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 07:42

Succes vandaag Daphne!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 11:53

Daphne__ schreef:
Morgen moet mijn hondje naar de dierenarts. En ik maak me zó ontzettend veel zorgen ;( Hij krijgt een hartecho en ze gaan bloedprikken, om te kijken of hij nog onder narcose kan. Hij is 16 jaar, heeft een hartruisje en er moeten 8 tanden en kiezen uit.. Op zijn gebit na is het net een jonge hond, dierenarts verwacht ook niet veel problemen, maar ik ben toch zo bang dat er slecht nieuws uit komt..

Hij heeft steeds meer last van zijn tanden, zelfs als er morgen geen goed bericht komt, zal ik het risico wel moeten nemen.

Pff, kan dit er echt slecht bij hebben. Emmer zit al goed vol, dan nu de zorgen om m'n vriendje.. Vanmiddag reageerde m'n ma een beetje chagrijnig op een vraag en ik moest meteen keihard janken :')

Ach, sterkte! Er is nooit een goed moment dat zoiets erbij komt.. je wilt het liefst altijd dat ze zo lang mogelijk gezond en probleemloos door het leven gaan. Hopelijk komt het allemaal goed Y;(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:04

Bedankt! Jij ook sterkte met je kat Karlijn! :knuffel: Ben terug en gelukkig best goed nieuws _/-\o_

Z'n hart is wel vergroot, krijgt nu ook hartmedicatie, maar we hebben ook meteen foto's laten maken van z'n longen en daar was geen vocht te zien. Leverwaarde was iets verhoogd, ureum ook een beetje, maar niks heel geks voor een oud hondje met hartproblemen. Hij heeft dus groen licht voor de narcose. Dierenarts zei dat er altijd risico's zijn natuurlijk, maar zij had juist wel zin om hem te helpen.

Dus volgende week donderdag gaat z'n gebit gedaan worden. Dat word sowieso een spannende dag :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 12:11

Daphne__ schreef:
Bedankt! Jij ook sterkte met je kat Karlijn! :knuffel: Ben terug en gelukkig best goed nieuws _/-\o_

Z'n hart is wel vergroot, krijgt nu ook hartmedicatie, maar we hebben ook meteen foto's laten maken van z'n longen en daar was geen vocht te zien. Leverwaarde was iets verhoogd, ureum ook een beetje, maar niks heel geks voor een oud hondje met hartproblemen. Hij heeft dus groen licht voor de narcose. Dierenarts zei dat er altijd risico's zijn natuurlijk, maar zij had juist wel zin om hem te helpen.

Dus volgende week donderdag gaat z'n gebit gedaan worden. Dat word sowieso een spannende dag :=

Oh gelukkig! Wat fijn! <3

Een voorspoedige operatie gewenst voor je hondje!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 18:04

Ik lees net pas het bericht over het hondje.
Altijd zo verschrikkelijk naar als ze iets hebben! Ben er zelf ook altijd helemaal naar van.

Fijn dat je wel groen licht hebt gekregen, veel sterkte en succes alvast, mijn duimen zullen draaien. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 12:36

Dat onze allerbeste vrienden de verjaardag zijn vergeten van onze zoon....