Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:52

mvdende schreef:
rien10 schreef:
Er wordt geen lente van je afgepakt. Er wordt voor gezorgd dat jij volgend jaar weer een lente kan meemaken.

Een stevige mail naar de camping. Ach, denk je dat ze dit voor de lol doen? Heb je dan geen enkel begrip en denk je alleen aan je € 150?

€300 als ik niet voor 25 april annuleer.

En ja, dat is voor mij gewoon heel veel geld. Zelfs van de €90 die ik nu 99,9% kwijt ben, baal ik echt heel erg hard

Ik wil best een tussenoplossing, maar als hun star blijven, dan kan ik dat ook....

Maar je kan toch gewoon naar de camping, het mag, dus wat is het probleem?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:52

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:
Hoe weet je of het duidelijk niet genoeg helpt?

Er zijn veel besmettingen en sterfgevallen in verpleeg- en verzorgingstehuizen, die zijn ontstaan nadat de deuren al dicht waren.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ren-besmet
Dit was van 5 dagen terug.

Zolang er zieken zijn binnen een gesloten afdeling blijven er ook besmettingen. Ook werken er mensen die natuurlijk naar huis gaan en weer terugkomen.

Wanneer er voor iedere bewoner nog gasten gekomen waren dan waren met zekerheid nog meer besmettingen geweest.

Denk je werkelijk dat ze het zo zouden laten als het niet zou werken?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:53

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:
Hoe weet je of het duidelijk niet genoeg helpt?

Er zijn veel besmettingen en sterfgevallen in verpleeg- en verzorgingstehuizen, die zijn ontstaan nadat de deuren al dicht waren.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ren-besmet
Dit was van 5 dagen terug.

Hebben die zorgmedewerkers vast mee naar binnen gebracht. Die hebben thuis ook gewoon gezinnen natuurlijk waar ze het op hebben kunnen lopen.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:54

Mvdende, ik denk dat je je heel gelukkig mag prijzen dat de aanbetaling van de camping voor deze zomer een van je grootste problemen is. Ik zou heel graag met je willen ruilen, en met mij nog heeeeeel veel anderen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:56

mvdende schreef:
[q

€300 als ik niet voor 25 april annuleer.

En ja, dat is voor mij gewoon heel veel geld. Zelfs van de €90 die ik nu 99,9% kwijt ben, baal ik echt heel erg hard

Ik wil best een tussenoplossing, maar als hun star blijven, dan kan ik dat ook....

Dan ga je een jaartje niet kamperen en/of zoek je een nieuw huis voor je dure hond als je zo in geldnood zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 20:59

PSvanLot schreef:

Ja. Er wordt bijna geen aandacht aan die situatie gegeven. Er is nauwelijks echt beleid behalve het contactverbod. Ik zie geen begaan toezicht met vinger aan de pols. En er zijn nog steeds niet voldoende mondkapjes voor mensen die in de zorg werken. Veel overlijdens werden niet eens geregistreerd als corona.

Op mij komt het echt niet over alsof er veel moeite gedaan wordt om mensen in verpleeghuizen (of mensen die thuiszorg nodig hebben) zo goed mogelijk te beschermen. Ik vind dat heel erg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:00

Mvdende, je punt is wel duidelijk (al een week of vier). Maak je keuze, je neemt of het risico dat je 300 euro kwijt bent of je kiest eieren voor je geld met die 90 euro. Als het straks mogelijk is, ga je gewoon wat anders zoeken en anders blijf je lekker thuis. Je hebt een hond, een tuin en een auto, ga wat leuks doen. Ik weet dat het moeilijk is met autisme, maar je maakt jezelf stapelgek zo.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:01

Shadow0: Waar baseer je op dat er niet genoeg bescherming is?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:01

eilleen333 schreef:
Wat is er bekend over hoe besmettelijk kinderen zijn? Want ze worden minder snel besmet en minder zoek, maar scheiden ze ook veel minder uit? Want dat vind ik dan weer interessant als ze straks weer overal rondrennen.

Waar ik geen onderzoek naar gedaan heb, maar wel een algemeen geldende regel is
(die naar het schijnt inmiddels voor covid 19 is bevestigd)
...wie geen klachten heeft, scheidt niet tot nauwelijks virus uit.

Er schijnen wel uitzonderingen op deze regel te zijn (covid varianten op Typhoid Mary), maar aan de cijfers van de pandemie te zien zijn dit doorgaans geen kinderen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:03

Shadow0 schreef:
PSvanLot schreef:

Ja. Er wordt bijna geen aandacht aan die situatie gegeven. Er is nauwelijks echt beleid behalve het contactverbod. Ik zie geen begaan toezicht met vinger aan de pols. En er zijn nog steeds niet voldoende mondkapjes voor mensen die in de zorg werken. Veel overlijdens werden niet eens geregistreerd als corona.

Op mij komt het echt niet over alsof er veel moeite gedaan wordt om mensen in verpleeghuizen (of mensen die thuiszorg nodig hebben) zo goed mogelijk te beschermen. Ik vind dat heel erg.

Dan moet je echt een keer naar het bijpraten van de kamer kijken op (ik geloof) donderdagochtend.
Vorige week is daar ruim een uur de belangrijkste vrouw betreffende ouderenzorg aan het woord geweest dat er heel erg veel onderzoek gedaan wordt en dat ze wel heel belangrijk zijn.

En het niet geregistreerd overlijden aan corona doet niets af aan de zorg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:05

Bo_Y schreef:
Supermarkt kom ik ook niet, inderdaad veel te veel risico
Ik ben 9 maart voor het laatst in een winkel geweest. Ik ben thuis of in het bos met de hond. Ik zie alleen mijn man.
Dus daarom zou ik ook niet naar een nagelstudio gaan, kapper ect.

En er zijn vast meer zoals ik, dus zelfs als je open mag, blijven er vast klanten nog even weg

Prima...Ik heb ook genoeg klanten die hierheen rènnen zodra het mag.
29 april was al half vol (online agenda).

Maar je gaat aan het punt voorbij dat mijn bedrijf gewoon al 4 weken compleet plat ligt, zoals de hele beauty branche, en zoveel andere branches.....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:05

Zijn er wel genoeg leerkrachten voor de basisscholen? Want er is al een tekort en er zijn ongetwijfeld leerkrachten met klachten of ziek of met zieke familieleden die niet voor de klas kunnen. Ben benieuwd hoe dat gaat straks na de vakantie.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:07

Daihyo schreef:
Zijn er wel genoeg leerkrachten voor de basisscholen? Want er is al een tekort en er zijn ongetwijfeld leerkrachten met klachten of ziek of met zieke familieleden die niet voor de klas kunnen. Ben benieuwd hoe dat gaat straks na de vakantie.

Ik denk dat ze dat wel opgelost gaan krijgen. De zieken nemen af en het is nog 3 weken ver.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:15

Cer schreef:

Op mensen die nog steeds aangeve geen bescherming te krijgen. En dus op de sterftecijfers die echt behoorlijk hoog zijn.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:16

LadyMadonna schreef:
Bo_Y schreef:
Supermarkt kom ik ook niet, inderdaad veel te veel risico
Ik ben 9 maart voor het laatst in een winkel geweest. Ik ben thuis of in het bos met de hond. Ik zie alleen mijn man.
Dus daarom zou ik ook niet naar een nagelstudio gaan, kapper ect.

En er zijn vast meer zoals ik, dus zelfs als je open mag, blijven er vast klanten nog even weg

Prima...Ik heb ook genoeg klanten die hierheen rènnen zodra het mag.
29 april was al half vol (online agenda).

Maar je gaat aan het punt voorbij dat mijn bedrijf gewoon al 4 weken compleet plat ligt, zoals de hele beauty branche, en zoveel andere branches.....

Dat snap ik..
Ik heb ook al 5 weken geen zittingen en geen nieuwe zaken gekregen. Dus wat dat betreft mag het virus opkrassen en alles weer normaal, maar voor mij is het niet veilig met deze cijfers en dus ook veel minder werk (en in mijn sector geen compensatie ). Maar mijn gezondheid en die van mijn dierbaren en de rest van NL is belangrijker...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:16

Shadow0 schreef:
Cer schreef:

Op mensen die nog steeds aangeve geen bescherming te krijgen. En dus op de sterftecijfers die echt behoorlijk hoog zijn.

Dit is echt niet gestoeld op bronnen... Welke bedrijven krijgen geen bescherming en waar zijn de sterftecijfers hoog?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:17

Shadow0 schreef:
Cer schreef:

Ligt het dan aan hun werkgever of aan iets anders?
In het debat is dit ook aan de orde gekomen en dat leek toen te liggen aan de betreffende werkgever..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:18

Mensen schrijven wel vaker dat er vanalles van ze 'afgepakt' wordt. Vakanties, plannen, vrijheid, de lente, de zomer... Maakt.me nieuwsgierig: wie denk je dan dat die dingen van jou afpakt?

Is het de regering? Het RIVM? De samenleving? De mensen die op de IC en in verpleeghuizen werken? Kwaadwillenden virologen? Mensen met een kwetsbare gezondheid? Zieke mensen? Het lot? God? Vertel...wie pakt jou de lente af?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:21

safina schreef:
Mensen schrijven wel vaker dat er vanalles van ze 'afgepakt' wordt. Vakanties, plannen, vrijheid, de lente, de zomer... Maakt.me nieuwsgierig: wie denk je dan dat die dingen van jou afpakt?

Is het de regering? Het RIVM? De samenleving? De mensen die op de IC en in verpleeghuizen werken? Kwaadwillenden virologen? Mensen met een kwetsbare gezondheid? Zieke mensen? Het lot? God? Vertel...wie pakt jou de lente af?

Prutte, Markelientje, heb al zoveel benamingen langs zien komen....
Alles is de schuld van mark Rutte :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:22

safina schreef:

Je mag het natuurlijk wel zo voelen. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan.

Die eerste vraag van de journalist kunnen we wel belachelijk vinden maar het is wel waarschijnlijk dat mensen dit zo voelen. We gedragen ons zo braaf en we mogen nog niks. We weten wel dat dit door het virus komt maar het voelt wel ongrijpbaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:22

Ik verdenk Rutte ervan dat hij naar de kapper gaat }:0

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:23

PSvanLot schreef:

Of zou hij stiekem een kapper hebben als vriendin! (Of vriend :j )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:23

lenaa_tje schreef:
PSvanLot schreef:

Of zou hij stiekem een kapper hebben als vriendin! (Of vriend :j )

Of gewoon nu een genomen omdat dat natuurlijk wel heel erg handig is haha

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 21:26

PSvanLot schreef:

Wij dachten al dat ie een pruik op had :')