Beleggers op het forum?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:31

Tita, welke twee jaar waren dat dan? Ik zie alleen dat er in 2021 geen dividend is uitbetaald. Verder is het dividendrendement behoorlijk stabiel.
Overigens moet je je ook niet blind staren op dividend. Bij het uitkeren van dividend zie je de koers meestal zakken met redelijk dezelfde waarde, dus een keer minder of geen dividend uitkeren bij een slecht jaar is ook niet het eind van de wereld, dat is juist gunstig voor de koers.

En geen dip? Het aandeel is 12% gezakt. Dat is best wel een dip :))

Hoe kan het trouwens dat je niet bij je aandeel kan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je dat bewust vast gezet ofzo?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:49

Ik vind dat meer bij Annemiek….

Je kunt wel zeggen dat de beloningen niet door zijn gegaan…. Maar is wel zo en niet alles wordt naar buiten gebracht en ik heb geen zin om deze discussie te voeren want dat staat los van het aandeel hele Acomo is niet meer de Acomo voor de overname.

2020-2021
Voor dividend had je 2020 niet best jaar, bovendien zitten we nog niet op het oude niveau

Komt aantal stuks vrij bij overlijden van mijn vader, dit aandeel heeft hij destijds bewust voor mij gekocht als investering. Ik weet wel dat de helft al verkocht is omdat er geen vertrouwen meer is.
Oude CEO is van ons kent ons

Toen ik begon met beleggen (18jaar) moest ik Acomo kopen en nooit verkopen op mijn 24 ste ben ik gestopt met beleggen alles verkocht behalve Acomo.
Deze heb ik destijds weer verkocht in 2008 voor aankoop huis, had het echt nodig om vervolgens in 2014 weer in stappen bij verkoop huis :+
Het staat op de plank….. maar of ik ze aanhou tot mijn pensioen wat ooit de bedoeling was, geen idee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 11:58

Wacht, dus jij zegt nu dat ze op de een of andere manier, zwart, een paar miljoen euro hebben weggesluisd en als bonussen hebben uitgekeerd, en niemand weet daar van behalve jij? _O-

En dan, na zoiets te beweren, meteen roepen dat je vooral geen discussie erover wil :') Prachtig.

Prima dat jij graag handelt op basis van emotie en gevoel, dat doen heel veel mensen en moet je vooral zelf weten. Maar het is grappig dat je denkt dat jouw manier de enige juiste is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:07

Jij maakt er een heel verhaal van en verzint maar wat ik schrijf dat nergens. Maar nieuwe gaat niet verder op zelfde voet dan de oude en ook niet gratis.maar goed ik irriteer me eigenlijk al langer aan jou niet alleen hier hoor.
Waarom zouden we hier over gaan discussiëren godsnaam iedereen weet deals van baan verandert bij beurs genoteerd bedrijf dat je niet meer verantwoording wil voor minder geld en zeggenschap.
• Vast basissalaris € 750.000,- per jaar;
• Variabele beloning gerelateerd aan:
- een consistente stijging van de ‘Earnings per Share’;
- Een discretionaire bonus gerelateerd aan het behalen van doelen, zoals:
- ‘The return on capital: maintaining and growing the return on capital (save for goodwill) above 15%;’

Klein stukje tekst…wat voegt het toe voor jou, wellicht niks…voor mij heel veel en dan zoals ik zei ons kent ons…en heeft niks mee te maken over de miljoenen want dat is fantasie.

Je doet zo betweterig over sparen, beleggen en zelfvoorzienend leven , veel blabla alsof je zelf alles doet en achter je vent verschuilt terwijl jullie niks anders zijn dan amateurs zoals velen met ons en ook ik. Je schrijft veel woorden waarvan ik denk ughhhhhhh laat maar

Als ik aandelen koop of verkoop heeft dat echt niet altijd te maken met emotie. Dat is jouw mening.
Maar gewoon mijn eigen ruim 30+ jaar ervaring. Tuurlijk heb/had ik er paar met wel emotie…of iig soort van gevoel omdat je er gewerkt heb.

Verder ontstip ik het topic want voor gezellig sparren tips en tricks onderbouwingen waarom wel of niet moet je hier toch niet zijn. Dat is eigenlijk waarom ik dit topic ging volgen

Iedereen succes :D met zijn aandelen
Laatst bijgewerkt door tita op 22-08-23 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:15

Verstandig besluit om te ontstippen als je je eigen irritatie niet kan beheersen

Als je je bericht toch aan het bewerken bent snap ik niet dat je de persoonlijke sneren ook niet weghaalt. Totaal onnodig mijn inziens en je haalt er dingen bij die niks met beleggen te maken hebben

8nnemiek

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:38

Het is geen vliegveld, je hoeft je vertrek niet aan te kondigen :Y)

Maar fijn om weer eens gewoon te kunnen delen wat ik (en mijn vent natuurlijk :D ) van de aandelenmarkt vinden zonder elke keer een hoop commentaar te krijgen :D Er zijn gelukkig ook mensen die onze manier van beleggen wel interessant vinden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 16:40

Later Tita, succes ermee :evaw:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:00

Weer terug ontopic; ik was benieuwd naar Aalberts die Relaxed noemde, en die blijkt ook al een tijd op de wishlist van mijn vriend te staan toen ik hem ernaar vroeg, toevallig :)) En volgens hem ook een goede koop rond deze koers. Misschien dat we ook een plukje ervan kopen, al hebben we eigenlijk al te veel gekocht de afgelopen weken :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 23:25

Och, jullie hadden toch al een tijd niks gekocht, dan kan dit er wel bij :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 06:09

Dat zei ik ook al _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 06:41

Probleem opgelost, niet zo moeilijk doen Bartje :))

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:53

Kunnen jullie mij wat uitleggen?

Ik beleg bij de giro. Ik heb een tracker die dividend uitkeert. Dat gaat gewoon prima.

Ik heb nu een Amerikaans aandeel welke ook dividend uitkeert. Daar gaat gelijk 1/3 aan dividendbelasting vanaf.

Bij het dividend uit mijn Vanguard tracker is dat nooit.

Waarom gebeurt het bovenstaande?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:44

Waarschijnlijk omdat je tracker op de nederlandse beurs genoteerd is.
En je amerikaanse aandeel op de amerikaanse beurs.
Dus betaal je belasting in amerika.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:20

Ah ok!

Betaal ik dan helemaal geen dividendbelasting over die tracker? Hoe zit dat dan?

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:36

Als het goed is staat dat op je balstingaangifte.

Maar mischien zijn hier mensen die er meer verstand van hebben.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:28

Ohja dat kan wel kloppen!

Dank.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:49

Hoe gaat het met jullie aandelen?
De markt mag wel weer eens wat aantrekken van mij :))

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:23

Niet best :D

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:54

Mijn verlies van verleden jaar is weer positief.
Maar verder schiet het Niet op.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:25

Ik stond tm juli mooi in de plus, heb toen ook aardig wat verkocht. maar daarna alleen maar rode cijfers. Jammer dat ik ASML niet wat later gekocht heb, die is nog flink gezakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:53

Wij stonden ook even best leuk sinds begin dit jaar, en nu zitten we weer in de min :+ Schiet niet op haha.

Lizard, fijn dat je het verlies van vorig jaar weer goed hebt kunnen maken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:22

misschien niet helemaal wat iedereen hier zoekt in dit topic, maar ik kwam dit vanmorgen tegen in de krant.
www.thegoodroll.com
mooi initiatief volgens mij

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 09:39

We zitten er nu bijna 3 jaar in en echt amper winst, enkel etfs hebben wij. Ik snap dat het gewoon zo is nu eventjes maar ik kan het niet echt supermotoverend noemen :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:01

Ik denk dat bijna alle beleggers dat gevoel de afgelopen tijd wel hebben, maar dat hoort er bij. Uiteindelijk trekt de markt wel weer aan.
Voordeel aan ETF's is dat ook het verlies wat gedempt wordt natuurlijk, een ETF zal niet zomaar tig procenten in de min gaan.

Op zich vind ik zo'n dal meestal wel fijn om wat bij te kopen, maar je kan ook weer niet oneindig blijven bijkopen :))

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 10:53

Je zou ook kunnen kiezen om nu wat in deposito’s te knallen, dat tikt ook wel lekker weg. Mocht je nog willen spreiden.