Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:44

elnienjo schreef:
mag schreef:
Ik ben meer voor een samenscholingsverbod dan voor een lockdown. Alleen van hetzelfde gezin (in 1 huis) samen naar buiten en maar 1 iemand in de winkel. Zie nu best veel groepen jongeren “gezellig” samen naar het park gaan. Naar het park of bos moet geen probleem zijn als er genoeg ruimte is, maar dus niet in groepen.

Hier ben ik 't mee eens. Geen 'gezellige' winkeluitjes meer, alleen functioneel shoppen door één persoon per huishouden. En verder ook niets in groepsverband.

Als iedereen zijn gezonde verstand zou gebruiken, zou dat met de huidige maatregelen al niet meer gedaan worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:46

_Penotti schreef:
Dat zou ik voor nu zeker een goede aanvulling vinden.

Zo "moet' ik eigenlijk naar de action.
Beter uitgelegd de Betty's aloe vera gel werkt zo enorm goed voor ons hondje die altijd korstjes op haar neus heeft.
Beter dan wat ook van de dierenarts.

Maar ik heb nu echt geen zin om daar in de massa te gaan staan.
Terwijl ik voor de rest hele dagen thuis zit omdat mijn moeder risico patiënt is en vooralsnog wel volgende week geopereerd word en ik haar moet brengen.

Wat zou het dan prettig zijn naar een winkel te kunnen zonder al die mensen die er uitjes met het hele gezin van maken.

Precies! Dan hoeft er niets in lockdown, het is voor de winkels gunstiger, want ze blijven verkopen, en de klant hoeft geen onnodig risico te lopen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:46

Ik leef normaliter al behoorlijk “lock down” en dat is normaal uitgestorven en rustig, echter het barst van de mensen op straat, bos en parken, speeltuinen en winkels. Overal fietsers en wandelaars. Het lijken de paas-voorjaar-weekenden wel! Ik ervaar het echt als druk. En die drukte lijkt mij absoluut niet slim.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:48

mag schreef:
Ik ben meer voor een samenscholingsverbod dan voor een lockdown. Alleen van hetzelfde gezin (in 1 huis) samen naar buiten en maar 1 iemand in de winkel. Zie nu best veel groepen jongeren “gezellig” samen naar het park gaan. Naar het park of bos moet geen probleem zijn als er genoeg ruimte is, maar dus niet in groepen.

Daar ben ik ook voor of maar met max twee ergens naartoe nu zie ik inderdaad veel jeugd die in groepjes zijn. Bij winkels wordt de anderhalve meter ook niet gehanteerd van mij mag beveiliging of medewerkers zelf daar mensen op aan spreken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:50

Hannanas schreef:
Ik leef normaliter al behoorlijk “lock down” en dat is normaal uitgestorven en rustig, echter het barst van de mensen op straat, bos en parken, speeltuinen en winkels. Overal fietsers en wandelaars. Het lijken de paas-voorjaar-weekenden wel! Ik ervaar het echt als druk. En die drukte lijkt mij absoluut niet slim.

Speeltuinen en winkels zijn niet goed, maar wat is er mis met wandelen en fietsen (alleen of met eigen gezin)? Lijkt me juist goed voor de gezondheid wat frisse lucht en vitamine D.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:52

moonsparkle schreef:
mag schreef:

Daar ben ik ook voor of maar met max twee ergens naartoe nu zie ik inderdaad veel jeugd die in groepjes zijn. Bij winkels wordt de anderhalve meter ook niet gehanteerd van mij mag beveiliging of medewerkers zelf daar mensen op aan spreken.

Met 2 gaan shoppen vind ik in deze tijd ook geen goed idee. Het is geen gezellig uitje, het moet functioneel zijn. En hoe minder mensen in de winkel voor één en dezelfde aankoop, hoe beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:54

mag schreef:
Hannanas schreef:

Speeltuinen en winkels zijn niet goed, maar wat is er mis met wandelen en fietsen (alleen of met eigen gezin)? Lijkt me juist goed voor de gezondheid wat frisse lucht en vitamine D.

Solo “eventjes” buiten bewegen oké, maar je ziet nu duidelijk “groepen”. Oa moeders met kinderen (dus afgesproken), eigenaren met honden samen staan/wandelen, bootcamp/hardlopers buiten, vissen met zijn allen langs de vijvers etc etc

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:55

Baudet: Ik heb geleerd en zal niet meer onderbreken.
Baudet: blijft door de ander heen schreeuwen :roll:

Fijne manier van discussiëren dit.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:55

_Penotti schreef:
Wat zou het dan prettig zijn naar een winkel te kunnen zonder al die mensen die er uitjes met het hele gezin van maken.

Herkenbaar probleem. Gelukkig hoef ik nu even niet naar een winkel. Ik probeer dat een tijdje vol te houden. Ik snap ook niet dat mensen op dit moment een gezellig uitje durven maken naar bouwmarkten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:57

Hannanas schreef:
Solo “eventjes” buiten bewegen oké, maar je ziet nu duidelijk “groepen”. Oa moeders met kinderen (dus afgesproken), eigenaren met honden samen staan/wandelen, bootcamp/hardlopers buiten, vissen met zijn allen langs de vijvers etc etc

Door dat onverantwoorde gedrag zie ik het nog wel op een totale lockdown uitlopen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:58

Ik snap wel dat er zoveel buiten rondloopt. Het is namelijk niet verboden in Nederland en voor het eerst mooi weer sinds lange tijd. En iedereen is ‘vrij’. Ik ben ook even lekker gaan wandelen.

Bedenk wel dat niet iedereen zo streng leeft als hier sommigen doen.

Als het weer weer wat slechter wordt zal dat we weer minder zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:03

sureido schreef:
Ik snap wel dat er zoveel buiten rondloopt. Het is namelijk niet verboden in Nederland en voor het eerst mooi weer sinds lange tijd. En iedereen is ‘vrij’. Ik ben ook even lekker gaan wandelen.

Bedenk wel dat niet iedereen zo streng leeft als hier sommigen doen.

Als het weer weer wat slechter wordt zal dat we weer minder zijn.

Buiten rondlopen is geen probleem, maar doe dat dan alleen of met één gezinslid of vriend(in) en niet in hele kolonies.

Anoniem

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:05

Nou ja voor jezelf maakt het geen hol uit of je met 1 gezinslid naar buiten gaat of met 3. Het is niet alsof je dan ineens sneller besmet raakt ofzo.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:06

Ladybird schreef:
Dat is het lastige. Niemand weet het antwoord.

En omdat niemand het antwoord weet..., wat doe je dan in zo'n situatie?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:11

Babootje schreef:
Ladybird schreef:
Dat is het lastige. Niemand weet het antwoord.

En omdat niemand het antwoord weet..., wat doe je dan in zo'n situatie?

Handelen zoals je denkt dat goed is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:13

Tot nu toe duidelijke uitleg van Rutte :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:15

IMANDRA schreef:
Tot nu toe duidelijke uitleg van Rutte :j

Super, ook de uitleg nu over wat nu exact een lockdown is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:16

Baudet staat als eerste aan de microfoon...
Onee, Wilders stond aan de andere microfoon eerder... pfff
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 18-03-20 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Anoniem

Ik wou morgen gaan werken maar mag niet. Als ik 24 uur klachtenvrij ben mag ik vrijdag dus daar ga ik voor, verveel me dood. :Z

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:18

Zou Wilders nu de laatste 10 minuten stront in zijn oren gehad hebben?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:19

PSvanLot schreef:
Baudet staat als eerste aan de microfoon...
Onee, Wilders stond aan de andere microfoon eerder... pfff

zucht. :') Inderdaad.

Weet je wat ook 'grappig' is aan de betogen van Wilders en Baudet?
Ze roepen continu dat we naar andere landen moeten kijken. Dat we moeten baseren op andere ziektes (bijv. qua besmettelijkheid.

Maar dan roepen ze 'er is nog geen bewijs voor groepsimmuniteit' (terwijl dat ook gewoon te herleiden is aan ziektes die we kennen)? Beetje hypocriet als je het mij vraagt :)).

PSvanLot schreef:
Zou Wilders nu de laatste 10 minuten stront in zijn oren gehad hebben?

Natuurlijk, hij en Baudet kunnen alleen maar schreeuwen met hun standpunt, en niet ingaan op informatie die ze net gekregen hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:21

Ik hoorde dat winkelketens P&C en WE gesloten worden. Ik denk dat meer winkels zullen volgen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:21

Imandra, weet je wat misschien nog wel erger is... Is dat Wilders normaal niets van het buitenland moet weten....

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:25

PSvanLot schreef:
Imandra, weet je wat misschien nog wel erger is... Is dat Wilders normaal niets van het buitenland moet weten....

Jup, hypocrisie.

Eerder was het altijd dat we niet als schoothondje achter de (rest van de) EU aan moeten lopen. Maar nu moeten we dat blijkbaar wél doen :))