[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:39

ind ik snap beide kanten.

Ik zelf vond het gewoon zonde van mijn energie en tijd. en ook voor die van hem om een relatie te nemen waarvan je misschien al van te voren wist dat die zou eindigen omdat er 1 wel een grote kinderwens hebt

is natuurlijk anders als je allebei of 1 van de 2 het nog niet weet en uiteraard kan het altijd. Dat gedachtes veranderen van eerst niet willen naar wel willen en andersom. Maar ik weet al dat ik ze niet wilt en dit gaat ook niet komen ook. dus waarom dan energie in een man stoppen die bijv wel al zeker wilt dat hij vader wilt worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:19

Ik heb ook vanaf begin af aan gezegd dat ik geen kinderen wilde maar hij dacht altijd dat het nog wel zou komen. Ik heb hem 100x gezegd dat dat echt niet zo was, en hij zei dan dat we het allemaal wel zouden zien. Zo is het voort blijven kabbelen, en heeft een paar keer bijna onze relatie gekost. Hij had het onderschat dat ik echt zo zeker van mijn zaak was... Want "elke vrouw wil toch een kind, dat hoort erbij. Het is ons doel in het leven." :7
Inmiddels lijkt hij zich erbij neer te hebben gelegd, ik ben over de leeftijd heen dat iedereen zei "wacht maar, als je 28 bent heb jij een kind!". (Dat wordt nu langzaamaan opgeschoven richting 35 overigens :Y) )
Het is echt heel moeilijk geweest soms, ik wil hem niet zijn wens afpakken. Maar ik weet zeker dat ik doodongelukkig zou worden als ik een kind zou krijgen. Ik vind het nu al heel zwaar als onze hond diarree heeft en ik er 3x per nacht uit moet, laat staan als zo'n kind heel de nacht aan het huilen is pfff.
Het is zo'n machteloos gevoel, ik heb het idee dat ik alles heb gedaan om deze situatie te voorkomen en toch sla ik iemand aan de haak die totaal aan de andere kant van de lijn staat in zo'n groot levensveranderend onderwerp.
Gelukkig lijkt hij zich er nu wel echt bij neergelegd te hebben en als andere mensen zeggen "oh maar dat komt nog wel!" zegt hij zelf "nee hoor, reken er maar niet op" :Y)

plutolover

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:13

herkenbar xSCWx. maar gelukkig wilt mijn vriend ze ook niet meer. En nee hij heeft het miss in begin van relatie zo gedacht. Maar gelukkig nu echt niet meer.

laatste tijd hoor ik steeds meer ik wardeer echt dat ik gewoon weekend heb ipv de weekenden de kinderen vermaken of van hor naar her rijden omdat ze moeten voetballen,ballet weet ik veel wat hahah

geen rekening met kind hoeven te houden heerlijk. Ja met de hond maar die stop je in een bench of kan heel makkelijk alleen blijven. (mijn hond is bijna nooit alleen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:53

Idem, mijn vriend kent mijn standpunt en heeft zich daar ook naar aangepast. En zegt nu zelf ook tegen de mensen dat het best voordelen heeft. Het helpt wel als je er beide zo in kan staan tov de "promotors". Ze drukken toch minder hard door vind ik dan wanneer je als vrouw alleen zegt dat het niet hoeft.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:57

Hmmm, aan begin van onze relatie heeft mn vriend duidelijk aangegeven kinderwens te hebben. Ik wist het nog niet zeker, met hem zag ik dat wel zitten maar na een paar jaar helemaal van terug gekomen; ik wil ze zeker weten niet en heb daar uiteraard enorm goed en lang over nagedacht. Toen ik daar over uit was bijna uit elkaar gegaan na veel ruzie over dit onderwerp, maar toch gekozen samen verder te gaan. Inmiddels zijn we 7,5 jaar samen en 42 en 51 jaar. Hij heeft zich erbij neergelegd dat die tijd nu voorbij is. Bij hem is het er gewoon nooit eerder van gekomen in relaties voor mij, en wilde uiteindelijk de relatie en wat we hadden opgebouwd inmiddels niet opgeven. Maar het blijft verrekte lastig en pijnlijk. Onze hele maatschappij is op huisje-boompje-beestje concept gebaseerd, je kan bijv geen reclameblok op tv kijken zonder perfect gezinnetje. Als ik een grapje maak over een nadeel=voordeel dan doet hem dat eerder pijn. Maar moet wel zeggen dat hij niet echt een realistisch beeld heeft van de werkelijkheid, het erg romantiseert om een gezin te hebben en in het echt alle zorg op mij zou neerkomen. Ik ben gewoon niet bereid mijn leven om een wurm te laten draaien, wil mn eigen leven lijden.

Gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat mensen eindelijk niet meer erover beginnen thank god.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 24-02-20 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:59

BopjeBo schreef:
Hmmm, aan begin van onze relatie heeft mn vriend duidelijk aangegeven kinderwens te hebben. Ik wist het nog niet zeker, met hem zag ik dat wel zitten maar na een paar jaar helemaal van terug gekomen; ik wil ze zeker weten niet en heb daar uiteraard enorm goed en lang over nagedacht. Toen ik daar over uit was bijna uit elkaar gegaan na veel ruzie over dit onderwerp, maar toch gekozen samen verder te gaan. Inmiddels zijn we 7,5 jaar samen en 42 en 51 jaar. Hij heeft zich erbij neergelegd dat die tijd nu voorbij is. Bij hem is het er gewoon nooit eerder van gekomen in relaties voor mij, en wilde uiteindelijk de relatie en wat we hadden opgebouwd inmiddels niet opgeven. Maar het blijft verrekte lastig en pijnlijk. Onze hele maatschappij is op huisje-boompje-beestje concept gebaseerd, je kan bijv geen reclameblok op tv kijken zonder perfect gezinnetje. Als ik een grapje maak over een nadeel=voordeel dan doet hem dat eerder pijn. Maar moet wel zeggen dat hij niet echt een realistisch beeld heeft van de werkelijkheid, het erg romantiseert om een gezin te hebben en in het echt alle zorg op mij zou neerkomen. Ik ben gewoon niet bereid mijn leven om een wurm te laten draaien, wil mn eigen leven lijden.

Je vriend was dus al ruim in de 40 toen dit speelde. Vind ik sowieso veel te oud.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:04

Klopt, maar hij vond dat dus niet. Ken iemand die nog aan kids op z'n 50e begonnen is. Die heeft afgelopen jaren behoorlijk last van gezondheidsproblemen gehad en draagt zn koters op handen, zo blij mee dat hij ze nog gekregen heeft.
Bij een kinderwens centrum mag je pas na je 43e verjaardag als vrouw niet meer komen. Denk dat er toch genoeg mensen er alles nog aan willen doen hun wens te voldoen. Te oud is ook mn mening, maar daar staan mensen toch vrij in. In dat geval vind ik dat toch echt puur egoistisch om dan nog persee kinderen te willen.
Mijn zusje is laatst bevallen, ze is 34 jaar en haar vriend ook, volgens haar werdt ze al als oudere moeder gezien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:09

plutolover schreef:
Ik zelf vond het gewoon zonde van mijn energie en tijd. en ook voor die van hem om een relatie te nemen waarvan je misschien al van te voren wist dat die zou eindigen omdat er 1 wel een grote kinderwens hebt

Nou ja dat is het dus een beetje. Zelfs al zouden we uit elkaar groeien op dat gebied (wat, nogmaals, in ieder geval de komende twee jaar niet aan de orde is) heb ik serieus nog nooit zo'n leuke relatie gehad. Nu is het misschien anders omdat ik hem al wat langer kende, maar ik zou nooit de tijd met hem nu als verspild beschouwen :o
En wat ik al zei: ik vind het (nu in elk geval) niks mis mee om een relatie te hebben die niet tot in de eeuwigheid zal duren. Geeft ook wel rust moet ik zeggen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:37

Ik zie het bij vrienden van ons. Hij heeft al een zoon (nu ergens in de 20) en zij wil heel graag een kind.
Nou zegt hij : dat gaat dus mooi niet gebeuren :')
Blijkbaar vindt zij het wel o.k.,want ze zijn nog steeds bij elkaar.

Gelukkig was het bij ons ook meteen duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:56

Ik besefte me afgelopen weekend ook, dat je een weekend ook echt kan besteden met dat waar je zin in hebt. Zonder continu op een kind te moeten letten. En dat enkel dat alleen al reden genoeg is om er niet aan te beginnen.

Wij zijn gisterochtend in de stromende regen een rondje gaan wandelen. Gewoon omdat het kon _O- Had zo'n koter maar eens meegekregen..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:32

Ja hoor, lekker plassen stampen :)) -O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:32

Live update vanuit de Mac, komt zojuist een gezin langs me zitten met een befaamde Storm, like wtf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:00

Wij hadden vandaag iemand die zn kind een halve dag mee nam naar het werk. :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:59

:= :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:06

[***] schreef:

Ik zou direct opstaan en baas melden dat ik thuiswerk *\o/*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:51

idinn schreef:
[***] schreef:

En de volgende dag op kantoor binnenkomen met je hond of paard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:58

oomens schreef:
idinn schreef:

En de volgende dag op kantoor binnenkomen met je hond of paard.

Denk dat dat meer gewaardeerd wordt dan zo'n blaag :?.

Waarom zou je je kind mee naar je werk nemen, tenzij je op een KDV of de kinderboerderij werkt of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:36

Over een week ga ik verhuizen, ik heb er enorm veel zin in :D. Nu ga ik nadat ik verhuisd ben in mijn nieuwe woonplaats solliciteren.

Ik had het er dit weekend over met de schoonfamilie en mijn schoonmams kwam ermee dat het best een goed idee is om in mijn brief terloops te vermelden dat ik geen kinderen heb en deze ook niet wil. Eigenlijk vind ik dat best een goed idee, ik ben 33 en de meeste mensen verwachten rond die leeftijd dat je een kind hebt of wilt, wat ik dus niet heb en niet wil en ik denk dat het mijn kansen vergroot, want eerlijk is eerlijk, een zwangere vrouw of een vrouw met kinderen is gewoon duur voor een werkgever :o.

Hebben jullie daar ervaringen mee?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:52

Geen ervaring mee, maar ik vind de denkwijze ook heel logisch!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:01

Ik snap het wel, je zou het er best in op kunnen nemen. Waarom niet. :j
Toen ik werd aangenomen was "mommy-to-be" leeftijd geen belemmering gelukkig, maar dat zou uiteraard ook helemaal niet zo mogen zijn. Dat het wel gebeurt, twijfel ik echter niet aan...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:02

Mijn ervaring is dat je er beter helemaal niet over kunt beginnen, ze geloven je toch niet. Maar ik ben iets jonger dan jij..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 10:05

Leo schreef:
Ik snap het wel, je zou het er best in op kunnen nemen. Waarom niet. :j
Toen ik werd aangenomen was "mommy-to-be" leeftijd geen belemmering gelukkig, maar dat zou uiteraard ook helemaal niet zo mogen zijn. Dat het wel gebeurt, twijfel ik echter niet aan...

Het mag niet nee, maar zeker weten dat erop geselecteerd wordt. En ergens snap ik het ook wel, hoe banketstaaf ook.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:37

_San87_ schreef:
Over een week ga ik verhuizen, ik heb er enorm veel zin in :D. Nu ga ik nadat ik verhuisd ben in mijn nieuwe woonplaats solliciteren.

Ik had het er dit weekend over met de schoonfamilie en mijn schoonmams kwam ermee dat het best een goed idee is om in mijn brief terloops te vermelden dat ik geen kinderen heb en deze ook niet wil. Eigenlijk vind ik dat best een goed idee, ik ben 33 en de meeste mensen verwachten rond die leeftijd dat je een kind hebt of wilt, wat ik dus niet heb en niet wil en ik denk dat het mijn kansen vergroot, want eerlijk is eerlijk, een zwangere vrouw of een vrouw met kinderen is gewoon duur voor een werkgever :o.

Hebben jullie daar ervaringen mee?

Als je een man was, zou je het dan terloops vermelden?
Antwoord nee: dan niet niet doen.
Antwoord ja: dan wel doen.

Ik heb het nooit verteld, en zou het ook niet doen. Het vermelden kan ook juist een trigger zijn om er in het gesprek over te beginnen. Je hebt dan zelf al de voorzet gegeven. En het is een onderwerp waar niet naar gevraagd mag worden.
Het is mij overigens wel eens gevraagd bij een sollicatatiegesprek. Ik heb toen geantwoord dat ze dat a) niet mogen vragen en b) dat het niet iedereen gegeven is om kinderen te krijgen.
Ja, goed, ok, ik werd daar niet aangenomen :Y) .

Wat je zelf ook van kinderen mag vinden: het krijgen van kinderen en hebben van een gezin is een biogisch en natuurlijk proces. En het is nou eenmaal de vrouw die zwanger wordt en de kinderen op de wereld zet. Een bedrijf wat zo weinig empathie heeft voor zijn medewerkers zou ik niet willen werken.
En die kinderen zijn uiteindelijk ook weer goed voor de werkgever hè: toekomstige consumenten en werknemers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:52

Ja, allemaal leuk en aardig dat het in de natuur zit, het is en blijft een flinke kostenpost, een zwangere vrouw in je bedrijf. En dat is niet erg, maar ik kan me voorstellen dat bedrijven liever kiezen voor iemand die geen kinderen heeft of wil.

Als man zou ik er niet over beginnen nee, want mannen worden niet zwanger en 9 vd 10 keer draagt de vrouw de zorgtaak en gaat weg als t kind ziek is of zo. Maar vermelden dat je geen kinderen hebt en daarom flexibel inzetbaar bent (ik noem maar een zijstraat) lijkt mij juist wel handig?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 11:53

Ik zou het ook niet noemen, het is niet relevant voor je werk in het algemeen. Ik zou het juist vreemd vinden als werkgever.