Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_San87_ schreef:Sheran schreef:Ik zou daar dus echt veel en veel te lui voor zijn. Duur en het duurt echt eeuwen voor je water eindelijk warm is. No thanks.
Het is niet dat je zo veel werk aan een fluitketel hebt. Het wordt snel warm, helemaal als je heet water in de ketel doet, en het klinkt ontzettend gezellig
.
Femke_Tweety schreef:Tuurlijk, een eeuwigheid wachten, en net als je weer begint te ontspannen op de bank omdat je gewoon compleet vergeten hebt dat je überhaupt water opgezet hebt, zet dat ding het op een krijsen.
"Heeeeeelp, ik verbraaaaaand, nu komen, NUUUUUUU AUWAUWAUWWWWWW"
Nee hoor, echt leuk zo'n fluitketel. Vóóórààl doen. Je lekker laten rondcommanderen door zo'n omhooggevallen stuk keukengereedschap.
Myrsky schreef:Als ik kijk naar hoe lang het duurt voor water om te koken in een pan met inductie zou ik zeggen: vooral doen als je graag veel tijd hebt om doelloos door social media te scrollen terwijl je wacht tot dat water eeeeindelijk kooktik vind het nog steeds lang duren haha. De waterkoker gaat een stuk sneller
black_kelpie schreef:_San87_ schreef:Sja, ik heb deze in het zwart en ben er zielsgelukkig mee.
Not helping!
Sheran schreef:Ik zou daar dus echt veel en veel te lui voor zijn. Duur en het duurt echt eeuwen voor je water eindelijk warm is. No thanks.
Met inductie schijnt dat dus heel veel sneller te gaan dan op gas, maar precies hoe snel weet ik ook niet. Zou jammer zijn als ik me eraan ging storen, want zoveel geduld heb ik ook niet
Roodvos schreef:De waterkoker hoeft toch ook niet op het aanrecht te staan?
Kleine keuken + graag koken = alle kastjes ramvol. Daarbij gebruik ik hem zeker 4x per dag, meestal vaker.Giolli schreef:Ooooh dat vind ik ook zo leuk. Heb er ook mee in mijn handen gestaan maar mijn oude water koker moet eerst sterven. Aan mij heb je dus niks.(KOOP HEM!)
![]()
Femke_Tweety schreef:Tuurlijk, een eeuwigheid wachten, en net als je weer begint te ontspannen op de bank omdat je gewoon compleet vergeten hebt dat je überhaupt water opgezet hebt, zet dat ding het op een krijsen.
"Heeeeeelp, ik verbraaaaaand, nu komen, NUUUUUUU AUWAUWAUWWWWWW"
Nee hoor, echt leuk zo'n fluitketel. Vóóórààl doen. Je lekker laten rondcommanderen door zo'n omhooggevallen stuk keukengereedschap.
Granoek schreef:Ik vind hem ook super leuk uit zien maar dat gefluit aan je oren ben je idd snel zat. Mijn oma heeft er eentje en die heeft de fluit dop er af getrokken van ellende
Telpeva schreef:Je hebt dus een kleine keuken, je hebt al een waterkoker, en je wilt er een fluitketel bij hebben. Die oude waterkoker moet dan toch ook ergens staan? of wou je die weggooien terwijl die het nog gewoon goed doet, na al die jaren trouwe dienst?
Rintah schreef:En vervolgens moet je die fluitketel ook nog ergens kwijt, dus of je nou stukje aanrecht mist voor de watermolen, een kookpot voor de fluitketel of kastruimte, dat maakt toch ook geen fluit uit ()
Als je dan toch voor die nieuwe keuken gaat, neem dan gewoon een qoockerStuk sneller ook nog
Rintah schreef:En vervolgens moet je die fluitketel ook nog ergens kwijt, dus of je nou stukje aanrecht mist voor de waterkoker, een kookspot voor de fluitketel of kastruimte, dat maakt toch ook geen fluit uit ()
Als je dan toch voor die nieuwe keuken gaat, neem dan gewoon een qoockerStuk sneller ook nog
black_kelpie schreef:Je Philipsje kan ook vast op de kookplaat staan als ie niet in gebruik isMaar deze fluitketel is mooi, en dan vind ik het niet erg dat hij op de kookplaat staat. Neemt hij in ieder geval geen ruimte in op het werkblad verder.