Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:13

Tuurlijk, een eeuwigheid wachten, en net als je weer begint te ontspannen op de bank omdat je gewoon compleet vergeten hebt dat je überhaupt water opgezet hebt, zet dat ding het op een krijsen.

"Heeeeeelp, ik verbraaaaaand, nu komen, NUUUUUUU AUWAUWAUWWWWWW"

Nee hoor, echt leuk zo'n fluitketel. Vóóórààl doen. Je lekker laten rondcommanderen door zo'n omhooggevallen stuk keukengereedschap.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:14

Sheran schreef:
Ik zou daar dus echt veel en veel te lui voor zijn. Duur en het duurt echt eeuwen voor je water eindelijk warm is. No thanks.

Het is niet dat je zo veel werk aan een fluitketel hebt :+. Het wordt snel warm, helemaal als je heet water in de ketel doet, en het klinkt ontzettend gezellig :7.

Granoek

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:19

Ik vind hem ook super leuk uit zien maar dat gefluit aan je oren ben je idd snel zat. Mijn oma heeft er eentje en die heeft de fluit dop er af getrokken van ellende

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:23

_San87_ schreef:
Sheran schreef:
Ik zou daar dus echt veel en veel te lui voor zijn. Duur en het duurt echt eeuwen voor je water eindelijk warm is. No thanks.

Het is niet dat je zo veel werk aan een fluitketel hebt :+. Het wordt snel warm, helemaal als je heet water in de ketel doet, en het klinkt ontzettend gezellig :7.

Jaaaaaa! :)* Water koken met de waterkoker, en dat water dan in de fluitketel kieperen. Dan kun je jezelf heel goed voorhouden dat die fluitketel best wel snel is!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:27

Op inductie werkt de fluitketel heel snel. Of het sneller is dan een waterkoker dat weet ik niet. Zal elkaar niet veel schelen.
Wij hebben hem cadeau gegeven aan mijn schoonmoeder. Het fluitengeluid vond ik irritant maar zij wilde juist een fluit ..
Verder staat hij wel mooi in je keuken maar of dat het waard is voor dat bedrag.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:28

Femke_Tweety schreef:
Tuurlijk, een eeuwigheid wachten, en net als je weer begint te ontspannen op de bank omdat je gewoon compleet vergeten hebt dat je überhaupt water opgezet hebt, zet dat ding het op een krijsen.

Nee hoor, echt leuk zo'n fluitketel. Vóóórààl doen. Je lekker laten rondcommanderen door zo'n omhooggevallen stuk keukengereedschap.

:') :') :')

Niks meer aan doen. Geen fluitketel halen dus.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:29

Als ik kijk naar hoe lang het duurt voor water om te koken in een pan met inductie zou ik zeggen: vooral doen als je graag veel tijd hebt om doelloos door social media te scrollen terwijl je wacht tot dat water eeeeindelijk kookt :') ik vind het nog steeds lang duren haha. De waterkoker gaat een stuk sneller

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:32

Myrsky schreef:
Als ik kijk naar hoe lang het duurt voor water om te koken in een pan met inductie zou ik zeggen: vooral doen als je graag veel tijd hebt om doelloos door social media te scrollen terwijl je wacht tot dat water eeeeindelijk kookt :') ik vind het nog steeds lang duren haha. De waterkoker gaat een stuk sneller

Dat ligt dan denk ik aan je inductie plaat? Die bij mijn schoonouders is echt zo klaar. Verbaasde mij echt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:34

black_kelpie schreef:
_San87_ schreef:
Sja, ik heb deze in het zwart en ben er zielsgelukkig mee :o.

Not helping! :')

Sheran schreef:

Met inductie schijnt dat dus heel veel sneller te gaan dan op gas, maar precies hoe snel weet ik ook niet. Zou jammer zijn als ik me eraan ging storen, want zoveel geduld heb ik ook niet :+

Roodvos schreef:
De waterkoker hoeft toch ook niet op het aanrecht te staan?

Kleine keuken + graag koken = alle kastjes ramvol. Daarbij gebruik ik hem zeker 4x per dag, meestal vaker.

Giolli schreef:
Ooooh dat vind ik ook zo leuk. Heb er ook mee in mijn handen gestaan maar mijn oude water koker moet eerst sterven. Aan mij heb je dus niks. :') (KOOP HEM!)

:') :')

Als je niet een beetje geduld hebt, zou ik het gewoon niet doen :D.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:35

Je hebt dus een kleine keuken, je hebt al een waterkoker, en je wilt er een fluitketel bij hebben. Die oude waterkoker moet dan toch ook ergens staan? of wou je die weggooien terwijl die het nog gewoon goed doet, na al die jaren trouwe dienst?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:42

Femke_Tweety schreef:

_O- _O- _/-\o_

Granoek schreef:
Ik vind hem ook super leuk uit zien maar dat gefluit aan je oren ben je idd snel zat. Mijn oma heeft er eentje en die heeft de fluit dop er af getrokken van ellende

Goed punt wel eigenlijk, ik ben ontzettend gevoelig voor geluid :+

Telpeva schreef:
Je hebt dus een kleine keuken, je hebt al een waterkoker, en je wilt er een fluitketel bij hebben. Die oude waterkoker moet dan toch ook ergens staan? of wou je die weggooien terwijl die het nog gewoon goed doet, na al die jaren trouwe dienst?

Ik ben niet erg gehecht aan Philipsje, maar zomaar weggooien doe ik niet. Weggeefhoek? :(:)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:43

En vervolgens moet je die fluitketel ook nog ergens kwijt, dus of je nou stukje aanrecht mist voor de waterkoker, een kookspot voor de fluitketel of kastruimte, dat maakt toch ook geen fluit uit ( :+ )

Als je dan toch voor die nieuwe keuken gaat, neem dan gewoon een qoocker :x Stuk sneller ook nog ~~}>
Laatst bijgewerkt door Rintah op 14-10-20 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:44

Rintah schreef:
En vervolgens moet je die fluitketel ook nog ergens kwijt, dus of je nou stukje aanrecht mist voor de watermolen, een kookpot voor de fluitketel of kastruimte, dat maakt toch ook geen fluit uit ( :+ )

Als je dan toch voor die nieuwe keuken gaat, neem dan gewoon een qoocker :x Stuk sneller ook nog ~~}>

Watermolen :') leuke autocorrect zo

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:45

oliebol, net niet snel genoeg :o

Je kan de kookpot nog gemist trouwens :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:48

Rintah schreef:
oliebol, net niet snel genoeg :o

Je kan de kookpot nog gemist trouwens :')

Haha toch vind ik ze in dit topic best op zijn plaats. Het is ook een enorm ding op je kookplaat!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:50

Kan er niet gewoon een qooker (lelijk woord zeg) in je nieuwe kleine keuken ingebouwd worden?
Ik zou persoonlijk knettergek worden van dat gefluit, zit je net in een cliffhanger, of aan het videobellen/vergaderen begint dat ding te krijsen.... Nee ik vind het niks.

En dan die kralen voor aan de veters.... Lelijke Kelly en Sketchers met lichtjes zijn voor basisschoolkinderen..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:59

Rintah schreef:
En vervolgens moet je die fluitketel ook nog ergens kwijt, dus of je nou stukje aanrecht mist voor de waterkoker, een kookspot voor de fluitketel of kastruimte, dat maakt toch ook geen fluit uit ( :+ )

Maar deze fluitketel is mooi, en dan vind ik het niet erg dat hij op de kookplaat staat. Neemt hij in ieder geval geen ruimte in op het werkblad verder.

Quooker heb ik naar gekeken, maar voor die prijs kan ik wel een paar fluitketels halen :+ Mooie kranen, erg handig, maar ik vind ze veel te duur.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:08

Hoe vaak ben je meer dan een liter heet water nodig?
Waarschijnlijk doe je hem te vol (zwaar); dat kost onnodig extra energie.
En je branden aan water is echt geen leuk grapje.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:47

Ik vind hem prachtig <3 mijn moeder zweert bij een fluitketel en ik denk dat ik de liefde geërfd heb :') hier komt dus nooit een waterkoker

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:53

Haha bedankt voor jullie eerlijke meningen over de schoen clips _O-

De fluitketel zou ik niet doen. Een klein pannetje met water op inductie is echt veeeeeel sneller (en maakt ook niet zo’n verschrikkelijk fluit geluid). En die heb je toch al in de kast staan want daar kan je veel meer mee :)*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 00:05

black_kelpie schreef:
Maar deze fluitketel is mooi, en dan vind ik het niet erg dat hij op de kookplaat staat. Neemt hij in ieder geval geen ruimte in op het werkblad verder.
Je Philipsje kan ook vast op de kookplaat staan als ie niet in gebruik is :j Vroeger hadden ze toch die mooie theemutsen voor theekannen; zoek of maak je er een met een fluitketel erop, kun je hem daaronder verstoppen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:50

Hij is in de aanbieding *\o/*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:47

knollentuin schreef:
Hij is in de aanbieding *\o/*

Omdat mensen met gezond verstand dat ding niet aanschaffen? Dan worden ze vanzelf goedkoper ja...

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:55

Ik zou eerst een goedkope kopen. Als je het niks vind het je tenminste niet al dat geld verspild.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:04

Zoveel geld voor een ding dat water warm maakt. Er zijn ook heel veel andere dingen die water warm maken die niet zoveel kosten. Het is een keukenapparaat. Niemand onder een bepaalde leeftijd gaat jou een compliment geven omdat je zo een mooie fluitketel op je kookplaat hebt staan hoor.