Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Robijntjah schreef:Aan een spring spin in de beker die ik vastpakte
CalipsoLover schreef:Moet het even kwijt: Mijn buurvrouw en haar intussen ex-man zijn uit elkaar. Niet veel later trekt haar nieuwe vriend bij haar in en neemt zijn reusachtige vleugelpiano mee. Ze spelen beide en nu haar dochter sinds kort van 9 jaar ook. Helemaal geen probleem, maar het viel ons al snel op dat er gemiddeld (zonder overdrijven) 6-7 uur per dag op dat ding gespeeld wordt. Onze eerste indruk was meteen; komen die nooit uit huis? Moeten die niet gaan werken? Ik heb zelf ook een piano, maar heb altijd maar een uur per dag gespeeld en ook niet op belachelijke tijdsstippen. Want hier komt het dus, de grootste ergernis; ze spelen de laatste tijd op de meest belachelijke uren. Ik zit momenteel thuis voor mijn examens. Gisteren waren ze nog tot 23:30 aan het spelen, vanochtend was het 06:15 en het was weer zover. Ik hoor de piano vanuit mijn slaapkamer perfect. Heb nu gevraagd aan mijn moeder om het vriendelijk aan te knopen dat ze niet meer na 10 uur s'avonds spelen en niet voor 8 uur. Vind zelf dat ze echt wel lef hebben om zo vroeg en zo laat nog zo'n kabaal te maken.
Meliaforever schreef:CalipsoLover schreef:Moet het even kwijt: Mijn buurvrouw en haar intussen ex-man zijn uit elkaar. Niet veel later trekt haar nieuwe vriend bij haar in en neemt zijn reusachtige vleugelpiano mee. Ze spelen beide en nu haar dochter sinds kort van 9 jaar ook. Helemaal geen probleem, maar het viel ons al snel op dat er gemiddeld (zonder overdrijven) 6-7 uur per dag op dat ding gespeeld wordt. Onze eerste indruk was meteen; komen die nooit uit huis? Moeten die niet gaan werken? Ik heb zelf ook een piano, maar heb altijd maar een uur per dag gespeeld en ook niet op belachelijke tijdsstippen. Want hier komt het dus, de grootste ergernis; ze spelen de laatste tijd op de meest belachelijke uren. Ik zit momenteel thuis voor mijn examens. Gisteren waren ze nog tot 23:30 aan het spelen, vanochtend was het 06:15 en het was weer zover. Ik hoor de piano vanuit mijn slaapkamer perfect. Heb nu gevraagd aan mijn moeder om het vriendelijk aan te knopen dat ze niet meer na 10 uur s'avonds spelen en niet voor 8 uur. Vind zelf dat ze echt wel lef hebben om zo vroeg en zo laat nog zo'n kabaal te maken.
Gewoon aanbellen en het bespreken.
Mijn buren spelen ook allemaal instrumenten. De elektrische gitaar en het drumstel is vreselijk, dus daar afspraken over gemaakt.![]()
Tegenwoordig heb je ook piano's waar je een koptelefoon op kan zetten.
CalipsoLover schreef:ScarOfWars schreef:Dat mijn paard zich altijd zo enorm slecht laat pakken in het weiland dat ie nu staat.. Ik kan gewoon niks terwijl ze vandaag toch echt terug naar de stal moeten..
Al met eten proberen lokken?
Pepper3 schreef:Dat onze zoon van 6 de diagnose tos heeft gekregen met. Bovengemiddeld IQ en waarschijnlijk in combi met adhd, dit moet nog uitgebreider onderzocht worden. Maar dat zowel school en het onderzoeksbureau mij niet kunnen zeggen wat het verstandigste is voor komen school jaar. Naar groep 3 of nog een jaar groep 2.
CalipsoLover schreef:Pepper3 schreef:Dat onze zoon van 6 de diagnose tos heeft gekregen met. Bovengemiddeld IQ en waarschijnlijk in combi met adhd, dit moet nog uitgebreider onderzocht worden. Maar dat zowel school en het onderzoeksbureau mij niet kunnen zeggen wat het verstandigste is voor komen school jaar. Naar groep 3 of nog een jaar groep 2.
Mag ik vragen wat tos is?