Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:23

Aan een spring spin in de beker die ik vastpakte -O-

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:29

Het nok... tijdens de screening heb ik aangegeven dat ik alleen in de avond kan. Nu hebben ze besloten dat ik beter een individueel traject kan volgen. Nou prima, maar dat is verdomme overdag. En dan heb ik gewoon school en andere afspraken. En dan plannen ze afspraken ook zo dat het lekker midden op de dag is om 12:30. Dus je kan dan ook niks anders meer... echt wat een klote organisatie alsof mensen geen leven hebben.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:51

Dat mijn kat opeens op het aanrecht zat _-:(
Hij woont hier al 5 jaar en heeft dat echt nog nooit in zijn hoofd gehaald.
Hij mag echt overal komen behalve daar... aan zijn hoofd te zien wist hij ook dondersgoed dat hij fout zat >;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:54

Dat iemand anders mij aan mezelf laat twijfelen doordat zij het niet snapt maar met 't vingertje naar mij wijst -O-

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:28

Aan mijn docent die steeds indirect probeerd te vertellen aan de klas dat we passief zijn. Dan vraagt ze na een lang verhaal wat wij in deze casus zouden doen. Het verhaal is precies de situatie van onze klas maar dan een andere context. Niemand durft te zeggen hoe het echt zit en dan verteld iemand die bijna nooit bij de lessen is dat er geen problemen zijn. Ze zegt dingen die ze later ineens is vergeten, waardoor we punten mislopen en ze stelt mensen achter en trekt mensen voor. Verder zegt ze dingen die niet zo aardig zijn en ze zet je voor de klas voor gek.
En dan vraagt ze zich af waarom we zo passief zijn in haar lessen. Ik ben zo blij dat het bijna vakantie is.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:36

Portfolio prut blegh

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:11

Moet het even kwijt: Mijn buurvrouw en haar intussen ex-man zijn uit elkaar. Niet veel later trekt haar nieuwe vriend bij haar in en neemt zijn reusachtige vleugelpiano mee. Ze spelen beide en nu haar dochter sinds kort van 9 jaar ook. Helemaal geen probleem, maar het viel ons al snel op dat er gemiddeld (zonder overdrijven) 6-7 uur per dag op dat ding gespeeld wordt. Onze eerste indruk was meteen; komen die nooit uit huis? Moeten die niet gaan werken? Ik heb zelf ook een piano, maar heb altijd maar een uur per dag gespeeld en ook niet op belachelijke tijdsstippen. Want hier komt het dus, de grootste ergernis; ze spelen de laatste tijd op de meest belachelijke uren. Ik zit momenteel thuis voor mijn examens. Gisteren waren ze nog tot 23:30 aan het spelen, vanochtend was het 06:15 en het was weer zover. Ik hoor de piano vanuit mijn slaapkamer perfect. Heb nu gevraagd aan mijn moeder om het vriendelijk aan te knopen dat ze niet meer na 10 uur s'avonds spelen en niet voor 8 uur. Vind zelf dat ze echt wel lef hebben om zo vroeg en zo laat nog zo'n kabaal te maken.

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:44

Dat mijn paard zich altijd zo enorm slecht laat pakken in het weiland dat ie nu staat.. Ik kan gewoon niks terwijl ze vandaag toch echt terug naar de stal moeten..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:49

Robijntjah schreef:
Aan een spring spin in de beker die ik vastpakte -O-

Dat valt nog mee, ik had er laatst een op het plafon van de badkamer die zich in mijn oor liet vallen. Maar gelukkig sprong hij/zij er ook gelijk weer uit!
Het WAS een mooi exemplaar zullen we maar zeggen en nee ik heb hem/haar niet expres van het leven beroofd maar in mijn paniek heeft het beestje het niet overleefd.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:55

Dat de ruin die ik zadelmakmoet maken zich telkens aan t lostrekken was met longeren(omhoog gaan, omdraaien en gaan), was de eerste keer met kaptoom maar das geen reden. Zeto tolerance voor zo’n dingen, dus touw om zn neus gedaan en elke keer dat ie trok spande dat touw dus stond ie even zonder lucht. Sorry, jij trekken jij 5 sec geen lucht. (Hij deed t zelf overigens, ik heb niet getrokken alleen vastgehouden. Ik ben zelf 1m55 en hij ruim 1m75, dus niet grappig dan)

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:55

CalipsoLover schreef:
Moet het even kwijt: Mijn buurvrouw en haar intussen ex-man zijn uit elkaar. Niet veel later trekt haar nieuwe vriend bij haar in en neemt zijn reusachtige vleugelpiano mee. Ze spelen beide en nu haar dochter sinds kort van 9 jaar ook. Helemaal geen probleem, maar het viel ons al snel op dat er gemiddeld (zonder overdrijven) 6-7 uur per dag op dat ding gespeeld wordt. Onze eerste indruk was meteen; komen die nooit uit huis? Moeten die niet gaan werken? Ik heb zelf ook een piano, maar heb altijd maar een uur per dag gespeeld en ook niet op belachelijke tijdsstippen. Want hier komt het dus, de grootste ergernis; ze spelen de laatste tijd op de meest belachelijke uren. Ik zit momenteel thuis voor mijn examens. Gisteren waren ze nog tot 23:30 aan het spelen, vanochtend was het 06:15 en het was weer zover. Ik hoor de piano vanuit mijn slaapkamer perfect. Heb nu gevraagd aan mijn moeder om het vriendelijk aan te knopen dat ze niet meer na 10 uur s'avonds spelen en niet voor 8 uur. Vind zelf dat ze echt wel lef hebben om zo vroeg en zo laat nog zo'n kabaal te maken.

Gewoon aanbellen en het bespreken. :=
Mijn buren spelen ook allemaal instrumenten. De elektrische gitaar en het drumstel is vreselijk, dus daar afspraken over gemaakt. :+
Tegenwoordig heb je ook piano's waar je een koptelefoon op kan zetten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:03

Wacht op een pakket. Speciaal ochtend ervoor vrij, is het er nog niet.

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:04

Meliaforever schreef:
CalipsoLover schreef:

Gewoon aanbellen en het bespreken. :=
Mijn buren spelen ook allemaal instrumenten. De elektrische gitaar en het drumstel is vreselijk, dus daar afspraken over gemaakt. :+
Tegenwoordig heb je ook piano's waar je een koptelefoon op kan zetten.

Heb juist een briefje in de bus gedaan: Dag lieve buurman en buurvrouw, heel leuk dat jullie piano spelen! Maar zouden jullie een beetje rekening kunnen houden met de uren? Gisteren waren jullie nog om half 12 s'avond aan het spelen en deze ochtend al om half 7. Ik hoor de piano namelijk heel goed vanuit mijn slaapkamer. Groetjes, een student in examens (mijn naam) :+ Ja zij hebben geen elektrische piano, dus een koptelefoon gaat dan niet. Vind het ook helemaal niet erg als ze overdag spelen. Ze kunnen tenminste goed spelen, dus dat doet veel :') Maar als ik probeer te slapen vind ik het wel wat lastiger, zeker als ik er van wakker word. Ik vind het redelijk vanzelfsprekend dat je niet tot stukken in de nacht je luide muziekinstrumenten gaat spelen, maar blijkbaar is dat voor andere toch anders.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:05

ScarOfWars schreef:
Dat mijn paard zich altijd zo enorm slecht laat pakken in het weiland dat ie nu staat.. Ik kan gewoon niks terwijl ze vandaag toch echt terug naar de stal moeten..

Al met eten proberen lokken?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:11

CalipsoLover schreef:
ScarOfWars schreef:

Al met eten proberen lokken?

Doen we altijd. Maar hij is er eentje met een gebruiksaanwijzing, het wil gewoon echt niet. Het is elk jaar hetzelfde.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:26

Dat onze zoon van 6 de diagnose tos heeft gekregen met. Bovengemiddeld IQ en waarschijnlijk in combi met adhd, dit moet nog uitgebreider onderzocht worden. Maar dat zowel school en het onderzoeksbureau mij niet kunnen zeggen wat het verstandigste is voor komen school jaar. Naar groep 3 of nog een jaar groep 2.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:34

Dat ik geen antwoord krijg van mijn aanspreekpunt en niet van de afdelingsmanager van het verzorgingshuis waar mijn vader woont. Vorige week dinsdag een mail gestuurd om te vragen hoe het stond met de afspraken die we voor Pasen hebben gemaakt..... geen enkele reactie, geen out of Office, niets....

Ga na Pinksteren maar weer mailen. Bellen vind ik lastig omdat ze uiteraard ook druk met verzorging van bewoners bezig zijn. Alle begrip voor de werkdruk maar binnen een week e-mail beantwoorden vind ik wel zo beleefd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:03

Pepper3 schreef:
Dat onze zoon van 6 de diagnose tos heeft gekregen met. Bovengemiddeld IQ en waarschijnlijk in combi met adhd, dit moet nog uitgebreider onderzocht worden. Maar dat zowel school en het onderzoeksbureau mij niet kunnen zeggen wat het verstandigste is voor komen school jaar. Naar groep 3 of nog een jaar groep 2.

Mag ik vragen wat tos is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:10

Dat ze de vacature waar ik op gesolliciteerd had terug hebben getrokken. Grr.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:22

Het feit dat ik niks meer te doen heb op mijn werk en nu dus zit te stressen om mijn tandartsbezoek van straks. Ik wou dat ik geen angst voor de tandarts had... En ik moet nu wel want ik ben de vorige keer ook niet geweest omdat ik in paniek raakte.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:22

CalipsoLover schreef:
Pepper3 schreef:

Mag ik vragen wat tos is?

Taal ontwikkeling stoornis

@CalipsoLover succes hiermee, ik heb ook een zoon met TOS en het is niet gemakkelijk, hopelijk krijg je snel duidelijkheid over wat te doen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:29

Ik veronderstel dat zoiets veel erger is als dyslexie. Veel sterkte Pepper! :(:)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:32

onze docent geeft verkeerde info, en vervolgens rekent ze het fout als je dus de verkeerde info gebruikt

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:35

De brutaliteit van sommige kinderen en het onvermogen om naar zichzelf te kijken (spreekt over 11-12 jarigen)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:36

Aan mensen die met hun franse bulldogs midden op de dag in de hitte de honden meenemen naar school om de kids op te halen - waarvan ik weet dat ze niet kortbij wonen - en ze elke 20m moeten stoppen omdat de beestjes geen adem krijgen...WHYYYY. Op goede dagen krijgen ze al slechter adem dan een gemiddelde hond, en dan kun je met deze warmte en 60% luchtvochtigheid de honden niet op minder warme momenten uitlaten en dan op het heetst van de dag even thuislaten? *Nee, ze moeten persé mee naar school he. grmbl.