[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:11

Hilli schreef:
Varekaj, de enige associatie die ik heb bij 'Santa's Little Helper' is dat de hond van de Simpsons ook zo heet.

_O-

Anoniem

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:12

Ik vatte hem op zoals hij bedoeld is :D

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:20

RoyceMack schreef:
watchthesky schreef:
Zou ik als ik een bedrijf had ook echt niet doen. Dan maar discrimineren. Ik zie op mijn werk genoeg MKB-ondernemers die het op zich wel rooien, maar die zo’n tegenvaller toch niet goed zouden trekken, laat staan dat dat bijvoorbeeld twee keer kort na elkaar zou voorkomen :=

Als mij wordt gevraagd naar een kinderwens bij een sollicitatie vertel ik met alle plezier dat die niet van toepassing is hoor :+

Opzich is er gewoon een potje bij het uwv waaruit zwangerschapsverlof betaald wordt.

Dat weet ik, maar vervangers aannemen en inwerken kost ook een hoop tijd en geld. Als je ze al kunt vinden... Maar daar begint het probleem al. Voor een tijdelijke functie in een toch al niet zo populaire branche in een sterk vergrijsde krimpregio is dat zoeken naar een speld in een hooiberg.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:28

Inwerken kost ook veel tijd en geld. Dus dat is ook niet tof...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:29

Mijn vriend doelde er dus op dat ik zijn "helpertje" ben (slaafje klinkt fout haha) en wij zijn een team.

Maar dus niet als hoopvolle boodschap.

En die van Hilli blijft goed. Schoonbroer is een simpsons-fan, benieuwd of hij die clou ziet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:57

Sizzle schreef:
RoyceMack waarom zou een 26 jarige geen leiding kunnen geven aan een 40 jarige?
Het getuigt juist van leidinggevende kwaliteiten als je erkent dat je minder praktijkervaring hebt en die ervaring van je medewerkers positief inzet.
Niet iedereen kan leiding geven, net als dat niet iedereen expert kan zijn. Het is pas een werkend team als dat samen komt.

Ik ervaar op dit moment een nare periode met personeel (lang verhaal, uitleg kan per PB). Dus ik zit nu regelrecht in een leercurve waarbij ik zeer duidelijk de leiding moet pakken en mijn grenzen moet aangeven. Dat vind ik vervelend dat het op deze manier moet maar is voor mij wel een groot leermoment.
Ik ben wel een leider, en kan goed werken in groepen en pak daar altijd een managementrol, echter levert deze huidige situatie best wel kopzorgen op die ik in de toekomst wil voorkomen. Dus leidinggeven aan een 40 plusser is niet zozeer het probleem, maar meer het type persoon die zich niets laat wijsmaken. Vrees dat dat me veel zorgen gaat opleveren.
Werkgever zijn moet je leren :)
Wellicht dat ik het overweeg in de toekomst.
Echter beginnen wij vaak met kleine vacatures van bv 8 uur. En daar reageren niet veel dames op leeftijd op. Vaak net afgestudeerden. Ook prima maar die zitten nog net voor hun vruchtbare periode of er net in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:59

Zat te zappen en opeens kwam ik op tlc programma tegen met een zesling , ik kijken maar jemig die namen :'). Tag-Rivers-Layke-Blu-Rayne en Rawlings :') 3 meiden en 3 jongens , zoek het maar uit wie wie is :') . Ze hadden al 3 jongens ,Bridge-Sailor en Wells . Amerikaanse gouden ketting namen ? _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:10

Duidelijk RM, sommige mensen kunnen het hun wergevers heel zwaar maken.

Ik snap de discriminatie naar vrouwen in de vruchtbare leeftijd op zich wel, echter heb ik zulke bedenkingen ook bij andere doelgroepen zoals overgewichtige mannen met een iets te rood gezicht. Ook buitengewoon veel uitval.
Nee je mag niet discrimineren en in een groot internationaal bedrijf mag een baby of hartaanval meer of minder amper een rol spelen, maar voor de kleine ondernemer kan het een hel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:24

Eentje zou geen ramp mogen zijn als je wat werknemers hebt die elkaar kunnen ondersteunen.
Het lolletje gaat er wel af als alles tegelijk doen. Ben je gelijk je halve ploeg in 1x kwijt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:01

Sizzle schreef:
Duidelijk RM, sommige mensen kunnen het hun wergevers heel zwaar maken.

Ik snap de discriminatie naar vrouwen in de vruchtbare leeftijd op zich wel, echter heb ik zulke bedenkingen ook bij andere doelgroepen zoals overgewichtige mannen met een iets te rood gezicht. Ook buitengewoon veel uitval.
Nee je mag niet discrimineren en in een groot internationaal bedrijf mag een baby of hartaanval meer of minder amper een rol spelen, maar voor de kleine ondernemer kan het een hel zijn.

Ik vraag wel naar wat voor hobby's/sporten iemand doet. Als iemand voetbalt, judowt of een andere vechtsport doet vind ik het risico op uitval best fors.. En daar is geen financiering voor.

Maar nu weer lekker ontopic:D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:01

Ik zit even te kijken naar verzekeringen, nu zie ik dat Univé aanvullend voor vrouwen ook sterilisatie vergoed, tot max. € 1.250. Mijne kostte geloof ik 1500 euro. Dan ben je al een heel eind :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:53

Ik word gek. Ik zit in de wachtkamer bij de ha. Allemaal rondspringende kinderen en mormels die me aan het aanstaren zijn.

Ik snap dat ik eng ben, maar kom op zeg.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:09

Prairy schreef:
Ik zit even te kijken naar verzekeringen, nu zie ik dat Univé aanvullend voor vrouwen ook sterilisatie vergoed, tot max. € 1.250. Mijne kostte geloof ik 1500 euro. Dan ben je al een heel eind :)

Er zijn er heel wat die vergoeden hoor!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:10

ElineS schreef:
Ik heb me rot gelachen :')

[ Video ]

Mijn god zeg wat een dozen.
Die vent is wel mega grappig met zijn opmerkingen. :')
Volgens mij is die ook niet bepaald van van ‘kidz’

Laatste clipje is goud

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:32

Hahah; dat filmpje van de 9 maanden beurs. :')

Afbeelding

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:43

Ex collega van mij heeft recent zijn tweede ‘oepsje’ gekregen. En na de eerste zaten ze financieël al zwaaaar in de oliebol. Dan denk ik ook bij mijn eigen tja rubbertje was goedkoper.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:55

Maar hij is net zo welkom hoooooorrrr en wij zijn er tenminste voor ze en hebben heel veel liefde vooooorrrr zeeeee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:19

sanso schreef:
ElineS schreef:
Ik heb me rot gelachen :')

[ Video ]

Mijn god zeg wat een dozen.
Die vent is wel mega grappig met zijn opmerkingen. :')
Volgens mij is die ook niet bepaald van van ‘kidz’

Laatste clipje is goud

Hahahahahahhaha ja echt geniaal. Idd vooral dat laatste stukje met die aanstaande vader _O- Gruwelijk lachen dit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:22

sanso schreef:
Ex collega van mij heeft recent zijn tweede ‘oepsje’ gekregen. En na de eerste zaten ze financieël al zwaaaar in de oliebol. Dan denk ik ook bij mijn eigen tja rubbertje was goedkoper.

Oei := En dan maar hopen dat oma en opa bij springen om het nieuwste zonnetje van luiers te voorzien?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 18:22

Ik kende het filmpje al maar blijft geniaal! Vooral dat ‘kinderen zijn een handrem op alles wat leuk is’ :') en zo is het!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:28

Magrathea schreef:
Maar hij is net zo welkom hoooooorrrr en wij zijn er tenminste voor ze en hebben heel veel liefde vooooorrrr zeeeee :')

Kinderen hebben alleen maar liefde nodig!

En of de AH eftelingactie/moestuintjes aub goedkoper kan want ik kan het niet sparen en mijn kind heeft ook recht op iets leuks!

:r

En of ik mijn babykleertjes wilde weggeven/uitlenen want ik heb zooooooveel en de stiefkinderen van mijn schoonmoeder hebben het zooooo zwaar.

Teruggestuurd dat ze maar hadden moeten doorslikken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:30

Maar Trojan Condoms... met zo'n naam kun je dat kun je toch nooit vertrouwen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:32

Hilli schreef:
Maar Trojan Condoms... met zo'n naam kun je dat kun je toch nooit vertrouwen?

Met jouw onderschrift kun je geen enkel condoom vertrouwen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:33

lieveli schreef:
En of ik mijn babykleertjes wilde weggeven/uitlenen want ik heb zooooooveel en de stiefkinderen van mijn schoonmoeder hebben het zooooo zwaar.

Teruggestuurd dat ze maar hadden moeten doorslikken.

:') :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:35

Magrathea schreef:

En ik ga overal gratis spullen vandaan schooien....