wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: wat is het doel van de anti-boeren-beweging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 09:01

Ik heb het live gezien hoe de varkens vergast worden. En dat gebeurde niet zo als op dat filmpje ;) dat ging veel rustiger.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:38

Marjoow schreef:
Ik heb het live gezien hoe de varkens vergast worden. En dat gebeurde niet zo als op dat filmpje ;) dat ging veel rustiger.

Dat kun je nu wel beweren, en dat kan ook best waar zijn, maar dat gaat PlantsTho never nooit niet geloven. Je zou namelijk zomaar een vieze verwerpelijke vleeseter kunnen zijn en die kunnen natuurlijk per definitie nooit gelijk hebben of zelfs maar gedeeltelijk de waarheid spreken.
Daar ga je echt niet tegenop kunnen argumenteren. Zonde van je energie dus.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:59

oomens schreef:
Marjoow schreef:

Dat kun je nu wel beweren, en dat kan ook best waar zijn, maar dat gaat PlantsTho never nooit niet geloven. Je zou namelijk zomaar een vieze verwerpelijke vleeseter kunnen zijn en die kunnen natuurlijk per definitie nooit gelijk hebben of zelfs maar gedeeltelijk de waarheid spreken.
Daar ga je echt niet tegenop kunnen argumenteren. Zonde van je energie dus.

Klopt ja, jammer genoeg gaan er maar weinig mensen kijken hoe het er écht aan toe gaat. In plaats daarvan geloven ze eenzijdige filmpjes die vaak niet eens in Nederland opgenomen zijn :')

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:28

*Pakt een bak popcorn en een flink glas cola en geniet mee* :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:38

tijger22 schreef:

Ik ben bang dat het alleen herhalingen zijn na meer dan 60 bladzijden, weinig amusementswaarde ;) .

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:41

Kuggur schreef:
tijger22 schreef:

Ik ben bang dat het alleen herhalingen zijn na meer dan 60 bladzijden, weinig amusementswaarde ;) .

Jup... Eigenwijze boeren + eigenwijze antiboeren = geen oplossing en eindeloze discussie.
Natuurlijk wel even heel zwartwit gezegd.

Maar het zou fijn zijn als er eerst zelf werd gekeken naar de werkelijke situatie alvorens een mening te geven, dat maakt denk ik al een hoop verschil.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:53

Ik heb het al eens gezegd in dit topic (maar we zijn toch aan het herhalen ;) ) bepaalde meningen zijn volledig incompatibel. Een veganist en een vleesproducent hebben geen "common ground". Daar is geen compromis mogelijk.
Het beste waar je op kunt hopen is tolerantie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:55

Kuggur schreef:
Ik heb het al eens gezegd in dit topic (maar we zijn toch aan het herhalen ;) ) bepaalde meningen zijn volledig incompatibel. Een veganist en een vleesproducent hebben geen "common ground". Daar is geen compromis mogelijk.
Het beste waar je op kunt hopen is tolerantie.

Ik weet niet of dit helemaal waar is.
Ik kom wel eens meningen tegen (van beide partijen) die volledig op onwaarheden gebaseerd zijn. En dat komt mede door organisaties als Wakker Dier...

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:36

Bewezen is wel dat CO2 geen pretje is, maar het is goedkoop. Ik vind een elektrische schok beter, die zien ze niet aankomen en ze zijn meteen weg. CO2 concentratie moet oplopen en dat spul brandt gigantisch, de dieren raken in paniek en dit duurt zeker 15 seconden :n

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:49

Ik lees net een blog die echt zeer goed, voor mij, de hypocrisie en perversiteit van de vee industrie uitlegt. Dit gaat dan om de melk industrie dus niet eens het deporteren en vermoorden van onschuldige dieren. Ik heb voor het gemak een deel gekopieerd, link er onder.

"Is kunstmatige inseminatie bij dieren in de vee-industrie verkrachting? Ik beoordeel van wel. Het dier kan haar ongenoegen niet uitspreken, eenvoudigweg omdat het geen stem heeft. Maar betekent dat dat je bij uitblijven van protest met iemands geslachtsdelen kan doen wat je wil? Mag je dan de intieme delen van een mens zonder spraakvermogen ook ongevraagd aanraken? Nee, natuurlijk niet. Blijkbaar ligt de grens tussen mens en dier. O nee! want waarom haalt een jongen die een paardenstal insluipt en een pony verkracht dan het nieuws? Maar waar ligt dán de grens? Maar natuurlijk: bij menselijk oraal genot. Een koe penetreren om tot seksuele bevrediging te komen is absoluut ziekelijk en pervers. Maar als het om de bevrediging van onze smaakpapillen gaat… dan is het zoals altijd weer een ander verhaal.

In een ideale wereld zouden we met zijn allen van de intieme delen van koeien (en andere dieren) afblijven. Als het om een verkrachte pony gaat kunnen we ons ineens wel in het dier inleven, maar met een dubbele penetratie (met twee veel grotere ledematen) bij een koe niet. Dit maakt wat mij betreft de vleesindustrie naast wreed en genadeloos, ook nog eens buitengewoon pervers."

http://www.degroenemeisjes.nl/gastblog-prins-pervers/

Wilde het hier ook even delen want ben benieuwd hoe dit buiten de doelgroep opgevat wordt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:58

:') dat is toch niet serieus?

Maar goed, ik snap dan die heisa over verkrachting van pony's ook niet. Alsof pony's daar last van hebben. Iets met een coentunnel en een knakworst :+ vind het eerder ziekelijk van zo'n jongen die dat doet.

Maar insemineren verkrachting? Ga weg, mensen hebben seks voor de lol. Voor dieren is hun enige noodzaak zichzelf voortplanten. Als je er een stier bij laat schoppen ze die ook niet weg omdat ze geen zin hebben om zwanger te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:03

Pik ik het stukje 'dubbele penetratie met twee veel grotere lichaamsdelen' er even uit.

Dat zegt al heel wat, namelijk dat degene die deze onzin geschreven heeft geen flauw benul heeft van hoe insemineren in z'n werk gaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:04

Daar lees ik zo overheen. Hoe denken ze dat je een koe insemineert dan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:06

verootjoo schreef:
Daar lees ik zo overheen. Hoe denken ze dat je een koe insemineert dan? :')

Precies, ben ik heel benieuwd naar. Heb een inseminatie diploma op zak maar ben bang dat ik het al jaren verkeerd doe als ik dit lees :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:26

Heb het hier al eens met veganisten over gehad, ze denken dat er een mensen arm de schede van de koe in gaat :') Heb maar uitgelegd dat daar het "rietje" in gaat.
Ook hebben ze geen idee hoe een stieren penis er uit ziet en hoelang dat zo'n ding is.
Ze legden ook het feit neer dat als mensen vrouwen door verkrachting zwanger kunnen worden dat het bij koeien ook wel zo zou zijn.
Deze dames hadden nog nooit gehoord dat koeien om de zoveel tijd bollig/hitsig/seksueel heel erg opgewonden worden en dan gedekt wilden worden, wat gewoon puur natuurlijk gedrag is.
Dat op een ander moment de koe proberen te bevruchten totaal geen nut heeft en zelfs gevaarlijk kan zijn.
Ergens denken ze dat koeien altijd alles toelaten zonder protest. Iets met domme beesten.
Ook vonden ze het maar vreemd dat er meer diersoorten geïnsemineerd worden.
Tja was erg verbaasd dat dit soort onwaarheden zo makkelijk de wereld in geworpen is en men het maar klakkeloos aanneemt zonder zelf onderzoek te doen of die info wel klopt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:37

Voor de koe is het juist fijn dat ze drachtig raakt... denken mensen serieus dat tochtig zijn fijn Is? Dieren hebben 1 groot doel in het leven: voortplanten.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:39

Schijnbaar hebben ze daar ook geen weet van. Ze projecteren praktisch alles op mensen manier van beleven. Misschien hebben ze zelf geen voortplantingsaandrang en denken dat dieren er net zo over denken? 'K weet niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:43

aikon schreef:
Schijnbaar hebben ze daar ook geen weet van. Ze projecteren praktisch alles op mensen manier van beleven. Misschien hebben ze zelf geen voortplantingsaandrang en denken dat dieren er net zo over denken? 'K weet niet.

Laten we het hopen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:45

Zijn jullie serieus? En nee, ik ben geen fanatiek veganist die door jullie belachelijke opmerkingen op haar teentjes getrapt is, ik eet ook vlees.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:54

Resistance schreef:
Zijn jullie serieus? En nee, ik ben geen fanatiek veganist die door jullie belachelijke opmerkingen op haar teentjes getrapt is, ik eet ook vlees.

Ik ben serieus als ik zeg dat ik hoop dat er mensen zijn die zichzelf niet voortplanten. Er zijn teveel kuddedieren die maar achter de meute aan gaan zonder zelf onderzoek te doen of te zoeken naar de waarheden maar simpelweg aannemen wat er op Facebook gezet word...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:59

Helaas ben ik heel serieus, je wil niet weten wat voor een discussies ik gevoerd heb met mensen met deze denkwijze. En waar ik allemaal wel niet voor uitgemaakt ben. Eigenlijk heel treurig dat deze mensen zonder juiste kennis zo fel tegen veehouders zijn. Hun enige "deskundige wetenschap" kwam van cowspiracy en een of ander yt filmpje met een amerikaanse "dame" die wel even haarfijn uitleg gaf over het oa insemineren van koeien. Helaas zonder enge echte kennis van hoe het er in de dierenwereld aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:01

Marjoow schreef:
Resistance schreef:

Ik ben serieus als ik zeg dat ik hoop dat er mensen zijn die zichzelf niet voortplanten. Er zijn teveel kuddedieren die maar achter de meute aan gaan zonder zelf onderzoek te doen of te zoeken naar de waarheden maar simpelweg aannemen wat er op Facebook gezet word...

Dat is dan jóuw mening, en dat mag je hopen. Maar opmerkingen als "misschien hebben ze zelf geen voortplantingsaandrang" schrijven over anderen terwijl je er in een conversatie mee bent (dat was jij niet, maar je ging er wel op in)? Dat gaat véél te ver. Je hebt geen idee of je iemand met zo'n opmerking ontzettend veel pijn kan doen. Je hebt geen idee of iemand misschien wel door iets heengaat wat daar te maken mee heeft. Je weet niet wie je voor je hebt, dat is het gevaar van het internet. En tuurlijk, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Maar dat soort dingen schrijf je niet, ook al zit de ander nog zó fout of wordt je nog zó gek van de ander. In een discussie over voortplanting van de mens kan dat wel, maar niet gericht aan een doelgroep mensen waar je het niet mee eens bent. Dat kán niet.

Denk na voordat je iets schrijft wat (indirect) aan een ander is gericht. Dat geldt voor iedereen hier. Schrijf geen dingen die je in het echt ook niet tegen een ander zou zeggen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:04

Tsja... zolang ik door vegetarisch Nederland en wakker dier aanhangers nog word uitgemaakt voor dierenmishandelaar en niet goed bij mijn hoofd moet ik eerlijk bekennen dat me dat niet zo deert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:07

Marjoow schreef:
Tsja... zolang ik door vegetarisch Nederland en wakker dier aanhangers nog word uitgemaakt voor dierenmishandelaar en niet goed bij mijn hoofd moet ik eerlijk bekennen dat me dat niet zo deert...

Inderdaad. Over boeren mag alles gezegd worden, dit stukje ook weer terwijl het dus duidelijk door iemand geschreven is die er nul procent verstand van heeft.
Maar vegetariërs of flexitariers of hoe je het noemen wil, aan het gevoel komen mag niet.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 23:25

Laten vele die aandrang om voortplanting juist wel te hebben. En het liefst meer dan 2. (tenminste die ik ken) Ik ken meer vleeseters die de aandrang niet hebben. ;)

Maar waarom zou het in een discussie over voortplanting van mensen wel kunnen en niet hier? Het probleem is niet de veehouderij, (die flink de grond ingetrapt word door verspreide onwaarheden) maar de hoeveelheid mensen op deze planeet. Ik ben voorstander om voortplanting tegen te gaan. Maar da's een ander punt dan dat het hier overgaat.
En laat nou deze groep de menselijk gevoelens heel erg projecteren op dieren. Zo als zij het voelen zullen dieren het ook voelen. Want beide zoogdier.

Ik neem geen blad voor mijn mond, ben hier "makker" dan in het echt. En nemingen en hoop mogen geuit worden. Dat jij het daar dan weer niet mee eens bent is jou goed recht. Als meningen/hoop niet meer geuit mogen worden omdat er wel iemand kan zijn die het pijn doet is er geen mogelijkheid tot discussiëren.

Snap eigenlijk niet waarom het niet voortplanten bij mensen zo gevoelig ligt.