Als dromen uitkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 02:36

Ik zal proberen de komende weken wat fotos maken als ik wildlife zie. Ik ga maandag en dinsdag nog werken en dan heb ik een paar weken vrij. En we gaan nog een dag naar Melbourne voor ml zijn paspoort.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 01:06

Geen wildlife maar Davy Jones is vandaag 1 jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit hopelijk hebben we morgen nog wat goed nieuws om te delen. Al is ml op het moment meer enthousiast dan ik. Ik ben dagen aan het af tellen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 06:39

Ik heb wat updates gemist. De foto van Davy Jones met je zoon is echt te schattig. Van harte gefeliciteerd. Leuk om te lezen hoe het gaat daar kwa regels op school. Schoolbus enzo. En daar dus ook woningnood? Kun je ons vertellen waarom er woningnood is en er niet gebouwd wordt? We hebben hier in Nederland last van de Europese stikstofcrisis dat voorkomt dat er gebouwd mag worden, hebben jullie ook zoiets?

Hopelijk zit je snel zelf op Atari! Ik duim voor je dat jullie goed nieuws krijgen. En dat je je snel beter voelt.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-25 07:39

Hannanas qua woning nood er is meer vraag dan aanbod, bouwen is duur en kopen vaak ook. Er is weinig aanbod voor sociale huur woningen. Ik weet/denk niet dat het hier direct te maken heeft met de stikstof issues.

Gelukkig is het voor Atari niet erg om een paar maanden te wachten hij word pas in oktober 3. Maar ik wil wel graag weer gaan rijden, hopelijk weten we komende week meer.

Ik hoop ook op goed nieuws morgen. Ik ga alleen even wachten met delen.

Wat betreft Davy en Noah. Zowel Atari als Davy vinden Noah erg leuk. En het maakt niet uit wat hij doet ze vinden het best. Vorige week toen de smid kwam was Noah rond aan het rennen met palen en een lang stuk ijzer. Atari kijkt er naar en vind het best. Als ik daarmee langs te wei zou lopen zouden ze alle 3 aan de andere kant van de heuvel staan.

We zijn voor vaderdag en Davy zn verjaardag naar de rivier gereden. Het is maar een klein stukje lopen van de auto naar het water dus dat was top. Zowel de kinderen als de honden vonden het erg leuk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:29

Gefeliciteerd met Davy <3 Leuke foto met Noah <3

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 02:07

Ik zou nog een update doen. Maandag is geweest en nog geen antwoord. Maar het komt er op neer dat we een bod hebben gedaan op een huis met 11 hectare grond.

We zijn nu onderweg naar het ziekenhuis. Ik moet er over een half uur zijn. Hopelijk weten we daar vanavond wel meer.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:03

Dubbel spannend zeg. Je gezondheid is het belangrijkste maar een geaccepteerd bod is ook wel heel leuk nieuws, hopelijk komt dat ook snel!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 13:51

Succes met beide….allebei spannend.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 14:26

Wow dat is even een update! Sterkte in het ZH hoop nu dat je gewoon een behandeldatum krijgt! en spannend hoor een huis met 11 hectare. In hetzelfde gebied? Of elders?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 23:05

Dank jullie. Ik zal later vandaag een update doen. Slechte nacht gehad met veel misselijkheid en pijn.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 06:35

Ik ben inmiddels thuis. Gelukkig goede pijnstilling mee uit het ziekenhuis en 3 uur kunnen slapen.
Het begon gisteren al goed. De verpleegkundige kon geen goede ader vinden en prikte 2 keer mis, het lukte het wel toen de anestesist het deed. Gelukkig is er geen endometriosis gevonden. Helaas zat er wel een grote verkleving tussen mijn baarmoeder en buikwand en werd mijn baarmoeder helemaal naar rechts getrokken. Dit maakte dat de operatie ruim een uur langer duurde als gepland. Daarna hebben ze nog met een camera in de baarmoeder gekeken. Ook daar zat liteken weesfel wat is verwijdert en er zijn samples genomen omdat het er afwijkend uitzag.

Mer hier in de regio. Zelfde council. Ongeveer 50 km zuidelijker.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:18

Jemig het was al met al dus wel een hele pittige operatie en ik snap dat je dan veel pijn hebt. Maar wel eng dat het er afwijkend uitzag. Ik hoop wel dat je nu alleen nog maar beter wordt. Wat een ellende. heel veel beterschap. Ik hoop dat de uitslagen van de samples meevallen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:20

Heftig zeg, is er een kans dat je pijn, na je herstel, wel al minder wordt? Of pas na een evt vervolg?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 12:01

Het was pittig inderdaad. Ik was eigenlijk ook soort van blij dat ik de nacht moest blijven ik voelde me echt rot.
Het is wel de bedoeling dat tijdens/na herstel de pijn weg gaat. Ik ga nog vragen of er een kans is dat er weer litteken weefsel terug kan groeien nu ze er in hebben zitten snijden. Wbt de samples zal even wachten wat daar uit komt.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 14:18

Spelen jullie wel eens uno no mercy? Liselotte kocht het vandaag toen ze boodschappen ging doen met papa. We hebben gewone uno en spelen dat graag met elkaar. Uno no mercy daarintegen duurt bijna net zo lang als monopoly. En meer kaarten in je hand dan je kan vasthouden.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 17:14

Nope dat heb ik nog niet gespeeld :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:54

Ja, mijn zoon heeft die vorige week zaterdag gekocht. Daar zijn we inderdaad ook een tijd mee zoet geweest :D

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 23:44

Gelukkig zijn we de niet enige waar het lang duurde. Ik ga denk ik maar weer terug naar de gewone uno.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 14:29

Fijn dat de operatie erop zit en hopen op een vlot herstel met een goede uitslag.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 22:41

Dank je Kally. Het gaat iedere dag al een beetje beter dus het gaat de goede kant op.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 01:28

Ik kan mijn vorige post helaas niet meer aanpassen. Het is half 10 het is bijna 20 graden. Ik zit heerlijk in de zon met een koffie. De paarden in de paddock en er ik luister gezellig naar de kookaburras en andere vogels. Ik heb zelfs al 12 minuten gewandeld.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:37

Oh wat fijn zeg dat je je iets beter lijkt te voelen!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 11:48

Ik had goede plannen om vandaag buiten te gaan wandelen weer na het heerlijke weer van gisteren. Helaas heel de dag regen. Ik had natuurlijk ook niet naar de weer app gekeken. Dus maar 20 minuten binnen op de loopband gelopen. Hoe stom is dat, ik houd het ook gewoon maar 20 minuten vol voor ik meer pijn krijg. Ik weet ook wel dat de afgelopen tijd met pijn en vermoeidheid niet helpt maar toch is het stom ik wil veel meer kunnen doen.

Donderdag gaan we naar Melbourne. Ml heeft vrijdag morgen een afspraak voor een nieuw paspoort. En dan komen we weer naar huis. Ik kijk niet echt uit naar 2 dagen achter elkaar 6 uur in de auto dat zal wat onconfortabel zijn maar goed. Ik heb vandaag alleen paracetamol gebruikt maar zal betere pijnstilling voor de zekerhwid mee nemen.
We gaan donderdag op de koffie in Box Hill (Melbourne suburb) bij een reserve oma/tante van de kinderen. (De dame waar ik werk heeft 2 zussen. Deze heeft geen eigen kleinkinderen en Noah noemt haar auntie.)
En in de zelfde straat als het consulaat in de cbd zit een jigsaw puzzel winkel waar ik naar toe wil. Ml denkt dat ik een kerst kadoo puzzel wil kopen maar ik denk niet dat het de kerst haalt. Nou ja misschien vinden we nog wat kerst kadoos ook.

Zo lief trouwens van de dochter en kleindochter van de dame waar ik werk. Vorige week hebben ze verschillende maaltijden gebracht en zelfs zelfgemaakte koekjes zodat ik deze week niet veel hoef te koken. De kinderen vonden de fried rice en beef stew geweldig. Krijgen ze normaal natuurlijk nooit.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 13:36

Oef dat is wel een flink stuk rijden, kan mij voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt nu. Hopelijk valt het mee met de paracetamol. En wie weet gaat het nu dagelijks steeds stukken beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 14:03

Gelukkig achter de rug? Hebben ze je baarmoeder verwijderd? Las een topic op bokt over baarmoeder laten verwijderen en ervaringen. Beter kwijt dan rijk zo’n ding dat zit te vervelen! Hopelijk nu op naar herstel en geen gekke dingen bij de biopten.

Lekker weer daar bij jullie :) nog gefeliciteerd met de jarigen.

11 hectare!!! Groot landgoed bezitters zijn jullie dan als dat door gaat :p