Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:20

ja en hij zegt: ik moet even vervoer gaan proberen te regelen. en dan heeft ie ineens al een busje gehuurd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:22

Ergens vind ik dat ook niet erg netjes, maar pas om 22.00 uur een bericht sturen is ook wel aan de late kant :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:51

Alsof mensen niet slapen.. haha

Monster hier doet het super.
Erg lief ventje.
Niest niet
Oogjes weer goed.
Poept weer normaal.
Gezond ventje dus.

Hij ligt hier weer aan de oplader. _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:53

Wat doen jullie met Engels mailtjes van kopers? Ik vind het altijd een beetje lastig ,ik neem aan dat je in het Engels terug moet antwoorden, en dat is opzich een probleem, maar als ze geen Nederlands kunnen, waarom zitten ze dan op een Nederlandse verkoop site? En dan kunnen ze dan toch ook niet de advertentie begrijpen/lezen? En ik dan zal je ook net hebben dat je al je de bankgegevens hebt gegeven en dat ze dan zeggen dat je het naar een plaats wat niet in Nederland ligt moet versturen. Daar begin ik dus echt niet aan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:00

Marktplaats waarschuwt dan ook niet voor niks voor buitenlandse oplichters :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:07

Ik zou idd een mailtje terug sturen met de je niet verzend naar het buitenland en geen engels gaat typen, helaas.

(blijf je netjes maar dek je jezelf ook in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:08

Ik heb geen hele dure dingen erop staan, maar alsnog niet doen dus?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:10

Nee, imo niet. Het gaat ook niet om hele dure dingen, het gaat om je gegevens, dat je toch verstuurd zonder je geld te krijgen, dat je zelf nog x betaald, dat je een catfish wordt, de gekste dingen verzinnen ze tegenwoordig. Je kan ze ook melden bij marktplaats, dan kijken zij er na en blokkeren zo nodig.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:14

Daar reageer ik ook nooit op.
Hier wel weer een paar goede ervaringen!
Maar dat van dat busje is wel heel brutaal! Kan ook bijna niet geloven dat het zo is, meestal wacht je toch even berichtje van verkoper af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:18

Oke, bedankt :j

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:40

Sammie schreef:
Ergens vind ik dat ook niet erg netjes, maar pas om 22.00 uur een bericht sturen is ook wel aan de late kant :=

uhm...hij stuurde pas om 22 uur een bericht he. Ik had hem sochtends al gezegd dat hij het mocht komen halen..heb hem toen nog ergens op de dag een bericht gestuurd dat ik het aan iemand anders deed als hij binnen een uur niet reageerde...en toen reageerde hij dus om 22 uur...terwijl er ook in de ad stond dat het dezelfde dag weg moest wezen .

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:42

amkeVH schreef:
ja en hij zegt: ik moet even vervoer gaan proberen te regelen. en dan heeft ie ineens al een busje gehuurd?

precies. gelul dus.hij was gewoon pissed. Pech gehad....en diegene die heel boos ei: nou bedankt voor niks. ik slaap wel op beton! Heb ik teruggetypt: ben blij dat mijn laminaat niet naar iemand met zo'n poedersuiker gaat....ook. iet netjes van mij maar was er helaal klaar mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:10

IHN schreef:
Sammie schreef:

uhm...hij stuurde pas om 22 uur een bericht he. Ik had hem sochtends al gezegd dat hij het mocht komen halen..heb hem toen nog ergens op de dag een bericht gestuurd dat ik het aan iemand anders deed als hij binnen een uur niet reageerde...en toen reageerde hij dus om 22 uur...terwijl er ook in de ad stond dat het dezelfde dag weg moest wezen .

Dat is toch echt allemaal info waarop ik mijn eerste bericht al baseerde hoor. ;) Verwachten dat je om 2200 uur nog bij iemand terecht kan vind ik ergens redelijk zot.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:04

oww..ok ik dacht dat je het niet netjes vond dat hij zei dat ik de huur maar moest betalen, maar dat je dacht dat ik hem pas om 22 uur liet weten dat het weg was ofzo .Tja...was helemaal een idiote geschiedenis eigenlijk

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:42

[***] schreef:
Wat doen jullie met Engels mailtjes van kopers? Ik vind het altijd een beetje lastig ,ik neem aan dat je in het Engels terug moet antwoorden, en dat is opzich een probleem, maar als ze geen Nederlands kunnen, waarom zitten ze dan op een Nederlandse verkoop site? En dan kunnen ze dan toch ook niet de advertentie begrijpen/lezen? En ik dan zal je ook net hebben dat je al je de bankgegevens hebt gegeven en dat ze dan zeggen dat je het naar een plaats wat niet in Nederland ligt moet versturen. Daar begin ik dus echt niet aan.

Hihi mijn vriend is Engels en woont in Nederland en ik heb hem marktplaats geleerd en hij vind het leuk om te snuffelen op de site en reageert in Engels , en krijgt dan vaak gewoon Nederlands antwoord terug.
Dus het hoeft niet altijd een echte buitenlander te zijn maar kan ook een buitenlands iemand zijn die in NL woont maar ik snap wel je twijfeling hoor!!!!!!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:53

Pff ik zit te koken. Vorige week wat gekocht. Past in een envelop, klein bedrag, prima.

Krijg ik een open, lege envelop thuis. Melding gemaakt bij verkoper. Krijg ik de mededeling dat ik maar melding moet maken bij de post. Gezien zij verzender is en er geen t&t was en het punt niet is dat de envelop beschadigd is oid maar niet goed dit zat verwijzen zij naar verkoper. Dat haar ook gemeld. Kreeg geen reactie meer.

Gezegd dat ik toch echt een oplossing wil. Kreeg ik een kort berichtje dat zij ook niets kon want het was in de post gebeurt en dus niet terug te halen.

Ben ik het niet helemaal mee eens maar wettelijk gezien is zij verantwoordelijk dat het mij netjes bereikt dus daar maar op gewezen. Zegt ze doodleuk ja bij marktplaats is het zo dat dat niet geldt.

Dat kan alleen als je er op wijst maar er is geen algemene regel en dan nog. De envelop zat niet goed dicht en niet dat het met de post mis ging. Uiteindelijk wil ze dan wel de helft terug storten. Gezien het bedrag ga ik niet verder in discussie maar wel een pittige mail gestuurd dat ze op zijn minst excuses kan maken en niet zo laconiek moet zijn in zowel haar verzending als manier van reageren.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:05

Heel eerlijk? Maar zeg het er ook altijd bij. Verzenden per enveloppe is bij mij geheel op eigen risico...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:59

Keer gereageert op een parasol, kreeg berichtje dat ik kon komen, belde op om afspraak te maken, was het ding al weg, ze hadden tegen alle gegadigden gezegd dat ze hem mochten hebben, en tegen de eerste die belde kreeg hem kennelijk -O-

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:10

Als je het er bij zegt en iemand wil toch via envelop dan kan je het risico verplaatsen, het is namelijk geen dwingend maar regelend recht. Maar als je niets zegt ligt het risico toch echt bij de verzender. Dat kan ook niet met een gewoonte/gebruik opzij gezet worden maar moet echt over een gekomen zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:47

Sammie schreef:
Hier ook weer, weer een megalaag bod. stuur uiterste prijs, maar mevr. gaat dan liever verder kijken want er staan er meer van te koop. Dat klopt wel, maar wat zij biedt heeft allemaal dik 50.000km meer op te teller, is minder luxe of ouder. En in onze leeftijdscat met km-teller zijn we zelfs ruim de goedkoopste :')

Blijkbaar is dr zoektocht op niks uitgelopen want ze stuurt nu weer een e-mail. 50 euro erbij... :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:54

Hier op bokt. Had gereageerd of het ook via Kiala verzonden kan worden. Kon niet. Heb netjes aangegeven dat ik dan even verder kijk aangezien ik nog wat halsters had gezien. Reageert ze 'het scheelt nog geen 2 euro...' Ja, en? :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:07

Hier sinds tijden weer een goede ervaring op marktplaats! Gistermiddag houten kinderspeelgoed erop gezet, savonds een berichtje en zojuist komen ophalen voor maar €1,50 onder de vraagprijs. Altijd fijn als het zo'n snelle afhandeling is! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:38

Sammie schreef:
Haha reactie terug.. Dat wij de hand in eigen boezem moesten steken, omdat we m aan t lijntje hielden en daar plukken we nu de vruchten van. :')

Heb m maar even duidelijk gemaakt dat aan t lijntje houden iets heel anders inhoudt en dat we geen zaken doen met mensen die denken een spelletje te kunnen spelen door nu opeens lager te bieden en te verwachten dat we daar mee akkoord gaan. Vruchten zijn prima dus als hij zo zaken denkt te doen, dan doet ie dat maar met een ander. :') rare kwast.

Hij wordt nog leuker... Kreeg vorige week nog een ander iets lager bod van een vrouw. Na wat heen en weer ge-e-mail vertrouwde ik het niet helemaal. Blijkt nu z'n vriendinnetje te zijn :') (lang leve social media).. Ik heb teruggestuurd dat ze de auto mag ophalen voor het oorspronkelijke bod van d'r vriend.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:45

Sammie schreef:
Hij wordt nog leuker... Kreeg vorige week nog een ander iets lager bod van een vrouw. Na wat heen en weer ge-e-mail vertrouwde ik het niet helemaal. Blijkt nu z'n vriendinnetje te zijn :') (lang leve social media).. Ik heb teruggestuurd dat ze de auto mag ophalen voor het oorspronkelijke bod van d'r vriend.

_O-
Sukkelaars.......

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:50

Dat meen je niet wat een lef joh!